Tahtoisitko iPhonen?
Sana on (melkein) vapaa.
-
-
Viesti Kirjoittaja Aries »
Varsin kivannäköinen vempain, mutta silti ainakin tällä hetkellä mm. tekstiviestien kirjoitus tuntuu... no, huomattavasti perinteistä hitaammalta. Hienohan tuo on ja toiminta-ajatus on mielestäni hyvä, mutta joku tuossa vaan tökkii. Toimiiko näyttö pakkasella moitteetta? Akun vaihto? Käyttö tumput kädessä? jne...
Kipu on tunne, kun heikkous poistuu ruumiista
-
-
Viesti Kirjoittaja weeezes »
Perus älykännykköihin voi yleensä ostaa isomman muistikortin, ja en sanoisi iPhonea niinkään älypuhelimeksi. Mistä siinä löytyi edes laskinta :|!? Tietenkin tuossa on Applen designi joka painaa niin paljon että seuraava versio joskus muutamanvuoden päästä tulee hommattua... Elämä Applen orjana on kalllista, ja se pitää vain hyväksyäkermit kirjoitti:8GB:n Nano 259,- + älykänny about 400,- = 659,-
iPhonella pääsee irti kahden kapulan loukusta vaikka se olisikin tuosta vielä vähän kalliimpi.

Macbook - 2GHz - 2Gt RAM - Valkoinen
-
Viesti Kirjoittaja Forsteiner »
Siellähän se laskin oli suoraan widgeteissä.weeezes kirjoitti:Perus älykännykköihin voi yleensä ostaa isomman muistikortin, ja en sanoisi iPhonea niinkään älypuhelimeksi. Mistä siinä löytyi edes laskinta :|!? Tietenkin tuossa on Applen designi joka painaa niin paljon että seuraava versio joskus muutamanvuoden päästä tulee hommattua... Elämä Applen orjana on kalllista, ja se pitää vain hyväksyäkermit kirjoitti:8GB:n Nano 259,- + älykänny about 400,- = 659,-
iPhonella pääsee irti kahden kapulan loukusta vaikka se olisikin tuosta vielä vähän kalliimpi..
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Niin just. Apple ratkaisee kaikki sovellus-hommat widgeteissäForsteiner kirjoitti:Siellähän se laskin oli suoraan widgeteissä.weeezes kirjoitti:Perus älykännykköihin voi yleensä ostaa isomman muistikortin, ja en sanoisi iPhonea niinkään älypuhelimeksi. Mistä siinä löytyi edes laskinta :|!? Tietenkin tuossa on Applen designi joka painaa niin paljon että seuraava versio joskus muutamanvuoden päästä tulee hommattua... Elämä Applen orjana on kalllista, ja se pitää vain hyväksyäkermit kirjoitti:8GB:n Nano 259,- + älykänny about 400,- = 659,-
iPhonella pääsee irti kahden kapulan loukusta vaikka se olisikin tuosta vielä vähän kalliimpi..
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
Arch Linux/KDE Plasma
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Mikä vika on kahden kännykän "loukussa"? Sit kun nanosta loppuu akku, voi vielä soittaa. Mutta sitten kun iPhonesta loppuu akku, katkeaa ulkomaailman kontaktit. Mulla tulee jokatapauksessa olemaan se iPod taskussa, vaikka olisikin iPhone.kermit kirjoitti:8GB:n Nano 259,- + älykänny about 400,- = 659,-
iPhonella pääsee irti kahden kapulan loukusta vaikka se olisikin tuosta vielä vähän kalliimpi.
-
Viesti Kirjoittaja Galangal »
Ei tahdo kaikki. Mitä ihmettä minä sellaisella tekisin? Yleensäkään en pidä mistään puhelimesta, vähiten näistä "kännyköistä", joita tosin on tuossa pöydällä parikin. Joinakin viikkoina saatan jopa käyttääkin jompaa kumpaa, mutta yleensä niistä on virta kytketty pois.
Tally me bananas.
-
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Kahden kapulan... ei minua ainakaan kiinnosta pitää mukana kuin yhtä.NeliX4 kirjoitti:Mikä vika on kahden kännykän "loukussa"? Sit kun nanosta loppuu akku, voi vielä soittaa. Mutta sitten kun iPhonesta loppuu akku, katkeaa ulkomaailman kontaktit. Mulla tulee jokatapauksessa olemaan se iPod taskussa, vaikka olisikin iPhone.kermit kirjoitti:8GB:n Nano 259,- + älykänny about 400,- = 659,-
-
Viesti Kirjoittaja Skarsnak »
Jännää... Ennen iPhonen julkaisua kuului monestakin suusta, kuinka iPodit kuolevat sukupuuttoon tarpeettomina, koska ihmiset eivät halua kantaa kahta erillistä laitetta mukanaan.
Nyt kun sitten enismmäinen todellinen musiikkipuhelin (ei, en laske Nokian räpellyksiä sellaisiksi, testattu on ja ei kiitos, en halua ainakaan omalle kohdalleni bugista, hankalakäyttöistä purkkaviritelmää. Muista merkeistä ei valitettavasti ole kokemusta) julkaistiin, alkaa nurina miten iPod pysyköön lestissään ja puhelin puhelimena jne.
Innokkaasti odotan käyttökokemuksia maailmalta, ja Euroopan julkaisua, jolloin lopullinen ostopäätös syntyy. Puhelin vaihtuu tämän vuoden aikana, se on varma... Onko luuri tulevaisuudessa sitten iPhone, joku muu mobiili multimedia laite, vai perus "satasen luuri" jäänee vielä kysymysmerkiksi. Tällä hetkellä ensin mainittu tuntuu houkuttelevimmalta.
Nyt kun sitten enismmäinen todellinen musiikkipuhelin (ei, en laske Nokian räpellyksiä sellaisiksi, testattu on ja ei kiitos, en halua ainakaan omalle kohdalleni bugista, hankalakäyttöistä purkkaviritelmää. Muista merkeistä ei valitettavasti ole kokemusta) julkaistiin, alkaa nurina miten iPod pysyköön lestissään ja puhelin puhelimena jne.

-
Hups, näinhän se menee. Sori AppleErño kirjoitti:Niin just. Apple ratkaisee kaikki sovellus-hommat widgeteissäForsteiner kirjoitti:Siellähän se laskin oli suoraan widgeteissä.weeezes kirjoitti:Perus älykännykköihin voi yleensä ostaa isomman muistikortin, ja en sanoisi iPhonea niinkään älypuhelimeksi. Mistä siinä löytyi edes laskinta :|!? Tietenkin tuossa on Applen designi joka painaa niin paljon että seuraava versio joskus muutamanvuoden päästä tulee hommattua... Elämä Applen orjana on kalllista, ja se pitää vain hyväksyäkermit kirjoitti:8GB:n Nano 259,- + älykänny about 400,- = 659,-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Kummastuttaa kuinka toisia voi noin tuskastuttaa moisen härpättimen markkinoille tulo. Kyse ei ole kai mistään pakkohankinnasta vaikka kuinka applen lippua liehuttaakin.
Itse näen että tässä ollaan vasta alkumatkassa ja kun iPhone on joskus saatavissa niin ominaisuudet on jotain ihan muuta kun mitä nyt on tiedossa. Apple on niin sen verran etevä noissa asiossa. Tyyliin lämpö ja -sykemittari näytössä, kaukosäädin kaikelle, kameran avulla pelaava liikeherkkä nettiin kuvaa lähettävä valvontakamera jne. 5min istunto propellihattu päässä keksii tuosta kyllä vaikka mitä mahdollisuuksia, ja niin tekee myös Apple. Tämä ei jää kuulkaas tähän..
Itse näen että tässä ollaan vasta alkumatkassa ja kun iPhone on joskus saatavissa niin ominaisuudet on jotain ihan muuta kun mitä nyt on tiedossa. Apple on niin sen verran etevä noissa asiossa. Tyyliin lämpö ja -sykemittari näytössä, kaukosäädin kaikelle, kameran avulla pelaava liikeherkkä nettiin kuvaa lähettävä valvontakamera jne. 5min istunto propellihattu päässä keksii tuosta kyllä vaikka mitä mahdollisuuksia, ja niin tekee myös Apple. Tämä ei jää kuulkaas tähän..
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Itse asiassa enemmän minua hämmästyttää tämä "Apple-vastustajien" suunnaton tarve perustella, miksi iPhone tulee floppaamaan. Tuntuu, että monella on kauhea kiire keksiä syitä, miksi iPhone ei vaan voi olla onnistunut tuote, aivan kuin sen mahdollinen menestys pelottaisi heitä. Hauskaa tästä tekee erityisesti se, että nyt esitellyn ja markkinoille (varsinkin Euroopan) päätyvän lopullisen tuotteen erot voivat olla kohtuullisen isot. Tuote pyritään kaikin keinoin teilaamaan puoli vuotta ennen sen markkinoille tuloa. Minkä muun firman vastaava uutuustuote synnyttää näin kiihkeän vastarinnan?Jone-51K kirjoitti:Kummastuttaa kuinka toisia voi noin tuskastuttaa moisen härpättimen markkinoille tulo. Kyse ei ole kai mistään pakkohankinnasta vaikka kuinka applen lippua liehuttaakin.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
iMac 27" 2,66 GHz i5 | 8 GB | 1 TB | 10.11.0
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
No, nyt tuo iPuhelin on sitten täällä. Muutamia pointteja miksi harkitsen luuria kahdesti:
Ensin miinukset:
Kolmansien osapuolien sovellustuen puute. Tähän on tietysti hyvin perusteltuja syitä- ymmärrän kyllä miksi mahdollisesti buginen kolmas puolue- softa askarruttaa applea. Silti hiukan arveluttaa jos juuri sitä softaa mitä tarvitsisi ei sitten saakaan. Eikä se nyt varsinaisesti mikään älypuhelin ole, jos siihen ei saa kunnollista ohjelmarajapintaa.
Akkua ei voi itse vaihtaa. Mitähän siellä on oikein mietitty? Melkein ymmärrän sen jos kyseessä olisi ns. bulkkikännykkä, mutta... melkein tonnin luuria käyttäisi mielellään pidempäänkin kuin yhden akun eliniän.
3G- verkon puute on kaksiteräinen miekka. 3G kuluttaa omien kokemusten mukaan aivan järjettömästi virtaa (oma E70 vie BT ja 3G päällä akullisen päivässä, ilman niitä akku kestää 4 päivää) joten sen hyöty voidaan ainakin kyseenalaistaa. Itselle on sitäpaitsi riittänyt ihan hyvin GPRS- nopeus- 12,8 kt/s on mulle ainakin riittävä. Toisaalta, 3G tullee kuitenkin euroopan-editioon. Ja onhan se nopea. HDSCPA mahdollistaa esimerkiksi liikkuvan kuvan striimauksen verkon yli.
Muisti on vähän pieni. Toisaalta, todennäköisesti julkaisevat vielä useamman syklin ennenkuin ehtivät tänne asti.
Kulutuskestävyys tms. seikat sitten selviävät aikanaan.
Ja sitten plussat:
Järjettömän tyylikäs.
Ihan järjettömän tyylikäs.
Kunnollinen iPodin ja puhelimen yhdistäjä on kyllä sellainen tykki että kelpaa.
Laajakuvanäyttö on jotain aikalailla ennennäkemätöntä. Sanovat vielä että se näyttö on hyvä.
Niinkuin ketjussa spekuloitiin niin tuskinpa nuo käyttöominaisuudet tässä olivat, itse olen aivan satavarma että lähiaikoina siitä saa ainakin frontrow- kaukosäätimen. Mutta silti, toisaalta sanotaan että se on OS X ja toisaalta ettei siihen saa 3rd party- softaa. En ehkä vielä itse ostais. Aikamoinen sijoitus olisi. Mutta äärettömän mielenkiintoinen kokeilu. Uskonpa ettei mene kauaa niin Nokialta ja Motorolalta tulee samassa sarjassa painiva luuri. Tuo saumattomuus iTunekseen ja iTMSeen on kyllä Applen suurin valtti.
Ensin miinukset:
Kolmansien osapuolien sovellustuen puute. Tähän on tietysti hyvin perusteltuja syitä- ymmärrän kyllä miksi mahdollisesti buginen kolmas puolue- softa askarruttaa applea. Silti hiukan arveluttaa jos juuri sitä softaa mitä tarvitsisi ei sitten saakaan. Eikä se nyt varsinaisesti mikään älypuhelin ole, jos siihen ei saa kunnollista ohjelmarajapintaa.
Akkua ei voi itse vaihtaa. Mitähän siellä on oikein mietitty? Melkein ymmärrän sen jos kyseessä olisi ns. bulkkikännykkä, mutta... melkein tonnin luuria käyttäisi mielellään pidempäänkin kuin yhden akun eliniän.
3G- verkon puute on kaksiteräinen miekka. 3G kuluttaa omien kokemusten mukaan aivan järjettömästi virtaa (oma E70 vie BT ja 3G päällä akullisen päivässä, ilman niitä akku kestää 4 päivää) joten sen hyöty voidaan ainakin kyseenalaistaa. Itselle on sitäpaitsi riittänyt ihan hyvin GPRS- nopeus- 12,8 kt/s on mulle ainakin riittävä. Toisaalta, 3G tullee kuitenkin euroopan-editioon. Ja onhan se nopea. HDSCPA mahdollistaa esimerkiksi liikkuvan kuvan striimauksen verkon yli.
Muisti on vähän pieni. Toisaalta, todennäköisesti julkaisevat vielä useamman syklin ennenkuin ehtivät tänne asti.
Kulutuskestävyys tms. seikat sitten selviävät aikanaan.
Ja sitten plussat:
Järjettömän tyylikäs.
Ihan järjettömän tyylikäs.
Kunnollinen iPodin ja puhelimen yhdistäjä on kyllä sellainen tykki että kelpaa.
Laajakuvanäyttö on jotain aikalailla ennennäkemätöntä. Sanovat vielä että se näyttö on hyvä.
Niinkuin ketjussa spekuloitiin niin tuskinpa nuo käyttöominaisuudet tässä olivat, itse olen aivan satavarma että lähiaikoina siitä saa ainakin frontrow- kaukosäätimen. Mutta silti, toisaalta sanotaan että se on OS X ja toisaalta ettei siihen saa 3rd party- softaa. En ehkä vielä itse ostais. Aikamoinen sijoitus olisi. Mutta äärettömän mielenkiintoinen kokeilu. Uskonpa ettei mene kauaa niin Nokialta ja Motorolalta tulee samassa sarjassa painiva luuri. Tuo saumattomuus iTunekseen ja iTMSeen on kyllä Applen suurin valtti.
MacBook 2GHz C2D 1Gt 80GB
iPod Touch 16GB
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja Saltikov »
Itse minua hämmästyttää miten niin kylmän viileä rauta voi lämmittää sydäntä - niin kuin vain appeli sen osaa. Mitenkä toi teilaaminen eroaa hypetyksestä - vaikkakin puoli vuotta ennen markinoille tuloa? Ettei vaan pata kattilaa soimaa.Wespa kirjoitti:Itse asiassa enemmän minua hämmästyttää tämä "Apple-vastustajien" suunnaton tarve perustella, miksi iPhone tulee floppaamaan......nyt esitellyn ja markkinoille (varsinkin Euroopan) päätyvän lopullisen tuotteen erot voivat olla kohtuullisen isot. Tuote pyritään kaikin keinoin teilaamaan puoli vuotta ennen sen markkinoille tuloa.
-
-
Ihmistä ja Applen tuotetta on turha ruveta vertaamaan, harvat yksilöt pääsevät Applen tuotteiden ylitse kauneudessa/komeudessaharri kirjoitti:Itse olet ruma, etkä osaa raukka edes kirjoittaa oikein :-)JAK kirjoitti:En viellä. Vehje vaikuttaa aivan lelulta. Niin ja on kaiken lisäksi jäjettömän ruma.
-Harri

-
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka