Morjens!
Pitäisi saada tammikuun puolesta välistä aina helmikuun puoleen väliin asti Mac Pro:ta vuokralle. Kyseessä on suorien videolähetysten tekeminen H.264 -muodossa.
Softat on jo hankittu (OS X -pohjainen), mutta riittävän tehokas kone puuttuu. Testaamaan olen päässyt, mutta kyseinen kone on nyt muussa käytössä 24/7.
Vuokraajana on yksityinen henkilö, jos ei onnistu niin yritys sitten. Otan mielelläni kaikkia vinkkejä vastaan. Jos projekti onnistuu niin hankin ym. koneen jatkuvaan käyttöön.
Mistä Mac Pro vuokralle (mahd. Jkl - Jns tai muualtakin)
Kun työhön tarvitaan tehoa...
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mistä Mac Pro vuokralle (mahd. Jkl - Jns tai muualtakin)
Viesti Kirjoittaja Deejay »
-
Re: Mistä Mac Pro vuokralle (mahd. Jkl - Jns tai muualtakin)
Muutamien (hyvin samankaltaisten) vastausten jälkeen tulin seuraavaan tulokseen:Deejay kirjoitti:Morjens!
Pitäisi saada tammikuun puolesta välistä aina helmikuun puoleen väliin asti Mac Pro:ta vuokralle. Kyseessä on suorien videolähetysten tekeminen H.264 -muodossa.
Softat on jo hankittu (OS X -pohjainen), mutta riittävän tehokas kone puuttuu. Testaamaan olen päässyt, mutta kyseinen kone on nyt muussa käytössä 24/7.
Vuokraajana on yksityinen henkilö, jos ei onnistu niin yritys sitten. Otan mielelläni kaikkia vinkkejä vastaan. Jos projekti onnistuu niin hankin ym. koneen jatkuvaan käyttöön.
1. Vain yritykselle vuokrataan
2. Lyhytaikaiset vuokrat maksavat pääsääntöisesti n. puolet laitteen hankintahinnasta
3. Lisäksi loput laitteen arvosta pitää suorittaa vakuutena
4. Jos tunnet ko. liikkeen voit saada laitteen jopa ilmaiseksi (sponsorisopimus)
5. Vuokrausta jo kysyvä on "kolmannen luokan" kansalainen, raha puhuu MAC-puolella
Eli helpointa olisi ensin marssia pankkiin, sitten liikkeeseen ja keikan jälkeen myydä laite 80% uuden hinnasta. En taida viitsiä, vaan rakennan vastaavan systeemin PC-laitteilla. Niitä kun löytyy vähän jokaisen nurkista, ainakin pelaamista harrastavilla tuntuu olevan laitteet viimeisen päälle. Tosin vähän tulee tappiota kun joutuu vaihtamaan MAC-lisenssin PC-lisenssiksi, mutta minkäs sille voit...
-
Viesti Kirjoittaja tsip »
Puhuu (ehkä) paitsi raha myös rohkeus...
Mulla on toi MacPro (kts. signature) ja olisi joutilaanakin mainitsemanasi aikana. Mutta mistä minä tiedän palautatko koneen samassa kunnossa kaikkien kuljetusten jälkeen tai onko siihen tullut muuta häverikkiä? Siinä on kuitenkin iso raha kiinni itselläkin, entäs jos tulee vahinko? Kuka korvaa, mitä korvaa ja paljonko korvaa? Tässä valossa olen erittäin haluton lainaamaan konettani ns. tuntemattomalle henkilölle.
Valitan.
Mulla on toi MacPro (kts. signature) ja olisi joutilaanakin mainitsemanasi aikana. Mutta mistä minä tiedän palautatko koneen samassa kunnossa kaikkien kuljetusten jälkeen tai onko siihen tullut muuta häverikkiä? Siinä on kuitenkin iso raha kiinni itselläkin, entäs jos tulee vahinko? Kuka korvaa, mitä korvaa ja paljonko korvaa? Tässä valossa olen erittäin haluton lainaamaan konettani ns. tuntemattomalle henkilölle.
Valitan.
WYSIWTF
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
-
Yhteiskunnassa tuo luottamus on niin tärkeässä asemassa, että moni asia toteutuu vasta sitten kun mahdollinen asiakas saavuttaa niin suuren luottamuksen, että myyjä "sallii" luovuttaa tuotteensa. Sitten on sellaisia myyjiä, jotka vähät välittää asiakkaan tarpeista, kunhan tuote menee kaupaksi ja rahat tuleetsip kirjoitti:Puhuu (ehkä) paitsi raha myös rohkeus...
Tuota noin, mitenkä tämän kauniisti sanoisi... Vaikka näin, että en tarvitse Powermac G5:sta vaan Intel-pohjaista tuplasuoritinmaccia, H.264:sen pakkaamisessa noilla koneilla on eroa kuin yöllä ja päivällä.tsip kirjoitti:Mulla on toi MacPro (kts. signature) ja olisi joutilaanakin mainitsemanasi aikana..
Jos joku minun tuttuni omistaisi Mac Pro:n (siis Intel-pohjaisen tuplasuoritinmacin) ja se olisi tuohon ajankohtaan vapaa niin kyllä saisin sen vuokralle sopivaa korvausta vastaan. Tässä kävi vaan siten, että se Mac Pro jota pääsin testaamaan oli saatu testilaitteeksi tuttavan yritykseen mallintamista varten. Kävin kahtena päivänä konsultoimassa yrityksessä ja samalla testattiin noita minun ohjelmia. Koneesta tuli myyjän kanssa kaupat kun se osoittautui toimivaksi ratkaisuksi (tosin parin päivän säätämisen jälkeen).tsip kirjoitti:Mutta mistä minä tiedän palautatko koneen samassa kunnossa kaikkien kuljetusten jälkeen tai onko siihen tullut muuta häverikkiä? Siinä on kuitenkin iso raha kiinni itselläkin, entäs jos tulee vahinko? Kuka korvaa, mitä korvaa ja paljonko korvaa? Tässä valossa olen erittäin haluton lainaamaan konettani ns. tuntemattomalle henkilölle.
Kun juttelin sitten myyjäliikkeen edustajan kanssa ja esittelin oman yritykseni toimintaa sekä tulevia tarpeita, tämä henkilö osoitti erittäin suurta kiinnostusta laitteen testikäyttöön antamista varten. Olin myös aikaisemmin asioinut liikkeessä, sekä molemmin puolin olimme vaihtaneet tietoa em. konsultaatioasiassa, joten mielestäni "meillä meni hyvin". Sovimme päivät, jolloin laite olisi saatavilla liikkeestä ja millä ehdoin. Sovittiin päivämäärä, jolloin käsiteltäisiin laitteen testiasia liikkeessä ja tehtäisiin paperit sekä suorittaisin vakuuden.
Sopimuksentekopäivänä menin liikkeeseen, mutta minua ei vastaanottanut samainen edustaja vaan liikkeen myyntipäällikkö. Hän ilmoitti yksikantaan, ettei tähän asti tehdyt sopimukset olleet enää voimassa ja antoi uudet ehdot eli 36kk leasing-sopimuksen tai laitteen ostaminen käteistä vastaan. Sitten hän ilmoitti, että hänellä on tärkeä tapaaminen ja lähti paikalta puolijuoksua. Kun kysyin kassalta miten voisin tavoittaa em. edustajan, hänen ilmoitettiin olevan poissa ainakin kaksi viikkoa ja häntä ei voisi tavoittaa.
Em. yrityksellä sekä minun yrityksellä on ikäeroa puoli vuotta. Tiettävästi yritykselläni ei ole maksuhäiriöitä eikä verorästejä. Kahden vuoden aikana asioin liikkeessä usein ja tunsin heidän henkilökunnan myyntipäällikköä lukuunottamatta. No, tulipahan hänkin ja hänen asiansa tutuksi. Varmaan arvasi jo etukäteen, etten voi suostua kumpaankaan ehtoon aivan suoralta kädeltä. Juteltuani muutaman tuttavan kanssa, he eivät voineet uskoa tapahtunutta, mutta eivät myöskään olleet asioineet tämän myyntipäällikön kanssa.
Niin, tämä liike ei siis sijaitse Jyväskylässä tai Joensuussa.
No, minulle ei jäänyt enää paha mieli. Otin yhteyttä aikaisempaan yhteistyökumppaniin (PC -osien toimittaja) ja heiltä järjestyi tupla-Xeon työasema vuokralle haluamaani aikaan. Ihmettelin vaan sitä, että muutaman kiintolevyn tms. komponentin hankinta oli luonut näin kestävän luottamuksen, että muutaman vuoden tauon jälkeen voin marssia liikkeeseen kysymään vuokralle yli 4000€ työasemaa ja vartin neuvottelun jälkeen asia järjestyi...tsip kirjoitti:Valitan.
Ja tiedoksi, en ole trolli joka haluaa käynnistää PC / MAC sodan. Pidän kaikista neljästä Macistäni (ja yhdestä PC-läppäristäni). Halusin vain jakaa kokemukseni muiden kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja tsip »
Jaaha, tuommoisen ehdon jätin sujuvasti lukemattaTuota noin, mitenkä tämän kauniisti sanoisi... Vaikka näin, että en tarvitse Powermac G5:sta vaan Intel-pohjaista tuplasuoritinmaccia, H.264:sen pakkaamisessa noilla koneilla on eroa kuin yöllä ja päivällä.

o_O, olipa epäystävällinen myyntipäällikkö ja jätti kakkisen nakin sinulle. Hyvä, että asia kuitenkin järjestyi sitten PC:n puolella paremmin. En minäkään tässä mitään sotaa yritä viritellä, käytän myös Maccia ja PC:tä lähes yhtä paljon...Sopimuksentekopäivänä menin liikkeeseen, mutta minua ei vastaanottanut samainen edustaja vaan liikkeen myyntipäällikkö. Hän ilmoitti yksikantaan, ettei tähän asti tehdyt sopimukset olleet enää voimassa ja antoi uudet ehdot eli 36kk leasing-sopimuksen tai laitteen ostaminen käteistä vastaan. Sitten hän ilmoitti, että hänellä on tärkeä tapaaminen ja lähti paikalta puolijuoksua. Kun kysyin kassalta miten voisin tavoittaa em. edustajan, hänen ilmoitettiin olevan poissa ainakin kaksi viikkoa ja häntä ei voisi tavoittaa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
WYSIWTF
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
Heh heh, hassua. Kyllä minusta jokaiselle yritykselle pitäisi järjestyä kone lainaksi ilmaiseksi halutulle ajalle korvauksetta.
Niin meinaan vaan, että bisnestä se konehomma kai niillekin on, ja sulle tuo oma hommasi. Eli miksi jonkun muun pitäisi rahoittaa sinun bisnestäsi?
Niin meinaan vaan, että bisnestä se konehomma kai niillekin on, ja sulle tuo oma hommasi. Eli miksi jonkun muun pitäisi rahoittaa sinun bisnestäsi?
-
Ei nyt tarvitsisi alkaa irvailemaan, taustalla oli vakava tarve!BugsBunny kirjoitti:Heh heh, hassua. Kyllä minusta jokaiselle yritykselle pitäisi järjestyä kone lainaksi ilmaiseksi halutulle ajalle korvauksetta.
Ei tässä ole kyseessä vedättäminen tai muiden yritysten palvelujen haukkuminen. Otti vaan aika tavalla päähän, kun heitettiin tuollaiset ehdot "päin naamaa", huonoa bisnestäBugsBunny kirjoitti:Niin meinaan vaan, että bisnestä se konehomma kai niillekin on, ja sulle tuo oma hommasi. Eli miksi jonkun muun pitäisi rahoittaa sinun bisnestäsi?

No, loppujen lopuksi keikka meni hyvin ja päädyin ostamaan kyseisen koneen (en Mac Pro:ta). Keikan jälkeen tuttavan luona päästiin demoamaan koneita rinnakkain (PC vs. perus Mac Pro) ja kyllä siinä macissa olisi ollut hiukan enemmän vääntöä. Tosin Ubuntu Linux meni paremmin tuohon PC:hen.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Mac Pro ja Mac Studio”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka