Yhdyn Rhinoceros kehujien joukkoon. hitsinpitsi kun se olis macille. Nelos-versio on tulossa vissiin aika kohta, siinä on hyviä uudistuksia.
Olin Rhino-4 esittelytilaisuutta kuuntelemassa, missä joku tyyppi kuka tekee Rhinoa oli puhumassa. Kysyin miks ei ole macille tukea? Perus selitys oli et, maccejä on niin vähän, ja että saatais pysymään hinnat kurissa. Jos se pitäs tehä macille niin siitä tulisi huomattavasti kalliimpi.
Oletteko siloa testannu http://www.nevercenter.com/ ? Se olisi ainakin tosi edullinen 109$. Mutta siinähän ei ole mitään renderöiti mahdollisuutta vain mallinnus. Osaisitteko suositella jotain rendaus ohjelmaa ton kaveriksi?
Toi Silo maksaa satasen ja siinä on mac tuki niin miks toi Rhino sit maksais ihan nakisti jos siinä olis mac tuki? En tiä.
asialliset 3d ohjelmat MacOsX-lle
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
-
-
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Mulla on Silo käytössä mallinnukseen. Kiva ohjelma polygoneille ja subbareille, mutta muuta siinä ei ole. Eli NURBSit puuttuu kokonaan.abg kirjoitti:Oletteko siloa testannu http://www.nevercenter.com/ ? Se olisi ainakin tosi edullinen 109$. Mutta siinähän ei ole mitään renderöiti mahdollisuutta vain mallinnus. Osaisitteko suositella jotain rendaus ohjelmaa ton kaveriksi?
Mielestäni erittäin ok orgaaniseen mallinnukseen, mutta mekaanista tauhkaa teen mieluummin jollain muulla pelillä. Uusi Silo v2 Beta (jota ei vielä ole Mäkeille) sisältää mm Displacement paint toimintoja ja on sangen kiva.
Rendaajaksi menee vaikka ilmainen Aqsis, mutta tuo vaati vähän tietotaitoa. Silo toimii tosin hyvin yhteen esim Mayan kanssa (ja monen muun, export/import *.obj).
Mun maailmassani on hauskempaa.
-
-
Silostahan saa trial-version, kannattanee kokeilla. Meinaan voihan se olla, että joku tykkää Silosta mekaaniseenkin juttuun. Mutta yhä edelleen ne Rhinon nurbsit puuttuu.abg kirjoitti:Just kaipaisin tuota mekaanisempaa puolta enemmän. Harmi.
-
renderöijä Siloon
Viesti Kirjoittaja JTP »
-
Viesti Kirjoittaja abg »
Hei toi LightWave on ihan edullinen! http://shop.newtek.com/index.asp?PageAc ... Category=7
Hyvät video tutorit tuolla sivuilla.
Miten toi käyttöliittymä tossa LightWavessa, miten vaikka pyörittelen tota kappaletta tossa 3D näkymässä?
Rhinossa on semmonen mahtava että siinä ei tartte mitään työkalua valita jos haluaa pyörittaa kappaletta, hiiren oikea nappi pohjassa vaan heiluttelee.
Esimerkiksi toi 3DMax mitä olen koulussa kokeillu on tosi kankea käyttää, ihan hirvee! Verrattuna vaikka Rhinoon.
Hyvät video tutorit tuolla sivuilla.
Miten toi käyttöliittymä tossa LightWavessa, miten vaikka pyörittelen tota kappaletta tossa 3D näkymässä?
Rhinossa on semmonen mahtava että siinä ei tartte mitään työkalua valita jos haluaa pyörittaa kappaletta, hiiren oikea nappi pohjassa vaan heiluttelee.
Esimerkiksi toi 3DMax mitä olen koulussa kokeillu on tosi kankea käyttää, ihan hirvee! Verrattuna vaikka Rhinoon.
TIETSKA: MacBook Pro
FILLARI: Terässiipi
FILLARI: Terässiipi
-
Re: renderöijä Siloon
Jep jep, mutta silti kirjoitellaan niitä shadereitä. Tulee Renderman koodaus äkkiä tutuksi.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Silo 2 beta macille
Viesti Kirjoittaja JTP »
-
Viesti Kirjoittaja prepo »
No joo, tämä on vähän vanha ketju ja samoja asioita taitaa olla käsitelty useammassakin ketjussa, mutta siis:
3D:tä pitäisi siis saada OsX:lle. Aikaisemmin olen käyttänyt PC:llä 3dsmaxia ja siihen perustuvaa ilmaista gMaxia, joskus vuosia sitten opiskeluaikoina Rhinoakin. X:lle niitä ei saa, ja 3dsmax lienee turhan kalliskin (n.5000 e). Lisäksi koneena on G5, eli Parallers-jutut voinee unohtaa tällä hetkellä.
Mites tuo Lightwave, onko Maxista vaikea siirtyä? Tällä hetkellä tuolta valmistajan sivuilta ei voi näköjään ladata trialia, päivitys tai jotain (ollut yli viikon kyllä...). Se on varmaan aika monipuolinen ohjelma? Ainakin Mayaa ja Maxia edullisempi näyttäisi olevan (n. 895taalaa pdf manuskalla.), saako sen Suomeenkin tuohon hintaan?
http://shop.newtek.com/index.asp?PageAc ... &ProdID=16
Tarvitseeko tuohon ostaa jotain lisäksi, esim renderiä?
Niin ja ne tarpeet: pitäisi saada aikaan jossain määrin mittatarkkoja malleja. Myös jotain esityskuvarenderöintiä. Animaatiota varmaan vähemmän ainakaan aluksi. Firma jossa olen töissä ostaa näitä edellä mainittuja ulkopuolelta. Kun itsellä olisi taitoja ja kiinnostusta niin se vähän tuntuu hölmöltä... ei sillä, kyllä noita töitä riittää ihan muutenkin
Teen lähinnä graafisen suunnittelun hommia mutta usein tarvitsisi mallintaa esine, esim joku muoviosa... vai onko LW tuohon väärä ohjelma? Nykyään tuota suunnittelua on tullut tehtyä esim. siten että olen tehnyt esim Illulla viivapiirroksen ja joku ulkopuolinen on tehnyt varsinaisen mallin.
3D:tä pitäisi siis saada OsX:lle. Aikaisemmin olen käyttänyt PC:llä 3dsmaxia ja siihen perustuvaa ilmaista gMaxia, joskus vuosia sitten opiskeluaikoina Rhinoakin. X:lle niitä ei saa, ja 3dsmax lienee turhan kalliskin (n.5000 e). Lisäksi koneena on G5, eli Parallers-jutut voinee unohtaa tällä hetkellä.
Mites tuo Lightwave, onko Maxista vaikea siirtyä? Tällä hetkellä tuolta valmistajan sivuilta ei voi näköjään ladata trialia, päivitys tai jotain (ollut yli viikon kyllä...). Se on varmaan aika monipuolinen ohjelma? Ainakin Mayaa ja Maxia edullisempi näyttäisi olevan (n. 895taalaa pdf manuskalla.), saako sen Suomeenkin tuohon hintaan?
http://shop.newtek.com/index.asp?PageAc ... &ProdID=16
Tarvitseeko tuohon ostaa jotain lisäksi, esim renderiä?
Niin ja ne tarpeet: pitäisi saada aikaan jossain määrin mittatarkkoja malleja. Myös jotain esityskuvarenderöintiä. Animaatiota varmaan vähemmän ainakaan aluksi. Firma jossa olen töissä ostaa näitä edellä mainittuja ulkopuolelta. Kun itsellä olisi taitoja ja kiinnostusta niin se vähän tuntuu hölmöltä... ei sillä, kyllä noita töitä riittää ihan muutenkin

Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka