Shake ja sen käyttö
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Shake ja sen käyttö
Viesti Kirjoittaja jpsv »
Onko täällä Shaken kanssa työskenteleviä. Minua kiinnostaisi laittaa keskustelu pystyyn käyttäjien kesken. Itse olen noviisi ja hankin ko herkun jokin aika sitten. Millaisia kokemuksia muilla on ?
-
-
Viesti Kirjoittaja JTP »
Mulla on Shake ja oon itsekkin noviisi sen käytössä. Sen käyttöliittymä tuntu hakalalta, mutta on alkanut vähitellen aukeemaan. Oon opeltellu sen käyttöä tutoriaalien avulla ja tuntuu, että se on hemmetin monipuolinen. Aika alkutekijöissä mulla kuitenkin sen opettelu vielä on. [/list]
-
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Käyttänyt jokusen vuoden.. ei nyt muistu mieleen mistä asti.
Mitäs tuosta nyt voi sanoa; halpa, nopea ja helppo käyttää kun tietää mitä tekee (se on ammattikalu, joten tuo ei ole kohtuuton vaade) ja tietotaito on helposti siirrettävissä muihin kunnon komppauspaketteihin (NUKE, ~Fusion). Toisinkin päin; jos tiedät miten komppaus pitäisi tehdä, se on usein suht suoraviivaista Shakella. On siinä omat heikkoutensakin.
Mitäs tuosta nyt voi sanoa; halpa, nopea ja helppo käyttää kun tietää mitä tekee (se on ammattikalu, joten tuo ei ole kohtuuton vaade) ja tietotaito on helposti siirrettävissä muihin kunnon komppauspaketteihin (NUKE, ~Fusion). Toisinkin päin; jos tiedät miten komppaus pitäisi tehdä, se on usein suht suoraviivaista Shakella. On siinä omat heikkoutensakin.
Mun maailmassani on hauskempaa.
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Esim tätä: http://www.apple.com/hotnews/articles/2005/12/kingkong/vilee kirjoitti:Tota tota. Ihan mielenkiinnosta. Mitä Shakella tehään?
-
Viesti Kirjoittaja paviaani »
Ostin muutama viikko sitten Apple Pro Training Series Shake 4 kirjan, tällä hetkellä olen sivulla 64, vaikuttaa pätevältä kirjalta. Itselläni on Shake 4 virallinen versio. Sekä myös samaa sarjaa Encyclopedia of Visual Effects löytyy. Tarkoituksena on myös ostaa Ron Brinkmannin (joka sattuu olemaan Shaken isä/äiti) Arts and Sience of Digital Compositing kirja.
Macbook Pro" — 2.2 GHz — 2 Gt — 320 Gt — OS X 10.5.6 Leopard
iPhone 3G 16Gb
iPod — 20GB
iPod nano — 2GB
iSight
iMac 233 MHz
Belkin EyeTV
+ kaiken ja laista Apple sälää
iPhone 3G 16Gb
iPod — 20GB
iPod nano — 2GB
iSight
iMac 233 MHz
Belkin EyeTV
-
Shake kurssitusta
Viesti Kirjoittaja jpsv »
Miten on, te jotka Shakea hallitsette, olisitteko kiinnostuneita kouluttamaan. Meitä on pari kaveria, jotka ois halukkaita sitä oppimaan? Olen itse katsellut tutorin avulla, mutta jos saa opastusta sellaiselta, joka osaa, niin monet turhauttavat vaiheet jäävät pois ja voi kysyä saman tien niitä TYHMIÄ kysymyksiä. Itse olen Helsingissä. Ja tämä siis tietysti asiallisella palkitsemisella, eikä hyväntekeväisyydellä - tai tekeehän se kouluttajalle hyvää, eli on se sillä tavoin hyväntekeväisyyttä...
-
Jos joku järjestää Shake koulutusta olen myös erittäin kiinnostunut tulemaan kurssille, olkoon se vaikka muutaman päivän taikka viikon mittainen. Ja paikkana toimisi Helsinki erittäin käypäisesti.
iPhone 3G 16Gb
iPod — 20GB
iPod nano — 2GB
iSight
iMac 233 MHz
Belkin EyeTV
iPhone 3G 16Gb
iPod — 20GB
iPod nano — 2GB
iSight
iMac 233 MHz
Belkin EyeTV
-
Re: Shake kurssitusta
Pistä yksityisviestiä jos tuo kiinnostaa enemmänkin ja muita ei ilmoittaudu jakamaan Shaken ilosanomaa. Mä en täällä julkisesti viitsi jakaa spostiosoitteita yms ja toisaalta projektinne luonne tuskin(?) kuuluu tämän ketjun topikkiin. Olisi ihan kiva tietää mitä olette tekemässä ja josko meikku voisi jeesata.jpsv kirjoitti:Miten on, te jotka Shakea hallitsette, olisitteko kiinnostuneita kouluttamaan. Meitä on pari kaveria, jotka ois halukkaita sitä oppimaan? Olen itse katsellut tutorin avulla, mutta jos saa opastusta sellaiselta, joka osaa, niin monet turhauttavat vaiheet jäävät pois ja voi kysyä saman tien niitä TYHMIÄ kysymyksiä. Itse olen Helsingissä. Ja tämä siis tietysti asiallisella palkitsemisella, eikä hyväntekeväisyydellä - tai tekeehän se kouluttajalle hyvää, eli on se sillä tavoin hyväntekeväisyyttä...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
EDIT : Tähdennettäköön, mä en siis ole ammatiltani suoranainen Shake vääntäjä vaikka sitä tuleekin käytettyä.
-
Viesti Kirjoittaja saha »
Itse käyttelen Shakea erilaisissa video- ja elokuvahommissa. Toimiva softa, jonka tosin Apple päätti lopettaa. Shakea on mukava käyttää ja siksi ainakin allekirjoittaneella mm. Fusionin opettelu on jäänyt. Muutaman peruskurssin olen softasta pitänyt ja proxyistä kirjoittelin pienen ohjeenkin: http://www.haartemo.net/tekstit/proxy.html Tosin tämän kaiken kyllä löytää manuaalistakin. 
Mukavaa, että ohjelman käyttäjiä sentään löytyy! Hauskaa jos päästään vaihtelemaan mietteitä.
Ps. Weta taisi käyttää KingKongissa Shakea Linuxilla ja Windowsilla (v. 2.5).

Mukavaa, että ohjelman käyttäjiä sentään löytyy! Hauskaa jos päästään vaihtelemaan mietteitä.
Ps. Weta taisi käyttää KingKongissa Shakea Linuxilla ja Windowsilla (v. 2.5).
-
Yup, ja oli kovassa käytössä jo LOTR:n aikaan. Ah niitä aikoja kun tuo oli vain IRIX komentoriviohjelma... Itse en moista valitettavasti koskaan todistanut.saha kirjoitti:Ps. Weta taisi käyttää KingKongissa Shakea Linuxilla ja Windowsilla (v. 2.5).
EDIT : Ah, GP:llä... *kumartaa OIKEILLE guruille*
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Suuret kiitokset tuosta linkkivinkistä! Juuri näinsaha kirjoitti:Itse käyttelen Shakea erilaisissa video- ja elokuvahommissa. Toimiva softa, jonka tosin Apple päätti lopettaa. Shakea on mukava käyttää ja siksi ainakin allekirjoittaneella mm. Fusionin opettelu on jäänyt. Muutaman peruskurssin olen softasta pitänyt ja proxyistä kirjoittelin pienen ohjeenkin: http://www.haartemo.net/tekstit/proxy.html Tosin tämän kaiken kyllä löytää manuaalistakin.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
iPhone 3G 16Gb
iPod — 20GB
iPod nano — 2GB
iSight
iMac 233 MHz
Belkin EyeTV
iPhone 3G 16Gb
iPod — 20GB
iPod nano — 2GB
iSight
iMac 233 MHz
Belkin EyeTV
13 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka