Linux virtual PC:ssä
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Linux virtual PC:ssä
Viesti Kirjoittaja m-drake »
Meinaanpa ihan huvinpäiten :~ kokeilla asentaa Mandrake 10:n Virtual PC 6.1.1 emulaattoriin, onko kellään kokemuksia, miten toimii/ongelmista.
-
Re: Linux virtual PC:ssä
Viesti Kirjoittaja Jamac »
No tässä on OS X jossa XP missä OS X
http://sveinbjorn.vefsyn.is/mac_on_win_on_mac
No eli voishan tuota kaikenalisia yhdistelmiä Virtual PC:n avulla
http://sveinbjorn.vefsyn.is/mac_on_win_on_mac
No eli voishan tuota kaikenalisia yhdistelmiä Virtual PC:n avulla
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja tae »
Minä asensin Fedora Core 2:n, mutta en saanut toimimaan. Pitkän googletussession jälkeen sain selville, että todella harva Linux toimii Macin Virtual PC:ssa. Red Hat 9 toimii ainakin ja sen aionkin seuraavaksi asentaa. Ongelmia on luvassa näyttöohjaimen asennuksessa, Virtual PC emuloi vain 8- 16- ja 32-bittisiä värejä.
Yritin etsiä mahdollisimman paljon tietoa eri distroista ja Redhat 9 oli ainoa, joka toimii varmasti, tosin senkin kanssa joutuu kikkailla videokorttien kanssa.
Yritin etsiä mahdollisimman paljon tietoa eri distroista ja Redhat 9 oli ainoa, joka toimii varmasti, tosin senkin kanssa joutuu kikkailla videokorttien kanssa.
-
Ok. tuo on hyvä tietää, lähinnä ajattelin ongelmia tulostamisen ja dvd-rw aseman kanssa, tarkoitus kun olisi yrittää lopullisessa virityksessä ajaa winen päällä erästä taloushallinto ohjelmaa, saapas nähdä.... :-|
-
Viesti Kirjoittaja Aranwë »
Linspiren olen asentanut ja se toimikin, mutta todella hitaasti. Laitevaatimus taisi kuitenkin olla 700 MHz prosessori, joten ei ihmekään.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Ömmm.. Siis ymmärsinkö oikein että motiivi on ettei Windowssia koneelle edes virtualpc:n päälle?tarkoitus kun olisi yrittää lopullisessa virityksessä ajaa winen päällä erästä taloushallinto ohjelmaa, saapas
Eli Mac mikä emuloi PC rautaa mihin asennettu (x86) Linux mikä "emuloi" windowssin systeemejä jotta Win taloushallintosofta pyöris? Pist suasiol joku Win2000 tai XP siihen VirtaualPC:he...
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Eikö tuossa tilanteesse tosiaan olisi helpompi käyttää Virtual pc:tä? Tai sitten joku vanha pc jossa Nt4? Näin meidän firmassa...
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Joo, mulla pyörii ihan viimeisenpäälle ostettu ja laillinen w2000 VPC:ssä, ja w2k:ssa exeli 2k, sekä Dirika laskutus, henkseliä on pakko käyttää, kun tukun viisaat lähettää hinnastoja välilehtisinä tai kirjoitussuojattuina, okein hämmennetty .xls ei tosiaan aukea muuten. Olen yrittänyt kuulostella tulisiko esmes winestä macissä pyörivää versiota, mutta ei ole ainakaan vielä näkynyt, kokeilut jatkuvat savun hälvettyä.

-
-
Viesti Kirjoittaja hapa »
>Olen yrittänyt kuulostella tulisiko esmes winestä macissä pyörivää versiota.....>
Minä olen asentanut winen jostain omalle koneelle (10.3.5) ja mukana tuleva miinaharava toimii. En vaan muista mistä ja minkä paketin laitoin. Pääteohjelman bash_historystä yritin tonkia löytyisikö sieltä komennoista muistikuvia asennuksesta. Eipä ollut muuta kuin ensin X:n käynnistys startx ja sitten miinaharavan käynnistys /usr/local/bin/wine winemine. Mitään muuta win-ohjelmaa en saanut toimimaan, kun en tunne oikein wineä. Kunhan vain koikeilin.
Hapa
Minä olen asentanut winen jostain omalle koneelle (10.3.5) ja mukana tuleva miinaharava toimii. En vaan muista mistä ja minkä paketin laitoin. Pääteohjelman bash_historystä yritin tonkia löytyisikö sieltä komennoista muistikuvia asennuksesta. Eipä ollut muuta kuin ensin X:n käynnistys startx ja sitten miinaharavan käynnistys /usr/local/bin/wine winemine. Mitään muuta win-ohjelmaa en saanut toimimaan, kun en tunne oikein wineä. Kunhan vain koikeilin.
Hapa
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Darwhine (Mac versio whinstä ) on kyllä tulossa...mutta milloin, on aivan eri kysymys.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja hapa »
Wine löytyy juishin laittamasta linkistä. Sieltä minäkin sen olen hakenut, mutta kun en muistanut. Onko juishi käyttänyt onnistuneesti darwineä?
Hapa
Hapa
-
Viesti Kirjoittaja juishi »
Eipä ole vielä tullut kokeiltua. Kyllä se jossain tuolla kovalevyn sopukoissa lojuu, ei vain oikein ole vielä löytynyt ylimääräistä intoa/aikaa ryhtyä säätämään sen kanssa. Mutta kunhan tässä alkaa löytyä aikaa vähän enemmän...
mb pro m1
13 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka