Ei kannata kokeilla 8 cm:n levyjä kelkattoman aseman kanssa. Tuon kameran kanssa ei kannata jatkaa, ei tule mitään. Menisin kauppaan neuvottelemaan jostain toisesta mallista joka tallentaa DV-nauhalle ja jossa on Firewire aka iLink.FCKT kirjoitti:Ostin eilen Sony Handycam DCR-DVD106E:n. Myyjä kaupassa sanoi, että videokamera on yhteensopiva Macin kanssa. Kun tulin kotiin, rupesin lueskelemaan käyttöohjetta, jossa sanotaan kameran mukana tulleesta Picture Motion Browserista: "for Windows only". Kyseisen ohjelman merkityksellisyys ei ole minulle selvä - onko kameraa järkeä pitää, kun ko. ohjelma ei toimi? Kyseessä on kuitenkin 500 € arvoinen kamera, enkä viitsisi sitä pitää jos joku olennainen ohjelma ei toimi.
Toisekseen: voiko 8 mm DVD-RW-levyjä työntää MacBook Pron cd-pesään? Kamera ei tunnu tunnistavan Macia tai toisinpäin, vaikka niiden kai ainakin periaatteessa pitäisi toimia keskenään. Mistähän tässä voi olla kyse?
Toivottavasti kyseessä on joku yksinkertainen kikka, jolla kaiken saa toimimaan. Asialla on kiire, koska kameralle on perjantaina välttämätön tarve.
Tyhmät kysymykset
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
-
-
Viesti Kirjoittaja Toveri Kaimapoikani »
Oon kans käyttäny tollasta Sonyn DVD:lle kirjottavaa kameraa enkä voi kyllä suositella Maccia käyttävälle ihmiselle. Kuten MVi sanoi: DV ja Firewire rOCKS!MVi kirjoitti:Ei kannata kokeilla 8 cm:n levyjä kelkattoman aseman kanssa. Tuon kameran kanssa ei kannata jatkaa, ei tule mitään. Menisin kauppaan neuvottelemaan jostain toisesta mallista joka tallentaa DV-nauhalle ja jossa on Firewire aka iLink.FCKT kirjoitti:Ostin eilen Sony Handycam DCR-DVD106E:n. Myyjä kaupassa sanoi, että videokamera on yhteensopiva Macin kanssa. Kun tulin kotiin, rupesin lueskelemaan käyttöohjetta, jossa sanotaan kameran mukana tulleesta Picture Motion Browserista: "for Windows only". Kyseisen ohjelman merkityksellisyys ei ole minulle selvä - onko kameraa järkeä pitää, kun ko. ohjelma ei toimi? Kyseessä on kuitenkin 500 € arvoinen kamera, enkä viitsisi sitä pitää jos joku olennainen ohjelma ei toimi.
Toisekseen: voiko 8 mm DVD-RW-levyjä työntää MacBook Pron cd-pesään? Kamera ei tunnu tunnistavan Macia tai toisinpäin, vaikka niiden kai ainakin periaatteessa pitäisi toimia keskenään. Mistähän tässä voi olla kyse?
Toivottavasti kyseessä on joku yksinkertainen kikka, jolla kaiken saa toimimaan. Asialla on kiire, koska kameralle on perjantaina välttämätön tarve.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
Kalenterin muistutus/herätys (alarm) ikkuna piilossa
Viesti Kirjoittaja laika »
Kovasti ujo tuntuu siis olevan mutta mitenköhän saisin sen rohkeasti esille, kokonaan näkyviin?
-
Dialogi
Viesti Kirjoittaja sivullinen »

Sitä olen miettinyt kun tulee tuollainen tallennus-dialogi, jossa focus on Tallenna-painikkeella, niin miten näppäimistöllä pystyn siirtymään esimerkiksi Älä tallenna -painikkeeseen? Olen yrittänyt jos jonkinlaisia sihft+omppu+optio+nuoli -viritelmiä.
Päivän mietelause: http://sivullinen.kapsi.fi/?p=3
-
Re: Dialogi
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Ctrl + Tab ja valitset esim. Älä tallenna ja sitten painat välilyöntiä.sivullinen kirjoitti:
Sitä olen miettinyt kun tulee tuollainen tallennus-dialogi, jossa focus on Tallenna-painikkeella, niin miten näppäimistöllä pystyn siirtymään esimerkiksi Älä tallenna -painikkeeseen? Olen yrittänyt jos jonkinlaisia sihft+omppu+optio+nuoli -viritelmiä.
-
Kiitos neuvosta, mutta itselläni tuo ei ainakaan toiminut. Sitkeäsi Tallenna -nappi on sininen.AppleFarmer kirjoitti:Ctrl + Tab ja valitset esim. Älä tallenna ja sitten painat välilyöntiä.
-
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Ainakin minulla on niin esim. Teksturissa, että Tallenna on oletuksena sininen ja Älä tallenna ympärillä on sininen kehys. Jos painan Enter, se tallentaa ja jos painan välilyöntiä, niin se ei tallenna.

Onkohan tässä jokin muu esiasetus, joka minulla on päällä ja sinulla ei.
-
Aika jännä juttu. Mulla ei tosiaan tuota sinistä reunusta tule vaikka painelisin mitä tahansa. Välilyöntiä painamalla ei myöskään tapahdu mitään. Texturin asetuksista en löytänyt mitään tähän viittaavaa. Pitänee myöhemmin paneutua ongelmaan syvällisemmin. Kiitos kuitenkin avustaAppleFarmer kirjoitti:Kyllä se Tallenna on edelleen sininen, mutta niiden kahden muun napin ympärille tulee sinertävä kehys, josta näet minkä olet valinnut.
Ainakin minulla on niin esim. Teksturissa, että Tallenna on oletuksena sininen ja Älä tallenna ympärillä on sininen kehys. Jos painan Enter, se tallentaa ja jos painan välilyöntiä, niin se ei tallenna.

-
-
Viesti Kirjoittaja paanos »
Meillä on täällä rivitaloyhtiössä käytössä HomePNA-nettiliittymät, joiden tahmaaminen ei ole mitenkään uutta. Mutta nyt on jo viikon ajan ollut sellainen tilanne, että Safari ja Firefox eivät tahdo ladata mitään sivustoja. Esimerkiksi Iltasanomien etusivun lataamiseen menee about 3 minuuttia ja todella usein tulee ilmoitus, ettei jollekin sivulle saa yhteyttä.
Sivujen ja niiden kuvien lataaminen on siis äärimmäisen hidasta ja usein se ei onnistu ollenkaan.
Mutta kummallista tässä on se, että jos tallennan joltakin sivustolta koneelleni esim. videon tai mp3-tiedoston, niin itse lataus tulee erittäin nopeasti ja normaalivauhdilla.
En tiiä, iBookilla ja MacBookProlla molemmilla sama ongelma. Sivut eivät tahdo aueta millään, mutta downloadattaessa tiedostoja ne tulevat normaalivauhtia sivustolta kuin sivustolta.
Vinkkejä?
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Järjestelmäasetukset - > Ulkoasu -> on valittavana Grafiitti tai Sininen.sivullinen kirjoitti:Aika jännä juttu. Mulla ei tosiaan tuota sinistä reunusta tule vaikka painelisin mitä tahansa. Välilyöntiä painamalla ei myöskään tapahdu mitään. Texturin asetuksista en löytänyt mitään tähän viittaavaa. Pitänee myöhemmin paneutua ongelmaan syvällisemmin. Kiitos kuitenkin avustaAppleFarmer kirjoitti:Kyllä se Tallenna on edelleen sininen, mutta niiden kahden muun napin ympärille tulee sinertävä kehys, josta näet minkä olet valinnut.
Jos ei sinerrä niin valittuna on varmaan se Grafiitti.
Pelkällä tabulaattorilla voi liikkua painikkeesta toiseen, välilyönti valitsee niin kuin AppleFarmer kirjoitti.
-
Katsoin Järjestelmäasetukset ja siellä oli sininen valittu. Käynnistin jopa Maccini uudestaan, mutta dialogeissa en silti pysty siirtymään näppiksellä mitenkään napista toiseen. Kokeilin myös Järjestelmäasetuksista ottaa käyttöön graffitin mutta mikään ei tunnu auttavan. Aika omituista.MVi kirjoitti:Järjestelmäasetukset - > Ulkoasu -> on valittavana Grafiitti tai Sininen.
Pelkällä tabulaattorilla voi liikkua painikkeesta toiseen, välilyönti valitsee niin kuin AppleFarmer kirjoitti.
-
Viesti Kirjoittaja miggo3 »
Täällä ihan sama juttu, ei valitse millään yhdistelmällä...ja sininen valittuna.sivullinen kirjoitti:Katsoin Järjestelmäasetukset ja siellä oli sininen valittu. Käynnistin jopa Maccini uudestaan, mutta dialogeissa en silti pysty siirtymään näppiksellä mitenkään napista toiseen. Kokeilin myös Järjestelmäasetuksista ottaa käyttöön graffitin mutta mikään ei tunnu auttavan. Aika omituista.MVi kirjoitti:Järjestelmäasetukset - > Ulkoasu -> on valittavana Grafiitti tai Sininen.
-
Hyvä! Sit meitä on jo kaksimiggo3 kirjoitti:Täällä ihan sama juttu, ei valitse millään yhdistelmällä...ja sininen valittuna.

-
-
AppleFarmer kirjoitti:En usko, että sininen / grafiitti on se juttu, joka tässä on ratkaiseva. Namiskuukkeli löytyy jostain muualta.

Näin on. Eli OS X:n versioista 10.2 eteenpäin on joku full keyboard access mode -asetus, joka minulla oli jostakin syystä mennyt sijoiltaan (kts. oheinen kuva). Kun muutin asetuksen kohtaan Kaikki säätimeet, niin johan rupes wörkkimään.
-
-
Viesti Kirjoittaja miggo3 »
sivullinen kirjoitti:AppleFarmer kirjoitti:En usko, että sininen / grafiitti on se juttu, joka tässä on ratkaiseva. Namiskuukkeli löytyy jostain muualta.
Näin on. Eli OS X:n versioista 10.2 eteenpäin on joku full keyboard access mode -asetus, joka minulla oli jostakin syystä mennyt sijoiltaan (kts. oheinen kuva). Kun muutin asetuksen kohtaan Kaikki säätimeet, niin johan rupes wörkkimään.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Tä?kuningascobra kirjoitti:onko muuten käyttää webkameraa macbookin ja windows koneen välillä?

Ai että voiko käyttää?
No joo, Skypessä ihan sukkana. Mesehommissakin taitaa nykyään onnistua, mutta Macissa pitää olla... olikos se aMSN? Ja iChatin ja AOL Messengerin välillä on voinut jo kauan.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
-
Viesti Kirjoittaja arv »
Helpoimmalla tässä tapauksessa pääsee kun painaa Omppu – D (Don´t Save)sivullinen kirjoitti:
-
Kiitos tästäarv kirjoitti:Helpoimmalla tässä tapauksessa pääsee kun painaa Omppu – D (Don´t Save)sivullinen kirjoitti:

Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka