nykyisistä malleista osa esiteltiin jo pari vuotta sitten, joten ei ne sitä mukaa tuletianyl kirjoitti:Höpö höpö. Kyl ne julkaisee sitä tahtia kun kehittävät.ruutiveijari kirjoitti: Et kai oikeasti luule, että Nokialla/SE:llä on uusimmat mallinsa myynnissä? Useimmat valmistajat ovat jo suunnitelleet ja rakentaneet kolme sukupolvea laitteita eteenpäin ja lähinnä odottavat näille hyvää julkaisuhetkeä (eli kun vanhat eivät enää tuota). Joten se tässä voi olla hyvää, että Nokia voi joutua puskemaan nyt jo ulos ne vuodeksi 2009 tarkoitetut mallinsa
MacWorld 2007
-
ompputetteri
Viesti Kirjoittaja ompputetteri »
-
tianyl
Viesti Kirjoittaja tianyl »
Entä sitten jos löytyy paremmin varusteltuja laitteita? Sekö sitten estää julkaisemasta tuotetta? Tai tekee siitä täysin turhan.Rewes kirjoitti: Aivan, tohon tarkoitukseen löytyy jo paljon paremmin varusteluja laitteita. Eikä toi [?]TV nyt mitenkään erityisen halpakaan ole.
Ei se varustelu vaan käytettävyys. Mulla oli joskus kauan sitten paremmin varusteltu laite. Se oli tosi hyvä ja kaikkea. Siinä oli vain kaksi vikaa. Enimmäkseen se ei toiminut ja kun se toimi sitä oli erittäin vaikea käyttää.
-
Repe Ruutikallo
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Tottakai niitä on. Juuri siksihän markkinat ovat haltoissaan, kun Apple on kerrankin onnistunut tekemään tuikitavallisen tuotteen, jollaisia on ollut saataviila jo pitkään monelta valmistajalta edulliseen hintaan.tianyl kirjoitti:Siis missä niitä on? Kerro heti niin menen ostamaan sellaisen. Hinta ei ole este, kunhan vaan on vastaavat ominaisuudet löytyy!saltsa kirjoitti: Siis todellakin markkinoilla on jo nyt vastaavilla ominaisuuksilla varustettuja puhelimia vaikka kuinka. On kosketusnäytöllisiä jne.
Ei kai sillä tyhmyydellä sitten ole mitään rajaa, sillä jokuhan tässä nyt on pöljä. Markkinat? Saltsa? Minä?
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
eskofot
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Tuttu juttu. Itsekään en ole saanut N80:tä konffattua. Wlania kerran yritin saada pelittämään, mutta ei. Sähköpostiasetukset ovat siellä jossain koskematta. Manuaali, hohhoijja.Jamac kirjoitti:On joo munkin puhelimessa ollut kaksivuotta sähköposti ja jotain sellaista. Tähän mennessä en ole ymmärtänyt miten ne saadaan toimimaan. Ohjekirjakaan ei ystävällisesti mainitse asiasta muuta kun että tästä napista/valikosta tulee sähköposti. Jepjep.
Ohjelmia olen kyllä asentanut. Yksi sulkee sen silloin kun panee kannen kiinni (miksei tee sitä ilman erikoissoftaa) toinen laittaa siihen siedettävämmän käyttöliittymän. Kun vielä saisi teksin pistekokoa nostettua jostain niin näkisi lukeakin valikoita.
-
tianyl
Miksi aina löytyy ne muutamat "realistit" jotka näkevät joka asiassa jotain negatiivista? Mitä pahaa on innostumisessa? Mielestäni on vain hauskaa innostua kaikenlaisista härrpäkkeistä ja hehkutella niitä. Ei siinä pitäis olla mitään pahaa eikä se ole keneltäkään pois. Jos joku tekee ostopäätöksen mun hehkutusten perusteella niin syyttäköön itseään jos ei osaa ajatella itse.Saltikov kirjoitti: En minä mitään vähättelyä näe, enemmänkin realismia. Laite ei voi olla kaikkea ja kaikessa hyvä. iPod johon on ympätty puhelin - sen se varmasti ajaa paremmin kuin hyvin. Kun ja jos tulee kämmentietokone, siihen tarpeeksi softatarjontaa kolmansilta osapuolilta - niin ja se puhelin tiputettu pois - niin minäkin alan kiinnostumaan asiasta. Ihan näköaloja antava päänavaus, mutta hypetys on osa markkinointia - ilmaista sellaista. "Pidä pikkarit jalassa äläkä innostu kaikesta mikä näyttää hyvältä" on hyväohjenuora.
-
renegade
Viesti Kirjoittaja renegade »
Uskoisin myös että suurimmalle osalle noissa älypuhelimissa olevat featuret, sovellukset, webbiselaimet yms härpäkkeet ovat se toisarvoinen juttu joilla ei tee käytännössä mitään.Jaska kirjoitti:Insinöörit ja kaiken maailman ylikellottajat vertaa iPhonea ja Nokian N-sarjalaisia puhtaasti teknisten arvojen mukaan. Tottahan niilläkin merkitystä on, mutta suurimmalle osalle käyttäjistä ne ovat täysin toisarvoinen juttu.
Uskoisin, että jos massoista puhutaan niin ensisijainen juttu puhelinta valittaessa on ennenkaikkea hinta sekä helppokäyttöisyys, pieni koko ja hyvä akun kesto. Senpä takia noita 3G puhelimia tuskin tässäkään maassa kovin paljoa myytäisi, jos niitä ei olisi paketoitu noihin kytkykauppoihin muutaman euron hinnalla.
Edit: Ainiin, jos Nokia olisi heittänyt näillä iPhonen spekseillä olevan laitteen ulos, niin uskoisin että täälläkin monet olisivat hymähdelleet et "ai tässäks se ny oli"...
Edit2: Ostakaa SonyEricsson. Puhelimet ovat hyviä, helppokäyttöisiä ja pieniä
-
Simppa
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Juu. Puhelinhan on heti valmis ku Jorma vilauttaa muovikuoria. Kyllä se kehitys oikeesti tuolla taustalla on tossa vaiheessa vasta ihan alussa ja jatkuu viime hetkiin asti. Ei demolaitteen kehittäminen kovin vaikeeta ole. Muovi on helposti muokattavissa oleva aine.ompputetteri kirjoitti:nykyisistä malleista osa esiteltiin jo pari vuotta sitten, joten ei ne sitä mukaa tuletianyl kirjoitti:Höpö höpö. Kyl ne julkaisee sitä tahtia kun kehittävät.ruutiveijari kirjoitti: Et kai oikeasti luule, että Nokialla/SE:llä on uusimmat mallinsa myynnissä? Useimmat valmistajat ovat jo suunnitelleet ja rakentaneet kolme sukupolvea laitteita eteenpäin ja lähinnä odottavat näille hyvää julkaisuhetkeä (eli kun vanhat eivät enää tuota). Joten se tässä voi olla hyvää, että Nokia voi joutua puskemaan nyt jo ulos ne vuodeksi 2009 tarkoitetut mallinsakun niitä kehitetään
-
Simppa
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Totta tosiaan. Mä haluun kans. Siis mistä?tianyl kirjoitti:Siis missä niitä on? Kerro heti niin menen ostamaan sellaisen. Hinta ei ole este, kunhan vaan on vastaavat ominaisuudet löytyy!saltsa kirjoitti: Siis todellakin markkinoilla on jo nyt vastaavilla ominaisuuksilla varustettuja puhelimia vaikka kuinka. On kosketusnäytöllisiä jne.
-
Repe Ruutikallo
http://macdailynews.com/index.php/weblo ... nts/12235/
Ilmeisesti Applella arvioidaan nyt olevan sellainen multikkatietotaito (muistanette Yrjö Bensonin, iPhone taitaa olla juurikin hänen kauan odottamansa multikka), että sille ei löydy vertaa. Tuo 25 taalan suuruinen tavoitehinnan nosto on jotain ennennäkemätöntä, kuulkaas. Tai ainakin hyvin harvinaista.
-
iPratt
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Eipä niin ja jääneekin marginaaliryhmän puhelimeksi. Syönee markkinoita lähinnä iPod Nanolta (musiikin kuuntelijat vaihtaa integroituun pakettiin) ja "mac henkisiltä" puhelimilta: Motorola, S-E, ei tule olemaan mikään "voittaja". Uskon kyllä että tuo tullaan muistamaan merkkipaaluna matkapuhelinkehityksen saralla; ei markkinavoittajana tosin (ei edes tuota 1%).harri kirjoitti:Ei se ole sellaiseksi varmaan tarkoitettukaan.iPratt kirjoitti:Liian kallis joka pojan peruspuhelimeksi.
-Harri
-
eskofot
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Asennekysymys. Minä innostuin koska näin tässä uuden ajan alun. Voi olla että enemmistö ihmisistä näkee sen vasta sitten kun konsepti on levinnyt muuallekin. Monipa naureskeli Macintoshillekin ääneen 1984.tianyl kirjoitti:Miksi aina löytyy ne muutamat "realistit" jotka näkevät joka asiassa jotain negatiivista? Mitä pahaa on innostumisessa?
---
NY timesissä joku on päässyt jo testaamaan.
http://bits.blogs.nytimes.com/2007/01/0 ... he-iphone/
Mielenkiintoisia pikkuinnovatioita löytyy, proximity sensor jne. Tekstin kirjoittamisen sanotaan olevan vaikeaa. Uskon, tässähän ei mitään paineta fyysisesti alas, varmasti tulee virheitä enempi. Tämä voi olla himotekstaajalle väärä luuri.
-
tianyl
Näkee siitä varustelun kyllä, mutta ei käytettävyyttä. Henkilökohtaisesti olen ollut jo pari vuotta erittäin pettynyt nykyisten puhelimen käytettävyyteen. Pohjimmiltaan olisi jo aika saada jotain uutta aikaan. Periaatteessa Nykyisessä puhelimessani on sama käyttöliittymä kuin Nokian muinaisessa 2100 puhelimessa. Sen jälkeen ei ole kuin lisäilty toimintoja ja väriä näyttöön. Käytettävyys on minulle tärkeämpi ominaisuus kuin kamera, 4g tai joku vastaava. Periaatteessa mua ei edes kiinnosta missä verkossa puhelin toimii, kunhan toimii.iPratt kirjoitti:Tuosta listasta aika hyvin näkee eri laitteiden ominaisuudet: iPhone on (vielä) melko kevyesti varusteltu näihin "kilpailijoihin" verrattuna.ruutiveijari kirjoitti:Editoitu pois. Ei jaksa lähteä väittelemään aiheesta. Fakta vain on, että päälle 700 euron kännykällä ei tulla maailmaa mullistamaan.
http://www.digitoday.fi/page.php?page_i ... 7699&rss=6
-
tianyl
-
Fifi
-
Erño
-
Jamac
Viesti Kirjoittaja Jamac »
iPratt kirjoitti:Eipä niin ja jääneekin marginaaliryhmän puhelimeksi. Syönee markkinoita lähinnä iPod Nanolta
Multa menee ihan ohi kyllä tällainen logiikka.
-
tianyl
-
Erño
Viesti Kirjoittaja Erño »
Kaikki kuluu taskussa, se on varma. Akun kesto on tosiaan hyvä huomioida. Kaikissa mun fööneissä on akku kestäyn pitkään. Nykyisessä tosi kuluneessa akussakin ketää viikon. Toisen puhelimen akku varmaan lähemmäs 2 viikkoa.Fifi kirjoitti:Käytettävyyshän on sitä, että akku kestää kauan, puhelin voi hieroutua farkkujen taskussa eikä pelkää pakkasta tai kosteutta.tianyl kirjoitti:Näkee siitä varustelun kyllä, mutta ei käytettävyyttä.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
JHA
Viesti Kirjoittaja JHA »
No. Jokatapauksessa Applen osakkeen eilisen huipun suhdeluku Applen v 2006 osakekohtaiseen tulokseen on samaa suuruusluokkaa sen kanssa mitä Nokian huippuarvo vuoden 2000 lopussa verrattuna Nokian v 2000 osakekohtaiseen tulokseen ja en sanoisi että Applen viimevuoden kurssiheittelyt ( suunnilleen samaan aikaan viime vuonna sitten oltiin samalla tasolla kuin nyt mutta kesällä, NASDAQ GS AAPL, käytiin alle 60 taalasssa ) kertovat kovinkaan faktaan pohjaavasta pörssiarvosta...Repe Ruutikallo kirjoitti:Nyt olet kyllä lumiukko. Vai vastaavankaltaisessa markkinainnostuksessa....JHA kirjoitti:Applen arvo on nyt innostuksen siivittämänä noussut 79,5 miljardiin taalaan siinä missä Nokian arvo oli vastaavankaltaisessa markkinainnostuksessa n. 290 miljardia euroa..
.
-
tianyl
Mulle akun kesto on toissijainen kunhan on yli 3 tuntia, iPhone mahtuu farkkujen taskuun. Pakkasen ja kosteuden kestosta ei voi ilman käytännöntestej sanoa mitään, mutta mun Nokiat eivät ainakan kestäneet...Fifi kirjoitti:Käytettävyyshän on sitä, että akku kestää kauan, puhelin voi hieroutua farkkujen taskussa eikä pelkää pakkasta tai kosteutta.tianyl kirjoitti:Näkee siitä varustelun kyllä, mutta ei käytettävyyttä.
-
Hostikka
Viesti Kirjoittaja Hostikka »
-
tianyl
no niin, siinäpä vasta asennetta!Erño kirjoitti:OT:
Sehän on käyttäjän kätevyys joka sen käytettävyyden määrittää![]()
Kivat sulle. En tiedä mitä olet puhelimellasi yrittänyt tehdä, mutta mulla ainakin on ollut ongelmia ja paljon![/quote]Mulla ei oo ollu onkemaa minkään puhelimen kanssa. EN kuitenkaan väitä olevani osaava.
-
Erño
Viesti Kirjoittaja Erño »
[/quote]tianyl kirjoitti:no niin, siinäpä vasta asennetta!Erño kirjoitti:OT:
Sehän on käyttäjän kätevyys joka sen käytettävyyden määrittää![]()
Kivat sulle. En tiedä mitä olet puhelimellasi yrittänyt tehdä, mutta mulla ainakin on ollut ongelmia ja paljon!Mulla ei oo ollu onkemaa minkään puhelimen kanssa. EN kuitenkaan väitä olevani osaava.
No siis puhelimilla oon tehny kaiken mihin ne pystyy. Ehkä mulla on sitten ollut vaan hyvää tuuria.
AInut onkelma on ollut, että 2 tuntia 25 asteen pakkasessa mopolla ajamisesta puhelin menee vähän jutturaan.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
MacFinn
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Sen verran kävin vilkaisemassa kaupungilla puhelinkaupassa, että eipä noita älypuhelimia voi kyllä iPhoneen verrata.
Ja sillä, että iPhone ei ole 3G puhelin ei ole mulle mitään merkitystä. Se missä verkossa se toimii on yhdentekevää. Kaikissa voi soittaa ja EDGE on mulle riittävän nopea.
Missä ovat nämä 3G:n "killer app" sovellukset? Sanokaa nyt joku? Navigointi se ei ole. Minä ostan navigaattorin kun ensimmäisen kerran autolla eksyn.
-
Repe Ruutikallo
Pörssiarvot perustuvat odotuksiin. Odotusten perustana ovat monenlaiset faktat. Applen tapauksessa yksi sellainen fakta on iPhone ja se että se on nyt olemassa sellaisena kuin on. Tämän faktan perusteella arvioidaan, että Applella on nyt ylivoimaista tietotaitoa, joka, jos se on totta, aivan luonnollisesti on synnyttävä lisää tuotteita joiden veroisia muut eivät pysty kehittämään. Aika loogista. Markkinoiden mielestä iPhone on vasta näyte siitä mitä on tulossa.JHA kirjoitti:No. Jokatapauksessa Applen osakkeen eilisen huipun suhdeluku Applen v 2006 osakekohtaiseen tulokseen on samaa suuruusluokkaa sen kanssa mitä Nokian huippuarvo vuoden 2000 lopussa verrattuna Nokian v 2000 osakekohtaiseen tulokseen ja en sanoisi että Applen viimevuoden kurssiheittelyt ( suunnilleen samaan aikaan viime vuonna sitten oltiin samalla tasolla kuin nyt mutta kesällä, NASDAQ GS AAPL, käytiin alle 60 taalasssa ) kertovat kovinkaan faktaan pohjaavasta pörssiarvosta...Repe Ruutikallo kirjoitti:Nyt olet kyllä lumiukko. Vai vastaavankaltaisessa markkinainnostuksessa....JHA kirjoitti:Applen arvo on nyt innostuksen siivittämänä noussut 79,5 miljardiin taalaan siinä missä Nokian arvo oli vastaavankaltaisessa markkinainnostuksessa n. 290 miljardia euroa..
.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka