Minäkin luin kyseisen artikkelin TM:stä ja innostuin juuri noista AKG K 324 P- kuulokkeista. Olisin halukas tietämään, että mistä noita saa suomessa. Ja saako mistään suomalaisesta verkkokaupasta tilattua? [/quote]
Samassa TM:n artikkelissa epäiltiin, että Sennheiser CX 300 ja JBL REF 220 ovat niin samanlaisia, että ne "kuuluvat samaan sukuun." Ohjehinnat vaan 30 egee kalliimmat.
Minulla myöskin Kossin Spark Plugit (vai The Plugit, vai mitkä lie). 1,5 vuoden käytön jälkeen pelittävät edelleen mainiosti, vaikkei heti uskoisi tuollaisista tulppasuojaimien tapaisista kuulokkeista.
Plussaa erityisesti se että pienellä teholla saa paljon ääntä korvaan (akkua säästyy, erittäin mukavaa 1gen nanon kanssa) ja vanhemmiten nuo tyynyt ovat ilmeisesti väsyneet korvieni muotoihin; ei enää tarvitse painaa kasaan ennen korviin asettelua, vaan voi pyöritellä suoraan korvaan, menevät riittävän syvälle ja antavat täyteläisen äänen.
Ei voi ihan suoraan suositella paljon vokaalista musiikkia kuuntelevalle lauluäänien tunkkaisuuden vuoksi, mutta konemusiikkiin ja muuhun happojatsiin erittäin hyvät.
iMac i5 (late 2009)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
TM:ssä moitittiin hiukan, että Spark Plugit ei pysy korvissa. Itelläkin oli pieniä vaikeuksia ilman pipoa, mutta kun käänsi tulpat toisin päin siten, että se levenee korvaan päin, niin johan toimii. Pystyy vaikka mossaan ja hyvin pysyy
timos kirjoitti:Samassa TM:n artikkelissa epäiltiin, että Sennheiser CX 300 ja JBL REF 220 ovat niin samanlaisia, että ne "kuuluvat samaan sukuun." Ohjehinnat vaan 30 egee kalliimmat.
Sennheiser HD490 tulee käytettyä kotona, mutta ulkona liikuttaessa nanon mukana tulleita nappeja. Nuo Sennheiserin kuulokkeet ovat omiaan nanoon, pieni impedanssi 32 Ohmia sopii nanon kanssa hyvin.
iPodin omat pari vuotta vanhat napit ja Etymotic ER6i jos ei halua kuunnella muuta meteliä (bussissa, kaupungilla, jne) http://www.etymotic.com/ephp/er6i.aspx
TM:n testissä ei pärjännyt erityisesti, mutta tärkeintähän on miten itse kuulee.
Totta turiset mutta niin kauan kun ihmiset testaa omalla kuulolla niin ei ole testeihin niin kauheasti luottamista, parempi että itse koekuuntelee ne kuulokkeet jotka on hankkimassa.
Veljen Porta Proita lainatessa täytyy kyllä sanoa että ei ole maineella kehuskeltu - niinkun muissakin kossin kalliimmissa kullokkeissa äänenlaatu on jumalainen... kuitenkin nappikuulokkeet sopivat omaan käyttötyyliini paremmin joten voisi harkita sparks/the plugejen hankintaa - ovatko niiden äänenlaatu lähellä portaproita?
No, Koss porta pro tietenkin, mutta yhdyn johonkin aiempaan kirjoitukseen sennheiser px 100 paremmuudesta. Jos kuuntelen kotona ovat senkut käytössä, mutta ulkona liikkuessa porta pron jousumainen rakenne kestää paljon kovempaa kohtelua kuin senkkujen muovi (ei niitä jaksa aina sinne kotloon tunkea) ja eittämättä se basso korostuu ihan terpeellisesti liikenteen melussa.
Olen kylä taas harkinnut pienempia "plugeja" kokemuksia senkun cx300ta?
Käytin vähän aikaa noita Applen omia, mutta viikko-pari sitten ostin Sennheiserin MX70:set. Hyvä soundiset napit kyllä. Jouduin vaan laittamaan pehmusteet nappien päälle, että ne ei putoa korvasta ja saa parhaat soundit irti.
Itse ostin ipod nano 4Gb tuossa reilu kuukausu sitten. Ensin kuuntelin koss sparta plugeilla, joihin pstin verkkokaupasta ne silikooni tutit. Viimeviikolla sain gsm-storesta tilaamani koss porta pro:t. Ei voi kuin olla tyytyväinen, varsinkin tuohon päälle 30e hintaan ei ollenkaan huono sijoitus. Ei noilla plugeillakaan huono ääni ollut, eivät vain enää pysyneet korvissa. Applen omia nappeja en ole tainnut koittaa edes muistaakseni. Missähän lienevät edes?
Entinen soittimeni oli/on creative muvo tx se 512Mt. Vaikka nano onkin muitasoittimia hieman kalliimpi, on se myös laadukkaampi. Metalliset kuoret (omani eivät ole ainakaan naarmuuntuneet), helppokäyttöinen ja selkeä valintakiekko, selkeä värinäyttö ja markkinoiden paras akkukesto. Todellakin hintansa arvoinen kapistus. Muvossa tällä hetkellä jää ainoaksi + nanoon nähden fyysisesti pienempi koko (paitsi paksuus), muttei tuo ole kamalan iso ero loppujen lopuksi.
viizei kirjoitti:Nyt on sitten tässä pari päivää kuunneltu uusilla Sennheiser CX300:lla. Ja pakko sanoa, että todella hyvät kuulokkeet!
Heh tossa vaan kattelin että taitaa olla kyllä aivan samaa tavaraa nuo Creativen EP-630 in-earit, ainakin ihan samanlaiset ulkokuoreltaan.
Mutta äänenlaatu aivan eri luokkaa..
Ilmeisesti olet molempia samaanaikaan verrannut koska tollasen kommentin heitit, itse olen erittäin tyytyväinen noihin EP-630:siin.
CX300:sia en ole kokeillut mutta niinkun näkyy kuvasta niin voisin vaikka vannoa että kyseessä on aivan sama tuote eri merkillä.
viizei kirjoitti:Nyt on sitten tässä pari päivää kuunneltu uusilla Sennheiser CX300:lla. Ja pakko sanoa, että todella hyvät kuulokkeet!
Heh tossa vaan kattelin että taitaa olla kyllä aivan samaa tavaraa nuo Creativen EP-630 in-earit, ainakin ihan samanlaiset ulkokuoreltaan.
Mutta äänenlaatu aivan eri luokkaa..
Ilmeisesti olet molempia samaanaikaan verrannut koska tollasen kommentin heitit, itse olen erittäin tyytyväinen noihin EP-630:siin.
CX300:sia en ole kokeillut mutta niinkun näkyy kuvasta niin voisin vaikka vannoa että kyseessä on aivan sama tuote eri merkillä.
Olen testannut molempia, sen takia ostinkin nämä CX300.
Käytössä toiset Shure E3 napit. Ensimmäiset kesti päivittäistä käyttöä kesät talvet 2 vuotta ja 7 kuukautta. Lopulta johdot nirhautuivat huonoiksi, muovi kuilui puhki muutamasta kohdasta.
Ääni ja käyttömukavuus ovat loistavat, toiset samanlaiset oli hankittava. Ostamalla halvemmat ei käyttöpäivää kohti tule säästöä kuin muutama sentti. Ja kalliimpia en kaipaa, hyvin kuuluu näilläkin.
Mäkin käytän iPodin kanssa shuren nappeja (e2c). Samoin kävi täällä että vajaan vuoden käytönjälkeen alkoi piuha temppuilemaan ja se menikin sitten takuun piikkiin.
Tullut vaan mietittyä että kuluttavatko nuo enemmän akkua kuin norm kuulokkeet?