iTunes library verkkolevyllä + Mac + PC = ???
Eli onnistuuko moinen, että pitää iTunesin libraryn ulkoisella verkkolevyllä ja kaksi konetta pääsee samaan libraryyn käsiksi? Jos toiselta koneelta vaikka rippaa CD:n kirjastoon ja toiselta koneelta ostaa iTMS:sta levyn niin päivittyykö nämä näkyviin molemmille automaattisesti? Ja mihin tiedostomuotoon levy pitää formatoida? Fat32:een?
Edit: sori olis varmaan pitänyt postata tuonne audion alle...
iTunes library verkkokovalevyllä
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
iTunes library verkkokovalevyllä
Viesti Kirjoittaja Jimmy »
-
Re: iTunes library verkkokovalevyllä
Viesti Kirjoittaja Pbman »
[quote="Jimmy"]iTunes library verkkolevyllä + Mac + PC = ???
Eli onnistuuko moinen, että pitää iTunesin libraryn ulkoisella verkkolevyllä ja kaksi konetta pääsee samaan libraryyn käsiksi? Jos toiselta koneelta vaikka rippaa CD:n kirjastoon ja toiselta koneelta ostaa iTMS:sta levyn niin päivittyykö nämä näkyviin molemmille automaattisesti? Ja mihin tiedostomuotoon levy pitää formatoida? Fat32:een?
Edit: sori olis varmaan pitänyt postata tuonne audion alle...[/quote
En keksi tuolle estettä. Sisäverkossa pitäisi levyn ainakin näkyä ihan hyvin. Ongelma tulee lähinnä kirjaston päivityksestä. En tiedä kuinka iTunes homman hoitaa, mutta VEIKKAISIN että asia pitäisi hoitaa itse. Eli iTunes pitäisi saada päivittämään kirjasto.
Uusi iTunes tuntuu kyllä alussa tekevän jotain mitä aiemmat versiot eivät ole tehneet ja tulee oikein tekstikin että tarkistetaan kirjastoa, tai vastaavaa. En tiedä jos iTunesin musakansio ja tietokanta eivät vastaisikaan.. kysyisikö tunes päivittämistä? Käsinhän tuo tsekkauksen ainakin voi vissiin tehdä.
Osaisiko Automator auttaa?
Edit: sori olis varmaan pitänyt postata tuonne audion alle...[/quote
En keksi tuolle estettä. Sisäverkossa pitäisi levyn ainakin näkyä ihan hyvin. Ongelma tulee lähinnä kirjaston päivityksestä. En tiedä kuinka iTunes homman hoitaa, mutta VEIKKAISIN että asia pitäisi hoitaa itse. Eli iTunes pitäisi saada päivittämään kirjasto.
Uusi iTunes tuntuu kyllä alussa tekevän jotain mitä aiemmat versiot eivät ole tehneet ja tulee oikein tekstikin että tarkistetaan kirjastoa, tai vastaavaa. En tiedä jos iTunesin musakansio ja tietokanta eivät vastaisikaan.. kysyisikö tunes päivittämistä? Käsinhän tuo tsekkauksen ainakin voi vissiin tehdä.
Osaisiko Automator auttaa?
-
Kiiti vastauksesta. Onko tolla merkitystä että mihin muotoon levy on formatoitu...? Olen aikeissa hommata tommosen: http://www.buffalotech.com/products/pro ... egoryid=16
Pystyykö tätä levyä lukemaan ja kirjoittamaan sekä OSX:stä että Winukasta?
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Mac ei osaa kirjoittaa NFTS-levyille (luku onnistuu), joten FAT lienee järkevin vaihtoehto.
HFS+ = (Mac OS Laajennettu) toimii vain Macissa (Windowsissa maksullisen ohjelman avulla).
FAT = (MS-DOS-tiedostojärjestelmä) Toimii sekä Macissa ja Windowsissa, tosin Macissa hitaammin kuin HFS+.
NFTS = Toimii Macissa ja Windowsissa, mutta Mac pystyy vain lukemaan levyltä, ei kirjoittamaan.
HFS+ = (Mac OS Laajennettu) toimii vain Macissa (Windowsissa maksullisen ohjelman avulla).
FAT = (MS-DOS-tiedostojärjestelmä) Toimii sekä Macissa ja Windowsissa, tosin Macissa hitaammin kuin HFS+.
NFTS = Toimii Macissa ja Windowsissa, mutta Mac pystyy vain lukemaan levyltä, ei kirjoittamaan.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Tuon levynhän voi alustaa jälkeenpäin, joten sillä ei ole mitään merkitystä ostovaiheessa. Levy toimii kyllä raudan puolesta molemmissa koneissa.Jimmy kirjoitti:Olen aikeissa hommata tommosen: http://www.buffalotech.com/products/pro ... egoryid=16
-
Viesti Kirjoittaja Glen »
Tai voihan sitä ruveta pellepelottomaksi ja laittaa levy ext2/3-muotoon, joka on huomattavasti parempi kuin esimerkiksi fat32. OS X ja Windows molemmat pystyvät (kolmannen osapuolen softien avulla) lukemaan sitä. Olen kokeillut. Ja windowsilla pidemmän aikaa.AppleFarmer kirjoitti:Mac ei osaa kirjoittaa NFTS-levyille (luku onnistuu), joten FAT lienee järkevin vaihtoehto.
Helpoin tapa on kuitenkin tuo FAT32.
EDIT. Olihan tuolla levyllä mahdollisuus tehdä suoraan jakokin, joten levyn formaatilla ei ole merkitystä.
Viimeksi muokannut Glen, 3.10.2006 klo 11.53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Verkon läpi käytettäessä tiedostojärjestelmällä ei ole merkitystä asiakaskoneelta päin ajateltuna. Sen ratkaisee NAS-levyn käyttöjärjestelmä (Buffalon tapauksessa Linux). Siihen pääsee ainakin smb/cifs -mountilla kiinni, mahdollisesti myös nfs ja/tai afp.Jimmy kirjoitti:Kiiti vastauksesta. Onko tolla merkitystä että mihin muotoon levy on formatoitu...? Olen aikeissa hommata tommosen: http://www.buffalotech.com/products/pro ... egoryid=16
-
Noni, helmempi homma. Suuret kiitokset selventämisestä.kermit kirjoitti:Verkon läpi käytettäessä tiedostojärjestelmällä ei ole merkitystä asiakaskoneelta päin ajateltuna. Sen ratkaisee NAS-levyn käyttöjärjestelmä (Buffalon tapauksessa LInux). Siihen pääsee ainakin smb/cifs -mountilla kiinni, mahdollisesti myös nfs ja/tai afp.Jimmy kirjoitti:Kiiti vastauksesta. Onko tolla merkitystä että mihin muotoon levy on formatoitu...? Olen aikeissa hommata tommosen: http://www.buffalotech.com/products/pro ... egoryid=16

-
Viesti Kirjoittaja alspe »
Kertokaas nyt mulle missä vika kun olen laittanut iBookiin osan mp3:tani ja tehnyt niistä kirjaston "iBookin kirjasto". Sen jälkeen käynnistän iBookin iTunesin optionappipohjassa ja teen toisen kirjaston johon lataan langattoman verkon yli iMacista KAIKKI mp3:ni. Mulla on siis kaksi kirjastoa.
Kun käynnistän iTunesin reissussa iBook-kirjasto ikonista, hakee se silti niitä KAIKKIA mp3:ia eli iMacilla olevia kappaleita? Eikä löydä tietenkään kun olen reissussa? iTunes siis hakee aina edellistä kirjastoa vaikka käynnistäisin sen kummasta tahansa kirjastoikonista?
Kun käynnistän iTunesin reissussa iBook-kirjasto ikonista, hakee se silti niitä KAIKKIA mp3:ia eli iMacilla olevia kappaleita? Eikä löydä tietenkään kun olen reissussa? iTunes siis hakee aina edellistä kirjastoa vaikka käynnistäisin sen kummasta tahansa kirjastoikonista?
MB Pro 13" i5, iPod Classic, iPhone 6, iPad Air 1
-
Re: iTunes library verkkokovalevyllä
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Omien kokemuksien perusteellla juuri tuo kirjastojen käpistely kusee kympillä. Se sort-of toimii, mutta käsipeliin tai skriptaamiseen on hyvä varautua. Jos joku tietää parempia keinoja niin pistäkää ihmeessä.Pbman kirjoitti: En keksi tuolle estettä. Sisäverkossa pitäisi levyn ainakin näkyä ihan hyvin. Ongelma tulee lähinnä kirjaston päivityksestä. En tiedä kuinka iTunes homman hoitaa, mutta VEIKKAISIN että asia pitäisi hoitaa itse. Eli iTunes pitäisi saada päivittämään kirjasto.
Paras mitä itse olen keksinyt on, että vaan importaa tasaisin väliajoin kirjaston uudestaan ja ajaa skriptin joka poistaa duplikaatteja.
Mun maailmassani on hauskempaa.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka