![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ps. sooorii jos tätä on kysytty aikasemmin, mutta nopeasti haluaisin vastauksen
Viesti Kirjoittaja luupi »
Viesti Kirjoittaja macister »
Viesti Kirjoittaja TEBA »
https://www.famiko.fi/detail.asp?id=124771luupi kirjoitti:Älä viitti! Alkaa ketuttamaan vaa
Juu 1gib otin muistia mutta halvemmaksi varmaa tulee kun ostaa lisää jostain muualta ku applelta.
Viesti Kirjoittaja nolifer »
Viesti Kirjoittaja Trex »
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Missä käytännössä tuo 128 vs 256 ero näkyy?Trex kirjoitti:Itse mietin pitkään noiden kahden mallin välillä, mutta pitkälti ylläolevien syiden takia valitsin edullisemman, johon sitten hankin toisen gigan muistia lisää. Mikäli on aivan välttämätöntä saada 256Mt näytönohjaimen muistia, tehokkaampi malli voi olla perusteltu, mutta muuten en näe mitään syytä hankkia muuta kuin 2.16GHz. Hintaero on naurettavan suuri.
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Ei käsittääkseni vaikuta niinkään HD-elokuvien pyörittelyyn, niissä prosessorilla on tärkeämpi rooli. Sitten taas peleissä ja vaikkapa iMovieta / Final Cuttia käytettäessä ero on merkittävä.iPratt kirjoitti:
Missä käytännössä tuo 128 vs 256 ero näkyy?
Ei varmaankaan mitään merkitystä elokuvien katsonnassa vaikka olisi HD tavaraakin vai...?
Viesti Kirjoittaja macister »
Mjaa.., ehkeipä kuitenkaan.. Oletko asioinut Applella aiemmin? Saattaa ehkä kestää, jos olet uutena asiakkaana liikenteessä.luupi kirjoitti: Mut mitä luulette kuseeko joku kun nääs ei ole tullut mitään mailia applelta ja tilasin 17.päevä koneen...
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Onko tuo myöhemmin päivitettävissä isompaan jos tarvetta tulee?Wespa kirjoitti:Ei käsittääkseni vaikuta niinkään HD-elokuvien pyörittelyyn, niissä prosessorilla on tärkeämpi rooli. Sitten taas peleissä ja vaikkapa iMovieta / Final Cuttia käytettäessä ero on merkittävä.iPratt kirjoitti:
Ei varmaankaan mitään merkitystä elokuvien katsonnassa vaikka olisi HD tavaraakin vai...?
Viesti Kirjoittaja freemem »
ei ole.iPratt kirjoitti:Onko tuo myöhemmin päivitettävissä isompaan jos tarvetta tulee?Wespa kirjoitti:Ei käsittääkseni vaikuta niinkään HD-elokuvien pyörittelyyn, niissä prosessorilla on tärkeämpi rooli. Sitten taas peleissä ja vaikkapa iMovieta / Final Cuttia käytettäessä ero on merkittävä.iPratt kirjoitti:
Viesti Kirjoittaja behindthewheel »
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Minun tietääkseni iMovie ja FCE/P kyllä pyörii aika pitkälti prossulla. Lähinnä jotkut efektit käyttää näytönohjainta suoraan.Wespa kirjoitti:Sitten taas peleissä ja vaikkapa iMovieta / Final Cuttia käytettäessä ero on merkittävä.
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Minä taas jostain muistelen lukeneeni tuosta Final Cutin osalta, ja iMovien käytössä ihan itse havaittua, ei nimittäin jaksa tällä iBookilla oikein pyöriä jos on ulkoinen näyttö kytkettynä. Tai siis pyörii kyllä, mutta niin tahmaisesti ettei työskentelystä mitään tulisi. Ja toki paljon kiinni juurikin siitä, miten tekee; käyttääkö paljon tehosteita ja siirtymiä vai "tyytyykö" ihan vain leikkelemään.TheKraken kirjoitti:Minun tietääkseni iMovie ja FCE/P kyllä pyörii aika pitkälti prossulla. Lähinnä jotkut efektit käyttää näytönohjainta suoraan.
Tai näin minulle on väitetty. En sen enempää ole perehtynyt.
EDIT: Muistan että mm. Core Duo minejä hehkutettiin videoeditointikäyttöön silloin kun ne julkaistiin. Siis semmoseksi budjettiratkaisuksi. Jos ne näyttiksellä pyöris, niin en usko että kukaan olisi semmosta sammakkoa suustaan päästänyt.
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Viesti Kirjoittaja Jezze »
Tervetuloa jaloon yläluokkaiseen joukkoomme.luupi kirjoitti:ainiin ja kyseessä on ensimmäinen Apple
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”