Commodore 64:llä alettiin joskus 80-luvun alussa.
Sen jälkeen seuraa monta tuskastumisen hetkeä yläasteella ja lukiossa MSDOS- ja Win-koneilla.
Opiskeluaikana hankin ensimmäisen ihan oman Mac LC:n.
Sen jälkeen tuli 7200/75, 8500/180 ja sitten aika hyppäys G4-DP-koneisiin.
Opiskelussa ja töissä olen käytellyt suht kaikenlaisia NT-95-98-2k-XP-linjalta,
mutta valintani on OSX. PC-puolelta ainoastaan SoundForgea kaipaan. Sound Forgen takia voisin joskus
laittaa pari-kolmesataa johonkin vähän ajettuun Pentiumiin...
Uuden omenistin kokemuksia
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
-
Re: Uuden omenistin kokemuksia
Viesti Kirjoittaja MVi »
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
Re: Mac
Viesti Kirjoittaja Jorma »
Olen aloittanut vuonna tietokoneen käytön -90 käytetyllä "kottaraispöntöllä". Enkä ole koskaan omistanut Windows-konetta. Nykyinen koneeni on 6 vuotta vanha G3. Olen harkinnut siirtymistä PowerBookiin. Mistä se kannattaa hankkia? Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan (hinnat mukaan), vai onko jälleenmyyjillä minkäänlaista kilpailua?
Ps: töissä joudun käyttämään Windows-konetta.
Ps: töissä joudun käyttämään Windows-konetta.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Apple Storen hintaa enempää ei oikein kannata maksaa. Se taas ei jätä jälleenmyyjälle pahemmin katetta, joten siinä se kilpailu. Hintaheittoja esiintyy lähinnä vanhentuvien mallien poistojen tiimoilla. Toki moni liike pitää lähtöhintanaan muutamaa kymppiä yli Store-hinnan, mutta se pitää siis tinkiä Store-tasolle vaikka myyjä kuinka vinkuisi tuskissaan. Kalleimmissa koneissa on tietysti käytännössä enemmän hintavaihtelua kuin jossain eMacissa, jonka myynti on lähinnä palvelutoimintaa.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Boogieman »
No mutta sijoitapa sitten minun Athloniin. Minulla ei oikein löydy sille fiksua käyttöä, ja harmittaa, kun tuli ostettua mokoma laitos tyhjän pantiksi.Sound Forgen takia voisin joskus laittaa pari-kolmesataa johonkin vähän ajettuun Pentiumiin...
Jos sattuisi kiinnostamaan, pistä meiliä. Saat tarkempia speksejä. Ihan timmi laite se on.
timpperi a macmail.com
-
Viesti Kirjoittaja windowlicker »
Sama täällä! No joo, olihan faijalla Toshiban kannettava (siinä oli sellanen hieno oranssi nestekidenäyttö), jolla tykkäsin pikkupoikana pelata diggeriä, pac mania ja MS Flightsimulatoria. muistan liiankin hyvin, miten työlästä oli päästä johonkin ohjelmaan DOSissa
))
Sinä päivänä kun saatiin taloon ColorClassic, tämän pojan sielu oli myyty

Sinä päivänä kun saatiin taloon ColorClassic, tämän pojan sielu oli myyty

It's all a matter of opinion.
-
Viesti Kirjoittaja windowlicker »
Tossa asiassa pitää sitten muistaa, että jos hankkii AppleStoresta, niin ei voi kuin toivoa, ettei mitään mene vikaan. Silloin alkaa nimittäin helposti puhelinrumba, jolle ei tahdo tulla loppua. Itse maksan mieluummin pari kymppiä enemmän, ja ostan koneen suomalaiselta jälleenmyyjältä.
It's all a matter of opinion.
-
Viesti Kirjoittaja Mikko »
Nimenomaan. Itselläni tuo rumba otti ja kesti 6 kuukautta... No, virheistä oppii - tästedes tuen kotimaisia puljuja.Tossa asiassa pitää sitten muistaa, että jos hankkii AppleStoresta, niin ei voi kuin toivoa, ettei mitään mene vikaan. Silloin alkaa nimittäin helposti puhelinrumba, jolle ei tahdo tulla loppua. Itse maksan mieluummin pari kymppiä enemmän, ja ostan koneen suomalaiselta jälleenmyyjältä.
-
Viesti Kirjoittaja sipulinaama »
Ensimmäinen oma kosketus macceihin oli joskus vuonna yks ja kaks, koneena (autotallissa vieläkin lojuva ) kottaraisenpönttö.
Sittemmin tuli "uusi ja hieno" värinäytöllinen Performa 475 , joka on vieläkin osittain käytössä...
Ensimmäinen kone, josta todella ymmärsin jotain, on tämä nykyinen iMac G3 (värikin sama kuin kuvassa ). Alkaa vähitellen jo hyyhtymään mutta toimii vielä kuitenkin aika hyvin...
...Että tervetuloa vain Eliittiklaaniin!
Sittemmin tuli "uusi ja hieno" värinäytöllinen Performa 475 , joka on vieläkin osittain käytössä...
Ensimmäinen kone, josta todella ymmärsin jotain, on tämä nykyinen iMac G3 (värikin sama kuin kuvassa ). Alkaa vähitellen jo hyyhtymään mutta toimii vielä kuitenkin aika hyvin...
...Että tervetuloa vain Eliittiklaaniin!
"Most men complacently accept 'knowledge' as 'truth'. They are sheep, ruled by fear."
-Sydney Losstarot
-Sydney Losstarot
-
Viesti Kirjoittaja muumio »
Minä ja etenkään vaimoni emme todellakaan *oikeasti* tunne kumpaakaan alustaa, eikä kyllä erityisesti kiinnostakaan. Töitä olemme sen sijaan tehneet molemmilla sen verran, että olemme huomanneet Windowsin käytön turhan hankalaksi, eikä vaimoni suo uutta konetta katsellessaan PC-puolelle kuin korkeintaan halveksuvan silmienpyöräytyksen.Itseasiassa koko käyttöjärjestelmien vertailu on turhaa ennakkoluulopohjaista pöpinää, jos ei tunne oikeasti kumpaakin alustaa.
Miksi tarvitsisi olla expertti vertaillakseen käyttöjärjestelmiä? Relevanteimmat huomiot koneen käytön sujuvuudesta tulevat mielestäni nimenomaan niiltä, jotka omien sanojensa mukaan "eivät tajua tietokoneista mitään". Eihän kenenkään tarvitse myöskään olla automekaanikko voidakseen vertailla autojen ajomukavuutta.
-
Viesti Kirjoittaja vesa »
Hep
Ostinpa jokunen viikko sitten 12" voimakirjan. Aluksi meinasi taju lähteä kun löin postissa rahoja virkailijan käpälään "Onko ~1800 euroa näin paljon rahaa?". Mutta saatuani koneen kotiin huomasin ilokseni perlin olevan valmiiksi asennettuna ja säädettyäni CPANin toimimaan olin jo innolla kirjoittamassa runoja.
Töissä olen saanut/joutunut runsaasti tekemisiin Unix-koneiden kanssa ja X tuntuu ihan asialliselta systeemiltä. Aijemminkin olen ollut sangen kiinnostunut applen hengentuotteista, mutta mac os 9 ei oikeen ollut mieleeni. fink/apt-get eivät oikeen tyydytä, mutta pkgsrc:llä olen saanut asennettua tarvitsemani ohjelmat.
Powerbook on miellyttävä silmälle, ja näppäimistö alkukankeuden jälkeen osoittautunut myös sangen miellyttäväksi.
Huonojakin puolia on. ps/2-töpseli esim. näppäimistöä varten olisi ollut ihan kiva, sarjaportti puuttuu (joskus on tarvetta käpistellä ciscoja konsolista).
Kokonaisuutena ainakin toistaiseksi ollut äärimmäisen mukava paketti.
--
Vesa
Ostinpa jokunen viikko sitten 12" voimakirjan. Aluksi meinasi taju lähteä kun löin postissa rahoja virkailijan käpälään "Onko ~1800 euroa näin paljon rahaa?". Mutta saatuani koneen kotiin huomasin ilokseni perlin olevan valmiiksi asennettuna ja säädettyäni CPANin toimimaan olin jo innolla kirjoittamassa runoja.
Töissä olen saanut/joutunut runsaasti tekemisiin Unix-koneiden kanssa ja X tuntuu ihan asialliselta systeemiltä. Aijemminkin olen ollut sangen kiinnostunut applen hengentuotteista, mutta mac os 9 ei oikeen ollut mieleeni. fink/apt-get eivät oikeen tyydytä, mutta pkgsrc:llä olen saanut asennettua tarvitsemani ohjelmat.
Powerbook on miellyttävä silmälle, ja näppäimistö alkukankeuden jälkeen osoittautunut myös sangen miellyttäväksi.
Huonojakin puolia on. ps/2-töpseli esim. näppäimistöä varten olisi ollut ihan kiva, sarjaportti puuttuu (joskus on tarvetta käpistellä ciscoja konsolista).
Kokonaisuutena ainakin toistaiseksi ollut äärimmäisen mukava paketti.
--
Vesa
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
Vai vielä ps/2-töpseli........
...ommuuten ollut puutteena pitkään...
usbi ja muita näppiksiä saa halvalla, joten ei kai se oikeasti puute ole....

usbi ja muita näppiksiä saa halvalla, joten ei kai se oikeasti puute ole....
-
Viesti Kirjoittaja waari »
Toimiikos serial-> usb muuntimet Ompuissa?
Tarjontaa ainakin on:
http://www.google.fi/search?hl=fi&ie=IS ... er+mac&lr=
Tarjontaa ainakin on:
http://www.google.fi/search?hl=fi&ie=IS ... er+mac&lr=
Waari
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
Keyspanin tuotteet toimii ja varmaan monet muutkin...
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka