Ja taas ongelma:
Surffailin onnistuneesti Noksuni kautta kunnes yhtäkkiä yhteys rupesi tökkimään. Katkaisin yhteyden (3G Nokia E70- PB 12") ja yritin luoda uudestaan. Ekaks ei suostunut yhdistämään ja kun olin ajanut Levytyökalun kautta Oikeuksien korjausta niin tuli seuraava viesti:
"On tapahtunut Bluetooth-sarjavirhe.
RFCOMM-sarjakanavan avaaminen epäonnistui.
Tarkista vaatiko laite autentikoinnin sallimista."
Olen äskettäin kyllä tapellut niitten käyttäjien kanssa kun siirsin kaikki sisältö vanhasta pöytäkoneesta tälle läppärille, mutta se yhteys siis yoimi juuri ennen.
Onko kellään tietoa mikä se RFCOMM on? Mun spotlight ei ainakaan auttanut...
Yhteys toimii ihan hyvin wlanin kautta, mut se bluetoothin kautta 3G ois tarpeen ikävän usein.
Mikä RFCOMM?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mikä RFCOMM?
Viesti Kirjoittaja pat »
-
-
-
Re: Mikä RFCOMM?
Viesti Kirjoittaja pat »
hitsinpitsi.. tämä ikävä kyllä ei juurikaan auttanut.Jamac kirjoitti:http://en.wikipedia.org/wiki/RFCOMMpat kirjoitti:Onko kellään tietoa mikä se RFCOMM on?
Kellään ideaa miten pitäisi toimia saadakseni homman toimimaan? Bluetooth-yhteys sinänsä toimii kun esim kuvia voin siirtää molempiin suuntiin vailla ongelmaa.
-
Re: Mikä RFCOMM?
Viesti Kirjoittaja Zero »
Nämä on nty kyllä ihan perusvastauksia, mutta olethan kokeillut buutata puhelimen? Sen jälkeen voisit kokeilla tehdä saman Macille. Ja sitä seuraavana ehkä poistaisin bt-pariliitoksen ja parittaisin laitteet uudestaan.pat kirjoitti:hitsinpitsi.. tämä ikävä kyllä ei juurikaan auttanut.
Kellään ideaa miten pitäisi toimia saadakseni homman toimimaan? Bluetooth-yhteys sinänsä toimii kun esim kuvia voin siirtää molempiin suuntiin vailla ongelmaa.
-
Viesti Kirjoittaja juksu »
Itse taistellut saman ongelman kanssa, puhelimena N73
Puhelimen poistaminen koneen asetukista ja uudelleen parittaminen on yleensä helpottanut hetkellisesti. Välillä sekä konetta että puhelinta on myös joutunut käynnistelemään uudelleen.
Jos bluetooth ei ole välttämättömyys, niin kannattaa kokeilla toki sitä nokialaista myös USB-piuhalla, ainakin minulla toiminut yhteydet varmemmin sen kautta.
Kokeilin myös NovaMedian launch2net ohjelmaa (http://www.novamedia.de/index_e.html) joka testiversion aikarajoituksin toimi ihan hyvin, eikä ongelmia ollut, mutta hinta oli niin suolainen että pärjään kyllä USB-kaapelilla...
Onnea yritykseen!
Puhelimen poistaminen koneen asetukista ja uudelleen parittaminen on yleensä helpottanut hetkellisesti. Välillä sekä konetta että puhelinta on myös joutunut käynnistelemään uudelleen.
Jos bluetooth ei ole välttämättömyys, niin kannattaa kokeilla toki sitä nokialaista myös USB-piuhalla, ainakin minulla toiminut yhteydet varmemmin sen kautta.
Kokeilin myös NovaMedian launch2net ohjelmaa (http://www.novamedia.de/index_e.html) joka testiversion aikarajoituksin toimi ihan hyvin, eikä ongelmia ollut, mutta hinta oli niin suolainen että pärjään kyllä USB-kaapelilla...
Onnea yritykseen!
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka