Eli kävipä tuossa tänään päivällä niin että surffailin kaikes rauhas pari kuukautta vanhalla macbookillani, kone siis toimi akkuvirralla. Yhtäkkiä kone sammu. Ekana tuli tietty mielee et akku olis loppunu, mut sit ku aloin miettiä ni ei mitää ilmotusta tullu ja viimeks ku olin kattonu ni akku oli ollu viel puolillaan. Koitin sit käynnistää uudestaan virtanapista niin pysy ehkä n. sekunnin päällä ja sammu. Tarkistin akusta painamal sitä nappia, et onko siel virtaa ni seki näytti et on puolillaan, eli syy ei oo tyhjä akku. Sauraavaks löin sen sit johdon päähän kii ni kyl lähti ilosesti päälle ja alko viel ladatakki akkua...
No annoin sit ladata täyteen ja aattelin et nyt se varmaa pysyy taas päällä, otin johdon irti ni pysy ehkä 4 sekuntia ja sammu. Onko kellää mitää hyviä neuvoja, vai pitäskö pistää samantien huoltoon meneen? Tätä kirjoitellessani toimii hienosti ku on virtajohto kiinni, tosin akun kuvakkeessa on ruksi päällä tossa palkissa. Koitin applen sivulta jotain ohjetta jossa neuvottiin ottaa akku irti ja painamaan virtanappia pohjas 5s, mut ei ollu apua. Nyt ei inahdakkaan ilman verkkovirtaa. Kiitos paljon vastauksistanne etukäteen!
- Sami
Macbook ongelma
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Macbook ongelma
Viesti Kirjoittaja osaeero »
-
-
Viesti Kirjoittaja osaeero »
Jeps
Soittelin tuossa eilen AppleCareen. Täytyy kyllä sanoa että sain varmaan huonointa asiakaspalvelua mitä ikinä oon saanu:) Sielä toises pääs oleva nainen ei tuntunu tietävän oikein mistää mitää
Ensimmäinen 5min meni ku se etti Seinäjokea suomen kartalta koneeltaan. Sit sen jälkee se alko kysyä että "Onko se akku siis iha suomenkielinen kutsumanimi sille vai onko se patteri?":) Näiden parin koomisen jutun välejä tahdittivat vielä lukuisat "Oho" "Hups", "Odotas vähä, mitenköhä tää mun kone ny näi".
No sit ku asia oli saatu kutakuinkin selväks ja se lupas lähettää mulle sieltä uuden akun ja tuntu et puhelu oli viimein lopuillaan niin se tuumaaki etä "Nyt tarvisin sit sun luottokortin numeron tähä varmistukseks". Eihän mul mitää luottokortteja oo. Ni sen jälkeen sieltä vaa todetaan että "No se on sit huonompi homma, sit me ei voida asialle tehä mitää. Ehkä sun pitää ettii joku kaveri jolla on ja käskee sen soittaa sit meille..."
Meinas tossa vaihees kyl alkaa vähä keittää jo toi touhu, sais samantien laittaa Applen takuutietoihin että "Takuu toimii ainoastaan luottokortin omaavilla asiakkailla".
Onneks oli sit yks kaveri jonka sain soittamaan tuonne ja antaan visa numeronsa, nyt on akku tulos. Toivottavasti vika selvii sillä, ettei tartte alkaa jotai muita osia odotella.
Olis kyl mun mieletä parantamisen varaa tos Applen Suomen takuutouhus. Edellinen läppäri oli Delli, siinä tuli ilmaseks vuoden noutohuolto takuu. Kerran jouduin käyttämään, hakivat ovelta ja toivat takas ovelle 4 päivän päästä. Näin sais toimia muuallakin

No sit ku asia oli saatu kutakuinkin selväks ja se lupas lähettää mulle sieltä uuden akun ja tuntu et puhelu oli viimein lopuillaan niin se tuumaaki etä "Nyt tarvisin sit sun luottokortin numeron tähä varmistukseks". Eihän mul mitää luottokortteja oo. Ni sen jälkeen sieltä vaa todetaan että "No se on sit huonompi homma, sit me ei voida asialle tehä mitää. Ehkä sun pitää ettii joku kaveri jolla on ja käskee sen soittaa sit meille..."
Meinas tossa vaihees kyl alkaa vähä keittää jo toi touhu, sais samantien laittaa Applen takuutietoihin että "Takuu toimii ainoastaan luottokortin omaavilla asiakkailla".
Onneks oli sit yks kaveri jonka sain soittamaan tuonne ja antaan visa numeronsa, nyt on akku tulos. Toivottavasti vika selvii sillä, ettei tartte alkaa jotai muita osia odotella.
Olis kyl mun mieletä parantamisen varaa tos Applen Suomen takuutouhus. Edellinen läppäri oli Delli, siinä tuli ilmaseks vuoden noutohuolto takuu. Kerran jouduin käyttämään, hakivat ovelta ja toivat takas ovelle 4 päivän päästä. Näin sais toimia muuallakin

-
Viesti Kirjoittaja lasse.a83 »
Sama juttu mulla... sanoivat että luottokorttia tarvis varmistukseksi että lähetän takaisin rikkinäisen tuotteen. Ihmettelin hieman ja kysyin että eikö toi kävis tehdä varimportin kautta. Juu sanoi nainen puhelimessa, hyvin se onnistuu. #€%#€% mikse voi heti sanoa
Nainen antoi puhelmissa jonku numerosarjan millä sitten läksin varimporttiin vaihtamaan tuotetta.
Soittamalla apleen ei kyl selvi mitään.. pikkasen taustatietoa ettimällä netistä miten homma toimii ja voit soittaa sinne ja SANOA miten haluat asian menevän. Näin on paras olen huomannut.

Soittamalla apleen ei kyl selvi mitään.. pikkasen taustatietoa ettimällä netistä miten homma toimii ja voit soittaa sinne ja SANOA miten haluat asian menevän. Näin on paras olen huomannut.
The real non-glossy iMac 24"
-
Viesti Kirjoittaja pastori70 »
Hehe, joopa joo. Eräs päivä minäkin soittelin sinne koneen kuoren kellastumisen johdosta. Varmaan 10 kertaa sanoin että KUORI ON KELLASTUNUT, HALUAN UUDEN TILALLE KOSKA KELLASTUNUT KUORI ON V I K A! Aina se äijä kysy uudestaan että "Anteeks mikä sun touchpadissa on vikana"
Kyllä siinä jo nauru herkis. Sit ne lopulta sai ohjattua mut liikkeeseen josta ostin koneen. Huh mitä touhua... ![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Ekassa macissani, eMacissa, oli AppleCare ja muutama kerta tuli soitettua Applen tukeen. Ensimmäisillä kerroilla sain erinomaista palvelua ja puhelimessa tuntuivat tietävän vastauksen myös huonosti muotoiltuihin kysymyksiin. Viimeinen soitto oli yksinkertainen kysely eMacin ääni-sisään-liitännästä, koska ohjeissa ei kerrottu millä tavalla siitä äänitetään. Puhelintuki oli täysin hukassa kysymykseni kanssa. Enimmäkseen vastattiin "öööö... hmmm..."
Näistä kokemuksista on siis jo useita vuosia.
Näistä kokemuksista on siis jo useita vuosia.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka