No niin. Huomenna kone akun takia huoltoon. Haluavat koneen mukaan. Mitenkäs kun koneessa aika reippaasti tiedostoja, osa henk.koht ja osa työn kautta niin pitääkö ne poistaa koneelta vai voiko huoltoon ns luottaa? erinäisiä yhteystietoja ja sähköposteja en haluaii liikkeelle...
Mitekäs sitten koneella olevat "kröhm" testattavana olevat ohjelmat, tuleeko ongelmia jos huollossa huomaavat?
Macbookin vieminen huoltoon ja koneessa olevat tiedostot
Keskustelua kannettavista
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Macbookin vieminen huoltoon ja koneessa olevat tiedostot
Viesti Kirjoittaja Tape80 »
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
Näinhän asia tietenkin teoriassa on mutta ainakaan itse en luovuttaisi huollon käsiin konetta jossa olisi levyllä salaamattomassa muodossa bisneskriittistä materiaalia joten harkintaa kannattaa tapauskohtaisesti käyttää.ompputetteri kirjoitti:huollossa eivät tutki tiedostoja, mutta ovat sinun vastuulla jos ne katoavat kovolta.
eli kopiot kannattaa ehdottomasti ottaa
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
-
Viesti Kirjoittaja samppah »
Huollossa (Ei ApplenJHA kirjoitti: Näinhän asia tietenkin teoriassa on mutta ainakaan itse en luovuttaisi huollon käsiin konetta jossa olisi levyllä salaamattomassa muodossa bisneskriittistä materiaalia joten harkintaa kannattaa tapauskohtaisesti käyttää.

-
Re: Huolto
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Tarkoitatko kryptatun disk imagen luomista, vai miten asetetaan salaus johonkin yksittäiseen kansioon?toxyk kirjoitti:ja sit asettanut salauksen tiettyihin kansioihin...siitä ei ole iso vaiva purkaa myöhemmin...
-
Re: Huolto
Viesti Kirjoittaja toxyk »
Nyt esitit hankalan kysymyksen juu...Olen niin tuore MAC -ihminen etten osaa vastata...PC puolelle ennen tein cryptauksella salauksen kun vein huoltoon niihin kansioihin joilla ei ollut väliä huollon tekemiselle...matteus/2 kirjoitti:Tarkoitatko kryptatun disk imagen luomista, vai miten asetetaan salaus johonkin yksittäiseen kansioon?toxyk kirjoitti:ja sit asettanut salauksen tiettyihin kansioihin...siitä ei ole iso vaiva purkaa myöhemmin...
-
Viesti Kirjoittaja Dukez »
laitoinkin johonkin ketjuun, eli itellä oli jäänyt ilmeisesti huollon jäljiltä firefoxin sivuhistoria auki
ihmettelin myös kun roskakorista löytyi jotain poistamiani kuvia joiden nimessä oli "backup" tjms, eli ihan kuin kaivettu uudestaan esiin.
periaatteessa minua juurikaan haittaa jos huollon tyypit on ohimennen parit tyttöjen
kuvat katsellu, mutta kun koneella kuitenkin on myös ihan jotain henk kohtaista normaalia tavaraa kun koneilla aina on, niin onhan se kiusallista ja arveluttavaa
e. lisätään nyt vielä että oon saattanut nuo kummatkin itse räveltää epähuomiossa, eli en rupea mitään syyttelemään. jos koneella olisi jotain kovin salaista niin kyllä varmaan jotenkin jemmaisin huoltoon viedessä.

periaatteessa minua juurikaan haittaa jos huollon tyypit on ohimennen parit tyttöjen

e. lisätään nyt vielä että oon saattanut nuo kummatkin itse räveltää epähuomiossa, eli en rupea mitään syyttelemään. jos koneella olisi jotain kovin salaista niin kyllä varmaan jotenkin jemmaisin huoltoon viedessä.
-
Viesti Kirjoittaja kmikko »
Mites jos laitan koneen huoltoon etupaneelin ja näppiksen vian takia niin ei lienee tarvetta varmuuskopioille, alkup. muistien vaihtamiselle yms. etenkin kuin nää systeemit ei käsittääkseni oikein pelaa usb-kovon kanssa? Eihän niillä ole siellä tarvetta tehdä muuta kuin vaihtaa kyseiset vialliset osat. Ihan vain varmistaakseni etten haukka palaa p*skaa vain kosmeettisen haitan korjaamisen takia.
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
Aina on syytä varmuuskopioida tiedot, etenkin jos koneen lähettää jonnekkin mutta myös "kotioloissa"!kmikko kirjoitti:Mites jos laitan koneen huoltoon etupaneelin ja näppiksen vian takia niin ei lienee tarvetta varmuuskopioille, alkup. muistien vaihtamiselle yms. etenkin kuin nää systeemit ei käsittääkseni oikein pelaa usb-kovon kanssa? Eihän niillä ole siellä tarvetta tehdä muuta kuin vaihtaa kyseiset vialliset osat. Ihan vain varmistaakseni etten haukka palaa p*skaa vain kosmeettisen haitan korjaamisen takia.
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka