Onko tuon ikäisellä, tosi vähän käytetyllä iMacilla mitään arvoa? Voisin siitä luopua kunhan ensin saisin jotenkin tarkistettua, ettei kovalevyllä ole mitään kriittistä.
Olen iMacin kanssa täysi noviisi, joten kaikki neuvot ovat tervetulleita

Viesti Kirjoittaja tiinater »
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Mihin käytännössä et pääse käsiksi? Ysissä ei ole erityistä pääkäyttäjän salasanaa.tiinater kirjoitti:Olen perinyt muutama vuosi sitten 2001 hankitun iMacin, jonka adminin/omistajan salasanoista minulla ei ole tietoa. Itselläni on koneessa tavallinen käyttäjätunnus, jolla ei pääse käsiksi kaikkeen, tietenkään. Onko mitään konstia resetoida tai jotenkin ohittaa pääkäyttäjän salasana?
Mikä malli? Koska se on kuitenkin joku kuvaputkellinen iMacci, hinta jää alle ehkäpä alle sataseen.Onko tuon ikäisellä, tosi vähän käytetyllä iMacilla mitään arvoa? Voisin siitä luopua kunhan ensin saisin jotenkin tarkistettua, ettei kovalevyllä ole mitään kriittistä.
Viesti Kirjoittaja tiinater »
Viesti Kirjoittaja masa »
Mikäli myyt niin voisin olla kiinnostunut, jos toimitat matkahuollossa.tiinater kirjoitti:Yritin muistaakseni päästä käsiksi mm. verkkoasetuksiin ja käyttäjätunnuksiin eikä käyttöoikeudet riittäneet. Samoin yritin päivittää jotain sovellusta netistä, eikä se onnistunut. Epäilin myös, että admin-tason tunnuksella voisi olla jotain tiedostoja, joita en näe.
Koneen pohjasta löytyy tällaiset tiedot.
Model Number: M5521
iMac
500/IN/64/20G/CDRW/128P/56K/FW/VGA/APR
koneesta löysin vielä:
Mac OS 9.1
FInder 9.1.1
ATA-kovalevy 19 Gt
sisäinen muisti 192MT
Näyttömuisti 8Mt
Koneen ID: 406
Power PC G3
iMac 500 MHz
Viesti Kirjoittaja NOx »
Boottaa kone OS 9 asennuslevyllä. Etsi kovalevyn Järjestelmäkansiosta Asetukset kansio. Sieltä poistat Multiple Users asetustiedoston ja etsit vielä Users & Groups Data tiedoston, poista sekin. Muistaakseni noin. Alkaa pyyhkiytyä vanhat asiat pois muistista...tiinater kirjoitti:Yritin muistaakseni päästä käsiksi mm. verkkoasetuksiin ja käyttäjätunnuksiin eikä käyttöoikeudet riittäneet.
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”