Kertokaapas kokemuksia mitä kaikkia firmoja Apple Store käyttää tavarantoimitukseen.
Tuli tilattua MacBook ja kaikki on mennyt kuten pitääkin (sain tracking codet yms) mutta ongelma on ettei mistään meilistä tai track shippingistä löyty, että mikä firma tavarat toimittaa.
Pienokainen matkaa ypöyksin ahtaassa laatikossa maailman turuilla enkä tiedä yhtään missä, huolestuuhan sitä vähemmästäkin
Yleensä Kuehne + Nagel maailmalla ja TNT Hollannista kotiovellesi.
Jossain saamassasi meilissä (tilausvahvistus tai sen jälkeen tullut) on linkki Applen sivuille jossa näet yksityiskohdat lähetyksestäsi ja "assigned carrier" -kohdassa lukee mikä firma juuri sillä hetkellä kuljettaa tilaustasi. Mikäli haluat tarkempaa seurantaa niin se tehdään sitten kuriirifirmojen omien sivujen kautta.
Liikuttavaa tuo huoli Mac-pakettisi vaiheista maailmalla. Ymmärrän kyllä että odottavan aika on pitkä, mutta mutta...
En minäkään tiedä minulle päivittäin postini kantavan jakajan nimeä (enkä edes sukupuolta tai ihonväriä), mutta kyllä ne laskut ym. sieltä silti aina tiensä perille löytävät.
Eikä sekään, että jostain näet missä pakettisi seilaa, nopeuta yhtään sen perilletuloa. Se tulee sitten kun se tulee, ei yhtään aiemmin.
Joten relax, man. :-)
Tilasin Storesta ensimmäistä kertaa uuden Shufflen ja kuriiriksi on merkitty UPS. TOimittaako Ups sen Helsinkiin perille vai vaihtuuko vielä? Ilmeisesti maanantaina pitäisi olla perilla ja olen silloin töissä ja pitäisi sopia uusi osoite tai aika...
Tape80 kirjoitti:Tilasin Storesta ensimmäistä kertaa uuden Shufflen ja kuriiriksi on merkitty UPS. TOimittaako Ups sen Helsinkiin perille vai vaihtuuko vielä? Ilmeisesti maanantaina pitäisi olla perilla ja olen silloin töissä ja pitäisi sopia uusi osoite tai aika...
Kyllä sen sitten UPSilla pitäisi tulla ja soittavat kyllä kun on kylillä paketti ja tuovat kyllä töihinkin sen sulle. Itse ainakin sain sälypakettini ihan työpisteelle.
Itselle kun tuli nano TNT:n tuomana, niin eivät tuoneet muualle kuin kotiin. Olin koulussa kun heppu soitti, niin pyysin, että olisi tuonut koululle sen (pasila). Ei kuulema saanut itse mennä muuttamaan osoitetta...
TSaari kirjoitti:Kyllä sen sitten UPSilla pitäisi tulla ja soittavat kyllä kun on kylillä paketti ja tuovat kyllä töihinkin sen sulle. Itse ainakin sain sälypakettini ihan työpisteelle.
TSaari kirjoitti:Kyllä sen sitten UPSilla pitäisi tulla ja soittavat kyllä kun on kylillä paketti ja tuovat kyllä töihinkin sen sulle. Itse ainakin sain sälypakettini ihan työpisteelle.
Eli ei tarvitse itse soittaa ensin?
Kiitos infosta
No jos oikein kiire on niin tietysti oma aktiivisuus saatetaan joskus palkitakin. En osaa sanoa käytännön hyödystä. Mutta kyllä täällä Turun seudulla ainakin just edellispäivänä mulla soi puhelin siinä 11.00 paikkeilla ja kyseltiin josko 14-16 olisin kotosalla tai vaihtoehtoisesti jos töihin tuotaisiin. Paketti kainalossa olin työpaikalla sitten 12.20.
Toivottavasti muutkin saisivat yhtä vaivattomasti.
Itsekin Macbookin tilasin vanhempieni osoitteeseen ja siellä ei ollut kukaan paikalla ennen klo 16:sta, johon asti he vain toimittivat niin tuli pieniä ongelmia, koska eivät suostuneet vaihtamaan toimitusosoitetta ilman, että ilmoittaisin Applelle uuden osoitteen, josta sitten oltaisiin ilmoitettu eteenpäin TNT:lle.
Tänne tuli UPSilla viimeisin paketti, ja ei mennyt (taaskaan) ihan nappiin. UPS ei soittanut ennen toimitusta kun ei ole kuulemma tapana, ja meillä ei oltu paikalla. Jättivät postilaatikkoon lapun toimitusyrityksestä ja ruksivat siihen suoraan "viimeinen yritys" vaikka yrityksiä pitäisi olla kolme.
Toimitus saatiin kyllä kuntoon UPS:lle soittamalla, ja UPS selvitti jakelukeskuksen kanssa miksi jakaja oli päättänyt lopettaa jakeluyritykset heti ekaan kertaan.
matteus/2 kirjoitti:Yleensä Kuehne + Nagel maailmalla ja TNT Hollannista kotiovellesi.
Jossain saamassasi meilissä (tilausvahvistus tai sen jälkeen tullut) on linkki Applen sivuille jossa näet yksityiskohdat lähetyksestäsi ja "assigned carrier" -kohdassa lukee mikä firma juuri sillä hetkellä kuljettaa tilaustasi. Mikäli haluat tarkempaa seurantaa niin se tehdään sitten kuriirifirmojen omien sivujen kautta.
Niin, Apple Storen seurannassa & vahvistusmeilissä lukee:
Carrier Tracking Number:
In transit to final destination - carrier details to be updated shortly
Assigned Carrier:
In transit to final destination - carrier details to be updated shortly
Eli eipä toi kerro mitään eikä lähetystä löytynyt TNT:ltä, DHL:ltä, K+N:ltä.. Mutta eiköhän se tule, vaikka odottavan aika tuntuukin piinaavan pitkältä..
Niinhän se olikin. Aamuneljältä Kölnissä, vartin yli yks iltapäivällä soi ovikello. UPS:in träkkeri tosi näytti, että se oli lähtenyt jo Helsingistä "out for delivery". Ma-iltana tilasin, keskiviikkopäivällä kamat kädessä. Rules.
Harvemmin mikään kuriireista on soittanut. Yleensä postilaatikossa on ollut viesti turhasta toimitusyrityksestä kotiosoitteeseen. Esim. Apple vaatii tavaran toimituksen luottokorttifirmalle ilmoitettuun osoitteeseen.
Tarkoituksena olisi tilata Nano kaiverruksella tuolta Storesta parin päivän kuluessa. Mutta kun olen tälläinen onneton, jolle ei ole koskaan tullut pakettia ovelle, niin olen ihan ymmälläni tämän asian kanssa. Mitkä ihmeen tracking codet? Mitä pitää tehdä, kun paketti tulee (kuittaus tai jotain?) Entä jos ulko-ovi on aina lukossa, eikä lähetti pääse kotiovelle?
Ovatko lähetit suomalaisia? (Todella typerä kysymys mutta en oikein puhu englantia, niin olisi hyvä tietää etukäteen) Valottakaa minulle vaiheita, missä nanoni oikein viipottaa tilauksen jälkeen. Kiitos
Lähetti on suomalainen. Lähetti soittaa ennen kotiovelle tuloa ja kysyy mahdolliset alaoven koodit tai vastaavat. Lähetille voi toki myös sanoa, että nähkäämme alaovella, kun siitä ei pääse ilman avainta. Tällöin lähetti soittaa alaovelta. Sitten laitat puumerkkisi pakettiin ja lähetti poistuu ja sinä saat paketin.
Ei nää nyt niin vaikeita asioita ole
Tracking codeista ei tartte välittää. Sen avulla voit seurata pakettiasi maailmalla, mutta mitenkään välttämätöntä se ei ole.
Huh! Helpotti. Minä luulin että ne koodit oli jotain tärkeitä jotka pitää luiovuttaa sille lähetille tai jotain.. Mutta mitenkäs minä saan sen lähetin numeron saan ja se minun?
Tinuviel kirjoitti:Huh! Helpotti. Minä luulin että ne koodit oli jotain tärkeitä jotka pitää luiovuttaa sille lähetille tai jotain.. Mutta mitenkäs minä saan sen lähetin numeron saan ja se minun?
Sitä lähetin numeroa ei sinulle anneta, mutta tilausvaiheessa sinulta kysytään oma puhelinnumero, johon se lähetti sitten aikanaan soittaa.
EDIT: Ja jos jostain syystä käy niin, että antamasi numero on väärä tai lähetti ei sinua tavoita, niin minulle ainakin tällöin on postiluukusta tiputettu lappu "Kävin ovellasi, mutta et ollut kotona. Soita numeroon nönnöönöö niin voimme sopia uudesta kuljetuksesta". Tai jotain vastaavaa.
Tinuviel kirjoitti:Huh! Helpotti. Minä luulin että ne koodit oli jotain tärkeitä jotka pitää luiovuttaa sille lähetille tai jotain.. Mutta mitenkäs minä saan sen lähetin numeron saan ja se minun?
Sitä lähetin numeroa ei sinulle anneta, mutta tilausvaiheessa sinulta kysytään oma puhelinnumero, johon se lähetti sitten aikanaan soittaa.
EDIT: Ja jos jostain syystä käy niin, että antamasi numero on väärä tai lähetti ei sinua tavoita, niin minulle ainakin tällöin on postiluukusta tiputettu lappu "Kävin ovellasi, mutta et ollut kotona. Soita numeroon nönnöönöö niin voimme sopia uudesta kuljetuksesta". Tai jotain vastaavaa.
Ahaaa Taas selkeni..mutta misesäs vaiheessa voin sanoa lähetille "nhädään ulko-ovella" ?
Vaikeuksia luetun ymmärtämisessä?
Juurihan TheKraken yllä kirjoitti:
"Lähetti soittaa ennen kotiovelle tuloa ja kysyy mahdolliset alaoven koodit tai vastaavat. Lähetille voi toki myös sanoa, että nähkäämme alaovella, kun siitä ei pääse ilman avainta."