Applestoresta ja maksamisesta
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
Applestoresta ja maksamisesta
Viesti Kirjoittaja koopa »
kertokaas nyt viisaat että miten?=)
Kun tilasin applestoresta Ipodin ja pankkisiirrolla niin tuleeko sieltä ihkaoikeeta postia joka sisältäis sen laskun jne.? vai pitääkö se maksaa siis heti kun tulee sähköpostissa se Acknowledgement-kirje, että tällasta oot tilannu?
Siinähän on ne tilitiedot jne.. vastailkaa pliis =)
mä epäilen että oon tyhmyyttäni vitkutellu tilausta ku olen ymmärryksessä että pitää oottaa jotain laskua, maksaa se ja sitten vasta lähtee pyörät pyörimään=) olenko väärässä?
Kiitos
Kun tilasin applestoresta Ipodin ja pankkisiirrolla niin tuleeko sieltä ihkaoikeeta postia joka sisältäis sen laskun jne.? vai pitääkö se maksaa siis heti kun tulee sähköpostissa se Acknowledgement-kirje, että tällasta oot tilannu?
Siinähän on ne tilitiedot jne.. vastailkaa pliis =)
mä epäilen että oon tyhmyyttäni vitkutellu tilausta ku olen ymmärryksessä että pitää oottaa jotain laskua, maksaa se ja sitten vasta lähtee pyörät pyörimään=) olenko väärässä?
Kiitos
-
Re: Applestoresta ja maksamisesta
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Siis maksaa pitää heti kun toi maili tulee. Eli siinä on tilinumero ja reference number, joka täytyy kirjoittaa pankkisiirtoon. Eikä haittaa, jos viestiosaan panet myös sen W-alkuisen tilausnumeron, mutta tuo ref number on tärkein.
Kun maksu on suoritettu kestää yleensä 4-5 työpäivää, ennenkuin rahat on Applen tilillä. Ja vasta sitten alkaa pyörät pyöriä tilauksen lähettämiseksi.
Minä olen yleensä vielä tulostanut pdf:ksi sen maksutapahtuman ja lähettänyt sen Applelle.
Lasku tulee sitten joskus kun tavara on tullut.
Näin ainakin mun tilauksissa, jotka olen pankkisiirrolla maksanut.
Kun maksu on suoritettu kestää yleensä 4-5 työpäivää, ennenkuin rahat on Applen tilillä. Ja vasta sitten alkaa pyörät pyöriä tilauksen lähettämiseksi.
Minä olen yleensä vielä tulostanut pdf:ksi sen maksutapahtuman ja lähettänyt sen Applelle.
Lasku tulee sitten joskus kun tavara on tullut.
Näin ainakin mun tilauksissa, jotka olen pankkisiirrolla maksanut.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Jubax »
Kuten joskus tuossa aiemmin oli puhetta, olisi mukava saada AppleStore suomenkielellä, "myös se pikkupräntti" helpottais kummasti kaupankäyntiä.
iMac G4 1,25 Ghz 17"(Late 2003, Leopard+YellowDog Linux)
iMac C2D 24"(Late 2006, Lion)
MacBook Pro 13" (mid 2010, Yosemite)
Time Capsule 1TB
Apple TV3
iPhone 6 (16GB Space Gray)
iMac Retina 5K 27"(Late 2014, Yosemite)
iMac C2D 24"(Late 2006, Lion)
MacBook Pro 13" (mid 2010, Yosemite)
Time Capsule 1TB
Apple TV3
iPhone 6 (16GB Space Gray)
iMac Retina 5K 27"(Late 2014, Yosemite)
-
Viesti Kirjoittaja Rustus »
Joo suomen kieli voisi pelittää ihan hyvin, aikamoista bisnesenglantia se posti piti sisällään.
Kiitos vaan avusta, nyt on rahat maksettu.
Tuli tossa mieleen vielä että yritin Nordean nettipankissa laittaa sen reference numberin viitenumeron kohdalle, syystä että reference on enkuksi myös "viite". Ei kuitenkaan hyväksynyt viitenumeroa, joten laitoin ilman viitettä ja viestiin referencen ja W-alkuisen numeron..kai se meni oikein?=)
Onks sen maksukuitin postittaminen välttämätöntä ja jos niin mihin osoitteeseen? Sinne Irlantiinko ihan??
Koop
Kiitos vaan avusta, nyt on rahat maksettu.
Tuli tossa mieleen vielä että yritin Nordean nettipankissa laittaa sen reference numberin viitenumeron kohdalle, syystä että reference on enkuksi myös "viite". Ei kuitenkaan hyväksynyt viitenumeroa, joten laitoin ilman viitettä ja viestiin referencen ja W-alkuisen numeron..kai se meni oikein?=)
Onks sen maksukuitin postittaminen välttämätöntä ja jos niin mihin osoitteeseen? Sinne Irlantiinko ihan??
Koop
-
Viesti Kirjoittaja MS »
Applelta saatu viitenumero pitää laittaa kokonaisuudessaan viestikenttään.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
No, jos sulla on maksukuitti vain paperilla, sitä ei kannata lähettää minnekään ellei homma rupea jostain syystä viipymään.
Minä kun yleensä maksan kaiken nettipankissa ja sieltä saa kätevästi kuitin tulostettua PDF:ksi, niin sen olen laittanut.
Minä kun yleensä maksan kaiken nettipankissa ja sieltä saa kätevästi kuitin tulostettua PDF:ksi, niin sen olen laittanut.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Maksan yleensä luottokortilla mutta viimeksi tuli luottoraja vastaan.
Maksoin pankkisiirron samana päivänä kun "lasku" tuli sähköpostissa.
Proidi faksas kuitin Applelle suoraan pankista (on siellä duunissa) ja siihen vielä leimat sun muut.
Sain Applelta tiedon, että ovat vastaanottaneet kuitin.
Kesti 5 päivää kun sain tiedon, että tavara on lähtenyt. Sitten 8 päivää kesti tavaran matka Taiwanista, Luxemburgun, Hollannin ja Belgian kautta Suomeen.
Maksoin pankkisiirron samana päivänä kun "lasku" tuli sähköpostissa.
Proidi faksas kuitin Applelle suoraan pankista (on siellä duunissa) ja siihen vielä leimat sun muut.
Sain Applelta tiedon, että ovat vastaanottaneet kuitin.
Kesti 5 päivää kun sain tiedon, että tavara on lähtenyt. Sitten 8 päivää kesti tavaran matka Taiwanista, Luxemburgun, Hollannin ja Belgian kautta Suomeen.
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Taisi olla yksittäinen iso ostos? Normaalisti Luottokunta ei välitä yksittäisten kuukausien luottorajan ylityksistä, kunhan hoitaa maksun säällisesti. Lomamatkalla luottoraja voi ylittyä noin kolminkertaisesti, mutta ei ole tullut noottia.Maksan yleensä luottokortilla mutta viimeksi tuli luottoraja vastaan.
Give a man an espresso and he will have a buzz for an hour. Give a man an espresso machine and he will be buzzed for a lifetime. - Caffefutse
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
Samoin kävi minulle, kertaostona visan rajaa ei voi ylittää kun järjestelmä ei anna varmennetunnusta. Tosin pikainen soitto luottokuntaan ja luottorajan nosto tapahtui parissa minuutissa.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Oletin vain (1000e luottorajana) kun ostos oli 1159 eur. Täytynee kysäistä sieltä seuraavalla kerralla.
Maksut on hoidettu kuin Manulle illallinen ;-)
Maksut on hoidettu kuin Manulle illallinen ;-)
-
Viesti Kirjoittaja spn »
Itse ostin juuri ekaa kertaa AppleStoresta, tilisiirtona meni ok (luottokorttilimiitti ilmeisesti ylittyi): eilen tilasin ja sain sähköpostivarmistuksen, jossa maksutiedot. Vuorokaudessa tilauksen status vaihtui maksun vahvistuksen odottamisesta "avoimeksi" - tarkoittanee, että maksu mennyt perille. :~
Hämmästyin nopeaa toimintaa - toisaalta pankki oli sama maksajalla ja vastaanottajalla.
Hämmästyin nopeaa toimintaa - toisaalta pankki oli sama maksajalla ja vastaanottajalla.
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Tämmöistä probleemaa tuli eteen: poika on tilaamassa Apple Storesta tavaraa. On pankkiohjelmassa laskun maksuvaiheessa, mutta Apple Storen antama viitenumero (reference number) ei kelpaa Osuuspankille.
Onko kokemusta vastaavasta?
Onko kokemusta vastaavasta?
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Tässä viestiketjussa on aiemmin todettu, että se reference number pistetään tilisiirroon viestiosaan oikealle ylös, ei sinne viiteosaan vasemmalle alas. Nääs kun se viesti ei ole rakenteeltaan suomalaisen pankkijärjestelmän mukainen, koska tämän kotimaisen viitteen rakenne vaatii tietyn tarkisteen viimeiseksi numeroksi. Se viestiosassa käytettävä Apple Storen antama viitenumero ohjaa sitten rahasi ja tilaamasi tavarat yhteen. Älä laita siihen pankkilomakkeen viitenumeroon mitään.
Give a man an espresso and he will have a buzz for an hour. Give a man an espresso machine and he will be buzzed for a lifetime. - Caffefutse
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Joo. Kiitos ja sorry turha kysymys. "Suomalainen kysyy kun on vastattu ja...." vai miten se Jorma Eton runo menikään.
14 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka