jaapinen kirjoitti:Hemmetti. Kovasti olisi Epressille käyttöä ja rahoituskin kunnossa. Kauhukseni satuin sitten lukaisemaan Storesta kommentteja, jotka eivät olleet varsinaisesti rohkaisevia. Täälläkin sen verran kuolemia, etten kyllä enää taida uskaltaa laitetta hommata. Ei viitsi sataa euroa sijoittaa laitteeseen, joka pamahtaa vuodessa...
Tuolla aikaisemmin lainauksessa:
In addition, Apple has recently changed the serial number of the APX, probably reflecting the change of manufacturer.
Eli vika tuskin koskee enää nykyisin myynnissä olevia malleja.
Kävin jälleenmyyjältä kysäisemässä asiaa, ja hänkin sanoi vain tyyliin "onhan noita jokunen tullut, mutta ei enenmpää kuin normaalisti". Oli kyllä sen oloinen, että on niitä sinnekin palauteltu. Letkuista haluaisin kovasti eroon, mutta katsellaampas tilannetta vielä hetki. Ja jos sarjanumero on nykyisin muuttunut, mitähän muotoa se mahtaa olla?
Mulla on verkossa Expressejä tällä hetkellä jotain 50 kipaletta, parin kolmen vuoden sisään kaikki hankittu, suurimmasta osasta takuut on menneet umpeen jo aikoja sitten. Yksi on pimahtanut joskus vuosi sitten ja sekin takuu aikana eli ei tuo "kuoleminen" kovin yleistä ole.
Etremejä on verkossa jotain kymmenkunta ja niistä on hajonnut aikoinaan yksi ja sekin meni takuun piikkiin.
Kumma kyllä täälläkin on viimeisen kuukauden ajan pätkinyt yhteys enemmän kuin normaalisti ja viikonloppuna sammui sitten kokonaan. Valot kyllä palavat laitteessa ihan normaalisti, mutta yhdistettäessä ilmoittaa vain virheestä, eikä mitään tapahdu. (joo ja welhon laskut on maksettu
Tänään pitää mennä viemään vissiin huoltoon, josko voivat mitään...takuut on mennyt umpeen jo aikaa sitten..
Jos valot palavat, tsekkaa nyt ensin järjestelmäasetukset -> verkko, onko kaikki OK.
Kyllähän vika voi Welhon päässä olla, Elisalla katkoksia on melko useinkin.
BugsBunny kirjoitti:Jos valot palavat, tsekkaa nyt ensin järjestelmäasetukset -> verkko, onko kaikki OK.
Kyllähän vika voi Welhon päässä olla, Elisalla katkoksia on melko useinkin.
Testattiin welhon asiakaspalvelun kanssa tätä ja yhteys toimi kun laitoin piuhan suoraan Bookkiin, mutta kun löin sen kiinni Expressiin niin verkko kyllä löytyy valikosta, mutta siihen ei pysty yhdistymään, ilmoittaa siis vain sitä yhteysvirhettä.. kotona on myös mini airportin päässä ja silläkään ei pääse verkkoon. Eli jotain häikkää on oltava varmaan Expressissä.
Airportin asentajatyökaluillakaan ei löydä asemaa.
BugsBunny kirjoitti:Jos valot palavat, tsekkaa nyt ensin järjestelmäasetukset -> verkko, onko kaikki OK.
Kyllähän vika voi Welhon päässä olla, Elisalla katkoksia on melko useinkin.
Testattiin welhon asiakaspalvelun kanssa tätä ja yhteys toimi kun laitoin piuhan suoraan Bookkiin, mutta kun löin sen kiinni Expressiin niin verkko kyllä löytyy valikosta, mutta siihen ei pysty yhdistymään, ilmoittaa siis vain sitä yhteysvirhettä.. kotona on myös mini airportin päässä ja silläkään ei pääse verkkoon. Eli jotain häikkää on oltava varmaan Expressissä.
Airportin asentajatyökaluillakaan ei löydä asemaa.
Jatketaanpa tähän ketjuun, kun on samantapaisia ongelmia:
Airport Express ei ole vielä kuollut, mutta on siihen suuntaan menossa. Langaton nettiyhteys alkoi tippua pois päältä muutama päivä sitten. Epäilin ensin ADSL-yhteyttä ja soittelin yhteydentarjoajaan. Yhteys nousi laitteiden rämppäyksen jälkeen ja ajattelin, että ongelma meni ohi.
Seuraavana päivänä sama ja nyt testasin nettiyhteyttä piuhalla. Se toimi, joten vian jahtaaminen kohdistui langattomaan Airportiin. Myöskään koneiden välinen verkko ei toiminut.
No, nyt langaton verkko toimii niin, että tukiasema näyttää verkon nimen (ennen nimen näkyminen ei ollut päällä) ja verkkoon pitää yhdistyä airport-valikon kautta jokaisen nukkumasta heräämisen jälkeen. Tämän jälkeen yhteys toimii ja pysyy myös päällä. Mutta yhteys ei osaa siis mennä automaattisesti päälle, myöskään kirjautuminen verkkoon ei onnistu jos verkon nimi ei ole näkyvissä.
Onko nämä oireita viallisesta/rikki menevästä Airport Expressista. Luin toisesta "Airport kuoli" -ketjusta, että voimassa oleva Applecare korvaa laitteen. Soitanko vain suoraan Applelle ja sanon että laittakaa uusi APX. Applecare on kahdessa koneessa voimassa ja APX:lla on ikää kuukautta vaille kaksi vuotta.
wanders kirjoitti:
No, nyt langaton verkko toimii niin, että tukiasema näyttää verkon nimen (ennen nimen näkyminen ei ollut päällä) ja verkkoon pitää yhdistyä airport-valikon kautta jokaisen nukkumasta heräämisen jälkeen. Tämän jälkeen yhteys toimii ja pysyy myös päällä. Mutta yhteys ei osaa siis mennä automaattisesti päälle, myöskään kirjautuminen verkkoon ei onnistu jos verkon nimi ei ole näkyvissä.
Minulle tuli sama ongelma jonkun OS-päivityksen jälkeen (taisi olla 10.3 > 10.4). Seuraava päivitys poisti ongelman - ainakin suurimmalta osin. Satunnaista takkuilua on kuitenkin. Toisessa koneessa (iBook) ei ongelmia.
Buffalon kortti. Se verkkolaitteen näköinen AirPort.
Omalle Airport Expressilleni kävi viikko sitten juuri niin kuin täällä monet ovat kertoneet: yhtäkkiä laite ei vain enää pihahtanutkaan eli oli muuttanut itsensä paperipainoksi. Soitin Applelle tästä ja kerroin sinänsä ystävälliselle tukihenkilölle, että AX on ostettu noin 23 kk aikaisemmin (tarkka ostopäivämäärä ei ollut enää tiedossa), niin hän vastasi "meillä on näille laitteille vuoden takuu ja tämähän on -heh heh- paljon vanhempi kuin vuoden". Vastasin, että valmistajan takuu ei voi lyhentää lakisääteistä kahden vuoden oletettavaa käyttöikää. Tähän tukihenkilö toteaa, että nyt kun mainitsin tämän asian niin hän voi tehdä reklamaation ja takuutani voidaan laajentaa.
Applella ja heidän palveluhenkilöillään on siis hyvin tiedossa, että heidän tulee korvata takuuajan jälkeenkin, mutta sitä he eivät tee, jos kuluttaja ei itse osaa sanoa taikasanoja. Kun nuo taikasanat olin lausunut, niin "takuutani laajennettiin" ja AX käskettiin viedä Helsingissä MacHuoltoon. Siellä huolto ei kauaa kupannut ja sain jo seuraavana päivänä uuden laitteen.
Iso kiitos siis MacHuollolle ja varsinkin tähän viestiketjuun neuvojaan jakaneille, joita ilman en ehkä olisi osannut vaatia oikeuksiani. Nyt on taas kaksi vuotta käyttöikää odotettavissa ja jos sinä aikana hajoaa, niin voin kaiketi aloittaa saman rumban alusta.
Jep...Täällä pimeni APX eilen ja takuu ei ole tietenkään voimassa ( ostettu 15kk sitten). Eivät Applelta suoralta kädeltä hyvittäneet, vaan nyt pitää odotella parisen päivää, että soittelevat takaisin. Ja takuukuittikin on tietysti hävinnyt....
Applelle soittaessani tuessa on aina sarjanumeron perusteella löytynyt oikea laite ja se, milloin se on ostettu. Muista ne taikasanat "odotettavissa oleva käyttöikä" ja niin pois päin.
BugsBunny kirjoitti:Applelle soittaessani tuessa on aina sarjanumeron perusteella löytynyt oikea laite ja se, milloin se on ostettu. Muista ne taikasanat "odotettavissa oleva käyttöikä" ja niin pois päin.
Ok..Pitää laittaa noita taikasanoja ihan paperille ja laukoa niitä sitten sopivaan väliin...Mutta tuo oli hyvä tietää, että takuukuittia ei aina välttämättä tarvita. Ostin laitteen stokkalta ja en tiedä olisivatko saaneet kaivettua kuitin jollain tapaa. Siis toivoa on
Soittivat juuri Applelta ja menee takuunpiiriin!! On ne ihmeellisiä taikasanoja...