Tämä nyt ei sinänsä ole ongelma, mutta pieni ärsyttävyys ohjelmassa kuitenkin. Kyseessä ei myöskään ole vika, koska se on kaikissa Safareissa, vaan siis ihan ominaisuus. Nyt siis kysynkin miten sen saisi mahdollisesti disabloitua.
Eli kun painaa safarissa back-nappia ja olet dynaamisella sivulla, niin tuntuu että safari ihan randomilla arpoo sen palauttaako se sinut siihen samaan näkymään joka oli äsken (näin toimi ainakin aikanaan Opera) vai lataako se sen edellisen sivun uudestaan (näin toimii ainakin Firefox). Olisi kiva jos se toimisi loogisesti jompanakumpana, mutta kun nyt tulee aina vähän mitä sattuu.
Joskus käy myös niin, että jos juuri kirjaudut johonkin ja klikkaat itsesi eteenpäin ja tämän jälkeen back, niin oletkin taas mukamas ei kirjautunut. Tämän toki korvaa refreshillä, mutta olisi kiva jos jotenkin voisi safaria estää kaivamasta noita sivuja välimuistista.
Eli onkos tähän jotain jippoa olemassa?
Safarin back-nappula?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: Safarin back-nappula?
Viesti Kirjoittaja tkt »
Back ja Forwar napit saa poistettua kokonaan pitämällä Ctrl-näppäin painettuna ja osoittamalla hiirellä ko. painiketta. View-valikossa on myös komento "Customize address bar", jolla sama hoituu.TheKraken kirjoitti:Tämä nyt ei sinänsä ole ongelma, mutta pieni ärsyttävyys ohjelmassa kuitenkin. Kyseessä ei myöskään ole vika, koska se on kaikissa Safareissa, vaan siis ihan ominaisuus. Nyt siis kysynkin miten sen saisi mahdollisesti disabloitua.
Eli kun painaa safarissa back-nappia ja olet dynaamisella sivulla, niin tuntuu että safari ihan randomilla arpoo sen palauttaako se sinut siihen samaan näkymään joka oli äsken (näin toimi ainakin aikanaan Opera) vai lataako se sen edellisen sivun uudestaan (näin toimii ainakin Firefox). Olisi kiva jos se toimisi loogisesti jompanakumpana, mutta kun nyt tulee aina vähän mitä sattuu.
Joskus käy myös niin, että jos juuri kirjaudut johonkin ja klikkaat itsesi eteenpäin ja tämän jälkeen back, niin oletkin taas mukamas ei kirjautunut. Tämän toki korvaa refreshillä, mutta olisi kiva jos jotenkin voisi safaria estää kaivamasta noita sivuja välimuistista.
Eli onkos tähän jotain jippoa olemassa?
--Ari
-
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Usein on apua, jos kysymyksen lukee. Ja mielellään ihan kokonaan. Yritetäänpä uudestaan. Safarin Debug-valikossa on komento "Use Back/forward Cache". Olisikohan siitä apua.iCook kirjoitti:Itse olen useasti pähkäillyt samaa kuin TheKraken. Ari alias tkt ei nyt kyllä vastannut itse kysymykseen...
Itse en ole kärsinyt kerrotusta ominaisuudesta, mutta se ei tarkoita mitään.
Debug-valikko saadaan käyttöön komentoriviltä
Koodi: Valitse kaikki
defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 1
-
Viesti Kirjoittaja iCook »
tkt kirjoitti:Usein on apua, jos kysymyksen lukee. Ja mielellään ihan kokonaan. Yritetäänpä uudestaan. Safarin Debug-valikossa on komento "Use Back/forward Cache". Olisikohan siitä apua.iCook kirjoitti:Itse olen useasti pähkäillyt samaa kuin TheKraken. Ari alias tkt ei nyt kyllä vastannut itse kysymykseen...
Itse en ole kärsinyt kerrotusta ominaisuudesta, mutta se ei tarkoita mitään.
Debug-valikko saadaan käyttöön komentoriviltä--AriKoodi: Valitse kaikki
defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 1
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Pikaisen testaamisen jälkeen tuo ratkaisi ongelmani!
Loistavaa. Ja kiitos.![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
EDIT: Ja täytyy kyllä sanoa, että enpä muista muussa selaimessa nähneeni, edes minkään debug-valikon avaamisen jälkeen, optiota, että voit avata sivun toiseen selaimeen (firefox, camino yms mitä ikinä koneella onkaan asennettuna)
Erittäin näppärä ominaisuus ja tulee varmasti käyttöön.
Loistavaa. Ja kiitos.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
EDIT: Ja täytyy kyllä sanoa, että enpä muista muussa selaimessa nähneeni, edes minkään debug-valikon avaamisen jälkeen, optiota, että voit avata sivun toiseen selaimeen (firefox, camino yms mitä ikinä koneella onkaan asennettuna)

-
-
Viesti Kirjoittaja Jyre »
Webkit:ssä tämä "ongelma" on korjattu Firefox-tyyliin.. Kannattaa kokeilla, jos kiinnostaa Safarin (vuoden/vuosia?) edessä oleva versio…
-jyrki
-jyrki
- MacBook Unibody 13" | 2,0 GHz C2D | 4 GB RAM | OS X 10.6.2 | 500 GB Maxtor OneTouch4
- iPhone 3g | 16 GB
- iPhone 3g | 16 GB
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka