Lähinnä kevyisiin taittohommiin. Ohjelmina pääasiassa Indy, Freehand ja Photoshop. Riittäisikö sellainen 17" iMac??
Onko joku taittanut Indyllä ja pienellä näytöllä - onko liian tuskaista.
Mä olen kotona käyttänyt viimeiset 5 vuotta vanhaa G3:sta, 9 käyttiksellä ja nyt alkais oleen korkee aika uusia masiina, mutta mulla ei ole hajuakaan mihin...
Onnistuuko vanhojen ohjelmie päivitys helposti vai pitääkö ostaa kokonaan uudet?
Kiitos jos joku viitsis valaista asiaa ennen kauppaan menoa
Kuvankäsittelyä vielä tekee hädissään pienelläkin näytöllä, mutta kyllä taittosofta ja etenkin se aukeaman työ vaatii isoa näyttöä. Joten vähintään 20" suosittelen.
20" iMac on mielestäni hyvä vaihtoehto, toivottavasti on rahaa riittävän määrän muistin hankkimiseen (2 Gt). Tietysti vielä isompi näyttö on ok, mutta johonkin raja on aina laitettava...
Muutama tuttu on ollut samantapaisessa tilanteessa ja päätynyt kannettavan macbookin ja 20 tuumaisen monitorin hankintaan. Kone+työt kulkee tarvttaessa mukana, läppärin näyttö toimii kakkosnäyttönä, mikä on taittohommissa aivan helmi.
MacAntti kirjoitti:Mä ootan ensi kevääseen, jolloin Steve esittelee parit uudet mäcit, jollaisia ei ole koskaan ennen nähty.
olenkohan minä ainoa, mielestäni tämä Macin osto spekulointi ja taktikointi on muuttunut Intelien myötä paljon tylsemmäksi kuin oli aiemmin. Applelta tulee uusi mallisarja uunista ulos melkein puolen vuoden välein.. kohta saadaan varmaan joku Core 3 Duo mallisto tms..
barcoder kirjoitti:Muutama tuttu on ollut samantapaisessa tilanteessa ja päätynyt kannettavan macbookin ja 20 tuumaisen monitorin hankintaan. Kone+työt kulkee tarvttaessa mukana, läppärin näyttö toimii kakkosnäyttönä, mikä on taittohommissa aivan helmi.
Juu, mutta CS2 ja MacBook on tuskaisen hidas yhdistelmä. Pöytäkoneeni oli kesällä huollossa ja tein hommia mainitsemallasi kombolla, en suosittele. Ainakaan vielä.
barcoder kirjoitti:Muutama tuttu on ollut samantapaisessa tilanteessa ja päätynyt kannettavan macbookin ja 20 tuumaisen monitorin hankintaan. Kone+työt kulkee tarvttaessa mukana, läppärin näyttö toimii kakkosnäyttönä, mikä on taittohommissa aivan helmi.
Juu, mutta CS2 ja MacBook on tuskaisen hidas yhdistelmä. Pöytäkoneeni oli kesällä huollossa ja tein hommia mainitsemallasi kombolla, en suosittele. Ainakaan vielä.
Kesällä ei ollut OS X 10.4.8:aa. Sitä vanhemmilla Rosetta-kokemuksilla ei ole enää väliä, kun nykyversio on kumminkin Adobeilla nopeampi kuin mikään aiempi Tiikeri. Jos turskainen hitaus jatkuu nimenomaan 10.4.8:lla, niin sitten on väliä. Mutta kyllä se on nopeutunut, oikeesti.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Javi kirjoitti:Lähinnä kevyisiin taittohommiin. Ohjelmina pääasiassa Indy, Freehand ja Photoshop. Riittäisikö sellainen 17" iMac??
Onko joku taittanut Indyllä ja pienellä näytöllä - onko liian tuskaista.
17" pb:n omalla monitorilla juuri ja juuri taittelee indyllä mutta ei sitä huvikseen tee. parempi ratkaisu voi olla jopa mini + nykyinen monitorisi. jos teet freelancer töitä niin kannettava, esim. macbook + omassa työpisteessa kakkosmonitori on kyllä vailla vertaa oleva ratkaisu.