Hei
Ostin juuri kyseisen ulkoisen dvd polttimen. Poltin sillä yhden levyn, joka poltto jumahti toast 6:lla ( toast ei meinannut millään löytää ulkoista poltinta, mutta löysi usean piuhan irroituksen jälkeen ? ) Nyt ei enää näy lacie:n laitetut dvd:t työpöydällä, eikä toast löydä asemaa? Järjestelmän kuvauksessa on firewiressä Lacie, mutta muistaakseni dvd:n toimiessa siellä luki poltin : NEC jotain. Nyt ei lue mitään sellaista? On kuin olisin takaisin PC: kimpussa Olisiko kellään ehdotuksia kuinka saisin aseman toimimaan ? Joo ja käyttis on OS 10.2.8
Nyt ei enää näy lacie:n laitetut dvd:t työpöydällä, eikä toast löydä asemaa? Järjestelmän kuvauksessa on firewiressä Lacie, mutta muistaakseni dvd:n toimiessa siellä luki poltin : NEC jotain. Nyt ei lue mitään sellaista? On kuin olisin takaisin PC: kimpussa
Lacien ulkoisen aseman sisällä on siis NEC:in asema :-|
Itse tappelin jokin aika sitten ulkoisen Maxtorin OneTouch aseman kanssa. Latasin mukana tulleelta cd:ltä kaiken, mutta lisäksi netistä piti hakea vielä erikseeen ajurit. >:<
Sen jälkeen kaikki on toiminut. Voisiko ongelma siis johtua oikean ajurin puutteesta?
Epäilen myös ajurin puutetta. Paketissa lukee, että asema tukee Mac OS 10.2.3 ja ylöspäin käyttiksiä.
Lacien sivulta löytyy vain yksi ajuri joka on "LaCie DiscRecording Support for Mac OS X 10.3.2 or later", sama ajuri tuli mukana tulleella CD:llä. Omituista että jaguaarissa olisi ajuri valmiina, mutta ei pantterissa? ei tunnu loogiselle ? vai olisiko tiedoissa menny numerot sekaisin ???
ok tällä hetkellä mennään siinä että pitkällisen tutkistelun jälkeen löysin viaksi itse asemassa olevat Firewire liitimet, asema toimii vain johdot sopivasti viritellen. Lähetin myyjälle sähköpostilla reklamaation tänään. Saa nähdä miten käy
Lacien ulkoisen aseman sisällä on siis NEC:in asema
Näinhän se on kaikissa polttimissa ja ulkoisissa kovalevyissa ja muissa että sisällä on laite sellaiselta valmistajalta joka tekee ko. laitetta, ja "Lacie" yms. tekee siitä vaan paketin.
Näinhän se on kaikissa polttimissa ja ulkoisissa kovalevyissa ja muissa että sisällä on laite sellaiselta valmistajalta joka tekee ko. laitetta, ja "Lacie" yms. tekee siitä vaan paketin.
Näinhän se tietysti on. Minä lähinnä "ajattelin" ääneen. Mietin nimittäin aiemmin, että kukahan mahtaa valmistaa kyseistä asemaa ja tuossahan aiemmin se vastaus sitten tuli.
Palaan vielä asiaan sen verran, että myyjä firma tutki dvd aseman ja huomasi myöskin sen toimimattomuuden. Myyjällä ei ollut yhtään kappaletta hyllyssä joten nyt odottelen maahantuojalta uutta laitetta. Ei ole mitään tietoa koska saan uuden, toivottavasti pian. Minkälaista aikaa pitäisitte kohtuullisena, odottaessa rikkinäisen laitteen korvausta uudella?
ostin vastaavan laittee (tosin ei dual layer). se toimi hetken ja sen jälkeen 4x-poltto lakkasi olemasta. vein sen huoltoon samaiseen liikkeeseen, josta ostinkin. parin viikon päästä sain polttimen takaisin, mutta se ei ollut sama jonka lähetin. tämä "korjattu" laite ei toiminut enää ollenkaan. vein sen taas takaisin ja ja huoltomies sanoi, että ko. laite ei ole mac-yhteensopiva. he lähettivät sen takaisin valmistajalle huoltoon. tällä kertaa meni pari kuukautta ennen kuin sain polttimen taas takaisin. no joko arvaatte?
se oli se sama, joka sinne oli lähetettykin eli ei toimi macissa. myyjä väitti vian olevan koneessani, vaikka heidän oma huoltomies oli todennut, että poltin ei ole mac-yhteensopiva! sillälailla!
no nyt mittani on täysi ja huomenna soitan ensiksi kuluttajaneuvojalle ja sitten myyjälle ja vaadin kaupan purkua, sillä lain mukaan olen oikeutettu.
ei enää lacieta minulle kiitos. ja nihkeetä voi olla ko. kauppiaankin palvelujen kanssa.
ei kukaan sattuisi tietämään muita ulkoisia dual layer-asemia macciin kuin nuo lassiet?
Tee niinkuin minä, jos laciesta on huonoja kokemuksia:
Osta verkkokaupasta vaikka Lite-Onin DL asema, maksaa n. 110e ja sieltä Mapowerin ulkoinen 5,25" kotelo, maksaa n.100e muistaakseni. Hyvin on toiminut ja asemaan voi tietysti vaihtaa kovalevyn tai uuden polttimen =)
Minulla on toiminut moitteetta. Ainut asia, josta täytyy mainita on että kotelo pitää hieman ääntä. Powerbookin kanssa kuullostaa hirveältä =) Powermac 1,25ghz kanssa ei kuullosta pahalta.
Mulla on toiminut täysin moitteetta. oli ensin kiinni powermacissa ihan ide-liitännällä, toimi silloinkin täysin. Nyt on ollut macissä firewirella ja pc:ssa usb:lla. Kotelokin sopii alumiinin vuoksi hyvin powerbookin kaveriksi