Ite oon kans joskus siirtäny rumpu raitoja GP:stä GB-projektin pohjaks... En ainakaan oo keksiny mitään kovin hyvää konstii... Muuta ku ton export (to wav) ja sit import... Parempi ratkasu kiinnostais mua kans.
-Scorpio- kirjoitti:se vetää sitten biisin pelkällä huilulla ja se ei taas kuulosta hyvälle
Ei se varmaan mitään kitarasoundista muodostuvaa audiofilettä (WAV) muuta huilusoundiseksi?
kyllä se näin tekee valitettavasti...
Ei ole mahdollista. Joko Guitar Pron WAV -vienti ei toimi tai sitten olet vetänyt MIDI:nä tavaran GarageBandiin. Oletuksena GarageBand saattaa antaa MIDI-raidalle minkä tahansa saundin, esimerkiksi huilun. Listasta voi valita erilaisia kitaroita, vaikka oletuksena tulisi mitä.
Se tosiaan antaa oletuksena sieltä tuon huilun, joten kyseinen biisi heittämällä haluamallesei raidalla (vaikka lead kitara) siitä tulee soundillisesti tuo lead kitara. Mutta kysyn nyt sitten vielä täällä kun tuolta toisesta ketjusta en vielä saanut vastauasta, että eikö kukaan todellakaan ole testaillut Guitar Porttia? Lähinnä laitteen toimivuus kitaran äänittämisen suhteen kiinnnostaisi kovasti.
Toveri Kaimapoikani kirjoitti:Ite oon kans joskus siirtäny rumpu raitoja GP:stä GB-projektin pohjaks... En ainakaan oo keksiny mitään kovin hyvää konstii... Muuta ku ton export (to wav) ja sit import... Parempi ratkasu kiinnostais mua kans.
Itseäni lainaten... Nyttemmin olen siirtänyt noita raitoja pohjiksi juurikin mideinä sillä ainakaan mulla toi WAV-export ei mac versiossa pysy tahdissa!?! En käsitä miten se on mahdollista mutta niin se vaan menee. Eli helpommalla pääsee kun siirtää midinä ja vaihtaa sitten ne huiluraidat haluamikseen instrumenteiksi. Soundillisia virheitä löytyy vieläkin, mutta jos tarkoitus on tehdä midillä vain jotain pohjia jotka myöhemmin poistetaan / korvataan niin ei kai sen väliä.
BulletFace kirjoitti:
Mutta kysyn nyt sitten vielä täällä kun tuolta toisesta ketjusta en vielä saanut vastauasta, että eikö kukaan todellakaan ole testaillut Guitar Porttia? Lähinnä laitteen toimivuus kitaran äänittämisen suhteen kiinnnostaisi kovasti.
Veikkaan edelleen että kyllä se toimii. TonePortti on ainakin ollut mieleen. Ja kuten joku viisas jo neuvoi, käy ihmeessä jossain kaupassa demoamassa?
Saanut hassun obsession kyseiseen vehkeeseen, pakko saada 8) Noh, ei vaineskaan. Kävin kyllä paikallisessa aina hyvin palvelevassa liikkessä, jossa todettiin, että "tilaa thomanilta" että se siitä kokeilusta sitten. Mutta mikäs malli tuosta TonePortista sinulla on? Sekin ilmeisesti LineSixin vehje?
Samaa kategoriaahan nuo on: http://line6.com/products/computerbased/
Kun en oo vieläkään saanut ihan selville että mikä se sun tarkka käyttötarkoitus on?
Pelkkää kitaraa garageen? Sitten ehkä toi Guitar versio (jossa kai paremmin malleja) mutta jos meinaat muutakin nauhoitella tai jos sulla on esim. Logic niin sanoisin että Tone.
Siis lähinnä kitaraa ja jos laitteesta löytyy optiot muidenkin (mikkien) sisään tuloille niin sehän on pelkkää plussaa. Juuh, tuo TonePort vaikuttaa aikas hyvältä ja kyllä logic käytössä. Pitää varmaan sitten tilata se.
BulletFace kirjoitti:
Mutta kysyn nyt sitten vielä täällä kun tuolta toisesta ketjusta en vielä saanut vastauasta, että eikö kukaan todellakaan ole testaillut Guitar Porttia? Lähinnä laitteen toimivuus kitaran äänittämisen suhteen kiinnnostaisi kovasti.
Veikkaan edelleen että kyllä se toimii. TonePortti on ainakin ollut mieleen. Ja kuten joku viisas jo neuvoi, käy ihmeessä jossain kaupassa demoamassa?