Mitä mediasoittimia suosittelette musiikin kuunteluun ja leffojen katseluun. iTunes ei oikein tunnu omalta. Kun haluaa kuunnella musiikkia niin ne pitää ensin importata kovolta kirjastoon ja se viä taas uudelleen muistia levyltä. Etsin jotain hyvää ilmaissoitinta.
Kiitos jo etukäteen.
Mediasoittimet
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mediasoittimet
Viesti Kirjoittaja h4jsingh »
Macbook 2Ghz
Ipod nano 4Gt
LaCie Mobile 100Gt
Nokia E90
Ipod nano 4Gt
LaCie Mobile 100Gt
Nokia E90
-
Viesti Kirjoittaja Skarsnak »
Jos tuo on ainoa syy miksi Tunes ei tunnu omalta, vaihtoehtoja on kaksi 
1. Loose control, gain command:
Anna Tunesin pitää huolta musatiedostoistasi ja poista tylysti alkuperäiset filet. Ohjelma järjestelee automaattisesti kirjaston artistin ja levyn mukaan. Me like.
2. I'd like it oldfashioned way
Laita Tunesin asetuksista, lisäasetukset kohdasta, yleiset välilehdeltä "Kopioi tiedostot musiikkikansioon" ruksi pois...
Joku muu varmaan sitten luettelee vaihtoehtoisia soittimia.. Itse en kyllä Tunesia vaihtaisi pois mistään hinnasta.
Edit: Leffojen katseluun sitten voinkin suositella VLC:tä, näppärä softa toistaa melkein mitä tahansa

1. Loose control, gain command:
Anna Tunesin pitää huolta musatiedostoistasi ja poista tylysti alkuperäiset filet. Ohjelma järjestelee automaattisesti kirjaston artistin ja levyn mukaan. Me like.
2. I'd like it oldfashioned way
Laita Tunesin asetuksista, lisäasetukset kohdasta, yleiset välilehdeltä "Kopioi tiedostot musiikkikansioon" ruksi pois...
Joku muu varmaan sitten luettelee vaihtoehtoisia soittimia.. Itse en kyllä Tunesia vaihtaisi pois mistään hinnasta.
Edit: Leffojen katseluun sitten voinkin suositella VLC:tä, näppärä softa toistaa melkein mitä tahansa

-
Re: Mediasoittimet
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Ei niitä biisejä tarvitse välttämättä importata, tai siis ainakaan kopioida iTunesin kansioon. Tuuppaat vaan ruksin pois kohdasta Preferences->Advanced->Copy files to iTunes Music folder when adding to library Edit:no tämä tulikin jo tuossa yllä.
Ja mitä tulee tuohon kopioinnin poistamiseen, niin itse käytän kyllä iTunesin kansiota, mutta ilman kopiointia, niin ei tarvitse kaikenlaisen tauhkan kopioitumista odotella. Itse siirrään vain ne biisit, jotka oikeasti haluan kirjastoon käsipelillä iTunesin kansioon, näin pysyy kansiorakenne siistinä, kun iTunes järjestelee sen, mutta kaikki epämääräiset klipit eivät pääse sinne häiritsemään.
/---
ap
Ja mitä tulee tuohon kopioinnin poistamiseen, niin itse käytän kyllä iTunesin kansiota, mutta ilman kopiointia, niin ei tarvitse kaikenlaisen tauhkan kopioitumista odotella. Itse siirrään vain ne biisit, jotka oikeasti haluan kirjastoon käsipelillä iTunesin kansioon, näin pysyy kansiorakenne siistinä, kun iTunes järjestelee sen, mutta kaikki epämääräiset klipit eivät pääse sinne häiritsemään.
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
-
-
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Tähän vedoten Applelle vois heittää feature requestin: Kirjastoon voisi lisätä kansioita, jotka päivittyvät reaaliajassa iTunesissa. Eli jos satut lisäämään tai poistamaan jonkun mp3:n määritellystä hakemistosta, niin se päivittyy kirjastoon automaattisesti. Tällä hetkellä se ei sitä tee.gramdel kirjoitti:Ei niitä biisejä tarvitse välttämättä importata, tai siis ainakaan kopioida iTunesin kansioon. Tuuppaat vaan ruksin pois kohdasta Preferences->Advanced->Copy files to iTunes Music folder when adding to library Edit:no tämä tulikin jo tuossa yllä.
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Komppaan tätä. Itse päädyin tekemään tuohon pienen applescriptin.spiidi78 kirjoitti: Tähän vedoten Applelle vois heittää feature requestin: Kirjastoon voisi lisätä kansioita, jotka päivittyvät reaaliajassa iTunesissa. Eli jos satut lisäämään tai poistamaan jonkun mp3:n määritellystä hakemistosta, niin se päivittyy kirjastoon automaattisesti. Tällä hetkellä se ei sitä tee.
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
It's not the Apple wayspiidi78 kirjoitti:Tähän vedoten Applelle vois heittää feature requestin: Kirjastoon voisi lisätä kansioita, jotka päivittyvät reaaliajassa iTunesissa. Eli jos satut lisäämään tai poistamaan jonkun mp3:n määritellystä hakemistosta, niin se päivittyy kirjastoon automaattisesti. Tällä hetkellä se ei sitä tee.

Mutta vielä yksi vinkki kysyjälle. Kannattaa laittaa mp3-tiedostojen oletussoittimesksi Quicktime Player. Tällöin jokaikinen netistä ladattu biisi ei mene suoraan iTunesin kirjastoon, vaan latautuu työpöydälle ja avautuu Quiciktimessa. Tämän jälkeen voit sitten päättää lisätäänkö se kirjastoon vai ei ja vetää sen iTunesin kuvakkeen päälle dockissa. Näppärää.
-
Niin. Apple ei ymmärrä, että joillakin kirjasto ei mahdu välttämättä yhdelle levylle kokonaan. Songbird-niminen player onneks ymmärtää tälläisenkin pienen hienouden, ymmärtää myös soittaa enemmän eri formaatteja. Todella aikaisessa kehitysvaiheessa vielä tosin ja vielä lähes käyttökelvoton, tänä vuonna pitäis tulla kuitenkin ihan v1.0 ilmoille. Mielenkiinnolla odotellaanTheKraken kirjoitti:It's not the Apple way

Minulle riittäisi iTunesissa se, että kirjastoja voisi olla useampia samaan aikaan käytössä.
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Libra hoitaa homman.spiidi78 kirjoitti:Minulle riittäisi iTunesissa se, että kirjastoja voisi olla useampia samaan aikaan käytössä.
-
Hoitaa kyllä osin, mutta ois kiva, kun tommonen olis sulautettuna iTunesiin, ettei tarttis millään twiikkauksilla tehdä. Kaikki ylimääräinen säätäminen vie vain käyttömukavuutta ja aikaa ja sotkee ajatuksia. Esimerkkinä vaikka, että biisit, jota haluaa kuulla on jokainen eri kirjastossa.matteus/2 kirjoitti:Libra hoitaa homman.spiidi78 kirjoitti:Minulle riittäisi iTunesissa se, että kirjastoja voisi olla useampia samaan aikaan käytössä.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka