Mac ja Topfield TF5100PVR
-
Viesti Kirjoittaja patehu »
Kytkeytyy kyllä, kovalevy hurahtaa ja valikot/ohjelmatkin tulee näkyviin mutta sitten kun valitsee jonkin ja laittaa latauksen päälle niin jo jämähtää.
Eikä minkään valtakunnan selitystä missä mättää. Ikonin alaosassa lukee
Lataan: xxx.rec
Valo on keltainen
Palkistossa ei tapahtu yhtään mitään; ruksi on harmaa, samoin transfer quenue nappula.
Tähänkö tämä nyt sitten tyssäsi? Toiseksi mikä on järkevä tapa keskeyttää lataus; mitään stop nappulaa ei ole missään???? Vai olenko liian hätäinen; meneekö siinä siirrossa turbonappulasta huolimatta useimpia kymmeniä minuutteja??
Hiki tässä tulee....
Ja kun ja jos sitten saisin nämä .rec fileitä macin puolelle niin jo on sitten uusia kysymyksiä pää täynnä; mites ne saa kääntymään esim. iPod muotoon. Tekstityksestä nyt puhumattakaan....
Kiitoksia jo etukäteen jos vaan voitte tai pystytte auttamaan kinkkua sulatellen ja Joulupukkia odotellessa...
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Ja Mpeg Streamclip on tosiaan se joka noita avr-fileitä käsittelee suvereenisti kuin Tiina Tieva-Kuolpuna Jari Eskelinpoikaa (© Veikko Huovinen).
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
joopa-joo
tuota tuota kun nyt tuntuu että tarvitsen kasan rautalankaa... ;-/
Oon hypistellyt kyllä tuota streamclippiä mutta oon ymmärtänyt että se tarvitsee toimiakseen jonkin ostosoftanpätkän pelittääkseen.. MPEG2-tai-jotain?? Ja tarkoitatko että sillä vois suoraan hakea ohjelmat topparista?
Ja toiseksi kun nyt kokeilin irroittaa USB:n ja kytken sen takaisin ei mac kyllä reagoi mitenkään. Tarvitaan jotain softanpätkää kyllä väliin.
Kiitoksia kovasti, mietin tuota stramclippiä, sitä on kyllä kehuttu mutta onko sen käyttö helppoa?
-
Re: Mac ja Topfield TF5100PVR
Kuulostaa siltä että Toppari on "rampautettu" eikä se voi näkyä kovalevynä Procasterin tapaan. Tällöin MPEG Streamclipistä ei ole vielä mitään hyötyä. Toisin sanoen sen alussa mainitun siirtosoftan pitäisi toimia eikä kaatua...patehu kirjoitti:tuota tuota kun nyt tuntuu että tarvitsen kasan rautalankaa... ;-/
Oon hypistellyt kyllä tuota streamclippiä mutta oon ymmärtänyt että se tarvitsee toimiakseen jonkin ostosoftanpätkän pelittääkseen.. MPEG2-tai-jotain?? Ja tarkoitatko että sillä vois suoraan hakea ohjelmat topparista?
Ja toiseksi kun nyt kokeilin irroittaa USB:n ja kytken sen takaisin ei mac kyllä reagoi mitenkään. Tarvitaan jotain softanpätkää kyllä väliin.
Kiitoksia kovasti, mietin tuota stramclippiä, sitä on kyllä kehuttu mutta onko sen käyttö helppoa?

-
Viesti Kirjoittaja kampela »
MPEG Streamclip ohjelmassa on valikko "Altair" ja siellä "Files" joka tuo toppariin tallenetut tiedostot näkyviin. Jos haluat toistaa tallenteita Streamclip ohjelmassa tarvitset "QuickTime MPEG-2 Playback" palasen joka maksaa AppleStoressa 19.90patehu kirjoitti:Moi,
joopa-joo
-
Eli ilmeisesti jauhoin osittain pashaa, ja hyvä niin.kampela kirjoitti:MPEG Streamclip ohjelmassa on valikko "Altair" ja siellä "Files" joka tuo toppariin tallenetut tiedostot näkyviin. Jos haluat toistaa tallenteita Streamclip ohjelmassa tarvitset "QuickTime MPEG-2 Playback" palasen joka maksaa AppleStoressa 19.90patehu kirjoitti:Moi,
joopa-joo
-
Viesti Kirjoittaja JanNebert »
Ohjeita Topfieldin ja Macin yhteiselämään löytyy wikikirjastosta. Tarkka URL= http://fi.wikibooks.org/wiki/Topfield_T ... en_välillä (ko. osoite ei näemmä toimi hopeisessa omenassa linkkinä, koska siinä on ä-kirjaimia?)
Huomioitavaa on, että tiedostonimissä ei saa olla erikoismerkkejä, siirsi niitä sitten OS X tai WIN koneeseen. Tästäkin on tarkemmin tuolla wikissä.
-
USB1? Luulin tuohon hintaan kyllä kakkosta saavan...JanNebert kirjoitti:Tiedostojen siirto on tosiaan melko hidasta, jopa turbo-tilassa.
-
Maahantuojan esite kyllä sanoo: USB 2.0 -tuki mahdollistaa nopean tiedonsiirron tietokoneen kanssa. Tuntuu kuitenkin hitaalta, vaikutelma tullee osittain TF:stä siirrettävien tiedostojen suuren koon takia ja tottumisesta FireWiren nopeuteen.Repe Ruutikallo kirjoitti:USB1? Luulin tuohon hintaan kyllä kakkosta saavan...
-
Kyllä AmmattilaisKastraatista pukkasi mielestäni melkein FireWire-tason vauhtia, kuten USB2:sta kuuluukin. Nuo ohjelmapohjaiset siirrot lienevät alttiimpia hidastumiselle.JanNebert kirjoitti:Maahantuojan esite kyllä sanoo: USB 2.0 -tuki mahdollistaa nopean tiedonsiirron tietokoneen kanssa. Tuntuu kuitenkin hitaalta, vaikutelma tullee osittain TF:stä siirrettävien tiedostojen suuren koon takia ja tottumisesta FireWiren nopeuteen.Repe Ruutikallo kirjoitti:USB1? Luulin tuohon hintaan kyllä kakkosta saavan...
-
kiitos kovasti mielenkiinnosta mutta en vieläkään keksi missä tökkii.
Muuten se altair -komento pelittää vain 5000 ja 5500:n kanssa ei 5100:sen, tietysti.
Ehkä olen kuitenkin liian hätäinen jospa laitan homman "muka" pyörimään yön yli; jos vaikka ihmeitä tapahtuisi mutta ei se mikään tekniikan riemuvoitto kyllä ole jos aikaa palaa joka välissä.
Jos vaan keksitte jotain jippoja kiitän. Muuta ohjelmanpätkää en ole löytänyt kuin tämän MacTF:n. Jos voitte sanoa että ostamalla sen 20eur softan; saan toiminaan streamclipin ja en sitten tarvitse tuota macTF:ää - teen sen mutta muutoin en arvaa investoida.
Kiitos vielä kerran mielenkiinnosta
-
Koeta hakea se koodekki torrenteista ja osta sitten, jos on apua. Kyllä noita Macin koodekkipaketteja liikkuu verkossa. Ainakin Demonoidista löytyy. Tiedä sitten missä on juuri tuo MPEG-2-pala.patehu kirjoitti:Tervehdys kaikille,
kiitos kovasti mielenkiinnosta mutta en vieläkään keksi missä tökkii.
Muuten se altair -komento pelittää vain 5000 ja 5500:n kanssa ei 5100:sen, tietysti.
Ehkä olen kuitenkin liian hätäinen jospa laitan homman "muka" pyörimään yön yli; jos vaikka ihmeitä tapahtuisi mutta ei se mikään tekniikan riemuvoitto kyllä ole jos aikaa palaa joka välissä.
Jos vaan keksitte jotain jippoja kiitän. Muuta ohjelmanpätkää en ole löytänyt kuin tämän MacTF:n. Jos voitte sanoa että ostamalla sen 20eur softan; saan toiminaan streamclipin ja en sitten tarvitse tuota macTF:ää - teen sen mutta muutoin en arvaa investoida.
-
mac ja Topfield TF5100PVR
Huh-huh, nyt meni vaikeaksi... :-) Oon tosi noviisi täällä softa puolella että kompastun jo tuommoisiin slangisanoihin.
Jos taas saisi sitä rautalankaa että mitä-missä-milloin niin ehkä tämä tästä... tai ei koskaan.
-
Minulla on toiminut MacTF ja MPEG Streamclip molemmat TF PVR5100c:n kanssa. MacTF:stä minulla tosin on versio 1.3. Uusinta en ole vielä ladannut, mutta pitää testata joskus myöhemmin, kun jaksan taas raahata TF:n tietokoneen viereen. Jos ei muu auta voisit koettaa tuota toimivaksi havaittua 1.3 versiota.patehu kirjoitti:Muuten se altair -komento pelittää vain 5000 ja 5500:n kanssa ei 5100:sen, tietysti.
Oma koneeni on iMac G5:nen, eli en tiedä ohjelmien toimivuudesta intel koneiden kanssa, mutta MacTF:n 2.0b2 versio on ilmeisesti aika uusi, joten luulisi toimivan.
Ei tiedostojen siirto niin hidasta ole, että yön yli pitäisi odottaa, ainakaan jos et siirrä koko kovalevyllistä kerralla. Olethan muuttanut tiedostonimet TF:ssä, ennen liittämistä tietokoneeseen. (Erikoismerkkien poisto). Kuulemma voi olla myös tarkka USB-johdosta, ei saisi olla yli 5m:ä ja sekin on jo ilmeisesti siinä rajoilla.
Muistui vielä mieleen, että tiedostojen siirto ei tainnut onnistua, mikäli kahdella tiedostolla on sama nimi. Mikäli on samannimisiä tiedostoja, niin nimeä ne erinimisiksi Topfieldissä, ennen tiedostojen siirtoa. Minulla tulee tallenteiden perään automaattisesti päiväys, joten harvemmin sattuu enää tälläistä. En muista osasiko TF tämän ihan itse tehdä, vai onko tuo JAG´s EPG tapin ansiota.
-
mac ja Topfield TF5100PVR
Jep, jess, kyllä tämä tästä. Nyt toimii. Olisit varoittanut että asetuksista pitää ensin kääntää ko. toiminne käyttöön eli toimii siis myös 5100:kin kanssa vaikka itse väittää muuta (vain 5000 tai 5500). On muuten melko nopeakin.Oletkos koittanut tuollaisella ohjelmalla kuin MPEG Streamclip? Itse sain homman pelittämään kyseisellä ohjelmalla.
JanNebert kirjoitti:
Minulla on toiminut MacTF ja MPEG Streamclip molemmat TF PVR5100c:n kanssa. MacTF:stä minulla tosin on versio 1.3.
Joo-o tämäkin kävi kyllä jo mielessä; kokeilin jo sitä toistakin 2.0:aa mutta ei vaikutusta. Nurin oikeastaan koko ajan. Piuhan pituus mulla on muuten jotain 1,5m.
JanNebert kirjoitti:
....että tiedostojen siirto ei tainnut onnistua, mikäli kahdella tiedostolla on sama nimi.
Jepulis, tämä saattaa olla todella tärkeä havainto sillä niitä kyllä on ja topparihan lisää loppuun vain numeron. Voihan olla ettei se ole riittävä ero. Mutta jatkanen ilmeisesti nyt tuon streamclipin kanssa.
Kiitoksia jälleen, oli oikein mainiota tämä yhteistyö. Katsotaan pärjäänkö leikkaa-liimaa-askartele osastolla ilman apuja. Jos ylen tekstit pitää jotenkin osata niitata luotuun tiedostoon oikein tai haluan mainokset pois niin huh-huh. Toisaalta on tämä aika mielenkiintoista.
Mun puolestani tämän keskustelun vois stopata nyt tähän ja aloitan uudella otsikolla jos ilmenee uusia murheita.
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
ohjelmainfon käsittely
eipä noita ole missään kyllä näkynyt mutta en ole kyllä lliiemmin hakenutkaan. Kun oon kääntänyt tämän .rec -filen mpeg4:ksi ja siirtänyt iTunesiin (iPodiin) niin oon sitte käsin kirjoitellut osan infotekstistä kommenttitekstiin.
Tällä mä oon pärjäillyt.
-
Viesti Kirjoittaja Nemo »
Onko joku muuten saanut niitä eri makroohjelmia vietyä sinne Toppariin macillä? Miten?
-
Jos tarkoitat tappeja, niin ohje löytyy wikipediasta urlista: http://fi.wikibooks.org/wiki/Topfield_T ... en_välilläNemo kirjoitti:Onko joku muuten saanut niitä eri makroohjelmia vietyä sinne Toppariin macillä? Miten?
Huom! koko yläpuolinen rivi on linkkiä (myös älillä teksti kuuluu linkkiin), kopioi koko rivi selaimesi osoiteriville.
Tarvitset siis tiedostojen siirtoon MacTF ohjelman.
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Kyllä mulla ainakin saa valittua MPEG Streamclip / Altair -softan (1.8) batch-listalle paljonkin ohjelmia siirtojonoon. Joten ihan hyvin voi jättää vaikka yöksi raksuttamaan siirtoa. Se kun on todella hidasta puuhaa.Nemo kirjoitti:Hyvin on Toppari toiminut Streamclipin kanssa ja -ikävä kyllä -se ei näy kovalevynä koneella. Vaikka mennään USB 2 -nopeuksilla on tuo ohjelmien siirtäminen koneelle (esim DVD arkistointia varten) tuskastuttavaa puuhaa. Streamclipissä ei nimittäin ole batch -toimintoa vaan ohjelmat täytyy siirtää yksi kerrallaan. Olisi melkoisen coolia mikäli voisi tuoda Topparin koneen viereen yöksi ja siirtää haluamansa ohjelmat DVD polttoon yön yli. Toivomuslistalle...
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
.rec fileet dvdksi
nyt riippuu ootko päivittänyt leopardiin vai ei (mä siis oon mac käyttäjä ja nää ohjeet on sitte siltä pohjalta) ja Streamclipissä on jo muistaakseni menossa versio 1.9.
1) ota ohjeman prefences auki ja katso onko ruksi paikassa "allow altair" (tai jotain kuitenkin siinä klo kolmen kohdalla)
2) USB kaapeli kiinni ja topfield päälle (ei samanaikaisia nauhoituksia,kiitos)
3) ylävalkosta altair ja katso että se turbo on valittuna
4) Valitse ohjemia niin monta kuin haluat downloadata ja vuolaa Batch-list aukeaa eli voit siirtää useamman ohjelman putkeen (Löytyy ylävalikosta jostain). Homma kestää noin 1h -> 10min siirto.
5) sitte näitä .rec fileitä joutuu käpistelemään joko tällä streamclipillä (tai projectX:llä jos on kyseessä yle ja sen tekstit)
- kun vaan kaksoisklikkaa haluttua .rec-fileä se aukeaa streamclipillä ja itse oon paljon kääntänyt ohjelmia iPodiin eli export mpeg4:ski ja kuunnellut esim. autossa kuningaskuluttajaa, prisma studiota tai ylen aamutv-koosteita joita ei siis tarvitse varsinaisesti kaksoa vaan kuunnella. jos haluaa näistä DVD-kelposta niin sitte pitänee valita export (tai convert) mpeg. Mainokset ja alun ja loput saa pois i ja o näppäimiä käyttäen ja cut-komennolla tämä saatu harmaa palkki pois.
- kun sitte tästä tuotoksesta tekee väliaikaisen tallenteen uudelleen .rec:ksi (siinä ylävalikon convert -osion puolessavälissä ...TS> aukeaa uusi valinta ikkuna ja siitä se REC ja uusi nimi) niin sitte näitä siivottuja .rec-fileitä voi taas laittaa nippuun siihen batch-listaan raahaamalla ja valitsemaalla kullekin erikseen mihin formaattiin heidät haluaa -> niin sitte jo päästäneen levyä polttaan...
Mun on pitänyt kirjoittaa tänne yks "kattava" ohjeentapainen kun vihdoin ja viimein sain homman onnistuun mutta kun semmoisen kirjoittaminen on pikkasen hankalaa niinkus huomaat...
-
Mac TF ohje
Viesti Kirjoittaja jaska_a »
Kiitos etukäteen
Jaska a
-
ohjetta
Tässä polkua ao sivustolle jossa on kaikenmoista linkkiä siellä alempana (mm. tutorial)
http://www.squared5.com/svideo/mpeg-streamclip-mac.html
mutta kysy tarkemmin niin autan jos vain osaan.
iPod 160Gb & Touch 32Gb // Mac mini Core Duo 1.66/2Gb/60Gb, Leopard
Topfield 5100PVR ja Panasonic DMR-E500H HDD&DVD
"Kononen on oK" -alivaltiosihteerit-
-
Viesti Kirjoittaja juqi »
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka