Hehkutustopikki
-
-
Viesti Kirjoittaja alucard »
Opin tänää tekemään diabololla jalan alta tupla-suisiden, eli nakataan molemmat kepit jalan alta niin että ne tekevät kierroksen ja otetaan kiinni...
Kukaan ei taas ymmärtänyt.
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Ei todellakaan, en ainakaan minäalucard kirjoitti:Tämä ei ehkä liity tietokonemaailmaan, mutta jos joku ymmärtää...
Opin tänää tekemään diabololla jalan alta tupla-suisiden, eli nakataan molemmat kepit jalan alta niin että ne tekevät kierroksen ja otetaan kiinni...
Kukaan ei taas ymmärtänyt.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nyt menee hyvin, kun fludsa on paranemaan päin

NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
-
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Ja mitäpä nuo merkkarit maksoiJone-51K kirjoitti:Jokunen viikko sitten törmäsin netissä naantalilaiseen pikku puotiin joka valmistaa merirosvorahoja vanhalla 70-luvun reseptillä. Siis niitä salmiakkikarkkeja. Tilaus vähän kesti kun omistaja oli lomalla mutta tänään ne oli sitten postissa. Se maku ja ne muistot! Uuh! Nam!
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Linkki?Jone-51K kirjoitti:Jokunen viikko sitten törmäsin netissä naantalilaiseen pikku puotiin joka valmistaa merirosvorahoja vanhalla 70-luvun reseptillä. Siis niitä salmiakkikarkkeja. Tilaus vähän kesti kun omistaja oli lomalla mutta tänään ne oli sitten postissa. Se maku ja ne muistot! Uuh! Nam!
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Olen ollut polttamatta röökiä, tupakkaa, sauhukkeita, kääryleitä, jne. 26 päivää. Olen siis lakossa. En ole kuitenkaan lopettanut - kukaan polttaja ei koskaan lopeta, se on vaan lakossa. Lakossa voi olla viikon - kaksi. Lakossa voi olla kuukauden - kaksi. No voi olla vuoden, tai kaksi. Lopettamista ei ole olemassakaan.
Pointti on se, että tää on aika vaikeeta. Unohtaa kokonaan. Lopettaa, ja jatkaa ilman. Siksipä olen lakossa, pitää miettiä vaan. Päivä kerrallaan, ankeeta. Yhtä pask_aa, kankeeta.
Hehkutus siitä, lakossa ollaan - eikö se riitä. Mieli kyllä tekee savuja - kai, mutta muistan pask_an maun jälkikäteen - ja sanon hai. Rai rai. Ei kukaan kiitä.
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Taitaa olla Wanha Naantali Kauppa kyseessä. http://www.wanhanaantalikauppa.fi/MVi kirjoitti:Linkki?
-
Merkkarirahnat ei maksa, ne ryöstetään.. jiihhaaakuriton kirjoitti:Ja mitäpä nuo merkkarit maksoiJone-51K kirjoitti:Jokunen viikko sitten törmäsin netissä naantalilaiseen pikku puotiin joka valmistaa merirosvorahoja vanhalla 70-luvun reseptillä. Siis niitä salmiakkikarkkeja. Tilaus vähän kesti kun omistaja oli lomalla mutta tänään ne oli sitten postissa. Se maku ja ne muistot! Uuh! Nam!
-
Rikos on jo vanhentunut, luulenmikas kirjoitti:Merkkarirahnat ei maksa, ne ryöstetään.. jiihhaaakuriton kirjoitti:
Ja mitäpä nuo merkkarit maksoi
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
Onnea sinnikkyydestä, sinähän oot jaksanut kärvistellä savuttomana jo pidempään

-
Kiitos.kuriton kirjoitti:Rikos on jo vanhentunut, luulenmikas kirjoitti:Merkkarirahnat ei maksa, ne ryöstetään.. jiihhaaakuriton kirjoitti:
Ja mitäpä nuo merkkarit maksoiTakin hihaan niitä tais aina joskus penskana jokunen mennä... jännitystä elämään
(ei jäänyt tavaks)
Onnea sinnikkyydestä, sinähän oot jaksanut kärvistellä savuttomana jo pidempään
Oon muuten teininä yhesti pöllinyt kaupasta "Jamboja" (supermaukkaita marmeladisuklaita). Tuli aivan kauheet sikamorkkikset, ja en ole sen koommin pystynyt pöllimään yhtään mitään. Paitti nauloja raksalta, ja pas_kapaperia lafkalta - mutta ei niitä kai lasketa.
-
Kun mä muutin Turkuun vuonna 79, äiti lupas että haetaan heti karkkia kaupasta, kun päästään perille. Isoveikka sitten nappas Turussa kädestä kiinni ja me mentiin hakemaan sitä karkkia.mikas kirjoitti:Oon muuten teininä yhesti pöllinyt kaupasta "Jamboja" (supermaukkaita marmeladisuklaita). Tuli aivan kauheet sikamorkkikset, ja en ole sen koommin pystynyt pöllimään yhtään mitään. Paitti nauloja raksalta, ja pas_kapaperia lafkalta - mutta ei niitä kai lasketa.![]()
-
No hyvä, ei sitten mitään suurempaa ole jäänyt käteen kuitenkaanmikas kirjoitti:Paitti nauloja raksalta, ja pas_kapaperia lafkalta - mutta ei niitä kai lasketa.![]()
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Multa löytyy töistä "lainattua" kamaa, kuten kopiopaperia, kyniä, luentokansioita ja jonkin verran haavasidoksia uups...
Fillarilla hankala kuljettaa suurempia eriä
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Maza, mikäs varasliiga täällä kokoontuu

-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Sepä se juuri oli ja hintaa tuli 20,50 postikuluineen. Ei ole mitään tilauskaavaketta mutta laitoin postia siihen etusivun osoitteeseen. Hirmuisen mukava ihminen vastasi siihen ja laittoi merkkarit matkaan. Tajuuvarmana meen käymään tuolla jahka sillä suunnalla pyörin. Siellä on kuulema myös lakupiippujaMaza kirjoitti:Taitaa olla Wanha Naantali Kauppa kyseessä. http://www.wanhanaantalikauppa.fi/MVi kirjoitti:Linkki?
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Sun rikos mennee yllyttämisen puolelle, ja oikeastaan syyntakeettomuuden piikkiin, ikä huomioiden ja kaikkee. Itse olen anastanut moponkin, kaverin kanssa. Palautettiin kyllä se kulkupeli - ilman kypärää kahtapäällä ajelun jälkeen - täysin kunnossa samaan paikkaan, vähän pienemmällä bensalla tietty. Nyt hävettää, mutta kivaahan se oli silloin - alaikäisenä.Maza kirjoitti:Kun mä muutin Turkuun vuonna 79, äiti lupas että haetaan heti karkkia kaupasta, kun päästään perille. Isoveikka sitten nappas Turussa kädestä kiinni ja me mentiin hakemaan sitä karkkia.mikas kirjoitti:Oon muuten teininä yhesti pöllinyt kaupasta "Jamboja" (supermaukkaita marmeladisuklaita). Tuli aivan kauheet sikamorkkikset, ja en ole sen koommin pystynyt pöllimään yhtään mitään. Paitti nauloja raksalta, ja pas_kapaperia lafkalta - mutta ei niitä kai lasketa.![]()
Eihän se kaupantäti meitä nähny, kun siitä kassan ohi mentiin. Mä olin 2 ja puoli ja veikka neljän vanha. Tämä rikos sovitettiin jo silloin.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Polttajia on mielestäni kahta lajia, nikotinistit ja sit ei nikotinistit. Itse kuulun jälkimäiseen lajikkeeseen. Polttelen pikkusikareja silloin tällöin. Saatan olla polttamatta monta päivää ja sitten taas menee loota viikonloppuna.mikas kirjoitti:Merkkarit on ykkösii, joo. Ja sitten pommit. Ja sitten sienet.
Olen ollut polttamatta röökiä, tupakkaa, sauhukkeita, kääryleitä, jne. 26 päivää. Olen siis lakossa. En ole kuitenkaan lopettanut - kukaan polttaja ei koskaan lopeta, se on vaan lakossa. Lakossa voi olla viikon - kaksi. Lakossa voi olla kuukauden - kaksi. No voi olla vuoden, tai kaksi. Lopettamista ei ole olemassakaan.
Pointti on se, että tää on aika vaikeeta. Unohtaa kokonaan. Lopettaa, ja jatkaa ilman. Siksipä olen lakossa, pitää miettiä vaan. Päivä kerrallaan, ankeeta. Yhtä pask_aa, kankeeta.
Hehkutus siitä, lakossa ollaan - eikö se riitä. Mieli kyllä tekee savuja - kai, mutta muistan pask_an maun jälkikäteen - ja sanon hai. Rai rai. Ei kukaan kiitä.
Mikaselle super-onnittelut, kuin myös syvä ymmärrys kera kannustuksen, jaksa ja jatka!!! Minä kiitän sinua jos kukaan muu ei sitä tee! Koska olen ammattini puolesta läheisesti tekemisissä syövän kanssa, saatan todellakin kiittää sinua ikuisesta tupakkalakostasi, säästät pysymällä terveempänä yhteiskunnan varoja taatusti aimo määrän!
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)

Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
-
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
amanita, haluaisin tarkistaa etteihän niitä sikareita vedetä henkeen, eihän (keuhkoon)? Jos ei niin nikotiini imeytyy suun limakalvoilta aivoihin kuin nuuskassakin. Kävin hurrilandiasta ostaan nyykaa, oli 11% verokorotus. Eipä sitten tarvinnut hikoilevin kainaloin ryntäilläkään, vaan saatoin jopa myyjältä kysellä nuuskien ominaisuuksista.amanita kirjoitti:Polttajia on mielestäni kahta lajia, nikotinistit ja sit ei nikotinistit. Itse kuulun jälkimäiseen lajikkeeseen. Polttelen pikkusikareja silloin tällöin. Saatan olla polttamatta monta päivää ja sitten taas menee loota viikonloppuna.mikas kirjoitti:Merkkarit on ykkösii, joo. Ja sitten pommit. Ja sitten sienet.
Mikaselle super-onnittelut, kuin myös syvä ymmärrys kera kannustuksen, jaksa ja jatka!!! Minä kiitän sinua jos kukaan muu ei sitä tee! Koska olen ammattini puolesta läheisesti tekemisissä syövän kanssa, saatan todellakin kiittää sinua ikuisesta tupakkalakostasi, säästät toiminnallasi yhteiskunnan varoja taatusti aimo määrän!![]()
- Salamijakk
-
- Ylläpitäjä
Hmmmm, kurja myöntää, kyllä vetelen keuhkoihin, tyhmää ja surkeata kyllä! Etkös olekin huomannut aivojeni omituisen toimintastrategian, johtuneeko juuri tuosta?Salamijakk kirjoitti:
amanita, haluaisin tarkistaa etteihän niitä sikareita vedetä henkeen, eihän (keuhkoon)? Jos ei niin nikotiini imeytyy suun limakalvoilta aivoihin kuin nuuskassakin. Kävin hurrilandiasta ostaan nyykaa, oli 11% verokorotus. Eipä sitten tarvinnut hikoilevin kainaloin ryntäilläkään, vaan saatoin jopa myyjältä kysellä nuuskien ominaisuuksista.

-
Kannustus on kaikkien kannustuksien äitiamanita kirjoitti:Polttajia on mielestäni kahta lajia, nikotinistit ja sit ei nikotinistit. Itse kuulun jälkimäiseen lajikkeeseen. Polttelen pikkusikareja silloin tällöin. Saatan olla polttamatta monta päivää ja sitten taas menee loota viikonloppuna.
Mikaselle super-onnittelut, kuin myös syvä ymmärrys kera kannustuksen, jaksa ja jatka!!! Minä kiitän sinua jos kukaan muu ei sitä tee! Koska olen ammattini puolesta läheisesti tekemisissä syövän kanssa, saatan todellakin kiittää sinua ikuisesta tupakkalakostasi, säästät toiminnallasi yhteiskunnan varoja taatusti aimo määrän!![]()

Oikeastihan tämä on silti hyvin triviaalia hommaa. Itsekuria. Olen "lopettanut", eli ollut lakossa aiemminkin, useasti. Lakon keston pituus on usein häilyvä - no ainakin tässä vaiheessa. Nyt kun olen kerran antautunut julkisesti reposteltavaksi, niin antaa mennä: Poltin 1,5 vuotta. Sitä ennen olin tupakoimatta 1,5 vuotta. Sitä ennen poltin, olisiko ollut 4 vuotta. Sitä ennen olin ilman, olisiko ollut 4 vuotta. Poltin pari vuotta, olin ilman koko nuoruuteni - toki joskus maistoin. Höh, pitäisikö tehdä joku käyrä tai käppyrä.
Ei kiinnosta käppyrät, mieluummin kysyn, kuka on lopettanut tupakoinnin, ja milloin.
Saa hehkuttaa..se on topicci.
-
-
-
Ala-asteella vohkittiin kaverin kanssa sen isosiskon tupakat ja mentiin lastenkodin mettään polttamaan niitä. Me oltiin koviksii, siellä puskassa piilossa. Mä en jatkanut tuota tapaa. Tai kumpaakaan, vohkimista tai polttamista. Kaveri polttaa yhä. Voinkohan sanoa lopettaneeni tupakoinnin 12-vuotiaana... No jaa, joskus maistan tupakkia, satunnainen seurapiiritupakoija kai olen.mikas kirjoitti:Ei kiinnosta käppyrät, mieluummin kysyn, kuka on lopettanut tupakoinnin, ja milloin.
Saa hehkuttaa..se on topicci.
-
- Ylläpitäjä
Joskus olen miettinyt että miten suuri joukko ihmisiä lueskelee rakasta foorumiamme, eli miten laajasti nämä kaikki osin aika henkilökohtaisetkin asiat tulevat julkisiksi. Iltalehden levikkiin emme taatusti kuitenkaan yllä.mikas kirjoitti:Meidän jutut nyt ei taida päästä edes iltalehteenkuriton kirjoitti:Hetken aikaa kun tässä puhutaan ja avaudutaan oikein, niin merkkarit ovatkin vieneet koko käden, ja Alibin (yäk!) reportteri saakin seuraavaan numeroon kunnon tarinat
Oi Maza, sinäkö siinä, onpas" tupakkahuoneen tauluherra" muuttanut muotoaan!!
-
Iltalehden levikittömyytymättömyyteen joutuminen laskettakoon eduksemme. Henkilökahtaisuudet kestetään ja otetaan niinkuin vain henkilöinä osaamme.amanita kirjoitti:Joskus olen miettinyt että miten suuri joukko ihmisiä lueskelee rakasta foorumiamme, eli miten laajasti nämä kaikki osin aika henkilökohtaisetkin asiat tulevat julkisiksi. Iltalehden levikkiin emme taatusti kuitenkaan yllä.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka