Nyt kun Apple on siirtynyt kokonaan mallistoissaan Inteliin, niin tahtoisin kysäistä, että onko enään mahdollista ostaa "uutta" omppua ppc-suorittimella. Lähinnä toivoisin löytävän jostakin G4 tai G5 -suorittimella olevan ompun. Taitaa olla ainoa vaihtoehto sellainen, että ostaisin jonkun käytetyn. Mietin vain, että olisiko ompulla jossai varastossa vielä vanhoja powerbook G4 -mallistoja, joita voisi hankkia jonku tietyn saitin kautta. Applestoressa taitaa olla näitä uudempia malleja vain.
Tiedän hyvin kyllä, että nykyset core-mallistot pesevät ppc:n täysin. Olen vain kiinnostunut tuosta ibarin power-arkkitehtuurista, ja mietin olisiko mahdollista hommata edullinen kone powerpc -suorittimella. Halvimmaksi taitaa tulla lähinnä sellainen skenaario, että skouttaisin jonkinlaisen vanhan ompu tai sitten joutuisi oottamaan ps3:seen, jos haluisi koneen missä ibarin nuhapumppu.
Löytyykö enään appleja powerpc-suorittimilla?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Löytyykö enään appleja powerpc-suorittimilla?
Viesti Kirjoittaja kuake »
-
Re: Löytyykö enään appleja powerpc-suorittimilla?
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Uusia PPC-Macceja ei ole enää keskitetysti myynnissä, ainoa mahdollisuus on bongata sellainen jonkin yksittäisen liikkeen varastosta. Taloudellisesti ei kylläkään ole järkevää ostaa "uutta".kuake kirjoitti:Tiedän hyvin kyllä, että nykyset core-mallistot pesevät ppc:n täysin. Olen vain kiinnostunut tuosta ibarin power-arkkitehtuurista, ja mietin olisiko mahdollista hommata edullinen kone powerpc -suorittimella.
Onhan Xbox 360:ssäkin IBM:n PPC-prosessori, mutta ymmärräthän että loppukäyttäjän vinkkelistä ei ole mitään merkitystä mikä prosessori koneen sisällä on?kuake kirjoitti:tai sitten joutuisi oottamaan ps3:seen, jos haluisi koneen missä ibarin nuhapumppu.
-
Paitsi Xbox360 et pääse itse rautaan. PS3:lla voit ajella omaa käyttistä ja päästä rautaan kiinni. Kyllä ppc:tä löytyy myös wiistä ja nykysessä pstwo on ppc-suoritin. pstwo on vain se ongelma, että rautaan ei myöskään pääse käsiksi. Eli tahtoisin sellaisen alustan, missä pääsisi omia ohjelmia pyöriteltyä.matteus/2 kirjoitti:
Onhan Xbox 360:ssäkin IBM:n PPC-prosessori, mutta ymmärräthän että loppukäyttäjän vinkkelistä ei ole mitään merkitystä mikä prosessori koneen sisällä on?
-
Viesti Kirjoittaja Toveri Kaimapoikani »
Kyllä noita PPC-suorittimella varustettuja ainakin oli vielä syksyllä varastoissa. Hinnat oli vaan ihan järjettömiä. Sähköpostilla suoritettu kyselykierros kaikille mahd. jälleenmyyjille selventää nykytilannetta kummasti.
Mutta jos PPC:n haluat (kuten itse halusin) suosittelen lämpimästi käytetyn hankkimista.
Mutta jos PPC:n haluat (kuten itse halusin) suosittelen lämpimästi käytetyn hankkimista.
-
Ikävä kuulla, että kehtaavat kaupat pyytää nosta "uusista" ppc-suorittimilla olevista koneista järjettömiä. Noh taitaa olla ompun "tyyppivika", ettei hinta meinaa tippua kirveelläkään. Sinänsä kattellu esimerkiksi täällä olevia myynti-ilmoituksia, ei mielestäni ole lähtenyt nuo vähän vanhemmat koneet kovinkaan edullisesti. Ellei sitten katsele jotain G3-suorittimilla olevia vanhuksia.Toveri Kaimapoikani kirjoitti:Kyllä noita PPC-suorittimella varustettuja ainakin oli vielä syksyllä varastoissa. Hinnat oli vaan ihan järjettömiä. Sähköpostilla suoritettu kyselykierros kaikille mahd. jälleenmyyjille selventää nykytilannetta kummasti.
-
Viesti Kirjoittaja Nemesis »
pstwo = PlayStation 2? PS2:ssa ei ole PPC-suoritinta, siinä on MIPS-prosessori (sukua mm. SGI:n työasemissa käytetyille prosessoreille).kuake kirjoitti:Paitsi Xbox360 et pääse itse rautaan. PS3:lla voit ajella omaa käyttistä ja päästä rautaan kiinni. Kyllä ppc:tä löytyy myös wiistä ja nykysessä pstwo on ppc-suoritin.
-
Ähh tuli pieni ajatuskatkos. Aivan oikein, että sama EE toimii suorittimena. PStwo (slime) malliin on vaihdettu I/O-suoritin (Hoitaa myös PS1-pelien tuen) PowerPC 440:ksi. Aikasemmin se oli MIPS-pohjainen RS3000/A. Muutenkin Sony on alkanut vaihtamaan av-laitteiden suoritin arkkitehtuuria pois MIPS:stä.Nemesis kirjoitti:pstwo = PlayStation 2? PS2:ssa ei ole PPC-suoritinta, siinä on MIPS-prosessori (sukua mm. SGI:n työasemissa käytetyille prosessoreille).kuake kirjoitti:Paitsi Xbox360 et pääse itse rautaan. PS3:lla voit ajella omaa käyttistä ja päästä rautaan kiinni. Kyllä ppc:tä löytyy myös wiistä ja nykysessä pstwo on ppc-suoritin.
Haastattelu asiasta koskien:
http://www.edn.com/article/CA6350202.ht ... ryid=21365
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka