steelduck kirjoitti:Pitäsi muistaa. Sehän muuttaa niitä sisäisiä asetuksia.
Kuinka pitkä muuten tuollaisessa MyBookissa käytettävä FW800 kaapeli voi olla. Ajattelin laittaa levyt hyllyyn reilun 5m päähän itse työpöydästä.
FireWire -speksien mukaan seuraavaa:
Cable length is limited to 4.5 metres but up to 16 cables can be daisy-chained yielding a total length of 72 meters under the specification.
Power - a happy Mac-user since 1986...
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
No saa sitten tuo 4.5m riittää. Onkos tuo muuten FW400 vai FW800 speksi. 800:ssa muistaakseni puhuttiin jostain 100 metristä, mutta en ole varmo, joten kysyin.
steelduck kirjoitti:No saa sitten tuo 4.5m riittää. Onkos tuo muuten FW400 vai FW800 speksi. 800:ssa muistaakseni puhuttiin jostain 100 metristä, mutta en ole varmo, joten kysyin.
Cable length is limited to 4.5 metres (about 15 feet), although up to 16 cables can be daisy chained using active repeaters, external hubs, or internal hubs often present in FireWire equipment. The maximum cable length for any configuration is limited to 72 meters in the S400 standard.
FW800
The full IEEE 1394b specification supports optical connections up to 100 metres in length and data rates all the way to 3.2 Gbit/s. Standard category-5 unshielded twisted pair supports 100 metres at S100, and the new p1394c technology goes all the way to S800.
Ostin tommosen wester digitaalin my book pron ja kiinni se on macbookissa ja siirto nopeudet ovat mielestäni aika hitaita.
Kun siirtelen kansioita missä on elokuvia kooltaan noin 700 mb niin siirtonopeus on noin 5mb/s. Eikö tommonen ole aika hidasta ulkoiselle firewire kiintolevylle?
Onkohan mulla jokin väärin vai onko se vaan se maksimi mitä voi näiden kahden konee välillä siirtää per/s
Limonadi kirjoitti:Kun siirtelen kansioita missä on elokuvia kooltaan noin 700 mb niin siirtonopeus on noin 5mb/s. Eikö tommonen ole aika hidasta ulkoiselle firewire kiintolevylle?
Hitaalta vaikuttaa. 2,5" levyllekin saa helposti 10 megaa sekunnissa FW400:lla, isommalle nopealle levylle 30-35 megaa.
Edit: Kokeilin koneessa juuri sopivasti kiinni olleella LaCien 80-gigaisella Pocket HD:lla ja kirjoitusnopeus levylle oli noin 18,5 megaa sekunnissa yhdellä isolla tiedostolla.
Nostetaampas vähän ylemmäs, kun itsekin mietin ulkoisen levyn hankintaa.
Mikä mahtaisi olla järkevin ratkaisu nykyään? Kannattaako ottaa suoraan valmis ulkoinen levy, vaiko ostaa kotelo esim. SATA-levylle? Siinähän olisi etuna se, että sen limpun saa vaihtaa siihen tarvittaessa. Sitä cBox-kotelosta on ollut sen verran huonoa juttua, että en sitä ehkä kuitenkaan ostaisi, mutta esim. Verkkokauppa tarjoaisi tällaista: http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=21585
Tuohon kaveriksi vaikka 320gb Seagate tai Western, niin hintaa tulisi n. 130e. Hinta pyörii siis lähes samoissa esim. Lacien 320gb Porschen kanssa, joten mietin vaan, mikä olisi järkevin ratkaisu...
jaapinen kirjoitti:Nostetaampas vähän ylemmäs, kun itsekin mietin ulkoisen levyn hankintaa.
Mikä mahtaisi olla järkevin ratkaisu nykyään? Kannattaako ottaa suoraan valmis ulkoinen levy, vaiko ostaa kotelo esim. SATA-levylle? Siinähän olisi etuna se, että sen limpun saa vaihtaa siihen tarvittaessa. Sitä cBox-kotelosta on ollut sen verran huonoa juttua, että en sitä ehkä kuitenkaan ostaisi, mutta esim. Verkkokauppa tarjoaisi tällaista: http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=21585
Tuohon kaveriksi vaikka 320gb Seagate tai Western, niin hintaa tulisi n. 130e. Hinta pyörii siis lähes samoissa esim. Lacien 320gb Porschen kanssa, joten mietin vaan, mikä olisi järkevin ratkaisu...
Tuon kyseisen kotelon "järkevyyttä" syö kyllä pahasti FireWiren puute. Toki, jos levy tulee vain satunnaiseen varmuuskopiointiin, eikä tarvetta esim. buuttaavalle kopiolle käyttiksestä ole, niin tuo on ihan hyvä..
Wespa kirjoitti:Tuon kyseisen kotelon "järkevyyttä" syö kyllä pahasti FireWiren puute.
Tuo on itseasiassa yksi syistä, joiden vuoksi vielä vähän mietin asiaa. Tuo olisi kuitenkin alumiinia eikä muovia, kuten monet kotelot. Paras olisi, kun olisi molemmat liitännät... Firewire-levy on siis ainoa, jolta saa buutattua käyttöjärjestelmän?
Wespa kirjoitti:Tuon kyseisen kotelon "järkevyyttä" syö kyllä pahasti FireWiren puute.
Tuo on itseasiassa yksi syistä, joiden vuoksi vielä vähän mietin asiaa. Tuo olisi kuitenkin alumiinia eikä muovia, kuten monet kotelot. Paras olisi, kun olisi molemmat liitännät... Firewire-levy on siis ainoa, jolta saa buutattua käyttöjärjestelmän?
Uudet Intel-koneet tiettävästi suostuvat myös usbilta boottaamaan, mutta FireWiren nopeus on kyllä niidenkin kanssa suurempi. Wanha PPC-rauta buuttaa vain FireWirelta.
jaapinen kirjoitti: Sitä cBox-kotelosta on ollut sen verran huonoa juttua, että en sitä ehkä kuitenkaan ostaisi.
Mulla on käytössä 2 noita cBoxeja ja ihan hyvin on itselleni riittänyt.. Toisessa on sisällä Seagaten 320gb levy ja toisessa vanha Hitachin 60gb levy. Iso levy kiinni koneessa (Firewirellä) ja pikkulevy sitten kiinni isommassa ja perässä vielä iPod.
Boxit ovat päällekäin niin, että väliin jää reilusti tilaa "hengittää" ja toimii ihan OK. EIvät ole kuumia tms.
Jonez kirjoitti:Onko noi Cboxit nopeita? kun niistä on kuullut kaiken laista, koska en usko sitä että halvalla sais jotain hyvää.
Hmmm.. No tähän en kyllä osaa sanoa oikein mitään.. Mulla toinen on varmuuskopiointi käytössä ja toinen yhteislevynä boot campin kanssa satunnaista tiedostojen siirtoa varten...
En tiedä miten tota pitäisi testailla? Jos avaan jotain ulkoiselta kovalevyltä niin en kyllä huomaa hidastelua tai viivettä...
Muuta en osaa sanoa.
Eikös sen nopeuden voi katsoa Järjestelmän valvoja softalla. Mitens onko kuin hiljainen tuo cBox kotelo? Tarvitsen tuollaista ulkoista koteloa elokuvien rippaamiseen johon mulla on muutama 200GB kovoa ilman koteloa ja olen tässä jokin aikaa etsiskellyt sopivaa/luotettavaa ja nopeaa firewire koteloa.
Hiljaisuus on varmaan makuasia.. mutta nämä minun kaksi ovat hiljaisia. Toisessa koneessa on kiinni LaCien Porsche (tosin USB) ja se on aika äänekäs. Eivät nämäkään "täysin äänettömiä" ole, mutta hiljaisia kyllä.
Kai siihen vaikuttaa sisällä oleva kovalevykin?
Silloin se on hiljainen jos se on hiljaisempi kuin lacie. Mulla ei ole vielä ollut yhtään lacien boksia joka olis ollut hiljainen, kun ei viitti hankkia tän imac c2d:een rinnalle mitään möly toosaa
No eihän tuo cBox varmasti ole Maailman Mahtavin Kovalevykotelo...
Kyllä itsekin vähän epäilytti, mutta päätin kokeilla kun ei hinta ollut paha ja plussaa oli se, että asennus oli super helppo.
Parempia ja Hienompia on varmasti olemassa, mutta ei noissa mun yksilöissä mitään vikaa ole. Toimivat hyvin, ovat hiljaisia, eivät kuumene ja ovat mun tarkoitukseen sopivat.
Ei saa turhaan haukkua...
Hankin kanssa cBoxin vaikka epäilytti. Ihan ok tuo on. Odotin kyllä tuollakin hinnalla hieman parempaa laatua. Muovinen melko massiivinen sisärakenne yllätti siksi. Mutta pelaahan toi, ei kuumene ihan hirveästi seisoessaan erillään muusta tavarasta. Pohjan ja takasivun tuuletusaukoista pitää päästä kulkemaan ilmaa, ja yläpuoli pitää olla vapaana koska se on ohutta metallia joka saattaa jäähdyttää koteloa paljon enemmän kuin tuuletusaukot.
Itseäni lainatan... Kaipaisin edelleen kokemuksia tuosta Iomegan minimaxista... Nyt kun niitä olisi Storessakin alessa. Ja samalla kysyn että olisiko joku muu kiinnostunut tilaamaan tuota ministackkia? Postikulut on sen verran kovat et tekis mieli puolittaa ne.
Toveri Kaimapoikani kirjoitti:Itseäni lainatan... Kaipaisin edelleen kokemuksia tuosta Iomegan minimaxista... Nyt kun niitä olisi Storessakin alessa. Ja samalla kysyn että olisiko joku muu kiinnostunut tilaamaan tuota ministackkia? Postikulut on sen verran kovat et tekis mieli puolittaa ne.
Itselleni tuli juuri tänään 320 giganen minimax, vaikuttaa hyvältä, hiljainen (hiljaisempi mitä maxtorin oneclickit vieressä), usb ja firewire hubit. Siistin kokoinen ja muotoinen, mukana tuli joku cd jossa joku danzin backuppi softa, en jaksanut asentaa käytän levytyökalua ja superduperia.
Tuohan tulee applestoresta ilman postikuluja kotiovelle, ei tarvii kimppatilausta väsätä.
Jonez kirjoitti:Silloin se on hiljainen jos se on hiljaisempi kuin lacie. Mulla ei ole vielä ollut yhtään lacien boksia joka olis ollut hiljainen, kun ei viitti hankkia tän imac c2d:een rinnalle mitään möly toosaa
Minulla on yksi lacie, yksi iomega ja yksi wd. Wd pitää kamalaa mölyä noihin muihin verrattuna Tai noista muista ei oikeastaan kuulu mitään vaikka ovat ihan tuossa vieressä, wd häiritsee vaikka on paljon kauempana.
Juu, owc:stä tuli. Mastercardin lasku tais olla n.190 e eli $190+$60 (p&p)
(kovo on siis 320GB).
FedEx:ltä tullee alvilasku erikseen? (Paketin päälle arvoksi oli laitettu $190, postikulut 0)
En tänään ehtiny muutako heittää minin viereen, hyvin näytti väri sopivan.
Brosyyrit kerto et kovolta löytyy free-, shareware & applepäivityksiä.
Cd:llä oli Prosohvtin BU-sohvta.