käänsi säätimistä eternetin päälle. Sähköposti ei vielä pelaa vaikka asetukset pitäisi
olla OK (IE 5.01 ja Outlook 5). Telewell ADSL-modemi on 4-porttinen ja kytkin
PS2:n 2-porttiin.
PS2:n verkkoyhteys ei ole suostunut toimimaan vaikka kytkin sen kokeeksi pelkästään Telewelliin. Asetukset PS2:ssa pitäisi olla kunnossa ja se löytyikin listalta palveluntarjoana.
Eli tämän alustuksen kysymys:
- Onko ollut vastaavia ongelmia pleikkarin kanssa. Luulen että asetukset PS2:ssa
eivät ole vielä kunnossa (yhteystesti ei mene eteenpäin).
- Samoin onko ollut ongelmia sähköpostin lähetyksen ja vastaanoton kanssa
(tästä herjaa).
- Mistä näen yhteyden nopeuden kun lupasivat nostaa nopeutta samaan rahaan
Lisäksi olen ymmälläni pitäisikkö minun hankia jokin ihme reititin koska olen siinä
luulossa ettei pleikkaria ja koneella surffailua voi käyttää yhtä aikaa.
Vielä kun saisi iMacin hurinan pois niin voisi heittää toisen koneen olohuoneeseen
tv-ohjelmatietojen katselua varten.
Kiitos etukäteen vastauksista epämääräisiin kysymyksiini, ilmaisutaidoissani olisi
kehittämisen varaa.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Joo ei siinä mitään reitittimiä tarvitse, pleikka vaan kiinni porttiin ja pelata ja surffailla voi yhtäaikaa. Paikallisessa pc-liikkessä tarjosivat väärää tietoa asiasta josta adsl-boxin ostin. Jompikumpi yhteys tietenkin voi kärsiä koska nopeus on rajallinen. Sonera lupaili nostavansa yhteysnopeuden ensin 1.9. mutta sivuillaan kertoi tämän tapahtuvan marraskuun aikana ja kuitenkin viimeistään 31.12. eli kiireet on kuin Elisan miehillä

Itse pleikkarin asetusten ja yhteyden saaminen on aiheuttanut tuulahduksen pc-maailmasta.
Valittavissa oli soneran yhteys jolla verkkoyhteys olisi pitänyt hoitua hetkessä. Mitä "#%¤Ä"
vielä, piti asettaa ip-osoitteet, DNS-osoitteet, verkkomaski ja oletusreitti. Nämä löytyi osittain
ohjekirjasta sekä iMacin järjestelmäkuvauksesta. Soneralta ei ole vieläkään tullut mitään
ilmoitusta että yhteys on kytketty vaikka olen sitä viikon käyttänyt. Huomasin yhteyden tulleen kun lankaliittymäni oli samalla katkaistu, asiakaspalvelu siellä ei tunnu olevan ajan
tasalla. Toivottavasti unohtavat myös laskuttaa.....