Jaa siellä on semmonenkin kansio, enpä ole aikaisemmin edes huomannut sitä. Ei se kansio varmasti turha ole. Tosiaan, iPodiini siirtyvät kappaleiden mukana nuo kansikuvatkin, joten siitä olen päätellyt, että kuvat tallentuvat biisien id3-tageihin.
Edit. Minulla ei kyllä ainakaan pikaisella vilkaisulla ole noissa biisikansioissa mitään muita tiedostoja kuin biisejä. Oletko muuten laittanut biiseihin kansikuvat itse tai jonkin erillisen ohjelman avulla, vai iTunes Storen kautta? Itselläni ei ole tunnuksia tuonne Storeen, joten olen laittanut kaikki kansikuvat itse.
Kai noi tageihin tms. tallentuu koska oon siirtäny biisejä (yksittäisiä tiedostoja kovalevyltä) USB-muistilla koneelta toiselle ja album artwork on matkustanut aina mukana.
Wespa kirjoitti:Oletko muuten laittanut biiseihin kansikuvat itse tai jonkin erillisen ohjelman avulla, vai iTunes Storen kautta? Itselläni ei ole tunnuksia tuonne Storeen, joten olen laittanut kaikki kansikuvat itse.
iTunesin Storen kautta on tullut osa ja osan olen laittanut itse
Voi olla aika kaukaa haettua, mutta tallentaakohan iTunes itse hakemansa kannet noihin biisikansioihin, kun itse laitetut taas tallentuvat Album Artwork -kansioon?
Itse lisätyt kansikuvat menevät noihin id3-tageihin, eli itse musiikkitiedostoon. iTunesin hakemat kansikuvat pysyvät tiedostoista erillään, siellä Album Artwork kansiossa.
Itse lisätyt kansikuvat matkustavat aina mukana, mutta epäilen, että iTunesin lisäämät kansikuvat eivät siirry toiselle koneelle, jos kopioit pelkän musiikkitiedoston. Jos siirrät koko kirjaston toiselle koneelle, kannet luonnollisesti näkyvät. Myös iPodiin siirrettäessä iTunes siirtää kannet mukaan.
Nyt kun olen hakenut albumin kansia kirjastooni ja yhdessä albumissa on väärä kansi ja olen yrittänyt vetää väärän kuvan päälle oikeaa, niin edelleen se pysyy samana. Ainostaan oikea kuva näkyy alhaalla "vedä kuvitus tähän" palkissa. Eli varmaan väärä kuva täytyy poistaa ennen kuin siihen vedetään oikea kuvitus, mutta miten?
Lainaanpa tätä ketjua: Onko olemassa jotain kätevämpää tapaa liittää kansikuva kerralla kaikkiin tietyn levyn kappalaisiin, kuin seuraava:
- AppleFarmerin konstilla vedetään kuva kappaleen ikkunaan, tai painetaan Artwork-välilehdellä Add, ja valitaan kuvatiedosto.
- Klikataan kuvaa.
- Painetaan cmnd-C (copy)
- painetaan Next-painiketta ja aina uuden kappaleen kohdalla Cmnd-V (paste).
Kylä se näinkin menee mutta ois kiva saada kerralla kaikkiin.
Lare kirjoitti:Lainaanpa tätä ketjua: Onko olemassa jotain kätevämpää tapaa liittää kansikuva kerralla kaikkiin tietyn levyn kappalaisiin, kuin seuraava:
- AppleFarmerin konstilla vedetään kuva kappaleen ikkunaan, tai painetaan Artwork-välilehdellä Add, ja valitaan kuvatiedosto.
- Klikataan kuvaa.
- Painetaan cmnd-C (copy)
- painetaan Next-painiketta ja aina uuden kappaleen kohdalla Cmnd-V (paste).
Kylä se näinkin menee mutta ois kiva saada kerralla kaikkiin.
Sama juttu kuin tuo AppleFarmerin ohje, valitset vain ensin ne kaikki biisit joihin haluat kuvan liittää ja sitten Omppu + I, jonka jälkeen tuplaklikkaat "kuvitus"-ruutua tai vedät siihen suoraan haluamasi kuvan.
Saako noita levyjen kansia laitettua ilman apple store tunnuksia? Tai pystynkö jotenkin tekemään tunnuksen ilman luottokorttia tai visa electronia? Kun olen laittanut koonelta levyjä tonne niin joihinkin on tullut kannet, mutta kun jälkeen päin yrittää laittaa niin herjaa vaan, että pitää tehä tunnukset.
jeijjoo kirjoitti:Saako noita levyjen kansia laitettua ilman apple store tunnuksia? Tai pystynkö jotenkin tekemään tunnuksen ilman luottokorttia tai visa electronia? Kun olen laittanut koonelta levyjä tonne niin joihinkin on tullut kannet, mutta kun jälkeen päin yrittää laittaa niin herjaa vaan, että pitää tehä tunnukset.
Valitse albumin kappaleet, paina + i (Näytä tietoja) ja aseta kansi.
"meidän nuorisoliigalainen Macpoika, taituri monessa Mac-meiningissä!" — amanita
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
Lahjakortin avulla saa tehtyä tunnukset ilman luottokortteja. Kuvien lisääminen onnistuu myös manuaalisesti, kuten tuossa edellä neuvottiin. Googlettamalla löytyy suurin osa kansista. Tuossa ketjussa lisää aiheesta: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=90750
Hmm, pitäisköhän sama onnistua windowsilla? Käyttiksenä vista. Jos painan jostain biisistä että näytä tietoja ja yritän sinne lisätä kannen ei onnistu sekään. Siellä on tommonen kuvitus kohta.
jeijjoo kirjoitti:Hmm, pitäisköhän sama onnistua windowsilla? Käyttiksenä vista. Jos painan jostain biisistä että näytä tietoja ja yritän sinne lisätä kannen ei onnistu sekään. Siellä on tommonen kuvitus kohta.
Eikös siellä ole sellaista nappulaa kuin "Lisää"?
"meidän nuorisoliigalainen Macpoika, taituri monessa Mac-meiningissä!" — amanita
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
jeijjoo kirjoitti:Hmm, pitäisköhän sama onnistua windowsilla? Käyttiksenä vista. Jos painan jostain biisistä että näytä tietoja ja yritän sinne lisätä kannen ei onnistu sekään. Siellä on tommonen kuvitus kohta.
Helppoa kuin mikä !
1.Varmista, että klikkaat kerran album art-ruudun yläpuolelta "now playing" nappulaa, jolloin siihen tulee teksti "selected item".
2.Valitse kappale tai kappaleet, joihin haluat kuvituksen.
3. Raahaa albumin kansi(google löytää) album art ruutun ja homman pitäisi olla hoidossa.
Olen törmännys mystiseen ongelmaan iTunesin ja albumien kansien kanssa. Kirjastossani on useampiakin Greatest Hits -nimettyjä albumeja ja parille niistä iTunes väen väkisinkin laittaa samat artworkit näkyville, vaikka ne kuinka manuaalisesti laittaisi kohdilleen. Omituisinta tässä on se, että jos tarkastelee kappaleita Get Infolla, niin silloin artworkit ovat oikein molemmille, mutta kaikissa muissa näkymissä näiden kahden ongelmallisen albumin artrworkit ovat aina samat.
Onko jollakin ollut samanlainen ongelma ja kuinka se on mahdollisesti ratkennut?
Mulla on käynyt Gimmesometunesin kanssa tavallaan noin, tosin saman nimisiä albumeita ei ole. Muistaakseni Dio:n ja AC/DC:n joku albumi on mennyt väärin
laavu kirjoitti:Onko jollakin ollut samanlainen ongelma ja kuinka se on mahdollisesti ratkennut?
No itsellä oli aikoinaan samanlainen ongelma, joka ratkesi muistaakseni laittamalla myös biisien Albumin artisti -kenttään saman tiedon kuin Artisti-kenttään. Ko. ratkaisu taisi silloinkin löytyä jostain tämän foorumin postauksesta.
Sitä en kylläkään muista pitikö minun vielä riipiä artworkit pois ja asettaa ne uudestaan.
mardu kirjoitti:
No itsellä oli aikoinaan samanlainen ongelma, joka ratkesi muistaakseni laittamalla myös biisien Albumin artisti -kenttään saman tiedon kuin Artisti-kenttään. Ko. ratkaisu taisi silloinkin löytyä jostain tämän foorumin postauksesta.
Sitä en kylläkään muista pitikö minun vielä riipiä artworkit pois ja asettaa ne uudestaan.