albumiohjelmat
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
albumiohjelmat
Viesti Kirjoittaja zoom04 »
koska iPhoto sekä Lightroom tekevät kovalevylle dubliikaatit ja näin syövät levytilaa tarpeettomasti, kysynkin tekeekö iView saman ja onko muita albumiohjemia, joilla järjestellä satamäärin kuvia?
-
-
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Itse käytän Portfoliota:
http://www.extensis.com/en/products/ass ... =prod60006
On hyvä, tosin maksullinen.
-Harri
http://www.extensis.com/en/products/ass ... =prod60006
On hyvä, tosin maksullinen.
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja strong »
iView Mediapro on varsin hyvä albumi-monitoimiohjelma. Täysversio on kuitenkin melko kallis ja uusi versio joka ilm keväällä, vielä kalliimpi. Ohjelmaa voi testata ilmaiseksi.
http://www.iview-multimedia.com/
http://www.iview-multimedia.com/
-
Viesti Kirjoittaja Castillo »
iView oli itselläkin käytössä joku aika sitten. Hyvä ohjelma, mutta meikäläiselle vähän turhankin "iso". Toistaiseksi näppäräksi on osoittautunut CocoViewX, joka tuntuu paranevan päivityksissään jatkuvasti: http://www.macupdate.com/info.php/id/16598
Mac Studio M1 Ultra 64GB
iPad Air 12,9" M2 128GB
iPhone 15 plus
iPad Air 12,9" M2 128GB
iPhone 15 plus
-
Viesti Kirjoittaja ripaus »
Löytyykö Macille mitään kunnollista kuvaselainta ilmaiseksi? Olen vaikka kuinka yrittänyt etsiä ja käynyt läpi ainakin 40 ohjelmaa viimeisen parin kuukauden aikana, ja kaikki tuntuvat olevan vain roskaa. Eli etsin Windowsin Irfanviewin tai linuxin Gwenviewin tyyppistä ohjelmaa, jossa onnistuisi kuvien katsominen peukalokuvina ja fullscreeninä, tiedostojen kokoa, tyyppiä ja muita ominaisuuksia voisi muuntaa sarjoina, samoin kuin uudelleennimeäminen olisi kätevää.
Pitänee asentaa linux tähän, jos ei pian edes yksinkertainen kuvien käsittely onnistu sujuvasti.
Pitänee asentaa linux tähän, jos ei pian edes yksinkertainen kuvien käsittely onnistu sujuvasti.
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
IrfanView:tä minäkin alussa kaipailin, ja vieläkin. Kuvien uudelleennimeämiseen käytän sekä ilmaista Renamer4Mac ja maksullista Name Those Files! -ohjelmia. E.m. parempi search & replace -tyylisessä käytössä. Jälkimmäinen muuten.
Aikaa myöten olen alkanut tykätä Preview:stä. Hakemistossa
-a , ja tuplaklikki. Näyttää kokonaisina, ja thumbnail vieressä sivussa. Tämä ei varmaan ole ihan sitä mitä haet kuitenkaan.
Aikaa myöten olen alkanut tykätä Preview:stä. Hakemistossa
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
Vitutuksesta voimavara!
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Re: albumiohjelmat
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Ymmärrän toki sen, että sinua häiritsee se asia, että iPhoto haluaisi oletuksena hallita stä kuvakirjastoasi. Mutta onko se loppujen lopuksi huono asia? Kun olet kertaalleen tuonut kuvat iPhotoon ja poistanut ne alkuperäisistä paikoistaan, niin duplikaattien tulo loppuu siihen paikkaan. Tästä eteenpäin tuot kuvat kamerasta suoraan iPhotoon. Minua ei ainakaan henkilökohtaisesti kiinnosta tietää, missä kuvat majalilevat fyysisesti kovalevylläni. Hallinnoin niitä iPhotosta käsin, hakusanojen, albumien ja kansioiden avulla. Tämän takia minulla on tietokone, jotta minun ei tarvitse käyttää aikaani kuvien hallinointiin tiedostotasolla.zoom04 kirjoitti:koska iPhoto sekä Lightroom tekevät kovalevylle dubliikaatit ja näin syövät levytilaa tarpeettomasti, kysynkin tekeekö iView saman ja onko muita albumiohjemia, joilla järjestellä satamäärin kuvia?
Jos minun pitää saada kuva siirrettyä vaikka USB-tikulle, vedän sen suoraan iPhoton ikkunasta sinne.
Tämä ei tarkoita sitä, etteikö iPhotossa mielestäni ole monta kohtaa, johon toivoisin korjauksia. Ehkäpä seuraava seiskaversio on taas monipuolisempi.
-
Viesti Kirjoittaja Galangal »
Taas kerran: GraphicConverter.
Hoitaa sen uudelleennimeämisenkin. Hyvä lajittelijakin se on.
Ehkä se ei ole "albumiohjelma", mutta sillä minä olen pitänyt digikuvani ja muun graafisen materiaalin jonkinlaisessa järjestyksessä vuosikaudet ja se tekee "kaiken".
Photoshopissa on tosin paremmat automaattiset värikorjaukset, mutta GC:n ikkunastahan voi vetäistä kuvan Photoshoppiin. Oikaisut (vaaka/pystysuoraan) puolestaan sujuvat GC.lla oleellisesti helpommin. (En ole milllään digipokkarillani onnistunut saamaan yhtään kuvaa, jossa horisontti ei olisi vinossa...)
Hoitaa sen uudelleennimeämisenkin. Hyvä lajittelijakin se on.
Ehkä se ei ole "albumiohjelma", mutta sillä minä olen pitänyt digikuvani ja muun graafisen materiaalin jonkinlaisessa järjestyksessä vuosikaudet ja se tekee "kaiken".
Photoshopissa on tosin paremmat automaattiset värikorjaukset, mutta GC:n ikkunastahan voi vetäistä kuvan Photoshoppiin. Oikaisut (vaaka/pystysuoraan) puolestaan sujuvat GC.lla oleellisesti helpommin. (En ole milllään digipokkarillani onnistunut saamaan yhtään kuvaa, jossa horisontti ei olisi vinossa...)
Tally me bananas.
-
QuickImageCM ja PhototoolCM
Viesti Kirjoittaja ripaus »
Löysin tänään pari ohjelmaa Finderiin, jotka nopeuttavat paljon kuvien käsittelyä.
QuickImageCM:lla onnistuu kuvien nimeäminen nopeasti. View-toiminnolla saa käyttöön muutaman kuvankäsittelyominaisuuden, kuten punasilmäisyyden poiston, pyörittämisen, skaalauksen sekä vaaleuden ja kirkkauden säädön.
PhototoolCM:llä taas puolestaan voi kuvia pyöritellä ja kuvien kokoa voi muuttaa kätevästi suoraan Finderistä.
http://www.pixture.com/software/macosx.php
QuickImageCM:lla onnistuu kuvien nimeäminen nopeasti. View-toiminnolla saa käyttöön muutaman kuvankäsittelyominaisuuden, kuten punasilmäisyyden poiston, pyörittämisen, skaalauksen sekä vaaleuden ja kirkkauden säädön.
PhototoolCM:llä taas puolestaan voi kuvia pyöritellä ja kuvien kokoa voi muuttaa kätevästi suoraan Finderistä.
http://www.pixture.com/software/macosx.php
11 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka