Mulla oli kuitti myös joskus hakusessa, mutta siellähän se oli laatikon pohjassa kelmun sisällä.Rahina kirjoitti:Ota se ihan päällimmäisenä ollut ruskea laatikko ja katso muovikelmun alle jossa näet osoitteesesi. Leikkaa kelmu auki ja ota kuitti esiin.HarriL kirjoitti: Kuittia en vielä ole saanut.
Applestore
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
-
Viesti Kirjoittaja iCook »
-
-
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Näkyy ensin alv 0 % hinta, sen jälkeen alv ja lopuksi yhteishinta. Ostos on Suomessa maksettu ja käy suomalaisen yrityksen kirjanpitoon normaalina ostoksena.T-P kirjoitti:Saako Applestoresta kunnollisen kuitin, joka käy suomalaiseen verotukseen ja josta slviää selkeästi myös ALV:it?
---
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
wanders kirjoitti:Näkyy ensin alv 0 % hinta, sen jälkeen alv ja lopuksi yhteishinta. Ostos on Suomessa maksettu ja käy suomalaisen yrityksen kirjanpitoon normaalina ostoksena.T-P kirjoitti:Saako Applestoresta kunnollisen kuitin, joka käy suomalaiseen verotukseen ja josta slviää selkeästi myös ALV:it?
Juu kyllä sieltä kuitti tulee, perästäpäin, itsellä mennyt viikosta kahteen että se tulee mutta kyllä se saapuu koneen jälkeen.
-
-
Viesti Kirjoittaja cyanid »
Riippuu täysin missä asut ja minkälaisen kiekan kuski ajaa juuri sinä päivänä. Nyt useamman kerran tilanneena ainakin itse voisin sanoa, että TNT:n kuskit tulevat aamupäivällä ja UPS:n iltapäivällä. Mutta tämä siis E-Haagassa Helsingissä. Kuski ei jätä pakettia postiin vaan sinun täytyy sopia ko. kuriirifirman kanssa uudesta jakoyrityksestä. TNT on siitä hyvä, että niillä on iltajakelua ja joskus myös lauantaijakelua, joka helpottaa näin työssäkäyvänä pakettien vastaanottamista melkoisesti. UPS:lla ei näitä herkkuja ole joten joutuu vähän sumplimaan yleensä. Viimeksi tosin UPSin kuski suostui tuomaan Applen lähetyksen firmaan vaikka Applehan nimenomaan kieltää osoitteenmuutokset.Tuntematon Käyttäjä kirjoitti:Mihinkä aikaan paketit yleensä tulevat? Jos ei satu olemaan kotona, jättääkö kuski paketin postiin, josta voin sen myöhemmin noutaa ?
-
Viesti Kirjoittaja nikoh »
Mutta jos tietää olevansa päivät töissä, niin senhän voi tilata suoraan työpaikalle?cyanid kirjoitti:TNT on siitä hyvä, että niillä on iltajakelua ja joskus myös lauantaijakelua, joka helpottaa näin työssäkäyvänä pakettien vastaanottamista melkoisesti. UPS:lla ei näitä herkkuja ole joten joutuu vähän sumplimaan yleensä. Viimeksi tosin UPSin kuski suostui tuomaan Applen lähetyksen firmaan vaikka Applehan nimenomaan kieltää osoitteenmuutokset.
Ja kuriirifirmaan voi soittaa etukäteen ja sopia toimitusajankohdasta tarkemmin. Säästää kaikkien aikaa ja vaivaa ja ainakin TNT palveli minua tässä suhteessa erinomaisesti.
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Nimenomaan EI voi tilata työpaikalle, vain laskutusosoitteeseen.nikoh kirjoitti: Mutta jos tietää olevansa päivät töissä, niin senhän voi tilata suoraan työpaikalle?
iMac 27" 2,66 GHz i5 | 8 GB | 1 TB | 10.11.0
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
Kummaa, ainakin äitini iPod-tilaus toissapäivänä kelpuutti työpaikan osoitteen toimitusosoitteeksi.Wespa kirjoitti:Nimenomaan EI voi tilata työpaikalle, vain laskutusosoitteeseen.nikoh kirjoitti: Mutta jos tietää olevansa päivät töissä, niin senhän voi tilata suoraan työpaikalle?
Hmm ja sen puoleen, myös minun luottokortilla tilattu iPod kiikuttui ihan kiltisti tyttöystävälle. Onko sitten tietokoneiden kohdalla eri käytäntö?
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Joo, näköjään onnistuu kyllä työpaikalle, sotkin sitten johonkin toiseen ongelmaan. Mutta luottokortin kanssa ainakin on niin, että toimitusosoitteen pitää olla sama kuin laskutusosoitteen, tai minä olen joulupukki..nikoh kirjoitti: Kummaa, ainakin äitini iPod-tilaus toissapäivänä kelpuutti työpaikan osoitteen toimitusosoitteeksi.
Hmm ja sen puoleen, myös minun luottokortilla tilattu iPod kiikuttui ihan kiltisti tyttöystävälle. Onko sitten tietokoneiden kohdalla eri käytäntö?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
iMac 27" 2,66 GHz i5 | 8 GB | 1 TB | 10.11.0
-
Ho Ho Hoo.Wespa kirjoitti:Mutta luottokortin kanssa ainakin on niin, että toimitusosoitteen pitää olla sama kuin laskutusosoitteen, tai minä olen joulupukki..
Kuten sanoin, tilattu jo kahteen eri otteeseen luottokortilla eri osoitteeseen kuin minne laskut tupsahtavat. (No siis, ei tietenkään luottokortilla mitään laskuja, mutta tajusit pointin ^^)
-
-
Viesti Kirjoittaja TSaari »
Ja UPS ainakin soittelee yksityisille (mikäli Store on huomannut pistää puhnron näkyville pakettiin) ja kyselevät passelia toimitusaikaa ja itse ainakin sain suoraan töihin paketin kun sanoin etten ole kotosalla ehdotetulla aikajanalla.
Saattaa tosin vaihdella carrier-/kyläkohtaisesti.
Saattaa tosin vaihdella carrier-/kyläkohtaisesti.
Pari HT miniä, Capsulea, Airporttia, pädiä ja puhelinta..
-
-
-
-
-
-
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka