itunes on HUONO
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Jos antaa iTunesin järjestellä itse kirjastoa, niin sitten on kaikki sekaisin. Ensimmäinen toiminto poistaa tämä ominaisuus ennenkuin lisää yhtään kappaletta. Tässä asiassa vaikuttaa tietenkin melkoisesti jos tagit on pielessä. Joka tapauksessa, vähemmällä pääsee jos hoitaa järjestelyn/nimeämiesen itse IMHO.
Meilläkin on perheessä useampia musiikin kuuntelijoita ja tulee siirreltyä musaa koneelta toiselle. iTunesin jäjestelemiä kappaleita on melkoisen ikävä haeskella ja kopasailla koneelta toiselle. Tosin iTunesin omaa jakoa ei ole testattu... vielä.
Airport Express -kaiuttimet ja tuleva AppleTV saisivat kyllä tukea muitakin ohjelmia, esim. QuickTimea. Muuten noi Expressit on aivan loistavia iTunesin kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja tved »
-
Itse en vain pidä sen tavasta nimetä kaikkea uusiksi.tved kirjoitti:Itunesin kirjaston ylläpito on minusta hieno toiminto. Kannattaa kokeilla sitä iTunesin jakoa, toimii todella hienosti. Kappaleita ei muuten tarvitse hakea sen kummemmin koneelta hakemistoista, niitä voi raahailla suoraan iTunesista esimerkiksi ulkoiselle levylle tai työpöydälle, kuinka vain tahtoo.
Kun lisäsin jokin aika sitten esim. kokoelman Murheellisten Laulujen Maa (vai olikohan se Synkkien, en jaksa käydä tarkistamassa
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Jaon huono puoli on että se on kiva kotona, mutta kun menen kannettavan kanssa töihin, siellä en haluaisi jakaa... edes salasanalla.
-
Viesti Kirjoittaja ATomiH »
Olisit voinut merkita iTunesissa että kyseessä on kokoelma, jossa on eri artisteja. Tämän jälkeen iTunes olisi järjestänyt kappaleet samaan kansioon.Toivonen kirjoitti: Itse en vain pidä sen tavasta nimetä kaikkea uusiksi.
Kun lisäsin jokin aika sitten esim. kokoelman Murheellisten Laulujen Maa (vai olikohan se Synkkien, en jaksa käydä tarkistamassa) niin melkein kaikki biisit meni esittäjien mukaisiin hakemistoihin. Olisin sitten halunnut siirtää kyseisen albumin toiselle koneelle yhtenä hakemistona, mutta eihän se enää onnistunut. Miltei mahdoton homma hakemistotasolla. Suoraan iTunesin soittolistasta varmaan onnistuu. En tiedä vaikuttaako jos siirtääkin Mac -> PC.
Jaon huono puoli on että se on kiva kotona, mutta kun menen kannettavan kanssa töihin, siellä en haluaisi jakaa... edes salasanalla.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Ei kannata sitten haeskella, vaan tee asia helpoimman kaavan mukaan; ota biiseistä kiinni ja raahaa iTunesin ikkunasta haluamaasi paikkaan. iTunesista nyt biisit on ainakin helppo löytää.Toivonen kirjoitti:iTunesin jäjestelemiä kappaleita on melkoisen ikävä haeskella ja kopasailla koneelta toiselle.
-
-
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Tähän just usein kulminoituu nää arkistointikeskustelut, mutta mä kerron sulle salaisuuden: Niitä biisejä voi sieltä iTunesista suoraan vedellä mountatuille levyille tai sähköpostein tai ihan mihin vaan. Ei siihen Finderia tarvita, ne on jo arkistoitu.Toivonen kirjoitti: Meilläkin on perheessä useampia musiikin kuuntelijoita ja tulee siirreltyä musaa koneelta toiselle. iTunesin jäjestelemiä kappaleita on melkoisen ikävä haeskella ja kopasailla koneelta toiselle. Tosin iTunesin omaa jakoa ei ole testattu... vielä.
Edit. No joo, tää viesti oli ihan turhaa toistoa. Sorry.
-
Tässä kuitenkin tullaan siihen alkuperäiseen asiaan; iTunes toimii eri tavalla kuin muut esim. Windows-soittimet ja siten aiheuttaa jonkin verran ihmetystä siirtyjälle.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Jos sun biisit on missä sattuu, se johtuu siitä, että tagit on väärin tai niitä ei edes ole. Jos tagit on kunnossa iTunes hoitaa kirjaston suvereenisti.
-
Itsellä kävi niin että iTunes järjesti hakemistoihin ja esittäjän mukaan, mikä oli ihan ok. Mutta sitten nimesi tiedostot vain kappaleen nimen mukaan. Se aiheutti pieniä ongelmia kun siirsi musat PC:lle. Tähänkin varmaan löytyy simppeli ratkaisu, kunhan on aikaa tarkemmin tutustua ja testailla asetuksia.MacFinn kirjoitti:Ja jos korjaat tageihin oikeat tiedot albumista, joka on hajonnut eri paikkoihin, iTunes järjestää ne kauniisti yhdeksi kansioksi. Kymmenen kertaa yksinkertaisempaa kuin Finderissa kerääminen.
Jos sun biisit on missä sattuu, se johtuu siitä, että tagit on väärin tai niitä ei edes ole. Jos tagit on kunnossa iTunes hoitaa kirjaston suvereenisti.
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Se simppeli ratkaisu on käyttää pc:lläkin iTunesia..Toivonen kirjoitti:Mutta sitten nimesi tiedostot vain kappaleen nimen mukaan. Se aiheutti pieniä ongelmia kun siirsi musat PC:lle. Tähänkin varmaan löytyy simppeli ratkaisu, kunhan on aikaa tarkemmin tutustua ja testailla asetuksia.

MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Tämä on asia, joka minua jaksaa ihmetyttää kerta toisensa jälkeen. Miksi minun tarvitsisi murehtia siitä, missä ne musiikkitiedostot koneella ovat ja missä järjestyksessä. Antaa iTunesin hoitaa homman, sitähän varten minulla on tietokone. Kunhan tagit on kunnossa, niin tuntuu käsittämättömältä, että alkaisin itse hallinnoimaan musiikkikirjastoa kansio- ja tiedostotasolla.Toivonen kirjoitti:Jos antaa iTunesin järjestellä itse kirjastoa, niin sitten on kaikki sekaisin. Ensimmäinen toiminto poistaa tämä ominaisuus ennenkuin lisää yhtään kappaletta. Tässä asiassa vaikuttaa tietenkin melkoisesti jos tagit on pielessä. Joka tapauksessa, vähemmällä pääsee jos hoitaa järjestelyn/nimeämiesen itse IMHO.
Meilläkin on perheessä useampia musiikin kuuntelijoita ja tulee siirreltyä musaa koneelta toiselle. iTunesin jäjestelemiä kappaleita on melkoisen ikävä haeskella ja kopasailla koneelta toiselle. Tosin iTunesin omaa jakoa ei ole testattu... vielä.
Jos haluan siirtää biisin iTunesista jonnekin, niin vedän sen kirjastoikkunasta haluamaani paikkaan. So Mac.

-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Siis onko tosiaan niin, että PC:n parempi mediasoitin ei osaa lukea id-tageja?Toivonen kirjoitti:Itsellä kävi niin että iTunes järjesti hakemistoihin ja esittäjän mukaan, mikä oli ihan ok. Mutta sitten nimesi tiedostot vain kappaleen nimen mukaan. Se aiheutti pieniä ongelmia kun siirsi musat PC:lle. Tähänkin varmaan löytyy simppeli ratkaisu, kunhan on aikaa tarkemmin tutustua ja testailla asetuksia.MacFinn kirjoitti:Ja jos korjaat tageihin oikeat tiedot albumista, joka on hajonnut eri paikkoihin, iTunes järjestää ne kauniisti yhdeksi kansioksi. Kymmenen kertaa yksinkertaisempaa kuin Finderissa kerääminen.
-
Nykyisin käytänkin. Yhteensopivuuden ja mm. Airport Express -tuen vuoksi.Wespa kirjoitti:Se simppeli ratkaisu on käyttää pc:lläkin iTunesia..Vähän aikansa elänyt tapa nimittäin tuo kappalenumeron tiedostonimeen lisääminen, imho.
Jos kaiken tekee iTunesilla, homma pelaakin noin. Entä jos haluat polttaa DVD:n jossa on useampi (kokoelma) albumi niin että albumit on omissa kansioissaan. Samalla haluat lisätä skannatut levynkannet hakemistoihin. Siis ei albumartia, vaan oikeat, tulostettavat kannet.AppleFarmer kirjoitti:Tämä on asia, joka minua jaksaa ihmetyttää kerta toisensa jälkeen. Miksi minun tarvitsisi murehtia siitä, missä ne musiikkitiedostot koneella ovat ja missä järjestyksessä. Antaa iTunesin hoitaa homman, sitähän varten minulla on tietokone. Kunhan tagit on kunnossa, niin tuntuu käsittämättömältä, että alkaisin itse hallinnoimaan musiikkikirjastoa kansio- ja tiedostotasolla.
Jos haluan siirtää biisin iTunesista jonnekin, niin vedän sen kirjastoikkunasta haluamaani paikkaan. So Mac.
Millähän sille samalle levylle saa poltettua muuta kuin ne kappaleet?
Ehkäpä mulla PC-tausta painaa sen verran että haluaisin nähdä hakemistorakenteen. Vähän kuin WYSIWYG siitä millainen levystä tulee, avaa sen sitten missä hyvänsä koneessa. Vatii vähän totuttelua antaa softan hoidella kaikki automaattisesti, useimmiten toimii helposti ja oikein. Joskus sitten taas... ei.
So Mac?

Ensinnäkin en ole väittänyt PC:n mediasoitinta paremmaksi. Toisekseen nekin osaavat lukea tageja ja editoida tageja, mutta yleensä ne eivät tee tätä automaattisesti oman logiikkansa mukaan.MacFinn kirjoitti:Siis onko tosiaan niin, että PC:n parempi mediasoitin ei osaa lukea id-tageja?
Arvaapa miksi nykyään käytän iTunesia, sekä PC:ssä että Macissä. En vain pidä sitäkään täydellisenä.
-
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Mun DVD-soittimeen ei saa iTunesia eikä se tajua mitään tägeistä. Kappalenumerolla biisit sentään tulee ulos oikeassa järjestyksessä.Wespa kirjoitti:Se simppeli ratkaisu on käyttää pc:lläkin iTunesia..Vähän aikansa elänyt tapa nimittäin tuo kappalenumeron tiedostonimeen lisääminen, imho.
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Vanhoja sekaisin menneitä kokoelma-albumeita on helppo etsiä kirjastosta lisäyspäiväyksen perusteella. Tullut muutamakin vanha levy laitettua ojennukseen.MacFinn kirjoitti:Ja jos korjaat tageihin oikeat tiedot albumista, joka on hajonnut eri paikkoihin, iTunes järjestää ne kauniisti yhdeksi kansioksi. Kymmenen kertaa yksinkertaisempaa kuin Finderissa kerääminen.
Ei kai kappalenumeron käyttämistä ole missään kielletty. Meinaan jos ja kun niistä on tässä selvästi hyötyä.Fixx kirjoitti:Mun DVD-soittimeen ei saa iTunesia eikä se tajua mitään tägeistä. Kappalenumerolla biisit sentään tulee ulos oikeassa järjestyksessä.
Jos on jotain erikoisempaa tarvetta, kannattaa poltella esim. Toastilla.Toivonen kirjoitti:Jos kaiken tekee iTunesilla, homma pelaakin noin. Entä jos haluat polttaa DVD:n jossa on useampi (kokoelma) albumi niin että albumit on omissa kansioissaan. Samalla haluat lisätä skannatut levynkannet hakemistoihin. Siis ei albumartia, vaan oikeat, tulostettavat kannet.
Millähän sille samalle levylle saa poltettua muuta kuin ne kappaleet?
Ehkäpä mulla PC-tausta painaa sen verran että haluaisin nähdä hakemistorakenteen. Vähän kuin WYSIWYG siitä millainen levystä tulee, avaa sen sitten missä hyvänsä koneessa. Vatii vähän totuttelua antaa softan hoidella kaikki automaattisesti, useimmiten toimii helposti ja oikein. Joskus sitten taas... ei.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Nemesis »
Kannattaisiko jo siirtyä nykyaikaan tuolla hardware-rintamallaNeliX4 kirjoitti:Tää uusin 7.xx on kyl aika tehosyöppö. 533mhz G4 kanssa ainakin 10000 biisin kirjaston avaaminen kestää n. 20 sek, kun ennen (6.xx) aukesi n.5 sekunnissa.

-
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Oikeastaan Off-Topic, mutta olettekos kokeilleet Podcastejä Windows-iTunesilla? On meinaan aika helkutin vaikeaa klikata sitä podcastiä niin että se lähtisi soimaan. En mä edes tiedä miksi, mäkillä toi skulaa ihan nätisti ja winkulla saa itkeä ihan liian usein. On tuosta se helppokäyttöisyys meinaan kaukana.ässä40 kirjoitti:iTunes on yks koko universumin historian helppokäyttösimpii ohjelmii ja fiksuimpia vielä..
-
Mitä sä tarkotat? Mulla ainakin duunikoneella(Windows) lähtee ihan normaalisti soimaan tuplaclikillä. Mul on siin toi uusin iTunes.BlueTide kirjoitti: Oikeastaan Off-Topic, mutta olettekos kokeilleet Podcastejä Windows-iTunesilla? On meinaan aika helkutin vaikeaa klikata sitä podcastiä niin että se lähtisi soimaan. En mä edes tiedä miksi, mäkillä toi skulaa ihan nätisti ja winkulla saa itkeä ihan liian usein. On tuosta se helppokäyttöisyys meinaan kaukana.
-
Juuri tuota, tosin usein vasta kun yrittää soittaa toista tai kolmatta podcastiä. Toi tuplaklikkaamiinen toimii joskus, mutta tosi usein se ei vaan tee mitään tai yrittää uudelleennimetä sitä podcastiä. Kun sitten renkuttaa hitosti eri podcastien välillä niin jossain välissä se mitä haluaisi soittaa lähtee sitten päälle.Simppa kirjoitti:Mitä sä tarkotat? Mulla ainakin duunikoneella(Windows) lähtee ihan normaalisti soimaan tuplaclikillä. Mul on siin toi uusin iTunes.
Ei vaan tajua, mäkissä toimii kuin unelma.
-
On kyl hämärää. Joskus mulla ei toiminut scrollit oikein tossa: Uninstasin ja asensin uudelleen ja rupes skulaan. Noita tollasia vikoja, on vähän hankala jäljittää. Ei muutaku kaikki kikat vaan käyttöön. Sun hiiri tietty toimii kaikissa muissa softissa täydellisesti?BlueTide kirjoitti:Juuri tuota, tosin usein vasta kun yrittää soittaa toista tai kolmatta podcastiä. Toi tuplaklikkaamiinen toimii joskus, mutta tosi usein se ei vaan tee mitään tai yrittää uudelleennimetä sitä podcastiä. Kun sitten renkuttaa hitosti eri podcastien välillä niin jossain välissä se mitä haluaisi soittaa lähtee sitten päälle.Simppa kirjoitti:Mitä sä tarkotat? Mulla ainakin duunikoneella(Windows) lähtee ihan normaalisti soimaan tuplaclikillä. Mul on siin toi uusin iTunes.
Ei vaan tajua, mäkissä toimii kuin unelma.
-
Jep. Tätäkin on asennettu ees taas, mutta ei vaan toimi. Tiedä sitten. Mulla on tossa toki Wacom kiinni, mutta ei sillä ole mitään eroa klikkaako kynällä vai hiirellä. Nou hätä, tosin, mä olen jo saanut luvan vaihtaa ton rakkineen Mac Prohon. Eli en jaksa edes debugata kun tosta selviää kuitenkin pienellä odottamisella.Simppa kirjoitti:On kyl hämärää. Joskus mulla ei toiminut scrollit oikein tossa: Uninstasin ja asensin uudelleen ja rupes skulaan. Noita tollasia vikoja, on vähän hankala jäljittää. Ei muutaku kaikki kikat vaan käyttöön. Sun hiiri tietty toimii kaikissa muissa softissa täydellisesti?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka