Tollanen tuli mieleen kun pengoin vanhoja laatikoita ja löysin nipun levyjä...
Aikoinaan menin hankkimaan stereoiden jatkoksi tollasen MD-boxin ja vielä kannettavan versionkin ihan vaan kun sen piti korvata CD:t hetkenä minä hyvänsä... Mutta sitten tuli mp3:set ja iPodi yms. ja loppu onkin historiaa.
Tuon boxin (mikä v#@%u sen nimi nyt on? Tollanen laatikko... ) kytkin tohon stereoiden jatkoksi ja kuuntelin vanhoja nauhoituksia yms. mutta tolle kannettavalle ei oo kyllä mitään käyttöä. Poikkeaakohan sen jälleenmyyntiarvo nollasta? (Tsekkaan mallin myöhemmin jos joku luulee et sillä vois olla arvoa.)
Toveri Kaimapoikani kirjoitti:Tuon boxin (mikä v#@%u sen nimi nyt on? Tollanen laatikko... ) kytkin tohon stereoiden jatkoksi ja kuuntelin vanhoja nauhoituksia yms. mutta tolle kannettavalle ei oo kyllä mitään käyttöä. Poikkeaakohan sen jälleenmyyntiarvo nollasta? (Tsekkaan mallin myöhemmin jos joku luulee et sillä vois olla arvoa.)
Dekki.
Säästä itsellesi. Voit kummastuttaa joskus parin vuosikymmenen päästä jälkikasvua menneen ajan retrotekniikalla. Laitteella on enää pelkkä käyttöarvo.
Toveri Kaimapoikani kirjoitti:Tuon boxin (mikä v#@%u sen nimi nyt on? Tollanen laatikko... ) kytkin tohon stereoiden jatkoksi ja kuuntelin vanhoja nauhoituksia yms. mutta tolle kannettavalle ei oo kyllä mitään käyttöä. Poikkeaakohan sen jälleenmyyntiarvo nollasta? (Tsekkaan mallin myöhemmin jos joku luulee et sillä vois olla arvoa.)
Dekki.
Säästä itsellesi. Voit kummastuttaa joskus parin vuosikymmenen päästä jälkikasvua menneen ajan retrotekniikalla. Laitteella on enää pelkkä käyttöarvo.
Minidisc oli aikanaan mielestani 'coolin futuristinen' tekniikka. Kaytannossa CD:ta 10x parempi, mutta tuli auttamattomasti myohassa MP3 revoluution kynnyksella. Minidisc soittimet (ainakin Sonyn valmistamat) ja itse discit olivat laadukkaan oloisia ja mukava kayttaa erityisesti kannettavina laitteina.
Mac mini (M1, 2020) 16GB , iPhone 14 Pro, iPad Pro 10.5"
Joo ton dekin (löytyhän sille nimikin) aattelin säästää... Voi tosiaan vaikka soitella muksuille joskus noita vanhan bändin kanssa tehtyjä demo-nauhoja yms. On mulla oikein pari ostettua diskiäkin... Mutta toi todellinen kysymys onkin että käyttääkö noita enää kukaan? Koko homma tuli esille kun yks tyyppi pyysi biisien pohjia MD:lle nauhotettuna? Reaktio oli lähinnä että WTF!?!
Ai niin ja ton kannettavan koneen malli on: Sony MZ-R55
Tarviiko kukaan
Menee vähän hintavinkit / myynti osion puolelle... Pahoittelen sitä. Mut pistäkää vaikka joku visio YV:llä.
Mulla ei oo tolle tosiaan ollut mitään käyttöä ainakaan pariin vuoteen.
Vuosi sitten ostin siihen uuden akun kun aattelin sen elvyttää käyttöön mutta haaveeks jäi.
Ja jollain on siis tosiaan vielä käyttöä tolle tekniikalle...
Kertokaa nyt samalla alkuperäistä kysymystä kunnioittaen että mihin te noita MD-soittimia käytätte?
Toveri Kaimapoikani kirjoitti:
Kertokaa nyt samalla alkuperäistä kysymystä kunnioittaen että mihin te noita MD-soittimia käytätte?
Käyttäisköhän radiotasemat vielä haastatteluiden tekemiseen. Itse tallenna joskus pienempiä klubikeikkoja tms, koska omaa mp3-tallenninta ei vielä löydy.
Toveri Kaimapoikani kirjoitti:Kertokaa nyt samalla alkuperäistä kysymystä kunnioittaen että mihin te noita MD-soittimia käytätte?
MD-dekkiä Knalli ja sateenvarjo -kokoelman täydentämiseen. Jos rupeaisin äänittämään noita alusta nyt, en valitsisi MD-levyä formaatiksi, mutta kun jo lähes kaikki jaksot on tuossa formaatissa, niin paha se on enää vaihtaakaan.
Kannettavaa lähinnä backuppina silloin kun on epävarmaa, mahtuuko jakso levylle kokonaan vai ei.
Muutama vuosi sitten bändin keikka tuli md:lle äänitettyä. Monilla kavereilla on/oli kannettava md-soitin, mutta harvinainen näky jo tuolloin 3 vuotta sitten.
Toveri Kaimapoikani kirjoitti:Kertokaa nyt samalla alkuperäistä kysymystä kunnioittaen että mihin te noita MD-soittimia käytätte?
Telkkarissa ja pienimmissä teattereissa MD on oivallinen vehje "tehosteiden ajoon ja käytössä yleisesti. MD ei mieti läheskään niin kauan, kuin CD tai DVD soittimet, vaan toisto alkaa aikalailla samoin tein kun Play on puristettu päälle.
Ja mitä radiomaailmaan tulee, niin käytössä on joko MD tai sitten joku flash-tallennin.
taisin joskus kutosluokalla saada kenwoodin erillislaitteet, minidisc mukaanlukien 8) oli kyllä ahkerassa käytössä monta vuotta ja isoveljellä oli autossakin md-soitin. siinä vaiheessa kun rupesi musiikit olemaan tietokoneella niin jäi tarpeettomaksi.
viime vuoden puolella näin anttilassa edullisesti myynnissä sonyn kannettavia soittimia ja harkitsin, mutta olin liian hidas
Itse olen käyttänyt minidiskiä satunnaisten tutkimushaastattelujen tekemiseen, joita on opiskelujen kuluessa joutunut tekemän. Varsin mainio peli siihen hommaan. Ja sama laite toimii kannettavana musiikkisoittimena, vaikka ei ehkä olekaan yhtä kätevä kuin mp3-soitin.
Ostin Sonyn NetMD:n viitisen vuotta sitten. Oli kätevä peli, kun yhdelle diskille mahtui pakattuna neljä levyä. Biisit ladattiin nimitietoineen suoraan "nopean" usb:n kautta. Harmi, että Sonic Stage ohjelman tiedonsiirto oli erittäin bugista puuhaa.
Laite oli cooli ja näppärän pieni. Mutta liikkuvat osat eivät kovaa käyttöä kestä ja lopulta laite hajosi kokonaan. Ostin tilalle shufflen kaksi vuotta sitten.
Pikkusisko vertaili muutama vuosi sitten mp3-laitteiden gigamääriä ja totesi että ostamalla itselleen minidiskin ja käyttämällä minun vanhoja diskejä, gigatavun hinta putoaa mukavan pieneksi. Ja käsittääkseeni tykkää käyttää laitetta edelleen, vaikka ei SonicStagea osaa vieläkään käyttää.
Kyllähän noita tulee vielä joskus käytettyä. Stereoissa tommonen Sonyn MDS-JE510 dekki ja kannettavana joku myöskin Sonyn halppismalli.. MP3 on kyllä pahasti syrjäyttänyt kyseisen systeemin, enimmäkseen tulee koneelta tai ämppärisoittimelta kuunneltua musat, mutta ihan jees tuo MD muuten, aina se CD:n voittaa audiokäytössä kun vaan olisi yleistynyt.
Japanissa noita minidiscejä näki ainakin vuosi sitten ihan katukuvassa yleisesti, vaikka siellä on jos minkälaisia muitakin vermeitä.
Toveri Kaimapoikani kirjoitti:Tollanen tuli mieleen kun pengoin vanhoja laatikoita ja löysin nipun levyjä...
Aikoinaan menin hankkimaan stereoiden jatkoksi tollasen MD-boxin ja vielä kannettavan versionkin ihan vaan kun sen piti korvata CD:t hetkenä minä hyvänsä... Mutta sitten tuli mp3:set ja iPodi yms. ja loppu onkin historiaa.
Tuon boxin (mikä v#@%u sen nimi nyt on? Tollanen laatikko... ) kytkin tohon stereoiden jatkoksi ja kuuntelin vanhoja nauhoituksia yms. mutta tolle kannettavalle ei oo kyllä mitään käyttöä. Poikkeaakohan sen jälleenmyyntiarvo nollasta? (Tsekkaan mallin myöhemmin jos joku luulee et sillä vois olla arvoa.)
Voiko olla? Ite kans just eilen runttasin roinat MD-dekin päältä ja kuuntelin läpi vanhat MD:t. Löyty jotain vanhaa teknojumputusta.
MD on ainakin vielä parempi kun monet digitaaliset nauhoittimet, niissä ääni ei kertakaikkiaan vielä ole riittävän hyvä. Ainakin radioduunissa minidiscejä tulee käytettyä, mutta pikkuhiljaahan ne varmasti jäävät pois.
Oma Sonyn kannettava MD makaa laatikossa odottamassa kulttiarvoa. Kyllä se vaan oli kova peli kun siinä oli optiset liitännätkin ja kaikki... Ja 60sek bufferi tärinänvaimennukseen jne.. Ei se lenkkeillessä kumminikaan ihan pätkimättä pelannut.
Autossakin joskus oli Sonyn MD jonka joku sitten kävi ryöstämässä eräänä yönä (ei tosin huomannut ottaa kuskin ovitaskusta etupaneelia mukaan ) ja näin siirryttiin autoilussakin takaisin CD aikaan. Tämä siis 2002.
Pari HT miniä, Capsulea, Airporttia, pädiä ja puhelinta..
Heh, juuri tänää kyseli sisko minulta minidiscejä. Olisi tarvinnut kvartettinsa kanssa sellaista kun demon olisivat tehneet ja koulu sano jotta ostakaa discit itse. Siihen jäi sisko hermoileen discien puutteessa
Itse en oikein koskaan ymmärtänyt sitä minidisci trendiä. Tuli ja meni. Kaverit kehuskeli soittimillaan, muttei enää. iPod jyllää.