Entourage ja Exchange-serveri ei keskustele
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
15 viestiä
• Sivu 1/1
-
Entourage ja Exchange-serveri ei keskustele
Viesti Kirjoittaja spn »
Enpä löytänyt haulla vastausta tähän:
Olen yrittänyt saada Entouragen hakemaan spostit Exchange-palvelimelta (tyyliin mail.jotain.tähän/exchange). Yhteys ei vain synny, virheilmoitus viittaa väärään 1. domainiin, 2. käyttäjätunnukseen, 3. salasanaan. Kaikki siis samaan aikaan.
Olen kokeillut eri vaihtoehdot kaikissa ja ei. Ei mitään. Missä vika? (no, ymmärryksessä ainakin..)
Ai niin, kyseessä on Office 2004 -paketti, OS 10.4 ja iMac G5
Olen yrittänyt saada Entouragen hakemaan spostit Exchange-palvelimelta (tyyliin mail.jotain.tähän/exchange). Yhteys ei vain synny, virheilmoitus viittaa väärään 1. domainiin, 2. käyttäjätunnukseen, 3. salasanaan. Kaikki siis samaan aikaan.
Olen kokeillut eri vaihtoehdot kaikissa ja ei. Ei mitään. Missä vika? (no, ymmärryksessä ainakin..)
Ai niin, kyseessä on Office 2004 -paketti, OS 10.4 ja iMac G5
-
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Vaikee sanoa, mutta kyllä ton pelittämäänkin voi saada, ainakin mä sain. Domain nimi kannattaa tsekata, et se varmaan on oikein ja sit se, että yritätäkö esim. kotoa tai töistä, sillä usein exchange palvelin on säädetty siten, että siihen ei oman locaalin verkon ulkopuolelta kiinni oteta paitsi jollain vpnnällä.
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja JuhaN »
Tsemppiä...spn kirjoitti:Tjaah, hyvä kysymys. Ei ole hajuakaan. Mutta nyt ongelma lienee syytä siirtää firman IT-tuelle..
IT tuki kertonee ettei sillä ole hajuakaan mistään omenoista saati sitten Entourageista... Kysy vaan rohkeasti kaikki ne tiedot, joita Outlook saattaisi yhteyteen tarvita, niin homma rokkaa mallikkaasti myös Macilla.
=)juha
Aktiivilelut: iPad Pro 10.5, iPhone 12 Pro, AppleTV 4K
-
-
Viesti Kirjoittaja at »
Selvitä seuraavat asiat ensin:
Nimi ja ip
- Yrityksen ad palvelin.
- ldap palvelin
- mail palvelin.
Testaa terminaalissa että koneesi tunnistaa nimet.
host mail.server.net (nimi keksitty)
Pitäisi tulla ip osoite.
Kun kaikki edellä mainitut palvelimet löytyy, niin luo uudestaan yhteys clientilla serverille.
Muista että tulee käyttää koko domain nimiä. esim mail.serveri.fi
Minä sain toimimaan aivan kivuttomasti firman exkankeeta vasten.
Nimi ja ip
- Yrityksen ad palvelin.
- ldap palvelin
- mail palvelin.
Testaa terminaalissa että koneesi tunnistaa nimet.
host mail.server.net (nimi keksitty)
Pitäisi tulla ip osoite.
Kun kaikki edellä mainitut palvelimet löytyy, niin luo uudestaan yhteys clientilla serverille.
Muista että tulee käyttää koko domain nimiä. esim mail.serveri.fi
Minä sain toimimaan aivan kivuttomasti firman exkankeeta vasten.
-
Viesti Kirjoittaja spn »
Vielä jatkoa tähän:
Kaikki temput tehty, mutta Entourage ilmoittaa, että salasana tai käyttäjätunnus väärin - kaikki mahdottomatkin kokeiltu, toimii kyllä selaimen kautta. Asensin sertifikaatin, mutta ei auttanut. "Mä olen ku klapil päähä lyäty"
Ja sitten ehkä tyhmin kysymys ever: Mitä tekee sertifikaatilla? Sertifikaatin asentaminen (oikein) kun ei tehnyt mitään silminnähtävää...![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Kaikki temput tehty, mutta Entourage ilmoittaa, että salasana tai käyttäjätunnus väärin - kaikki mahdottomatkin kokeiltu, toimii kyllä selaimen kautta. Asensin sertifikaatin, mutta ei auttanut. "Mä olen ku klapil päähä lyäty"
Ja sitten ehkä tyhmin kysymys ever: Mitä tekee sertifikaatilla? Sertifikaatin asentaminen (oikein) kun ei tehnyt mitään silminnähtävää...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja JuhaN »
Sertifikaatti varmistaa kummallekin osapuolelle, että vastapuoli on ns. luotettu taho. Muistaakseni oma Entourage vaati hyväksymään erikseen jokaisen (automaattisenkin) sähköpostin noudon ennen sertifikaatin asentamista. Oikean sertifikaatin puuttuminen ei pitäisi kuitenkaan estää yhteyttä kokoneen, mutta tekee vain lisää hiiren kliksutteluita muuten automaattiseen prosessiin käytettäessä salattua yhteyttä.spn kirjoitti:Ja sitten ehkä tyhmin kysymys ever: Mitä tekee sertifikaatilla? Sertifikaatin asentaminen (oikein) kun ei tehnyt mitään silminnähtävää...
=)juha
Aktiivilelut: iPad Pro 10.5, iPhone 12 Pro, AppleTV 4K
-
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
Helpoiten teet tilisi Entouragen emailin Account setup assistantilla.
Ennen tilitietojen tekemistä tarvittava yhteys kuntoon yritykseesi, esim. vpn-putki
- ruksi kohtaa että on exchange tili
- tarvittavat tilitiedot ja domain oikeaksi
- assistant käy kysymässä tarvittavat tiedot
Ainakin minulla toimi kuin ...
Ennen tilitietojen tekemistä tarvittava yhteys kuntoon yritykseesi, esim. vpn-putki
- ruksi kohtaa että on exchange tili
- tarvittavat tilitiedot ja domain oikeaksi
- assistant käy kysymässä tarvittavat tiedot
Ainakin minulla toimi kuin ...
-
-
Re: Entourage ja Exchange-serveri ei keskustele
Viesti Kirjoittaja juhasavolainen »
Kokeile määrittää exchange-palvelin kenttään pelkän palvelimen sijasta seuraava rimpsu:
<postipalvelimesi osoite>/exchange/<sähköposti@osoitteesi.fi>
Ainakin itselläni lähti tällätavoin exchange 2007-palvelin Entouragen kanssa toimimaan.
/Juha
<postipalvelimesi osoite>/exchange/<sähköposti@osoitteesi.fi>
Ainakin itselläni lähti tällätavoin exchange 2007-palvelin Entouragen kanssa toimimaan.
/Juha
-
Re:
Viesti Kirjoittaja tgynther »
Eiköhän se ongelma ole tässä kohtaa kuten ylempänäkin joku jo mainitsi.spn kirjoitti:Noh, eipähän tule tehtyä liikaa töitä kotona..
Kun käytät kotoa selaimen kautta sähköpostia menet esim. osoitteeseen owa.munfirma.fi/exchange tms. niin tällä osoitteella et voi saada Entouragesta yhteyttä firman Exchangeen. Suora yhteys sovelluksesta vaatii yleensä VPN:n käyttöä.
Seuraavan kerran kun konfiguroit Exchangea niin tee se työpaikan verkossa niin eiköhän lähde toimimaan. Konfiguroinnissa tarvittavat tiedot eivä ole täysin samat kuin mitä käytät selaimen kautta pl. tunnus ja salasana, tarvitset lisäksi Exchange-palvelimen osoitteen.
-
Re: Re:
Viesti Kirjoittaja Jusa »
Tästä olen eri mieltä mikäli käytössä on Exchange2000 tai 2003. Molempiin onnistuu Entouragella yhteys kun laittaa palvelimen osoitteeksi juurikin tuon OWA:n osoitteen ja muut tiedot oikein. Exchange 2007 on hiukan erilainen, mutta sitäkin vasten sen sa toimimaan, vaatii vaan enemmän yhteistyöhalukkuutta firman IT-tuelta. Entourage on siitäkin kiva ohjelma ettei siinä ole Outlookmaisia rajoitteita Exchange-tilien määrälle, samaan aikaan voi olla tilejä eri domaineista käytössä.tgynther kirjoitti:Eiköhän se ongelma ole tässä kohtaa kuten ylempänäkin joku jo mainitsi.spn kirjoitti:Noh, eipähän tule tehtyä liikaa töitä kotona..
Kun käytät kotoa selaimen kautta sähköpostia menet esim. osoitteeseen owa.munfirma.fi/exchange tms. niin tällä osoitteella et voi saada Entouragesta yhteyttä firman Exchangeen. Suora yhteys sovelluksesta vaatii yleensä VPN:n käyttöä.
Seuraavan kerran kun konfiguroit Exchangea niin tee se työpaikan verkossa niin eiköhän lähde toimimaan. Konfiguroinnissa tarvittavat tiedot eivä ole täysin samat kuin mitä käytät selaimen kautta pl. tunnus ja salasana, tarvitset lisäksi Exchange-palvelimen osoitteen.

15 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka