Ikkunasta toiseen siirtyminen
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ikkunasta toiseen siirtyminen
Viesti Kirjoittaja remppa »
Moro.
Multa satelee näitä kysymyksiä, uus mäkisti kun olen edelleen :-)
Eli: Näppäinyhdistelmällä omppu+sarkain saa pompittua eri ohjelmista toiseen. Mutta miten pääsen kätevimmin liikkumaan saman ohjelman eri ikkunoiden välillä? Törmäsin tähän ongelmaan, kun minulla oli kaksi Finderin ikkunaa auki, ja toisessa kävin kopioimassa tiedostoja siirtääkseni niitä siihen toiseen (Okei, tein sen lopuksi niin, että järjestin ikkunat vierekkäin. 12" näytöllä vaan ei ollut heti tilaa, vaan piti säätää vähän). Käyttis on 10.3.5.
F9:n tiedän ja sitäkin käytän, mutta onko olemassa jokin omppu+tabin tapainen komento, jolla valittavaksi tulee kaikki avoimet ikkunat, ei kaikki avoimet ohjelmat?
Multa satelee näitä kysymyksiä, uus mäkisti kun olen edelleen :-)
Eli: Näppäinyhdistelmällä omppu+sarkain saa pompittua eri ohjelmista toiseen. Mutta miten pääsen kätevimmin liikkumaan saman ohjelman eri ikkunoiden välillä? Törmäsin tähän ongelmaan, kun minulla oli kaksi Finderin ikkunaa auki, ja toisessa kävin kopioimassa tiedostoja siirtääkseni niitä siihen toiseen (Okei, tein sen lopuksi niin, että järjestin ikkunat vierekkäin. 12" näytöllä vaan ei ollut heti tilaa, vaan piti säätää vähän). Käyttis on 10.3.5.
F9:n tiedän ja sitäkin käytän, mutta onko olemassa jokin omppu+tabin tapainen komento, jolla valittavaksi tulee kaikki avoimet ikkunat, ei kaikki avoimet ohjelmat?
Mac Book Pro 2.2. GHz Intel Core 2 Duo
2 Gt 667 MHz DDR2 SDRAM
2 Gt 667 MHz DDR2 SDRAM
-
-
Re: Ikkunasta toiseen siirtyminen
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ja F10 hoitaa siirtymisen saman ohjelman ikkunoiden välillä.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja muumio »
F10 ei toimi minulla missään ohjelmassa?
-
Viesti Kirjoittaja Rahina »
tarkasta että Exposésta mikä näppäin (oletus F10) on asetettu "Application windowsille" , mikä lieneekään suomenksi? "Ohjelmaikkunat"?F10 ei toimi minulla missään ohjelmassa
"One of the realities of working with computers is that things fail."
"Huumoriin kuuluu usein, mutta ei välttämättä, nauru" - Filosofian sanakirja, WSOY
"Huumoriin kuuluu usein, mutta ei välttämättä, nauru" - Filosofian sanakirja, WSOY
-
Viesti Kirjoittaja heifetz »
Voit myös drag n drop tekniikalla siirtää tiedostot kansioon minne haluat pelkästää yhdellä finder ikkunalla. Jos pidät siirettävää kohdetta vähän aikaa halutun kansion/ikkunan yllä, niin finder automaagisesti avaa tuon kansion jolloin voit sitten päästää irti hiiren näppylästä tai sitten jatkaa muihin kansioihin. Ööh, saakohan tuosta mitään selvää?
.h
.h
iPhone 11
Apple Watch 8 41mm
Apple Watch 8 41mm
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Heifetz
Joo, niinhän se tekee, mutta onko vähän hidasta?, vaikkakin saahan sen kansion nopeammin auki, kun lyö space-näppäintä
(toki tuo kokonaisuudessaan on eräs keino)
Applella saisi olla ihan tiedostasolla tuo winukan leikkaa & liimaa systeemi. Varotoimenpiteenä vaikka sitten sellainen, että jos käyttäjä kopioikin jotain muuta, niin kone automaattisesti sijoittaisi ne aiemmin leikatut tiedostot työpöydälle, josta ne sitten helposti löytäisi. Luulisi, ettei olisi mikään ihan mahdoton pala jollekin koodinikkarille...
Joo, niinhän se tekee, mutta onko vähän hidasta?, vaikkakin saahan sen kansion nopeammin auki, kun lyö space-näppäintä
(toki tuo kokonaisuudessaan on eräs keino)
Applella saisi olla ihan tiedostasolla tuo winukan leikkaa & liimaa systeemi. Varotoimenpiteenä vaikka sitten sellainen, että jos käyttäjä kopioikin jotain muuta, niin kone automaattisesti sijoittaisi ne aiemmin leikatut tiedostot työpöydälle, josta ne sitten helposti löytäisi. Luulisi, ettei olisi mikään ihan mahdoton pala jollekin koodinikkarille...
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
Sitä nopeutta saa Finderin Preferenceistä muokattua, ei se nyt niin kauheen hidas nopeimmalla asetuksella oo...defaulttina on medium.
-
Jos sulla on 5- syvyyttää kansioissa niin kyllä mulla ainakin potuttaa ventata... Helpompi olisi komento
? (+) X
ja sitten sijoittelisi, varsinkin jos on useampi tiedosto, josta osa jää vaikkapa yhtä kansiontasoa alemmas. Olen meinaan tuota raahausta käytellyt , kunnes opin
? (+) <
Nyt en enää haikaile tuota raahaamista yhtään...
*tarkennus
? (+) X
ja sitten sijoittelisi, varsinkin jos on useampi tiedosto, josta osa jää vaikkapa yhtä kansiontasoa alemmas. Olen meinaan tuota raahausta käytellyt , kunnes opin
? (+) <
Nyt en enää haikaile tuota raahaamista yhtään...
*tarkennus
-
Niin joo jos jatkuvasti vielä siirtelee...itellä ei noi Finderin komennot edellenkään skulaa (joskus aikaisemmin tästä aiheesta oli pidempikin konverseissoni)
-
Viesti Kirjoittaja Mikko »
Ja International English -kielenä käyttää sitten eri näppäinkomentoja eli USA-näppiksen komentoja. Osa noista on sellaisia, että niitä ei suomi-näppiksellä saa aikaiseksi. Myöskään oikoteiden muokkaus ei toimi kunnolla ainakaan Finderissä. Että sellasta "International" meininkiä...Niin joo jos jatkuvasti vielä siirtelee...itellä ei noi Finderin komennot edellenkään skulaa (joskus aikaisemmin tästä aiheesta oli pidempikin konverseissoni)
-
No joo. Ei se nyt mikään hirveän hidas ole, mutta enpähän vaan tykkää itse tuosta tavasta.
Ja kyllä ne komennot pikkuhiljaa oppii. Eikä tuo
? (+) <
ole pelkästään mikään finderin komento, vaan toimii muissakin ohjelmissa.
Ja kyllä ne komennot pikkuhiljaa oppii. Eikä tuo
? (+) <
ole pelkästään mikään finderin komento, vaan toimii muissakin ohjelmissa.
-
MOT. Ei ole Applen poijjiilla varmaan ollut suominäppistä testattavana ko. asetuksilla (INT English)....
-
Viesti Kirjoittaja remppa »
Kiitos vinkeistä! En olisi varmaan itse hoksannut mitään noista.
Mac Book Pro 2.2. GHz Intel Core 2 Duo
2 Gt 667 MHz DDR2 SDRAM
2 Gt 667 MHz DDR2 SDRAM
14 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka