Skype Macille on julkaistu
-
-
Re: Skypeä odotellessa
Viesti Kirjoittaja traktori »
Lainaus MacWorldista August 31, 2004 12:15 am ET: "Skype Technologies S.A. has released a Beta of the Mac OS X version of its free software for making phone calls over the Internet..."
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
http://forum.skype.com/bb/viewtopic.php?t=6928&sid=ad53199a85950230cc9e917198f3a9b9
Pantterille...

-
-
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
http://www.skype.com/download_osx.html
EDIT: hups... tuo Jamacin public beta olikin täysin sama versio kuin tämä. No tässä vielä suorempi osoite/linkki kyseiselle ohjelmalle.
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
-
-

Luutuutti- tms. parempi systeemi tulee hankintalistalle vasta kun näkee miten hommat lähtee Skypellä skulaamaan.
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
MSN:n Mac-versiossa ei ole tuota puhelutoimintoa. Win-puolella se taasen pelaa hyvin ja ääni on esim iChattiin verrattuna toisesta galaksista. Skypessä pitäis olla vieläkin parempi.Mitäs himputtia se sitten meinaa, kun yksi Win-käyttäjä sanoi mulle että "Messengerissä pelaa puhe hienosti". Kun en kehtaa paljastaa tyhmyyttäni, niin mitähän se mahtoi tarkottaa? Ainakinhan Macin MSN-versio on täällä kerrotun mukaan vanhempi kuin tuo Win-versio
-
Viesti Kirjoittaja Jezze »
-
Ja tähän liittyen: Bilteman mikistä ei G5 rekisteröi pihaustakaan.
Onko siis Puuceitten äänikorteissa esivahvistettu mikkiliitäntä, johon tällaiset lelut on tarkoitettu?
Toki Skypeilyn voi hoitaa iBookilla ja kuulokkeilla, mutta kotona käyttäisin mieluummin yleiskonettani Geevitosta.
-
Re: Skype Macille on julkaistu
Viesti Kirjoittaja Kurtbyy »
-
Viesti Kirjoittaja pallo »

-
Siis :~ Mikä ilo siitä olisi verrattuna normaaliin Skype-puheluun? Lupaavat että se toimii modeemiyhteydellä.Onko Skypessä tai jossain muussa vastaavassa tangettia? Eli saako noita toimimaan kuten normaalia radiopuhelinta? Olisi mukava vaihtoehto MSN-messengerille jos ei aina tarvitsisi kirjoitella viestejä. Mikrofonin mykistyskin saattaisi riittää. Miten paljon tuo Skype muuten vie kaistaa normaalissa käytössä?
-
Viesti Kirjoittaja jole »
Winkkarissa MSN (kai) tukee puhetta, mutta vaatii (kai) että edes jompikumpi puhuja ei ole NAT:taavan tuliseinän takana. Eli konffaamiseksi ja säätämiseksi menee helposti jos tuliseiniä käyttää (tai verkon tarjoaja käyttää). Ja kukapa ei käyttäisi?Mitäs himputtia se sitten meinaa, kun yksi Win-käyttäjä sanoi mulle että "Messengerissä pelaa puhe hienosti".
-
Viesti Kirjoittaja Kurtbyy »
Pidän Fireä auki aina kun käytän konetta. Firessä taas on aina vähintään yksi keskusteluikkuna, jonne kavereiden kesken heitetään kommentteja silloin tällöin. Tuollaiseen normaali puhelu ei sovellu hirveän hyvin, koska linja on kaiken aikaa auki.Siis Mikä ilo siitä olisi verrattuna normaaliin Skype-puheluun?
Latasin Skypen ja totesin, että tuollakin voi lähettää viestejä ja tiedostoja. Vaikuttaa lupaavalta. Vielä kun jotenkin saisi huijattua Win-käyttäjät tuohon ohjelmaan. he kun eivät millään suostu luopumaan MS-kamasta.
Edit:
Sain kaverin houkuteltua kokeilemaan tuota Skypeä. Soittaminen onnistui hyvin, kaveri osasi vastata ja keskustelukin saatiin aikaan. Tiedostojen siirto onnistui, viestien kirjoittelu onnistui. Noin kymmenen minuutin aikana ohjelma kaatui minulla kahdesti. Lisäksi kaverin puheluun vastaaminen ei onnistunut. En osaa sanoa teinkö jotain väärin vai oliko vika ohjelmassa. Positiivinen fiilis jäi. Odottelen seuraavaa betaa.
MenuMetersin mukaan kaistaa kului noin 5,5k/sec molempiin suuntiin.
-
Aahaa.. juu no nyt määkin tajusinPidän Fireä auki aina kun käytän konetta. Firessä taas on aina vähintään yksi keskusteluikkuna, jonne kavereiden kesken heitetään kommentteja silloin tällöin. Tuollaiseen normaali puhelu ei sovellu hirveän hyvin, koska linja on kaiken aikaa auki.

Mm.. Asiaa, Jaguaristina, tietämättä, kun Skype käyttää X:n sisäistä audiota niin ainakin Aplen Speakable Itemsiin saa liipaisimen jolloin OS X kuuntelee vaan silloin kun näppäin on painettu. Koklaa kattomalla sieltä SysPrefseistä josko se toimisi Skypen kanssa sitten kanssa.
-
Ainakin PowerBookilla tavalliset kuulokkeet ja lapparin mikki yhdistelmä toimii erinomaisesti. Tosin jos joudut puhumaan hälyisessä ympäristössä, niin headset on silloin parempi kapistus.Kaippa sitä pitää kyllä itsekin hankkia jokin head-setti. Ellei sitten pistä kuulokkeita päähän ja juttele koneen omalle mikille...
-
Ilmaisiahan ne puhelut ovatkin.. Puhelut "ulos" eli kännyköihin ja lankapuhelimiin toki maksavat (kohtuullisesti), mutta mitä sitä oikein voi odottaa???en itse pääsyt koittamaan kun noista puheluista pitäisi maksaakin! Luulin tämä olisi ollu ilmaista
-
Kyllä toimii vaikka itselläni on palomuuri sekä WindowsXP sisäänrakennettuna (ja päällä ) ja ADSL Modeemi jossa oikea NAT palomuuri. Ei vaadi mitään konffaamista. Kunhan vain laittaa ohjattu äänen säätö ja painelee next nappeja. Sitten toimii.Winkkarissa MSN (kai) tukee puhetta, mutta vaatii (kai) että edes jompikumpi puhuja ei ole NAT:taavan tuliseinän takana. Eli konffaamiseksi ja säätämiseksi menee helposti jos tuliseiniä käyttää (tai verkon tarjoaja käyttää. Ja kukapa ei käyttäisi?
Ei ole. MSN4 for Mac on julkaistu paljon myöhemmin kuin MSN6 Windows version mutta silti MSN4 for Mac ei tue videopuhelua, äänipuhelua eikä omaa keskustelukuvaketta kuten MSN6 Windows versio. No siksi itse käytän Macissani aMSN joka tukee omaa keskustelukuvaketta, omia customoituja hymiöitä ja mikä parasta, se pysyy linjoilla yötä päivää kun taas MSN4 for Mac minulla MSN linja katkeaa joskus jopa tunninkin päästä! Se on minun mielestä sellaista mitä ei meidän ei pitäisi sallia Microsoftilta. Kuten aikaisemmin sanoin, puhe toimii hyvin Windowsin MSN6 mutta miten minä olen saanut kaikki läheisimmät käyttämään Skypeä? Sanomalla factat. Paljon parempi kaiunesto, konferenssipuhelut (ei ole MSN windowsissakaan) ja lankapuhelimen tasoinen (ellei parempi) äänenlaatu ja loppusilauksena että se toimii minun Macilla jolloin olen tavoitettavissa myös kavereideni luona ilmaisella skypellä(skype>skype puheluna).Mitäs himputtia se sitten meinaa, kun yksi Win-käyttäjä sanoi mulle että "Messengerissä pelaa puhe hienosti". Kun en kehtaa paljastaa tyhmyyttäni, niin mitähän se mahtoi tarkottaa? Ainakinhan Macin MSN-versio on täällä kerrotun mukaan vanhempi kuin tuo Win-versio.
En itsekkään tuota tiedä mutta olen aina vain kuullut että USB mikkejä myydään Mac OS yhteensopivina. Ehkä se perusmikki ei vain toimi Macissa. Toki älkää tästä vetäkö mitään johtopäätösiä koska nämä ovat vain omia arvailuja ja saatan ollakkin väärässä. Kaverillani on kotona muistaakseni perus PC mikki joten testaan sen tämän viikon lopussa jos kukaan muu ei asiaa sitä ennen ratkaisut ja testannut kunnolla. Vaikka luulen Repe Ruutikallo tämän tietävän (on hän sen verran kokenut Mac käyttänyt) niin oletko valinnut oikean äänilähteen "Systems Preferences" > "Sound" > "Input" kohdasta ja pistänyt vaikka täysille äänentason?Bilteman mikistä ei G5 rekisteröi pihaustakaan. Onko siis Puuceitten äänikorteissa esivahvistettu mikkiliitäntä, johon tällaiset lelut on tarkoitettu?
Niin minuakin. Oli hieno huomata kun selasin internettiä että ihmiset ovat saaneet toimimaan todistetusti omansa Bluetooht headsettinsä Skypessä.Mua kiinnostaa ajaatus konfferenssipuhelusta bluetooth-headsetin kanssa, siinä on helppo selailla papereita ja mappeja jne. kun ei piuhat häiritse.
Skypessä on Skype->Skype puhelut ilmaisia mutta jos haluaa oikeaan puhelimeen puhua (ulkomaille/kännykkään) sitten pitää ladata Skypen tilille rahaa jotta voi soittaa oikeisiin puhelimiin. Itse kuitenkin tulen tätä käyttämään Skype (Mac) -> Skype (Win) puheluihin koska ei ole mitään muuta vaihtoehtoa tälle. Itse olen käyttänyt monta yli puoli vuotta tai enemmänkin (n. 10 kk) tätä Skypeä Windowsilla ja muistan ajat kun ei ollut mitään tietoa tuleeko se ylipäätään Macille milloin. Sanoivat vain että tekevät Mac version ilman muuta kunhan Mac osaaja löytyy. Kaiunesto tässä on paljon parempi kuin MSN6 Windows versiossa ja äänenlaatu on parhaimmillaan aivan käsittämättömän hyvä.
Itse kun kokeilin PowerBookiani niin tuo sisäänrakennettu kaiutin ei toiminut kovin hyvin jos ei kuulokkeita käyttänyt johtuen liian tehokkaasta kaiunestosta. Kaiuttimet kun ovat aivan sisäisen mikin vieressä. Erillisellä mikillä (halpa USB mikki) toimi hyvin.
Toinen ratkaisu on käänteinen eli hankitaan korvakuulokkeet jolloin mikki ei ota mitään ääntä korvakuulokkeista jolloin ääni ei pääse kiertämään.
PowerBookin sisäinen mikki kuitenkin otti aika ikävästi nuo hurinat jos koneessa alkoivat tuulettimet pyörimään rasituksesta johtuen joten ehkä erillismikin hankinta on parempi vaihtoehto. Itse olen ajatellut jotain minimaalisen pientä Bluetooht headsettiä. Mikä olisi sen hienompaa kuin että konessa ei ole lainkaan piuhoja ja puhuisin Bluetoothilla noin 10metrin säteellä PowerBookista. Silloin varmaan kaverilla loksahtaisi suu jälleen kerran. Muutenkin itsellä on käytössä Applen bluetooth hiiri ja WLAN yhteys joten on tämä kokonaisuus aika johtovapaa kokonaisuus...
[ AppleTV 4]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
-
MSN ja NAT
Toimiiko vaikka toisessakin päässä olisi NAT? Tuolloin nimittäin välttämättä vaaditaan välityspalvelin koneiden välille. Skype ratkaisee ongelman käyttämällä muita verkossa olevia skype käyttäjiä välityspalvelimina. Onko MSN:ssä moista ratkaisua ei kai ole - onko Microsoftilla jotain omia välityspalvelimia tähän tarkoitukseen? (Jos, niin kuulostaa todella kalliilta ratkaisulta)Kyllä toimii vaikka itselläni on palomuuri sekä WindowsXP sisäänrakennettuna (ja päällä ) ja ADSL Modeemi jossa oikea NAT palomuuri. Ei vaadi mitään konffaamista. Kunhan vain laittaa ohjattu äänen säätö ja painelee next nappeja. Sitten toimii.
-
Itselläni on headsetissä perusmikki. Toimii ainakin PowerBookin kanssa.En itsekkään tuota tiedä mutta olen aina vain kuullut että USB mikkejä myydään Mac OS yhteensopivina. Ehkä se perusmikki ei vain toimi Macissa.
-
Re: MSN ja NAT
[ AppleTV 4]
[ Apple iPhone SE ]
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka