Hommasin juuri edellämainitun interfacen. Tulikoe on nyt viikonloppuna. Postaan ens vkolla kokemuksista.
Onko muilla tätä laitosta?
-Janne
Presonus FireStudio
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Presonus FireStudio
Viesti Kirjoittaja JanneVai »
-
Presonus FireStudio
No niin. Tulikoe tuli tehtyä ja ongelmia riitti ! Bändi livenä 8 mikillä, 8 eri raidalle iBook G4:lla. Plus päällekkäisäänitykset. Matsku meni FW kovalevylle, joka oli Firestudion perässä kiinni.
Noh, ainakin tuo kyseinen FireStudio yksilö, joka mulla on/oli (palautan takaisin kauppaan), takkusi aivan järkyttävän paljon. Mukana tullut Control Console ohjelmisto tuntui todella bugiselta. Se kaatui heti, kun siirtyi cubasen ikkunasta control consolen ikkunaan... Tuon softan kautta pyöri siis kaikki monitorointi...ei hyvä, ei hyvä liveäänityksissä. Control consolen sai takaisin ruotuun ainoastaan käynnistämällä FireStudio uudelleen.... Äänityssoftana siis cubase. Se tuntui pelaavan ihan ok, sekin tosin kaatui pari kertaa. Kerran firestudio sai koko koneen ihan jumiin, jota ei oo tapahtunu koskaan aikaisemmin minkään interfacen kanssa. Mulla on toisena interfacena digidesignin mbox ja siinä pro tools 6.4.
No, nyt vaihdan siis (taas) audiointerfacea. Suosituksia? Ehtoina on, että pitää pystyä tekemään liveäänityksiä. Eli vähintään 8 inputtia. Presonukseen ei ole ainkaan mun osalta ole enää paluuta!
-Janne
Noh, ainakin tuo kyseinen FireStudio yksilö, joka mulla on/oli (palautan takaisin kauppaan), takkusi aivan järkyttävän paljon. Mukana tullut Control Console ohjelmisto tuntui todella bugiselta. Se kaatui heti, kun siirtyi cubasen ikkunasta control consolen ikkunaan... Tuon softan kautta pyöri siis kaikki monitorointi...ei hyvä, ei hyvä liveäänityksissä. Control consolen sai takaisin ruotuun ainoastaan käynnistämällä FireStudio uudelleen.... Äänityssoftana siis cubase. Se tuntui pelaavan ihan ok, sekin tosin kaatui pari kertaa. Kerran firestudio sai koko koneen ihan jumiin, jota ei oo tapahtunu koskaan aikaisemmin minkään interfacen kanssa. Mulla on toisena interfacena digidesignin mbox ja siinä pro tools 6.4.
No, nyt vaihdan siis (taas) audiointerfacea. Suosituksia? Ehtoina on, että pitää pystyä tekemään liveäänityksiä. Eli vähintään 8 inputtia. Presonukseen ei ole ainkaan mun osalta ole enää paluuta!
-Janne
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
RME Fireface 800. 20 16-raitaista keikkaa kokemuksena ja eikä mitään takkuamista. Kone iBook G4 ja siinä FW-levy ja ohjelmana Cubase SX 3. Tosin vaatii sun tapauksessa muutaman mikkietusen kyytipojaksi. Tuo monitorointi pelkällä interfacella on aika uhkarohkeaa touhua. Sopisko joku pikku tiski settiin? Sen directistä ulos RME:n line inputtiin. Monitorointi sitten tiskin auxeista.
-
Ookoo.
Tuossa Fireface800:ssa on näemmä 4 etuastetta... Minkälainen etuaste lisänä tuossa pelaisi parhaiten? ADATilla? Onko synkassa ongelmaa? Entä onko tolla RME:llä ollu onkelmia ajureiden kanssa tiikerissä?
iBook G4 (mulla 1GHZ) sitten vissiin riittää tollaseen äänittämiseen, ainakin tuntui toimivan ihan jees tuo 8 raidan yhtäaikainen äänitys fw levylle...
FW levy jaksanee mukana firefacen(kin) perässä fw väylässä?
Kiitos!
-Janne
Tuossa Fireface800:ssa on näemmä 4 etuastetta... Minkälainen etuaste lisänä tuossa pelaisi parhaiten? ADATilla? Onko synkassa ongelmaa? Entä onko tolla RME:llä ollu onkelmia ajureiden kanssa tiikerissä?
iBook G4 (mulla 1GHZ) sitten vissiin riittää tollaseen äänittämiseen, ainakin tuntui toimivan ihan jees tuo 8 raidan yhtäaikainen äänitys fw levylle...
FW levy jaksanee mukana firefacen(kin) perässä fw väylässä?
Kiitos!
-Janne
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Mulla on ollu vuodesta 2001 RME studiossa, tien päällä, PCI-väylässä, firewiressä ja on kyllä niin huoletonta ettei toista yhtä hyvää ole keksitty mac-ympäristöön. Firefacen möin juuri pois kun ei ollut käyttöä. Työkoneessa on 64 in 64 out RME madi kortti. RME kellot on tosi ok ja synkkaaminen huoletonta firefacen kanssa. 8ch. etupäitä on paljon tarjolla. Analoginenkin kelpaa kun firefacessa on takana 8 linjaplugia. esim http://www.thomann.de/fi/focusrite_octopre_le.htm tuohon saa myös adatin jos tahtoo.
Ja FW levy puksutti mulla firefacen perässä 16 raitasena 24bit/44.1 koneena iBook G4 1.33 ja muistia vain 512mb. Hyvin meni.
Ja FW levy puksutti mulla firefacen perässä 16 raitasena 24bit/44.1 koneena iBook G4 1.33 ja muistia vain 512mb. Hyvin meni.
-
Harkitsin, mutta päädyin TC Konnekt 24D:hen
Viesti Kirjoittaja Jonzalez »
Jep. Kyllä tuo FireStudio oli harkinta/hankintalistalla. On nimittäin hyviä kokemuksia sen edeltäjästä Firepodista sekä tupla G5:n että Core Duo Macbookin kanssa. Vakaata ja huomiotaherättämätöntä toimivuutta. Mutta huomenna Firepod lähtee uudelle omistajalle ja nyt pöydällä nököttää TC Electronic'sin Konnekt 24D, jolta odotan paljon, toivottavasti en liikaa.
Näin muutaman tunnin näpellyksen jälkeen laite vaikuttaa varsin mainiolta yhdistelmältä: mm. 12 sisään/ulos, 2 todella hyvää mikkietusta, midi ja adat-liitäntä, sisäiset hemmetin laadukkaat dsp-efektit (tällä hetkellä toimivat jo vst:nä softasta, toivottavasti mahdollisimman pian myös AU:na). Ennen luulin, että Presonuksen etuset ja muuntimet ovat hyviä, mutta kyllä TC:n vastaavat jotenkin vaan tuntuvat korvinkuultavasti laadukkaammilta.
Joillakin käyttäjillä on ollut ongelmia käyttää tuota pelkästään läppärin firewire-virran avulla, mutta sekin toimii hienosti oman MacBookin kanssa
Latenssin sain Firepodissa tiputettua korkeintaan 128 sampleen ilman törinöitä, mutta samassa biisissä Konnekt antoi tiputtaa sen jopa 32 sampleen, eikä mitään audiopirinöitä ilmennyt - ilmeisen hyvät ajurit nämä vastikään julkaistut.
Nyt vielä jostain lisäksi etunen adat-väylään ja hommaa pääsee testaamaan bändin kanssa. 8)
Näin muutaman tunnin näpellyksen jälkeen laite vaikuttaa varsin mainiolta yhdistelmältä: mm. 12 sisään/ulos, 2 todella hyvää mikkietusta, midi ja adat-liitäntä, sisäiset hemmetin laadukkaat dsp-efektit (tällä hetkellä toimivat jo vst:nä softasta, toivottavasti mahdollisimman pian myös AU:na). Ennen luulin, että Presonuksen etuset ja muuntimet ovat hyviä, mutta kyllä TC:n vastaavat jotenkin vaan tuntuvat korvinkuultavasti laadukkaammilta.
Joillakin käyttäjillä on ollut ongelmia käyttää tuota pelkästään läppärin firewire-virran avulla, mutta sekin toimii hienosti oman MacBookin kanssa
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Latenssin sain Firepodissa tiputettua korkeintaan 128 sampleen ilman törinöitä, mutta samassa biisissä Konnekt antoi tiputtaa sen jopa 32 sampleen, eikä mitään audiopirinöitä ilmennyt - ilmeisen hyvät ajurit nämä vastikään julkaistut.
Nyt vielä jostain lisäksi etunen adat-väylään ja hommaa pääsee testaamaan bändin kanssa. 8)
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka