Olen uusi tällä foorumilla, ja rekisteröidyin oikeastaan siksi että piti kysyä neuvoa siihen että miten iPodiin saa albumien kappaleet oikeaan järjestykseen. Keksin ratkaisun lopulta itse, ja esitän sen seuraavassa, nim. netistä en mistään löytänyt tähän neuvoa.
Ostin tän 80 Gt:n iPodin, ja tiesin että nyt pitää olla tarkkana tagien kanssa, että menevät oikein. Mulla on ZZ Topin 4 cd:n boksi Chrome, Smoke & BBQ ja joitakin tavallisia albumeja. Chrome jne. on remasteroitu, tavalliset albumit eivät. Ajattelin koostaa sinne iPodiin ZZ Topin albumit niin että kopioin Chromelta ne kappaleet jotka siellä ovat (remasteroituja) ja tavallisilta albumeilta loput (jotka eivät siis ole remasteroituja; mutta haluan tiet. kuunnella kokonaisia albumeja).
Korjasin huolellisesti kappalejärj. koskevat tagit oikeiksi, mutta silti iPod näytti ne väärässä järjestyksessä.
Syitä oli kaksi:
1. Osaan kappaleita oli ZZ Top merkitty paitsi esittäjäksi, myöskin albumin artistiksi. Otin albumin artistin pois, se jo vähän auttoi.
2. Niihin kpl:siin, jotka oli 4 cd:n boksilta, oli ilmestynyt myös kohtaan "Levyn numero" tieto siitä miltä levyltä monestako kpl oli. Siis Rough Boy, Raidan nro 4/10 ja Levyn nro 3/4. Eli siis että se on kopioitu 3. levyltä kaikkiaan 4 levyn boksista.
Kun poistin kaikki merkinnät Levyn nrosta, ongelma poistui. Nyt ne näkyvät oikeassa järjestyksessä, esim. Afterburnerin eka kpl on Sleeping Bag kuten pitääkin.
Toivottavasti tästä neuvosta on apua jollekulle joka kokoilee samalla tavalla kappaleita eri levyiltä saadakseen aikaan norm. albumin