Keräilijävietti
-
Keräilijävietti
Viesti Kirjoittaja SamuliS »
Itselle tarttuu ja karttuu autolehtiä, joita "ulkoisesta pakosta" vähennetään ajoittain. Nyt on alkanut oma retroilu iskeä, kaikki lapsuuden pelit ja vehkeet mitä pienenä ei saanut kiiltää silmissä.
-
Viesti Kirjoittaja kuriton »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Lapsuuden lelut ja pelit on tallessa "toisen kodin" vintillä, eikä niitä pois heitetä milloinkaan. Eikä niillä myöskään leiki kuka vaan
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
-
Viesti Kirjoittaja jarski »
toivokaamme siis että jälkipolvet osaavat, ei vain ihmetellä, vaan myös arvostaa tallettamaasi tietoa ja kokemuksiaJone-51K kirjoitti:Onneksi tämä nykyteknologia mahdollistaa niiden kaikkien tallentamisen monin muodoin ja voin jättää oman uniikin kokoelmani vielä jälkipolvillekin ihmeteltäväksi.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Hostikka »
-
Viesti Kirjoittaja linker »
Postimerkkejä: ennenmuuta "machineja", eli niitä englannin kuningattaren "ellunpäitä" Jonkin verran on tullut perehdyttyä myös suomen 1963-leijonamalliin. Vanhaa Itävaltaa, ja romaniakin kiinnostaa.
Tiheällä seulalla kelanauhureita, gramofoneja, kelanauhoja, shellakkalevyjä, ja muuta äänentoiston ja -tallennuksen aamunkoittoon liittyvää roinaa. Viime aikoina olen hurahtanut mikroskooppeihin: vanhoihin sellaisiin, mutta en antiikkisiin. Käyttöönkin pitää sopia.
Vinyylilevyjäkin olen keräillyt, mutta enää en viitsi. Kolme kokoelmaa olen myynyt pois, ja kahdesti aloittanut alusta.
Joskus keräilin kirjoituskoneita. Sellaisia 100 vuotiaita remingtoneja ja royaleja. Yksi on kirjahyllyn koristeena, muut ryypätty jo ajat sitten.
-jaa niin juu: (puna)viinipullon korkkikorkkeja. Mutta vain sellaisia, joiden pullot olen itse juonut. Purkissa on jo kolmisensataa erilaista.
En ole keräilijätyyppiä. Haen vain elämyksiä ja kokemusta.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Vastauksesi ja siitä vetämäsi johtopäätöksen perusteella vaikutat ainakin olevan huumorityyppiä.linker kirjoitti:Sibelius-kirjallisuutta, -kortteja, -valokuvia, -signeerauksia, -nuotteja, -FDC-kuoria: monenlaista Sibeliukseen liittyvää.
Postimerkkejä: ennenmuuta "machineja", eli niitä englannin kuningattaren "ellunpäitä" Jonkin verran on tullut perehdyttyä myös suomen 1963-leijonamalliin. Vanhaa Itävaltaa, ja romaniakin kiinnostaa.
Tiheällä seulalla kelanauhureita, gramofoneja, kelanauhoja, shellakkalevyjä, ja muuta äänentoiston ja -tallennuksen aamunkoittoon liittyvää roinaa. Viime aikoina olen hurahtanut mikroskooppeihin: vanhoihin sellaisiin, mutta en antiikkisiin. Käyttöönkin pitää sopia.
Vinyylilevyjäkin olen keräillyt, mutta enää en viitsi. Kolme kokoelmaa olen myynyt pois, ja kahdesti aloittanut alusta.
Joskus keräilin kirjoituskoneita. Sellaisia 100 vuotiaita remingtoneja ja royaleja. Yksi on kirjahyllyn koristeena, muut ryypätty jo ajat sitten.
-jaa niin juu: (puna)viinipullon korkkikorkkeja. Mutta vain sellaisia, joiden pullot olen itse juonut. Purkissa on jo kolmisensataa erilaista.
En ole keräilijätyyppiä. Haen vain elämyksiä ja kokemusta.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Miten muuten mahtuu tuollaisen kokoelman kanssa asumaan?
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Kolmikerroksinen rintamamiestalo antaa mahdollisuuden piilottaa tavaraa monenlaisiin paikkoihin. Mutta olen aika-ajoin luopunut monesta esineestä. Ne ovat kuitenkin vain tavaraa.amanita kirjoitti: Miten muuten mahtuu tuollaisen kokoelman kanssa asumaan?
Eräs tuttavani keräilee vanhoja bensapumppuja: siis sellaisia bensa-asemalla olleita. Niitä olisi aika paha sijoittaa kerrostalokaksioon. Siksipä hän ostikin vanhan kansakoulun. Nyt kuuluu alkaneen keräillä leikkuupuimureita, ja tykkilavetti vetureineen on venäjältä tilauksessa.
-
- Ylläpitäjä
Hih, tuo aiemmin mainitsemani keräilijä-tuttunikin omistaa vanhan kansakoulun.....linker kirjoitti:Kolmikerroksinen rintamamiestalo antaa mahdollisuuden piilottaa tavaraa monenlaisiin paikkoihin. Mutta olen aika-ajoin luopunut monesta esineestä. Ne ovat kuitenkin vain tavaraa.amanita kirjoitti: Miten muuten mahtuu tuollaisen kokoelman kanssa asumaan?
Eräs tuttavani keräilee vanhoja bensapumppuja: siis sellaisia bensa-asemalla olleita. Niitä olisi aika paha sijoittaa kerrostalokaksioon. Siksipä hän ostikin vanhan kansakoulun. Nyt kuuluu alkaneen keräillä leikkuupuimureita, ja tykkilavetti vetureineen on venäjältä tilauksessa.

-
-
Viesti Kirjoittaja McKorhone »
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Nykyään on kaikkea rompetta nurkat täynnä.
Maceja oli parhaimmillaan 18 kpl (+hirvee määrä kaikkia lisälaitteita niihin), mutta ne on nyt onneksi lahjoitettu museoon. Kun ei enää meinannut mahtua sekaan.
Sitten on vanhoja putkiradioita, puhelimia (sekä lanka-, että känny-).
Vanhoja kameroita, leivänpaahtimia, hiusföönejä, käsivatkaimia, työkaluja, punnuksia, puntareita jne. jne.
Soundi-lehtiä löytyy -70-luvulta tähän päivään kaikki numerot.
En mä oikeastaan raaski heittää mitään kamaa pois ja kirppiksiltä tarttuu kaikenlaista aina mukaan.
-Harri
-
-
Viesti Kirjoittaja remform »
Tällä hetkellä kuitenkin keräilen lähinnä opintopisteitä, jotta joskus valmistuisinkin.
-
Viesti Kirjoittaja matti503 »
iPhone 3G 16
FJS tornikone: Scientific Linux 6.1
"If it makes money... We don't make a lot of money, not to start out... We'll figure out how to make money on the community perhaps later."
-Steve Ballmer
-
http://www.kalliolainen.com/yleistulos.phpmatteus/2 kirjoitti:Woot?!harri kirjoitti:fritsuja ja kolikoita.
Fritsut on siis niitä mitä yläasteella vaihtoehtoisesti joko ylpeinä esiteltiin tai noloina peiteltiin?
..
-
- Ylläpitäjä
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Ja tuolla hiukan lisää opiskeltavaa http://www.slangi.netamanita kirjoitti:Nytpä sitten pääsi päivittymään mukavasti Stadin sanastoon edellisen vinkkilinkin avulla, opiskeltavaa tuntuu jonkin verran riittävän!
Ja kuten kummastakin selviää ovat fritsut siis postimerkkejä.
-Harri, slangispettarin omaava
http://www.harriahola.net/slangi.html
-
- Ylläpitäjä
Fritsuista kyllä puhuttiin aiemmin MYÖS näiden kaulalla tai missä milloinkin olevien "mustelmallis-likipitäisten" iholla sijaitsevien intohimomerkkien yhteydessä ja kutsun minä niitä siten edelleenkin. Asiayhteys kertoo helposti, kummasta merkistä on kyse. 8)harri kirjoitti: Ja kuten kummastakin selviää ovat fritsut siis postimerkkejä.
-Harri, slangispettarin omaava
http://www.harriahola.net/slangi.html

Ja hei, onnea slangispettari-kympistä!!!

-
-
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka