Safari / Firefox + MTV3 uutiset
-
Safari / Firefox + MTV3 uutiset
Viesti Kirjoittaja temej80 »
Asensin Flip4Macin jolla uutiset kyllä näkyvät, mutta täydelle näytölle Flip ei kuvaa osaa laittaa. Kuinka sen saisi siis kokonäytölle?
Toisekseen, olen katsellut TV7:ää safarin kautta, tämän sain kokonäytölle windows media playerilla.
Kun taas asensin tuon Flipin, se tavallaan jättää windows media playerin huomioimatta ja käynnistää TV7 lähetyksen Flipin kautta. Tämä aiheuttaa sen, että TV7 kuvaa ei saa kokonäytölle, koska Flip ei edelleenkään sitä tue.
Mikä avuksi?
-
-
Viesti Kirjoittaja hks »
Siinä ohjeet miten automatorilla voi pakottaa quicktimen fullscreeeniin.
-
-
Viesti Kirjoittaja 15379093 »
Kun taas asensin tuon Flipin, se tavallaan jättää windows media playerin huomioimatta ja käynnistää TV7 lähetyksen Flipin kautta. Tämä aiheuttaa sen, että TV7 kuvaa ei saa kokonäytölle, koska Flip ei edelleenkään sitä tue.
Itse katselen TV7 ja katselen sitä QT:llä en safarilla. Ja hyvin pelittää kokonäytöllä.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Käynnistä siis QT ja avaa file ylhäältä aseta url kehoiteeksi tuo TV7:n url ja jo alkaa pelittää koko näytöllä. Jos vierastaa ylävalikon käytöä niin fullscreen toiminnolle on ladattavissa myös QT:n full screen wigetti, mikä onkin ihan kiva lisä!
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
-
-
QT componets
Avaa Quick time kansio ja tartu Quick Time componets "lego" palikkan ja tiputat sen Quick Time kansioon. Ja vola.
Sulje QT kansio, kirjasto ja varmuudeksi saman tien aja levytyökalulla oikeuksien tarkistus. Ja nyt pitäisi pelittää kivutta.

Jos vain joku näkee korjattavaa niin korjaa! Kiitos
-
Quick Time ja TV7:n katselu!
Kun sinulla on QT auki ja päälimisenä niin avaa yläpalkista Arkisto > Avaa URL ja tänne kopioit sen Url kehoitteen mikä sinulla on näkyvissä Safarilla katsellessasi TV7:kaan sisään kirjautuneena.
Näin se muistaakseni meni, oli lopulta niin yksinkertainen juttu![a] Ja TV7 katselu toimii minulla niin että aukaisen QT > Arkisto > Avaa URL ja klikkaan TV7 osoitetta ja vola kanava aukeaa!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ratkaisu olemassa.
-
-
QT = Quick Time Jos siis sinulla on kuten arvelen Quick Time koneellasi niin kaikki on valmista, ei muuta kun tämän ohjeen mukaan toimit! "Ei tarvitse mitään ladata kaikki on siistemej80 kirjoitti:Noniin, palataanpa sitten aimoaskel taaksepäin. Voitko vielä kertoa tuon QT:n osoitteen, mistä sen voi imaista? Luulen että itse imasin jotain ihanmuuta kuin sen selaimen
tavallisessa QT:ssa.
Kun sinulla on QT auki ja päälimisenä niin avaa yläpalkista Arkisto > Avaa URL ja tänne kopioit sen Url kehoitteen mikä sinulla on näkyvissä Safarilla katsellessasi TV7:kaan sisään kirjautuneena.
Näin se muistaakseni meni, oli lopulta niin yksinkertainen juttu! Ja TV7 katselu toimii minulla niin että aukaisen QT > Arkisto > Avaa URL ja klikkaan TV7 osoitetta ja vola kanava aukeaa! Kuulostaa vaikealta mutta toimii, korjatkaa jos aihetta tai on helpompi
ratkaisu olemassa.
-
-
Viesti Kirjoittaja pastori70 »
kermit kirjoitti:Katseet kääntyy Cupertinoon, jossa muuan Apple Inc -niminen firma on katsonut parhaaksi, ettei perus QuickTime tue full screeniä. Asiaan auttaa maksullinen QuickTime Pro, tai jokin apuohjelma (nimiä en muista).

-
Viesti Kirjoittaja pastori70 »

-
Tulokseksi QT ilmoitti vain tosin "URL ei kelpaa"
-
Viesti Kirjoittaja ozone »
TV7:ää katselen QT:n flip4mac pluginin kautta. Olen vain käynyt laittamassa Flip4mac -asetuksista (Järjestelmäasetuksista), että videot avataan ulkopuolisessa ikkunassa, eli QT avataan ja rupeaa soittamaan videota - ja sitten vain fullscreeniin.
-
Tuo http://tv7.maxinetti.fi/ ei toimi, totta! Sillä sinun pitää kopioida sinne se URL mikä sinulla on näkyvissä Esim. Safarilla yläpalkissa silloin kun olet jo sisään kirjautuneena. Tämä URL nimittäin muttuu siiinä vaiheessa kun kirjaudut sisään "personoituu sinun käyttäjä tunnuksellesi" ja juuri tämän URL osoitteen tarvitset!temej80 kirjoitti:Niin tuohon äskeiseeni vielä että yritin osoitteella: http://tv7.maxinetti.fi/index.php
Tulokseksi QT ilmoitti vain tosin "URL ei kelpaa"
Siihen Safarin URL palkkiin tulee URL joka on vähän niinkuin sinun oma ( eli siinä on pitkä rimpsu koodia perässä silloin). Käytäppä siis ensin safaria vaikka jollain media playerillä millä saat auki Safarissa TV7:kan, Kopioi ylä palkista URL siinä vaiheessa kun TV 7 lähetys on jo avautunut ja ohjelma näkyy! ja sitten aukaiset tuon QT ja klikkaat yläpalkista arkisto > avaa URL ja tähän pastaa URL ja sen mukana oleva koko rimpsu.
Näin saat tämän toimimaan, tosin nuo WMV pluginit sinulla pitää olla ladattuna!
Tämä on vähan semmonen juttu että palvelun tarjoaja Maxinetti tässä pihalla on! Minusta heidän pitää kyetä tarjoamaan kanava palvelunsa niin että sitä voisi kutsua tämän osalta palveluksi (Esim. Nokia Missio ohjaa tämän tyyppisessä palvelusaan ERINOMAISESTI kaikkia käyttöjärjestelmien käyttäjiä).
Maxinettin ongelma on yhtiön pienuus eikä heillä ole yhtään apple maailmaa tuntevaa työntekijää talossa. Eikä varmaan vielä tarvetta tarjota palveluja "FRIIKEILLE"! Ps. olen yhtiön työntekijänä toiminut.
Minusta vika ei ole TV7:ssa eikä Ompussa tai QT:ssä vaan palvelun tarjoajassa! Toki heitä voi lähestyä asiallisella viestillä jonka olen tehnyt "10 kk:ta sitten. Voi vain kestää oman aikansa kun he vastaavat, odottelen vielä He heh,,,
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Noh leikki sikseen ja nukkumaan aamulla lähtö Osloon, koitan sieltä seurata kuinka asia sinulla temej80 etenee. Tuo on lopulta helppo juttu ja vaivan arvoinen ratkaistavaksi se nimittäin toimii, vaikka kuulostaakin konstikkaalle!
-
Sain kyllä QT:n toistamaan TV7:män ENNEN kirjautumista tulevan videonpätkän, mutta kun kirjaudun sisään QT kyllä avautuu mutta varsinaisen lähetyksen bufferointi loppuu AINA 3,6 sekunttiin. Tämä on todella outoa.
-
Eli nyt olet jo oikeilla jäljillä!temej80 kirjoitti:Vaikuttaa siltä, että asia mikä mättää on se että safari ei näytä koko url-osoitetta kun katselen TV7kaa. Osoite ei näy kokonaisuudessaan (personoituna) vaikka katson windows media playerilla tai flip4macilla.
Sain kyllä QT:n toistamaan TV7:män ENNEN kirjautumista tulevan videonpätkän, mutta kun kirjaudun sisään QT kyllä avautuu mutta varsinaisen lähetyksen bufferointi loppuu AINA 3,6 sekunttiin. Tämä on todella outoa.

asetukset, niin ei mene mopo käsistä).
Elä masennu minulla oli kyseinen rumba 10 kk:ta sitten ja hain siihen silloin apua hompusta josta sain hyvää apua mutta QT toimimaan saaminen TV7:kan kassavaati kyllä aikaa. Ja ei se mennyt hukkkaan, harmi etten tehnyt siitä mitään selkeää muistiin panoa.
Nyt olen Oslossa puucee läppärin kanssa ja toivoisin että joku Guru ohjaisi sinua. Sillä vasta perjantai iltana pääsen
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
Siis kärsivällinen kyllä se pian palkitaan!
-
ozone kirjoitti:Itse olen vetänyt AppleScriptillä tekemäni (kopioimani) ohjelman tuohon Dockiin ja kun sitten katson jotain QT-videopätkää, niin siitähän sen näppärästi saa napsautettua fullscreeniin.
TV7:ää katselen QT:n flip4mac pluginin kautta. Olen vain käynyt laittamassa Flip4mac -asetuksista (Järjestelmäasetuksista), että videot avataan ulkopuolisessa ikkunassa, eli QT avataan ja rupeaa soittamaan videota - ja sitten vain fullscreeniin.
TÄSSÄHÄN RATKAISU ON! Oletko ladannut flip4mac pluginin ja määritellyt kuten yllä ohjataan?,,,
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Laivamaa »
Latauslinkki
Video päälle ja klikkaa playkuvaketta dashboardissa --> vot! nauti full screenistä.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka