Minulla on uudempi malli iPod nanosta. Olen todella tyytyväinen soittimeen, mutta muutama asia tuottaa harmaita hiuksia. Joskus kun koitan sammuttaa soitinta normaalisti play-nappia pohjassa painaen, laite ei sammu, ei sitten millään. Joutuu seikkailemaan vähän aikaa valikoissa, vaihtamaan kappaletta tms. jonka jälkeen painettaessa play-nappia pohjassa soitin sammuu normaalisti. Tätä tapahtuu vähän väliä.
Toinen ongelma liittyy valokuvien siirtämiseen nanoon iTunesin avulla. Olen tehnyt vaikka mitä saadakseni valokuvia soittimeen, mutta tuo synkronointi yms. iTunesin tyrkyttämä sekoittaa päätäni niin että meinaa tulla hulluksi. Eikö iTunesissa ole ominaisuutta, josta saisi vedettyä valokuvia soittimeen samalla tavalla raahaamalla kuten musiikkia? Täytyykö valokuvien siirto tehdä jonkin idioottimaisen synkronoinnin kautta? Miten saan edes lisättyä valokuvia itse iTunesiin? Kun painan Tiedosto ja sieltä Lisää Tiedosto Kirjastoon ja klikkaan jotakin valokuvaa, niin pitäisikö sen ilmestyä johonkin? Olen koittanut lisätä valokuvia näin, mutta ei ne ainakaan mihinkään ilmesty iTunesissa...
Jos näihin saisi vastausta niin olisin todella kiitollinen!
iPod nano ongelmat
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPod nano ongelmat
Viesti Kirjoittaja jacce »
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Tuota ensimmäistä ongelmaa esiintyy minullakin aina välillä. Tosin kyllä sen aina lopulta saa sammumaan, vaikka sitten pari sekuntia valikoissa seikkailemalla. Ärsyttäähän se, mutta pieni vaiva muuten loistavasti toimivassa laitteessa. Tuohon valokuvien kopiointiin en osaa sanoa mitään, kun sitä ei itse tule harrastettua. Toki voit siirtää kuvat Finderin kautta iPodille suoraan, mutta silloin niitä ei ymmärtääkseni voi katsella iPodilla, mikä lienee tarkoitus?
iMac 27" 2,66 GHz i5 | 8 GB | 1 TB | 10.11.0
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Moi.
Ei tuo iTunes synkronointi ole minusta kovin vaikeaa. Kun soitin on kiinni, näkyy synkronointi työkalu iTunesissa kun klikkaat soittimen nimeä vasemman puoleisesta sarakkeesta. Siellä on välilehti valokuville. Siellä voit määritellä hakemiston josta kuvat synkataan. Hakemisto lienee Windows-ajattelua, mutta se on yksi tapa.
Harvalla mahtunee koko kuvakirjasto soittimeen. Kun siirrät kuvia tuohon hakemistoon / hakemistosta niin ne päivittyy soittimeen / lähtee pois.
Ei tuo iTunes synkronointi ole minusta kovin vaikeaa. Kun soitin on kiinni, näkyy synkronointi työkalu iTunesissa kun klikkaat soittimen nimeä vasemman puoleisesta sarakkeesta. Siellä on välilehti valokuville. Siellä voit määritellä hakemiston josta kuvat synkataan. Hakemisto lienee Windows-ajattelua, mutta se on yksi tapa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Kallu »
En tiedä kuvittelenko vain, mutta mulla ainakin toi eka ongelma ilmenee aina kun oon yhtäkään podcastia kuunnellut sillä käynnistyksellä.
Kuuntelen vain harvoin podcasteja, mutta aina kun olen kuunnellut, niin pitää todellakin valikossa pomppia tovi että koneen nukkumaan saan.
Todellakin tämä voi olla vain harhakuvitelmaa, mutta ainakin tälläinen diagnoosi minulla![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kuuntelen vain harvoin podcasteja, mutta aina kun olen kuunnellut, niin pitää todellakin valikossa pomppia tovi että koneen nukkumaan saan.
Todellakin tämä voi olla vain harhakuvitelmaa, mutta ainakin tälläinen diagnoosi minulla
-
Itse en taas ole koskaan podcasteja kuunnellut.Kallu kirjoitti:En tiedä kuvittelenko vain, mutta mulla ainakin toi eka ongelma ilmenee aina kun oon yhtäkään podcastia kuunnellut sillä käynnistyksellä.
Todellakin tämä voi olla vain harhakuvitelmaa, mutta ainakin tälläinen diagnoosi minulla
-
Viesti Kirjoittaja Kallu »
No sitten voi olla että aivan kuvittelin kaiken podcasteistajacce kirjoitti:Itse en taas ole koskaan podcasteja kuunnellut.Kallu kirjoitti:En tiedä kuvittelenko vain, mutta mulla ainakin toi eka ongelma ilmenee aina kun oon yhtäkään podcastia kuunnellut sillä käynnistyksellä.
Mutta kuitenkin näyttää olevan enemmänkin ominaisuus kun monella ilmenee se.
Kyllähän tuo häiritsevää on. Toivotaan Applen korvaajan tuo seuraavaan päivitykseen.
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Täällä myös video-iPodissa sama vika. Onhan niitä päivityksiä jo tullut, mutta ei tuota ainakaan vielä ole niihin korjattu. Luulisi kyllä Applen olevan tietoinen asiasta.Kallu kirjoitti:Mutta kuitenkin näyttää olevan enemmänkin ominaisuus kun monella ilmenee se.
Kyllähän tuo häiritsevää on. Toivotaan Applen korvaajan tuo seuraavaan päivitykseen.
-Harri
-
-
Tällaista ominaisuutta en tiennytkään. Osaatko arvioida kuinka kauan soittimen pitää olla pausella ja hold päällä suunnilleen, että soitin sammuu? Täytyypäs testata...grege kirjoitti:Itselläni moista ongelmaa ei ole ollut (tai ainakaan ei ole ilmennyt). mutta toisaalta en juuri koskaan itse sammuta soitinta. Jätän sen pauselle ja laitan holdin päälle. IPod sammuu siitä kuitenkin niin nopeasti itsestään että ei luulisi akun liiemmin kuluvan.
-
Viesti Kirjoittaja alucard »
jacce kirjoitti:Tällaista ominaisuutta en tiennytkään. Osaatko arvioida kuinka kauan soittimen pitää olla pausella ja hold päällä suunnilleen, että soitin sammuu? Täytyypäs testata...grege kirjoitti:Itselläni moista ongelmaa ei ole ollut (tai ainakaan ei ole ilmennyt). mutta toisaalta en juuri koskaan itse sammuta soitinta. Jätän sen pauselle ja laitan holdin päälle. IPod sammuu siitä kuitenkin niin nopeasti itsestään että ei luulisi akun liiemmin kuluvan.
Nyt en ole täysin varma mutta 60 sec eli minuutti.
PowerMac G5 Dual 2.0GHz | iBook G4 | iPhone 3G S⃣ 32Gb
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka