Hear hear! Hyvin sanottu.Simppa kirjoitti:Jos ihan ite sais toivoa, niin mä toivoisin, et laajennettais wifi verkkoja kaikille tärkeille ja vähemmän tärkeille paikoille ja 3g verkko vois jäädä vaikka tän kokoiseksi.
MacWorld 2007
-
-
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Oisitpa vielä nähnyt, minkäkokoisen kahden sormen gesturen mä tein, ku sanoin ton: "tän kokoiseksi".Macco kirjoitti:Hear hear! Hyvin sanottu.Simppa kirjoitti:Jos ihan ite sais toivoa, niin mä toivoisin, et laajennettais wifi verkkoja kaikille tärkeille ja vähemmän tärkeille paikoille ja 3g verkko vois jäädä vaikka tän kokoiseksi.

-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Kannatetaan. Liikenneministeriksi välillä joku, joka tietää mitä tarkoittaa Wimax.Simppa kirjoitti:Jos ihan ite sais toivoa, niin mä toivoisin, et laajennettais wifi verkkoja kaikille tärkeille ja vähemmän tärkeille paikoille ja 3g verkko vois jäädä vaikka tän kokoiseksi.
Näin o. Kun sanoin "oikeasti käyttänyt" niin tarkoitin että olis tehnyt sillä ihan hommia eikä vain ihmetellyt että missäs on hiiren toinen nappi ja start-menu.Repe Ruutikallo kirjoitti:Monikin on "käyttänyt" Macia puolisen tuntia, joka aika on kulunut siihen että kaikki on koetettu tehdä kuten Windowsissa. Kun tuo ei onnistu, todetaan että kyllä mä Macia oon käyttäny ja se on ihan pasha.
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Tuu tänne puttaalle vaan, täällä löytyy public signaalia langattomastiMacco kirjoitti:Hear hear! Hyvin sanottu.Simppa kirjoitti:Jos ihan ite sais toivoa, niin mä toivoisin, et laajennettais wifi verkkoja kaikille tärkeille ja vähemmän tärkeille paikoille ja 3g verkko vois jäädä vaikka tän kokoiseksi.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Apple halusi sitten pitää mieluummin kaikki itsellään, niinkuin tuossa sovellustenkin osalta. No keksikööt sitten uuden nimen.
On jo pitemmän aikaa tuntunut että riittääkö OS X, sillä sen suhteen ole ehdoton fani.
iPod ja iTunes(musiikkikauppana) ei ole koskaa lämmittänyt, lähinnä vihastuttanut suljettuine formaatteineen.
Saapa nähdä mitenkä käy kun aika iBookista heittää
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Alunperin piti hankkia MB/MBP mutta jotenkin alkaa Applen toiminta kyllästyttään. Kun vaan saisi OS X muihinkin koneisiin.
No tuskin ne minun rahoja jää kaipaamaan, mutta pienen ihmisen... odotellaan.
-
Viesti Kirjoittaja easy »
Niinpäs tuon saakin valittua - tosin en ole sitä toimintoa koskaan käyttänyt. Veikkaan että aika harva viitsii manuaalisesti valita 3G-kapulastaan offline/gsm-moodin vain virtaa säästääkseen.tahkis kirjoitti:Eikä sitten voitaisi ottaa mallia esim Nokian puhelimista, joissa saa valita käyttääkö pelkästään GSM:ää vai kaksitoimisuutta.easy kirjoitti:Niin vielä kommentti 3G:hen. Yksi syy tuon puuttumiseen voi olla myös se, että sillä pienennetään virrankulutusta. 3G/UMTS kuluttaa virtaa reippaasti GSM/EDGEä enemmän.
edit:kirovirhe
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Kuten jo sanottua:iPratt kirjoitti:Cisco ei sitten halunnut rahaa vaan yhteensopivuutta omille tuotteilleen.
Apple halusi sitten pitää mieluummin kaikki itsellään, niinkuin tuossa sovellustenkin osalta. No keksikööt sitten uuden nimen.
Kaikki langat käsissä -> kaikki ratkaisut käsissä.
Ymmärrän valinnan ihan hyvin. Apple tahtoo tehdä paremman puhelimen. Parastahan siinä on se, että kukaan muu ei siihen softaansa/systeemejään pääse ronkkimaan ja näin bugisuutta lisäämään. Nyt jos joku bugi ilmenee niin tiedetään heti missä vika ja kenen se on korjattava.
-
3G
Viesti Kirjoittaja mikastus »
En nyt lukenut koko ketjua uudelleen läpiSimppa kirjoitti:Kyllä se 3g sieltä tulee, kunhan ny tuovat amerikan ihmelaitteen tänne vanhalle mantereelle. Jos ihan ite sais toivoa, niin mä toivoisin, et laajennettais wifi verkkoja kaikille tärkeille ja vähemmän tärkeille paikoille ja 3g verkko vois jäädä vaikka tän kokoiseksi.tahkis kirjoitti:Eikä sitten voitaisi ottaa mallia esim Nokian puhelimista, joissa saa valita käyttääkö pelkästään GSM:ää vai kaksitoimisuutta.easy kirjoitti:Niin vielä kommentti 3G:hen. Yksi syy tuon puuttumiseen voi olla myös se, että sillä pienennetään virrankulutusta. 3G/UMTS kuluttaa virtaa reippaasti GSM/EDGEä enemmän.
osoitteessa http://www.apple.com/iphone/technology/wireless.htmlWireless
Apple has chosen GSM technology for the iPhone. GSM provides the best global solution for our customers today and into the future with 3G and beyond. iPhone uses quad-band GSM. It also supports Cingular’s EDGE network, 802.11b/g Wi-Fi, and Bluetooth 2.0 with EDR, which links to Apple’s new, remarkably compact Bluetooth headset.
-
-
Viesti Kirjoittaja hego »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Itselleni tosin sillä ei ole suurta merkitystä koska nykynen 9500 ei oo 3G ja hyvin olen sillä pärjännyt, enemmän tulee käytettyä wlania. Sais vaan suomessakin wlan hotspotit yleistyä, virossakin ollaan sen suhteen jo pidemmällä kun meillä täällä... mutta se on jo eri juttu se.
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
-
Viesti Kirjoittaja mniskane »
Kolmannen osapuolen softa ei välttämättä aina ole roskaa. On paljon hienoja esimerkkejä hienosta innovoinnista jota on saatu aikaan kun ohjelmistojen rajapintoja on avattu (kuten esim. Topfieldin digibokseihin löytyvät TAPI ohjelmat).TheKraken kirjoitti:Erittän hyvä ratkaisu. Tuolla varmistetaan se, että se luuri oikeasti toimii niinkuin pitääkin. Suljettu rauta + testatut ohjelmat = erinomainen yhtälö loppukäyttäjälle.nikoh kirjoitti:Näköjään vain Applen hyväksymä 3rd party -softa on päätymässä iPhonelle. Ymmärrettävää, mutta sääli silti. Toivottavasti tuo softa tarkoittaa muutakin kuin pelejä, ja että tuo Applen hyväksyntäprosessi ei ole niin byrokraattinen ja kallis että se ajaisi pienet puljut ja yksittäiset shareware-hemmot pakosalle.
http://arstechnica.com/journals/apple.a ... /1/11/6592
Mielestäni iPhonen suurin ongelma on, että se ei vastaa huutoonsa ûber-konvergenssi laitteena. Mitätön max 8GB ja siihen pitäisi kaikkien ohjelmien lisäksi saada videot, valokuvat ja biisit sopiin mukaan. Se, että loppukäyttäjä ei voi vaihtaa akkua on käsittämätöntä. Laajakuva iPod isolla kovalevyllä olis ollut kova sana.
-Make-
-
Viesti Kirjoittaja laika »
Tämä minuakin harmittaa (ja ihmetyttää) eniten. Käytössäni oli aikoinaan Treo 600, joka osoittautui lopulta surkeimmaksi koskaan käyttämistäni puhelimista (nimenomaan se Treon puhelinpuoli - Palm PDA puoli toimi kyllä). Lopullinen niitti oli se, että vajaan vuoden kuluttua akku alkoi olla tiltissä. Tuossa mallissa akkua ei voi itse vaihtaa.mniskane kirjoitti: Se, että loppukäyttäjä ei voi vaihtaa akkua on käsittämätöntä. Laajakuva iPod isolla kovalevyllä olis ollut kova sana.
-Make-
Noh, itseäni ei alkuun niin haitannut se akun kuluminen, piti vaan latailla koko ajan, mutta muut alkoivat valittaa etteivät kuule mun puheesta mitään kun vaan surisee ja rätisee.
Latasin akun täyteen, piuha irti ja n. 10 minuutin kuluttua 80% jäljellä ja puhelimen toisessa päässä oleva ei kuullut juuri mitään

Älypuhelimesta lankapuhelimeen

Tuon kokemuksen jälkeen olen luvannut olla hankkimatta puhelinta jonka akkua ei voi vaihtaa itse.
Mutta eiköhän iPhonessa saa muutaman asian kuntoon ennen Eurooppaan saapumista...
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Kuullostaa pelottavalta. Jos näin käy kuunneltavuuden suhteen, se on tuho. Toisaalta: näin floppia applea en äkkiseltään muista. Siis semmoista joka ei toimi ollenkaan muutaman minuutin kuluttua tai takuuajan umpeuduttua (ja siltä väliltä). Kaikkia pas_koja "road-appleja" muistan kyllä: 5200, 6200, jne.- mutta ne toimi silti. Todennäköisesti akkuhomma on pakonsanelema juttu. Mitä muuta järkeä siinä olisi. (vrt. aikaisemmat kommentit akusta ja kestosta) Minä haluaisin toki vaihdettavan akun ja yhtä pienen kuin nytkin kuvissalaika kirjoitti:Tämä minuakin harmittaa (ja ihmetyttää) eniten. Käytössäni oli aikoinaan Treo 600, joka osoittautui lopulta surkeimmaksi koskaan käyttämistäni puhelimista (nimenomaan se Treon puhelinpuoli - Palm PDA puoli toimi kyllä). Lopullinen niitti oli se, että vajaan vuoden kuluttua akku alkoi olla tiltissä. Tuossa mallissa akkua ei voi itse vaihtaa.mniskane kirjoitti: Se, että loppukäyttäjä ei voi vaihtaa akkua on käsittämätöntä. Laajakuva iPod isolla kovalevyllä olis ollut kova sana.
-Make-
Noh, itseäni ei alkuun niin haitannut se akun kuluminen, piti vaan latailla koko ajan, mutta muut alkoivat valittaa etteivät kuule mun puheesta mitään kun vaan surisee ja rätisee.
Latasin akun täyteen, piuha irti ja n. 10 minuutin kuluttua 80% jäljellä ja puhelimen toisessa päässä oleva ei kuullut juuri mitään. Testailtiin tiuhaan ja lopputulos oli se, että puhelin ei rätissyt ja särissyt vain jos piuha oli kiinni..
Älypuhelimesta lankapuhelimeen![]()
Tuon kokemuksen jälkeen olen luvannut olla hankkimatta puhelinta jonka akkua ei voi vaihtaa itse.
Mutta eiköhän iPhonessa saa muutaman asian kuntoon ennen Eurooppaan saapumista...
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Oulusa tuntuu, että ku kuluman taakse käännyt, nii signaali häviää. Ei oo tarpeeks laajalti hyövynnetty.Erño kirjoitti:Tuu tänne puttaalle vaan, täällä löytyy public signaalia langattomastiMacco kirjoitti:Hear hear! Hyvin sanottu.Simppa kirjoitti:Jos ihan ite sais toivoa, niin mä toivoisin, et laajennettais wifi verkkoja kaikille tärkeille ja vähemmän tärkeille paikoille ja 3g verkko vois jäädä vaikka tän kokoiseksi.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Minä haluaisin! Varsinkin sen jne:n, mutta olisin kyllä valmis ottamaan tuon nykyisen iPhonen, ihan vaan siksi, että haluan sen. Ja tämä ei ole järjen sanelemaa juttua.mikas kirjoitti:Ja jne:een, haluaisin sen jne:een. eli ja niin edelleen, sen haluaisin. Haluaisitko sinä?
-
-
Viesti Kirjoittaja Fifi »
Jep: http://www.talouselama.fi/docview.do?f_id=1094314&s=rMac Classic kirjoitti:Naulan kantaan![:)] Ja juuri tässä Apple nyt vaan on niin hyvä.Macco kirjoitti:Ja tämä ei ole järjen sanelemaa juttua.
-
No ainakin nää flopinennustajat ovat näkemyksissään liikuttavan yhdenmukaisia. Mut mitä sit, ku Euroopan julkaisusssa onkin se 3g. Ainooks asiaks jää hoilottaa:"No ei toi ensimmäinen 3g puhelin ole, on niitä ollut jo vaikka kuinka kauan."Fifi kirjoitti: Jep: http://www.talouselama.fi/docview.do?f_id=1094314&s=r
-
Viesti Kirjoittaja Mac Classic »
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »

Whoaa, voihan niin olla, mutta aika mutkattomasti se jeppejokunen latasi faktat pöytään, vaikka puhelin ei ole edes myynnissä vielä.
-
Rupee ensmäistä kertaa mun uskovaisuuteni aikana tuntumaan siltä, et höyrypäät onkin ihan muita ku Apple-Faneja. Tässä kirjottelussa ja kommentoinnissa ei oo enään mitään järkeä. Puhelimen käyttöliittymää ei saa kehua etukäteen, mutta sen kestävyydestä voi antaa yleispäteviä lausuntoja, kuten myös softasta, josta ei ole vielä edes tietoa. Gui me ollaan sentään nähty.
Toivottavsti Seiska tekee vielä jutun KohuGuista.
-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Itseasiassa aika lailla olivat samoilla linjoilla kuin minä:Simppa kirjoitti:No ainakin nää flopinennustajat ovat näkemyksissään liikuttavan yhdenmukaisia. Mut mitä sit, ku Euroopan julkaisusssa onkin se 3g. Ainooks asiaks jää hoilottaa:"No ei toi ensimmäinen 3g puhelin ole, on niitä ollut jo vaikka kuinka kauan."Fifi kirjoitti: Jep: http://www.talouselama.fi/docview.do?f_id=1094314&s=r
"Sen sijaan muutos näkyy kännykkävalmistajien tavassa suunnitella ja muotoilla laitteitaan. iPhonessa on paljon ideoita, joita muidenkin valmistajien kannattaisi ottaa käyttöön.
Tietokonemaailmassa Applen vaikutus on hieman samanlainen: se keksii hyvät ideat, ja kilpailijat jalostavat ne massatuotteiksi."
iPhone tullaan muistamaan merkkipaaluna mutta ei markkinoiden valtaajana vaan ihan muusta. Muut tekevät (jos eivät jo tehneet) samat halvemmalla ja tehokkaammin ja kuorivat rahat. Silti edelleen ihan hyvä että uusi peluri markkinoilla.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Jos nyt muistetaan tosiasiat. 200 patenttia. Jobs erityisesti painotti keynotessa että "nyt on patentoitu", en jaksa uskoa että se oli vitsi. Samasta syystä iPodin käyttöliittymä on uniikki – sekin on patentoitu.iPratt kirjoitti:Tietokonemaailmassa Applen vaikutus on hieman samanlainen: se keksii hyvät ideat, ja kilpailijat jalostavat ne massatuotteiksi."
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Niin, siis Creative on patentoinut...Jamac kirjoitti:Samasta syystä iPodin käyttöliittymä on uniikki – sekin on patentoitu.
http://www.tuaw.com/2006/08/23/apple-pa ... ettlement/
-
Viesti Kirjoittaja A.J. »
Ellei Jamac sitten viitannut scroll-wheeliin - sen patentti on käsittääksen Cupertinossa monien mp3-soitinvalmistajien harmiksi.joonahe kirjoitti:Niin, siis Creative on patentoinut...Jamac kirjoitti:Samasta syystä iPodin käyttöliittymä on uniikki – sekin on patentoitu.
http://www.tuaw.com/2006/08/23/apple-pa ... ettlement/
Nokiamaamme media on uutisoinut kiitettävästi iPhonesta, syynä lienee yleinen kiinnostus kaikkeen mikä liittyy Nokian osakekurssiin. Huvittavaakin lukea kuinka analyytikot vakuuttelevat ettei iPhone ole uhka Nokialle. Sen, että iPhonea mitenkään nähdään Nokialle uhkaksi, voidaan lukea lähinnä todisteeksi Applen ja Steve Jobsin taidoista käsitellä markkinoinnillaan koko teollisuutta.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka