Olen tehnyt valokuvista dia esityksiä PDF:nä CS2:lla, mutta se ei aina toimi DVD playerillä.
Tietokoneella toimii tietysti.
Mikä olisi hyvä ja helppo ohjelma tähän tarkoitukseen?
Ja mikä on hyvä kuvakoko?
Kalle
DIA SHOW ---- > DVD PLAYERille
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Viesti Kirjoittaja kalle 2 »
iMac (Retina 5K, 27-inch, 2020)
EOS R
iPhone 15 Pro Max
iPadOS 17.2
EOS R
iPhone 15 Pro Max
iPadOS 17.2
-
-
Viesti Kirjoittaja kalle 2 »
Kiitos neuvosta.
Vielä jäi auki ,mikä on hyvä kuva koko?
kalle
kalle
iMac (Retina 5K, 27-inch, 2020)
EOS R
iPhone 15 Pro Max
iPadOS 17.2
EOS R
iPhone 15 Pro Max
iPadOS 17.2
-
Re: DIA SHOW ---- > DVD PLAYERille
Viesti Kirjoittaja Sparta »
Mun käsittääkseni laajakuva-kuvaputkitelkun perusreso on 852x480 (480p), mutta jos teet sen iMoviella niin se muistaakseni skaalailee kuvat itse alaspäin (todennäköisesti kuvissasi on suurempi resoluutio kuin tuo).kalle 2 kirjoitti:Kiitos neuvosta.
kalle
iMoviella pystyy näemmä tekemään myös HD-tasoista kuvaa, mutta ei taida juuri DVD-soittimet vielä tukea sellasta?
Eli valkkaa sieltä DV tai DV-laajakuva alun valikosta.
Edit: ja uskoisin että kuvat kannattaa pitää suurempiresoluutioisina kuin tuo töllön resoluutio, jos haluat käyttää kuvavaihdoissa vaikka jotain zoomausefektiä. Eli jos kuvasi eivät ole mitään järjettömän kokoisia, sinne vaan suoraan.
Lorem ipsum
-
Viesti Kirjoittaja SamiPe »
Mulla on nuo kuvat ollu täyden reson kokoisia jpg-tiedostoja, kun oon tuonu ne iPhotoon ja sieltä iMovieen. Kamera on Canonin 1dmk2n. Softat on ite skaalannut resoluution sopivaks, eikä mitään kuvanlaadullisia ongelmia ole ollut sen suhteen.
Sit oon tehny iMoviellä pienempänä HD:nä niistä videon. Tarvittaessa oon pakannu sen sitten uudestaan iMoviessa pienemmäks esim. nettiversioon. Tuo pienempi HD on siinä mielessä mainio, kun oon omalta läppäriltä näyttäny, niin tän Macbookin pystyreso on tuo 800px. Resoluutiot menee lähestulkoon samoihin tuon HD:n kanssa.
iDvd:llä oon polttanu muutaman videonpätkän arkistoon ittelle tai koululle, niin ei oo ollu mitään sopivuusongelmia tuon HD:n kanssa. Ilmeisesti iDVD tekee automaattisesti normilevyn, eikä mitään HD levyä videosta.
Sit oon tehny iMoviellä pienempänä HD:nä niistä videon. Tarvittaessa oon pakannu sen sitten uudestaan iMoviessa pienemmäks esim. nettiversioon. Tuo pienempi HD on siinä mielessä mainio, kun oon omalta läppäriltä näyttäny, niin tän Macbookin pystyreso on tuo 800px. Resoluutiot menee lähestulkoon samoihin tuon HD:n kanssa.
iDvd:llä oon polttanu muutaman videonpätkän arkistoon ittelle tai koululle, niin ei oo ollu mitään sopivuusongelmia tuon HD:n kanssa. Ilmeisesti iDVD tekee automaattisesti normilevyn, eikä mitään HD levyä videosta.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Tuo luku on kyllä ihan vieras. Oikea luku onpi: 1024x576Sparta kirjoitti:Mun käsittääkseni laajakuva-kuvaputkitelkun perusreso on 852x480 (480p), mutta jos teet sen iMoviella niin se muistaakseni skaalailee kuvat itse alaspäin (todennäköisesti kuvissasi on suurempi resoluutio kuin tuo).
Nysvätään vähän pilkkua muutenkin:
Peruslaajakuvatöllön reso on 720x576. Pikselit on suorakaiteita eikä neliöitä. Grafiikat tosin yleensä tehdään perus neliönmallisilla pikseleillä tuolla mainitulla 1024x576 resolla ja sitten videoeditointiohjelmaan tuotaessa ne vasta muutetaan oikeaan kokoon.
http://www.mir.com/DMG/aspect.html#reftable Tuolla eri videoiden resot, sekä pikselin suhteet sekä myös resot tuotaville grafiikoille.
-
Viesti Kirjoittaja Sparta »
I stand corrected.TheKraken kirjoitti:Tuo luku on kyllä ihan vieras. Oikea luku onpi: 1024x576
Nysvätään vähän pilkkua muutenkin:
Peruslaajakuvatöllön reso on 720x576. Pikselit on suorakaiteita eikä neliöitä. Grafiikat tosin yleensä tehdään perus neliönmallisilla pikseleillä tuolla mainitulla 1024x576 resolla ja sitten videoeditointiohjelmaan tuotaessa ne vasta muutetaan oikeaan kokoon.
http://www.mir.com/DMG/aspect.html#reftable Tuolla eri videoiden resot, sekä pikselin suhteet sekä myös resot tuotaville grafiikoille.

Lorem ipsum
-
Viesti Kirjoittaja barcoder »
Ihan uteliaisuudesta kysyn, että onko sellaisia DVD-soittimia todella olemassa jotka pyörittävät PDF-slidetshöytä...? Pisti vaan silmään tuo "ei aina toimi"...kalle 2 kirjoitti:Olen tehnyt valokuvista dia esityksiä PDF:nä CS2:lla, mutta se ei aina toimi DVD playerillä.
Kalle
Photoshop Elements muuten hanskaa ihan kätevästi DVD-slideshown tekemisen, ohjelma tosin ei ole ilmainen, mutta ei tolkuttoman tyyriskään. Ja aika monen velottimen mukanahan sellainen tulee.
www.grano.fi - Dodendo 2010: Suunnittele, toteuta ja julkaise, 2012: InDesign CC-julkaisun tekijälle, 2015: Photoshop CC 2017-opas
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka