Semmonen "pad"-kokoinen kämmentietokone olisi mun kiinnostuksissa.
Se vois sopia myös niihin tienokonegurujen kuten Mark Weiserin aikaisiin visioihin joita apple on aika aktiivisesti toteuttanut.
Applen tuotevalikoiman puutteet (spekulaatio)
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
-
Viesti Kirjoittaja Jubax »
Niin, huomasit sitten kuitenkin pointtini. Eli olen samaa mieltä kanssasi että Applen kannattaisi nyt tyytyä kehittämään nykyistä tuotetta ja varsinkin OS X:sää. OS X:n ja iLifen ominaisuudet todellakin ovat nyt ne jotka myyvät.Fakap kirjoitti:Mites tää liittyy aiheeseen?Jubax kirjoitti:pälä pälä... Että näin, liki 2500€ maksaneella tietsikalla.
Ite jouduin pähkäilemään pidemmän tovin Applen tuotevalikoiman aukkoja enkä oikein keksinyt mitään järkevää ehdotusta. Ehkä joku multinappi-bt-laserhiiri.. tai sketchpadi. Mun mielestä Applen vahvuus on softapuolella. OS X:n kehitykseen kannattaa nyt panostaa, koska senhän takia näitä macceja ostetaan. Tuoteperhe on hyvin organisoitu ja toimivaksi todettu, suuntaisin sen kehityskapasiteetin mieluummin Pantterin ja iLife-ohjelmien parantamiseen.
Tai no livedeejiit voisivat toivoa MB-perheeseen isompaa näyttöä.
Applen myynti-osastolla olisi varmasti kova hinku esitellä uutuuksiaan markkinoille, mutta minä ainakin toivon heidän malttavan sen verran että Applen maine säilyy Luxus-tietokoneiden valmistajana. Pahakello nimittäin kuuluu paljon kauemmaksi kuin hyväkello!
iMac G4 1,25 Ghz 17"(Late 2003, Leopard+YellowDog Linux)
iMac C2D 24"(Late 2006, Lion)
MacBook Pro 13" (mid 2010, Yosemite)
Time Capsule 1TB
Apple TV3
iPhone 6 (16GB Space Gray)
iMac Retina 5K 27"(Late 2014, Yosemite)
Time Capsule 1TB
Apple TV3
-
Niin, huomasit sitten kuitenkin pointtini. Eli olen samaa mieltä kanssasi että Applen kannattaisi nyt tyytyä kehittämään nykyistä tuotetta ja varsinkin OS X:sää. OS X:n ja iLifen ominaisuudet todellakin ovat nyt ne jotka myyvät.Fakap kirjoitti:Mites tää liittyy aiheeseen?Jubax kirjoitti:pälä pälä... Että näin, liki 2500€ maksaneella tietsikalla.
Ite jouduin pähkäilemään pidemmän tovin Applen tuotevalikoiman aukkoja enkä oikein keksinyt mitään järkevää ehdotusta. Ehkä joku multinappi-bt-laserhiiri.. tai sketchpadi. Mun mielestä Applen vahvuus on softapuolella. OS X:n kehitykseen kannattaa nyt panostaa, koska senhän takia näitä macceja ostetaan. Tuoteperhe on hyvin organisoitu ja toimivaksi todettu, suuntaisin sen kehityskapasiteetin mieluummin Pantterin ja iLife-ohjelmien parantamiseen.
Tai no livedeejiit voisivat toivoa MB-perheeseen isompaa näyttöä.
Applen myynti-osastolla olisi varmasti kova hinku esitellä uutuuksiaan markkinoille, mutta minä ainakin toivon heidän malttavan sen verran että Applen maine säilyy Luxus-tietokoneiden valmistajana. Pahakello nimittäin kuuluu paljon kauemmaksi kuin hyväkello!
Time Capsule 1TB
Apple TV3
Time Capsule 1TB
Apple TV3
-
Viesti Kirjoittaja Fifi »
Kun Apple nyt on selkeästi ryhtynyt halpisvalmistajakaksi, joka tarjoaa tuotteitaan massoille, niin miksi ihmeessä se yhtäkkiä muuttaisi suuntaansa? Tuotteet tehdään yhtä halvalla kuin muutkin vastaavat ja lisäksi ne testautetaan kuluttajilla. Muilla valmistajilla testausprosessi lienee sujuvampi.Jubax kirjoitti:mutta minä ainakin toivon heidän malttavan sen verran että Applen maine säilyy Luxus-tietokoneiden valmistajana.
Kysymyshän on kuitenkin bisneksestä, tuloksesta.
-
Niinpä tietysti bisnes mutta entäs asiakastyytyväisyys? Menetetty asiakas täytyy aina ostaa uudelleen!. Vetäsen tähän sitten vertauksen vasemmasta ranteestani; Ostin nimittäin rannekellon Sveitsin Luzernesta vuonna 1995 (Swiss Military) joka maksoi vain noin 250€ nykyrahassa ja tässä se tikittää ranteessa edelleenkin +-5 sek. poikkeamaa vuosittain! Kellooni olen niin tyytyväinen että seuraavan haen kyllä suoraan Sveitsistä!Fifi kirjoitti:Kun Apple nyt on selkeästi ryhtynyt halpisvalmistajakaksi, joka tarjoaa tuotteitaan massoille, niin miksi ihmeessä se yhtäkkiä muuttaisi suuntaansa? Tuotteet tehdään yhtä halvalla kuin muutkin vastaavat ja lisäksi ne testautetaan kuluttajilla. Muilla valmistajilla testausprosessi lienee sujuvampi.Jubax kirjoitti:mutta minä ainakin toivon heidän malttavan sen verran että Applen maine säilyy Luxus-tietokoneiden valmistajana.
Jos Apple ei säilytä Luxustaan, oletettavasti markkinoille tulee kilpailijoita.
Ja jumankauta, minua ottaa aivoon tämä nykyinen kulutushysteria, suotta heitetään kaatopaikalle toimivaa tavaraa. Nokia nyt kuulemma kerää tamperelaisilta vanhat kännykät kierrätykseen ja maailma pelastuu? Minä ehkä lennän kerran viidessätoista vuodessa sveitsiin lomalle ja tuon samalla uuden kellon kun monet lentävät Epsanjaan vuosittain juomaan "halpaa olutta".
Luxus on myös kestävää kehitystä ympäristömme kannalta!
Viimeksi muokannut Jubax, 1.1.2007 klo 2.52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Time Capsule 1TB
Apple TV3
Time Capsule 1TB
Apple TV3
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Näin taitavat asiat olla. Luxusta tulee käyttiksestä, ja designista. Ei ehkä niinkään komponenttien laatutasosta, jotka sisään pannaan. Saas nähdä kuin firman käy. Ite tykkään kyllä vieläkin.Jubax kirjoitti:Niinpä tietysti bisnes mutta entäs asiakastyytyväisyys? Menetetty asiakas täytyy aina ostaa uudelleen!. Vetäsen tähän sitten vertauksen vasemmasta ranteestani; Ostin nimittäin rannekellon Sveitsin Luzernesta vuonna 1995 (Swiss Military) joka maksoi vain noin 250€ nykyrahassa ja tässä se tikittää ranteessa edelleenkin +-5 sek. poikkeamaa vuosittain! Kellooni olen niin tyytyväinen että seuraavan haen kyllä suoraan Sveitsistä!Fifi kirjoitti:Kun Apple nyt on selkeästi ryhtynyt halpisvalmistajakaksi, joka tarjoaa tuotteitaan massoille, niin miksi ihmeessä se yhtäkkiä muuttaisi suuntaansa? Tuotteet tehdään yhtä halvalla kuin muutkin vastaavat ja lisäksi ne testautetaan kuluttajilla. Muilla valmistajilla testausprosessi lienee sujuvampi.Jubax kirjoitti:mutta minä ainakin toivon heidän malttavan sen verran että Applen maine säilyy Luxus-tietokoneiden valmistajana.
Jos Apple ei säilytä Luxustaan, oletettavasti markkinoille tulee kilpailijoita.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka