Kävin hakemassa A-Link modeemin WLAN AP:llä (olikohan RR24AP)
No nyt näyttäis siltä, että MacBook putoilee wlanista (itse wlan -kuvake menee harmaaksi ja löytää Access Pointit vasta kun käyttää sleep modessa tms. radikaalimpaa).
Onko tunnettu vika MacBookeissa vai pitäisikö taistella modeemin tms. kanssa?
Voisiko jokin softa tehdä tätä? Transmission? tms.?
En millään viitsisi kierrättää konetta huollossa jonkin WLANin takia
Kiitos etukäteen.
.jukka
WLAN ja MacBook
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
WLAN ja MacBook
Viesti Kirjoittaja hyeena »
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Moi.
Aloita selvittely vaikka MacStumbler-ohjelmalla. Se näyttää WLAN-verkot, kanavat ja niiden voimakkuudet. Vihreä on hyvä voimakkuus. Kannattaa olla SSID:n eli verkonnimen lähetys päällä tukiasemasta. Se helpottaa jatkossa myös sitä että naapuri ei käytä samaa kanavaa.
Eräs ongelma on ollut toisin päin, nukkumisen jälkeen ei ole löytynyt verkkoja. Siitä pääsi jos Library > Preferences > SystemConfiguration plistit tyhjensi/tuhosi.
Mutta katsele ensin niitä voimakkuksia.
Edit: Tuo ohjelma pitää siis hakea itse netistä.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/14746
Aloita selvittely vaikka MacStumbler-ohjelmalla. Se näyttää WLAN-verkot, kanavat ja niiden voimakkuudet. Vihreä on hyvä voimakkuus. Kannattaa olla SSID:n eli verkonnimen lähetys päällä tukiasemasta. Se helpottaa jatkossa myös sitä että naapuri ei käytä samaa kanavaa.
Eräs ongelma on ollut toisin päin, nukkumisen jälkeen ei ole löytynyt verkkoja. Siitä pääsi jos Library > Preferences > SystemConfiguration plistit tyhjensi/tuhosi.
Mutta katsele ensin niitä voimakkuksia.
Edit: Tuo ohjelma pitää siis hakea itse netistä.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/14746
Vitutuksesta voimavara!
-
-
Haiskahtaa siltä jotta notta probleema koneesi päässä. Täällä on ollut keskusteluja näistä. Firmiksiä päivitelty yms. En omista kyseisen tyyppistä konetta joten en ole ollut silmä tarkkana. Ootellaan viisaampien vastausta... voithan odotellessai kokeilla tuota e.m. hakemiston hyllyttämistä.
Edit: Siis APeitä näkyi useita. Ja ketään ei ollut samalla kanavalla?
Edit: Siis APeitä näkyi useita. Ja ketään ei ollut samalla kanavalla?
Vitutuksesta voimavara!
-
Viesti Kirjoittaja Dukez »
itsellä ruvennut olemaan samanmoista ongelmaa. ekaksi netti tuntuu katkeavan ja välillä kone kadottaa koko verkon.
tajusin että tuo alkoi samoihin aikoihin kun yläkertaan muutti uusi naapuri ja sen verkko alkoi näkymään listassa. Minulla ssid piilossa. Aluksi epäilin airpotin päivitystä jonka myös tein jossain vaiheessa.
noh, muutto perjantaina niin katsotaan rupeaako toimimaan itsestään
tajusin että tuo alkoi samoihin aikoihin kun yläkertaan muutti uusi naapuri ja sen verkko alkoi näkymään listassa. Minulla ssid piilossa. Aluksi epäilin airpotin päivitystä jonka myös tein jossain vaiheessa.
noh, muutto perjantaina niin katsotaan rupeaako toimimaan itsestään

blackbook
-
Viesti Kirjoittaja Chico Conzales »
Mulla vastaavanlaisia onkkelmia, eli kone kadottaa yhteyden kun herätän. Virtajohdon irrotus ja boxi latailee hetken ni sit taas toimii. Eli uskaltaako tuolta tosiaan poistaa nuo systemconf...filet. Rupesin jo poistamaan mut kysy salasanaa niin tuli pas.. housuun ja ajattelin vielä varmistaa, kun en ole niin hirveän (lue:en ymmärrä mitään) perehtynyt näihin säätämisiin jne.
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.
-
-
Tiedostoja ei kannata poistaa, vaan hakemisto uudelleen nimetä, tai sisältö kopioida jonnekin muualle. Silloin ne saa takaisin jos ei auta, tai tilanne pahenee.Chico Conzales kirjoitti:Mulla vastaavanlaisia onkkelmia, eli kone kadottaa yhteyden kun herätän. Virtajohdon irrotus ja boxi latailee hetken ni sit taas toimii. Eli uskaltaako tuolta tosiaan poistaa nuo systemconf...filet. Rupesin jo poistamaan mut kysy salasanaa niin tuli pas.. housuun ja ajattelin vielä varmistaa, kun en ole niin hirveän (lue:en ymmärrä mitään) perehtynyt näihin säätämisiin jne.
Edit: Tässä yksi ketju jossa tuo auttoi:
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=87949
Vitutuksesta voimavara!
-
Re: WLAN ja MacBook
Viesti Kirjoittaja muku »
Minulla oli RR24AP käytössä, kylläkin PC-n kanssa. Kyseinen kone (ja/tai Elisa) kyllä reistaili siihen malliin että luovuin Elisan palveluista. Toki siihen vaikutti myös sekin, että Elisa lähti nostamaan hintoja.hyeena kirjoitti:Kävin hakemassa A-Link modeemin WLAN AP:llä (olikohan RR24AP)
No nyt näyttäis siltä, että MacBook putoilee wlanista (itse wlan -kuvake menee harmaaksi ja löytää Access Pointit vasta kun käyttää sleep modessa tms. radikaalimpaa).
Onko tunnettu vika MacBookeissa vai pitäisikö taistella modeemin tms. kanssa?
Voisiko jokin softa tehdä tätä? Transmission? tms.?
En millään viitsisi kierrättää konetta huollossa jonkin WLANin takia
Kiitos etukäteen.
.jukka
Jos joku haluaa, on kyseinen kone saatavilla - tuokaa mäyräkoira tai pullo hyvää viskiä ja viekää pois

Muistaakseni Elisan sivuilla oli joku ohjeistus, että jos WLANin laittaa bridge tai nat -tilaan sitten kyseinen konee toimii paremmin, joka oli myös totta. Muistaakseni oli ohjeistus hyvä ja helppo.
MacBook Air M2
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka