Macin selaimet
-
Macin selaimet
Viesti Kirjoittaja Copland »
No, sitten itse asiaa. Kun sitten välillä kokeilee Safaria, niin huomaa kuin nopea se käyttöliittymänsä puolesta ja muutenkin tatsi on huomattavasti parempi. Ja kyllähän minä olisin valmis vaihtamaan, mutta Safarissa on muutamia puutteita Firefoxin suhteen ja siksi vaihdos ei käy. Tai siis näin luulen. Tässä olisi nopeasti kolme asiaa, jotka tekevät minun Safarikäytön mahdottomaksi. Jos joku tietää mahdollisia ratkaisuja niihin, niin kuulisin mielelläni.
1. Jos Firefoxissa vien hiiren linkin päälle, niin se näyttää alapalkissa linkin osoitteen. Safarista en ole löytänyt moista toimintoa.
2. Firefoxilla liikutaan tabien välillä painamalla ctrl+tab. Ei näytä toimivan Safarissa.
3. Minulla on Firefoxissa kaksi lisäosaa (Flashblock ja AniDisable), joilla voin estää kaikki gif- ja Flash-animaatiot sivuilla. En aio enää koskaan surffata millään selaimella, joka sallii sivujen animoida jotain ilman lupaani. Tämä ei varmaan millään tule Safarilla onnistumaan?
p.s. olen kokeillut Operaa ja ainakin kohta 2. ei sillä onnistu.
-
Viesti Kirjoittaja tved »
edit:
Kannattaa myös tutustua sivuun http://www.pimpmysafari.com
-
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
No näin. Käyttäjiä on tietysti moneksi, mutta joku vuosi sitten olen nuo ruksannut toimintaan, ja varmasti moni muukin tykkäisi sen olevan oletusasetuksena. Aamen.AppleFarmer kirjoitti:Mielestäni Tilapalkki (status bar) ja välilehdet voisivat olla Safarissa aktivoituna jo heti alusta.
-
Viesti Kirjoittaja abg »
Toimiiko teillä toi? Mulla ei kyl toimi2 shift omppu ja nuolet

Minäkin olin aluksi tosi safaria vastaa, että käytän Firefoxia kun se on hyvä. Mutta kun opetteli käyttämään safaria niin onhan sekin tosi hyvä.
Vieläkin vähän hämää toi tiedostojen lataaminen, kun Firefoxissa kysy aina että mihis kansioon laitetaan ladattava tidosto. Safarissa right click + shift -> save as. Vaatii totuttelua.
Firefoxissa saa säätää että avaa kaikki linkit samaan ikkunaan uuteen tabiin, mutta Safarissa se tapahtuu kun pitää omppua pohjassa kun klikkaa linkkiä.
Sitten harmittaa kun ei ole tota StumbleUpun pluginia Safariin. Ja se full screen puuttuu safarista ja puuttuu kyllä Mac Firefoxistakin.
FILLARI: Terässiipi
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Se ei toimi, jos on joku kirjoituskenttä aktiivinen. (Komento ja { tai } toimii aina, mutta on perin hankala combo). Näitä näppäinoikoteitä voi kyllä muokata Järjestelmäasetuksissa. Itsekin olen tämän vaihtanut kätevämpään.abg kirjoitti:Toimiiko teillä toi? Mulla ei kyl toimi2 shift omppu ja nuolet
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Copland »
Olen yrittänyt tehdä ctrl+tab-oikotietä, mutta sellaista ei näköjään voi tehdä järjestelmäasetuksissa.Maza kirjoitti:Se ei toimi, jos on joku kirjoituskenttä aktiivinen. (Komento ja { tai } toimii aina, mutta on perin hankala combo). Näitä näppäinoikoteitä voi kyllä muokata Järjestelmäasetuksissa. Itsekin olen tämän vaihtanut kätevämpään.abg kirjoitti:Toimiiko teillä toi? Mulla ei kyl toimi2 shift omppu ja nuolet

-
Viesti Kirjoittaja laika »
Mulla on käytössä SafariStand plugin - ilmainen. Se lajittelee esim. lataukset päivän mukaan omiin kansioihin.
Nyt kun olen tuohon tottunut niin en millään vaihtaisi pois!
Ja kun sain vielä tuon Status barin näkyviin niin a vot!
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja anssi »
Löytyisikö sellaista plugaria, mikä lisäisi osoiteriville nuolen(sellainen mikä on lähes kaikissa selaimissa), joka avaa pudotusvalikon, josta näkee vieraillut sivustot? Vai saakohan tuonkin jostain asetuksista suoraan...laika kirjoitti:Safarista vielä.. Itse ole kovasti tykästynyt siihen.
Mulla on käytössä SafariStand plugin - ilmainen. Se lajittelee esim. lataukset päivän mukaan omiin kansioihin.
Nyt kun olen tuohon tottunut niin en millään vaihtaisi pois!
Ja kun sain vielä tuon Status barin näkyviin niin a vot!
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ei nyt ollut siitä puhe. Vaan siitä että osoiterivillä näkisi vieraillut sivut. vrt. firefox, opera ie tms. Eli osoiteriviä painamalla näet viimeksi kirjoitetut osoitteet.freemem kirjoitti:paina sitä osoiterivin nuoli vasemmalla näppäintä, pidä siis nappi pohjassa hetken niin se lista tulee siihen.
Safarillahan tuo toimii vasta kun olet jo merkin tai kaksi nimen alusta laittanut.
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Onhan Safarissa on tuo Historia-valikko ylhäällä, jos sitten on se mitä haet.anssi kirjoitti:Löytyisikö sellaista plugaria, mikä lisäisi osoiteriville nuolen(sellainen mikä on lähes kaikissa selaimissa), joka avaa pudotusvalikon, josta näkee vieraillut sivustot? Vai saakohan tuonkin jostain asetuksista suoraan...
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Eikun tässä haetaan semmoista valikkoa, johon tallentuvat kaikki käydyt sivut, ei vain tietyn päivän selaushistoria. Operassahan tuommoinen ominaisuus on, en vain ole keksinyt, miten siitä pudotusvalikosta saa poistettua turhia osoitteita, niitä nimittäin kertyy äkkiä aika mukava määrä.Maza kirjoitti:Onhan Safarissa on tuo Historia-valikko ylhäällä, jos sitten on se mitä haet.anssi kirjoitti:Löytyisikö sellaista plugaria, mikä lisäisi osoiteriville nuolen(sellainen mikä on lähes kaikissa selaimissa), joka avaa pudotusvalikon, josta näkee vieraillut sivustot? Vai saakohan tuonkin jostain asetuksista suoraan...
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
Ei siinä tarvitse mitään kirjoittaa.TheKraken kirjoitti:Ei nyt ollut siitä puhe. Vaan siitä että osoiterivillä näkisi vieraillut sivut. vrt. firefox, opera ie tms. Eli osoiteriviä painamalla näet viimeksi kirjoitetut osoitteet.freemem kirjoitti:paina sitä osoiterivin nuoli vasemmalla näppäintä, pidä siis nappi pohjassa hetken niin se lista tulee siihen.
Safarillahan tuo toimii vasta kun olet jo merkin tai kaksi nimen alusta laittanut.

-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Tässä puhutaan edelleenkin vähän eri asiasta, eli monet Safariin tottumattomat kaipaavat tällaista ominaisuutta:freemem kirjoitti:Ei siinä tarvitse mitään kirjoittaa.TheKraken kirjoitti:Ei nyt ollut siitä puhe. Vaan siitä että osoiterivillä näkisi vieraillut sivut. vrt. firefox, opera ie tms. Eli osoiteriviä painamalla näet viimeksi kirjoitetut osoitteet.freemem kirjoitti:paina sitä osoiterivin nuoli vasemmalla näppäintä, pidä siis nappi pohjassa hetken niin se lista tulee siihen.

MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
kuten sanoin:TheKraken kirjoitti:Jep. Nyt ne termit kuntoon.freemem kirjoitti:Ei siinä tarvitse mitään kirjoittaa.Osoiterivi on se kohta selaimessa johon kirjoitetaan osoite. Tuo sinun mainitsemasi kohta on taas back-painike eli takaisin-namiska.
eli ongelma on se että halutaan painaa osoiterivin tekstikenttää eikä nappia?freemem kirjoitti:paina sitä osoiterivin nuoli vasemmalla näppäintä, pidä siis nappi pohjassa hetken niin se lista tulee siihen.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
ääh antaa olla etsin jostain windows koneen ja koitan keksiä mitä kiksejä tuosta tekstikentän näpyttelystä saikaan
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Lopputulos ei ole ihan sama. Suljepa se ikkuna ja katso mitä käy. Tai sitten pidä useampi ikkuna auki. Ei ole sama asia alkuunkaan.[/quote]freemem kirjoitti:
eli ongelma on se että halutaan painaa osoiterivin tekstikenttää eikä nappia?vaikka lopputulos on ihan sama? noita happejahan voi siirrellä jos se "väärällä" puolella?
ääh antaa olla etsin jostain windows koneen ja koitan keksiä mitä kiksejä tuosta tekstikentän näpyttelystä saikaan
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ei.freemem kirjoitti:eli ongelma on se että halutaan painaa osoiterivin tekstikenttää eikä nappia?vaikka lopputulos on ihan sama? noita happejahan voi siirrellä jos se "väärällä" puolella?
Ongelma on se, että ei haluta ylipäätään selata back-nappulan alta löytyviä jo vierailtuja sivuja vaan halutaan selata osoiteriville aiemmin kirjoitettuja osoitteita.
Sama kuin tuossa google-ikkunassa tulee tuosta pikkunuolenklikkaamisesta.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka