"LaCie Mobile Hard Drive Design by F.A Porsche 120GB, 8MB, P2 Mobile Drive USB 2.0 + Firewire ulkoinen kovalevy.
Huippupieni ulkoinen kovalevy joka ei vaadi erillistä virtalähdettä. LaCie P2 HD Mobile kiintolevyistä löytyy kaksi liitäntämahdollisuutta: USB 2.0 ja Firewire.
Uusi F.A. Porschen LaCie:lle suunnittelema kotelosarja mullistaa alan muotoilun. Erityisesti suunniteltu siirtämään tietosi paikasta A paikkaan B. LaCie P2 Mobile Hard Drive ottaa virtansa luonnollisesti väylästä (USB2 ja FW), joten käytettävyys on huippuluokkaa. Ja tietysti Mobile Hard Drive on rakennettu kovaan käyttöön tien päälle.
Painoa laitteella on ainoastaan 200 grammaa ja tyylikkyyttä useiden kilojen edestä! Pyörimisnopeus 5400 rpm, 8MB välimuisti."
Eli onko jollain kokemuksia ylipäätään näistä usbin tai firewiren kautta toimivista ulkoisista kovoista (ilman erillistä virtalähdettä)? Rasittuuko akku kuinka paljon?
Kiitos.
LaCie Mobile Hard Drive, kokemuksia
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
LaCie Mobile Hard Drive, kokemuksia
Viesti Kirjoittaja h4jsingh »
Macbook 2Ghz
Ipod nano 4Gt
LaCie Mobile 100Gt
Nokia E90
Ipod nano 4Gt
LaCie Mobile 100Gt
Nokia E90
-
Re: LaCie Mobile Hard Drive, kokemuksia
Viesti Kirjoittaja mercury »
Ei ole juuri noista malleista kokemusta, mutta muita LaCien malleja ja itse koteloituja levyjä on tullut käytettyä jo vuosia. Toimivat oikein hyvin, mutta akku kuluu selvästi nopeammin. Virransäästöllä saa tietty hieman helpotettua asiaa, eli levy pysäytetään kun ei käytetä. Jos levy on käytössä lähes koko ajan eikä virransäästöstä ole apua, veikkaisin että akkukestosta lähtee ~kuudesosa.
-
Viesti Kirjoittaja mikian »
Itselläni on juurikin Lacien mobile levy firewire:llä kiinni ja hyvin toimii. Mitään tarkkaa tietoa akun kulutuksesta ei ole, kyllä se sitä kuluttaa jonkin verran, mutta hyvin on silti kestänyt. Tietysti asiaan vaikutta sekin, että kone on aktiivisessa käytössä aina kun Lacie on kiinni (minulla on siellä valokuvat kun koneen omalle levylle ei mahdu). Eli itse ainakin olen ollut tyytyväinen eikä syö akkuakaan niin paljoa, että tekemistä haittaisi.
-
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
Sama täällä, käytössä LaCie mobile kovalevy ja firewire liitännällä olen käytellyt.
Mulla on kanssa siellä lähinnä valokuvat ja backupit koneen tärkeimmistä tiedostoista kuten biisit, dokut ja leffat.
Mitään hirveää ylimääräistä akunkulumista en ole havainnoinut, tosin purkki on kiinni ja käytössä lähinnä silloin kun työskentelen valokuvien kanssa.
Aiankin osaa nukahtaa hyvin kun vähään aikaan ei käytä
Mulla on kanssa siellä lähinnä valokuvat ja backupit koneen tärkeimmistä tiedostoista kuten biisit, dokut ja leffat.
Mitään hirveää ylimääräistä akunkulumista en ole havainnoinut, tosin purkki on kiinni ja käytössä lähinnä silloin kun työskentelen valokuvien kanssa.
Aiankin osaa nukahtaa hyvin kun vähään aikaan ei käytä
-
Viesti Kirjoittaja strong »
h4jsingh kirjoitti:"LaCie Mobile Hard Drive Design by F.A Porsche 120GB, 8MB, P2 Mobile Drive USB 2.0 + Firewire ulkoinen kovalevy....Kiitos.
Mistä tuota 120 Gigan fw- levyä voisi ostaa Suomessa / Helsingissä tai Euroopan nettikuapoista?
Ei oikein ole löytynyt kaupanhyllyiltä ja edeltäjät olivat kovin kalliita Mac- liikkeissä.
http://www.lacie.com sivujen nettikaupassa hinta on kohtuullinen:
LaCie Mobile Hard Drive, Design by F.A. Porsche
Hi-Speed USB 2.0 and FireWire, 100GB · $149
-
LaCien: USB-2 -levyistä on kokemusta: 1 piuhan kautta virtaa ei tule tarpeeksi Powerbook G4:stä. Pitää kytkeä eli blokittaa kummatkin USB-2-väylät, jotta Lacien mobile drive saa riittävästi virtaa. Macbookista virtaa heruu yhdelläkin piuhalla riittävästi. .
Firewire-kovalevy tai usb-hubi ovat parempia vaihtoehtoja Powerbookille.
Firewire-kovalevy tai usb-hubi ovat parempia vaihtoehtoja Powerbookille.
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Noin vuoden ikäinen LaCien 80 gigan levy reissaa koko ajan PowerBookini mukana. Firewire-liitäntää olen käyttänyt, toimii kuin unelma. AppleStoresta saa.
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
Todellakin, AppleStorehan voisi taas kerran olla hyvä ostospaikka. Applestroen Edumyymälässä allamainittu 189 euroa. Tarkistetaan onko tuo allamainittu kalliimpi tavallisessa Applestoressa?MVi kirjoitti:Noin vuoden ikäinen LaCien 80 gigan levy reissaa koko ajan PowerBookini mukana. Firewire-liitäntää olen käyttänyt, toimii kuin unelma. AppleStoresta saa.
Toimitusaika on uskomattoman pitkä 2-3 viikkoa, mutta ehkä siinä ajassa voisi myydä jonkun näistä kolmesta (2 viikon - muutaman kk:n ikäisistä) Lacien USB-2-mobilekovalevyistäni?
http://store.apple.com/Apple/WebObjects ... 5.7.11.0.3
-
Lacien roinasta (siis yllämainitun mobiililevyn suhteen) ei näytä saavan mitään alennusta Applestoren Edu-myynnissä tavalliseen Applestoreen verrattuna.strong kirjoitti:http://store.apple.com/Apple/WebObjects ... 5.7.11.0.3MVi kirjoitti:Noin vuoden ikäinen LaCien 80 gigan levy reissaa koko ajan PowerBookini mukana. Firewire-liitäntää olen käyttänyt, toimii kuin unelma. AppleStoresta saa.
Lacien Deutschland verkkokaupassakin tuotteen hinta on 189e, mutta Suomeen saakka sieltä ei sivujen infon mukaan pysty tuotteita ostamaan.
Lacien nettikauppa ei toimi Skandinavian tasolla ja muutoinkin Lacien tuotteiden saatavuus on toisinaan ollut vähän heikkoa.
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Tsekkaa http://www.mikromaja.fi/
Heilläkään ei ehkä ole hyllyssä, mutta saanee parissa päivässä mikäli tukkurin varastosta löytyy.
Heilläkään ei ehkä ole hyllyssä, mutta saanee parissa päivässä mikäli tukkurin varastosta löytyy.
-
Viesti Kirjoittaja iler »
Itse hommasin eilen Lacie Mobile Driven 80GB USB 2.0 version ja ihan kivaltahan tuo vaikutti, kun sitä pääsi vähän jo testailemaan. Aika sopivan kokoinen ja mukana tullut suojapussikin on kiva suojaamaan levyä. Itse en ainakaan tarvinnut lisävirtaa, kun käytin sitä kannettavassani (Dell, ei Apple) ja Mac Minissäni. Hyvin pelasi molemmissa.
-
Viesti Kirjoittaja h4jsingh »
strong kirjoitti:h4jsingh kirjoitti:"LaCie Mobile Hard Drive Design by F.A Porsche 120GB, 8MB, P2 Mobile Drive USB 2.0 + Firewire ulkoinen kovalevy....Kiitos.
Mistä tuota 120 Gigan fw- levyä voisi ostaa Suomessa / Helsingissä tai Euroopan nettikuapoista?
Ei oikein ole löytynyt kaupanhyllyiltä ja edeltäjät olivat kovin kalliita Mac- liikkeissä.
http://www.lacie.com sivujen nettikaupassa hinta on kohtuullinen:
LaCie Mobile Hard Drive, Design by F.A. Porsche
Hi-Speed USB 2.0 and FireWire, 100GB · $149
Verkkokauppa.comista itse tuota katselin, hinta 163,90€ ja varastosaldo näyttää +4, että sieltä ainakin.
Macbook 2Ghz
Ipod nano 4Gt
LaCie Mobile 100Gt
Nokia E90
Ipod nano 4Gt
LaCie Mobile 100Gt
Nokia E90
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka