Winamp?
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
Winamp?
Viesti Kirjoittaja Anaconda »
Ostin tyhmyyksissäni Winampin juuri ennen kuin siirryin Mac-kantaan. Nyt harmittaa monikin seikka, ei vähiten rahan kulu. Jokatapauksessa Winampin käyttöön tottuneena ja iTunesia karsastavana haluaisin saada OSX puoellekin mieleiseni soittimen.
Onko Winampista a) Mac rebuffia, b) minkäänlaisia suunnitelmia kääntämisestä Macille tai c) muuta Winampiin verratavaa soitto-ohjelmaa OSXlle?
Onko Winampista a) Mac rebuffia, b) minkäänlaisia suunnitelmia kääntämisestä Macille tai c) muuta Winampiin verratavaa soitto-ohjelmaa OSXlle?
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Eipä taida mac-ihmisiä winampit paljoa kiinnostaa. On varmaan joku "look alike" olemassa mutta iTunes kietoo macin käyttäjän ennen pitkä kitaansa. Se soittaa ja listaa biisit, kääntää cd:t mp3 muotoon, polttaa cd-levyjä, soittaa nettiradiot, ruokkii podit musiikilla ja elokuvamaailmakin jo nykyään mukana ja saapa sillä ostettuakin musiikkia levyn kansineen. Kaukosäätimeksi kelpaa vaikka Nokian puhelin jos bluetooth löytyy. Äkkiseltään en keksi paljoa lisätävää tuohon softaan..
-
Viesti Kirjoittaja Anaconda »
niin - kaukosäädin on ymmärtääkseni rautaan siduttu ominaisuus, ja winampista löytyy aivan samat featuret kuin luettelemasi iTunen ominaisuudet (soittaa ja listaa viisut, polttaa cdt, rippaa cdt koneelle, synccaa ainakin muistikortin joten varmaankin myös muunlaiset massamuistit musiikilla).Jone-51K kirjoitti:Eipä taida mac-ihmisiä winampit paljoa kiinnostaa. On varmaan joku "look alike" olemassa mutta iTunes kietoo macin käyttäjän ennen pitkä kitaansa. Se soittaa ja listaa biisit, kääntää cd:t mp3 muotoon, polttaa cd-levyjä, soittaa nettiradiot, ruokkii podit musiikilla ja elokuvamaailmakin jo nykyään mukana ja saapa sillä ostettuakin musiikkia levyn kansineen. Kaukosäätimeksi kelpaa vaikka Nokian puhelin jos bluetooth löytyy. Äkkiseltään en keksi paljoa lisätävää tuohon softaan..
Nettiradiot eivät ole tarvelistallani, joten Winampin kykyä niihin en ole kartoittanut ja elokuvat toistuvat VLCllä ilman huolia muutenkin. Levyn kansineen saa kaupasta, kun ostaa musikkia, ei tarvi tulostella. Ja kaikenkaikkiaan winamp ei rajoita musiikkin kuuntelua. Lähiverkkopalvelua ei tosin taida olla, mutta onhan se NullSoft eriluokan puulaaki kuin Omena kokonsakin puolesta.
...eli eksaktia tietoa tässä odotellessa...
-
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
http://www.salling.com/Clicker/mac/ kas näin. Toimii vaikkapa start/stop/rec nappulana Cubaselle. iTunesin kanssa näkee tulevat biisitkin biisit listalta jne..
-
Viesti Kirjoittaja Sälli »
http://www.salling.com/Clicker/mac/akak555 kirjoitti:Öö. PPC:llä myös? Ja vanhemmillakin bt-puhelimilla? Miten?
Täällä lista tuetuista puhelimista:
http://www.salling.com/Clicker/mac/devices.php
Edit: Just. Miksei tässäkin foorumisoftassa voi olla sitä "kirjoittaessasi vastausta, viestiketjuun tuli uusi viesti, lue se ensin" -ominaisuutta...
-
-
kai kaikkeen tottuu
Viesti Kirjoittaja papali »
iTunesin käyttäminen oli ensimmäiset viikot kaameaa, mutta nyt itken winampin perään harvemmin.
+ iTunes huolehtii musiikin järjestyksestä paremmin kuin winampin musiclibrary
+ ipod
+ levyjenkannet
- kappaleita ei saa jonoon yhtä monipuolisesti kuin winampilla
- soivaa kappaletta ei saa siirrettyä soivana soittolistasta toiseen
- 512mt muisti ei riitä oikein levyjen kansigrafiikoiden nopeaan selaukseen
- ärsyttää ettei sinkkubiisien tai muiden hajabiisien sijantia/hierarkiaa/tms saa erotettua kokonaisista albumeista. helpoin tapa kikkailla tiedostonimien kanssa ja yrittää ujuttaa ne kirjaston loppupäähän?
kysymyksiä:
minulla on joulumusiikkia. saako ne jotenkin piilotettua 11 muuksi kuukaudeksi. olen ottanut valinnat niistä pois, mutta en ole varma voivatko ne siltikin ilmestyä random-playllä
+ iTunes huolehtii musiikin järjestyksestä paremmin kuin winampin musiclibrary
+ ipod
+ levyjenkannet
- kappaleita ei saa jonoon yhtä monipuolisesti kuin winampilla
- soivaa kappaletta ei saa siirrettyä soivana soittolistasta toiseen
- 512mt muisti ei riitä oikein levyjen kansigrafiikoiden nopeaan selaukseen
- ärsyttää ettei sinkkubiisien tai muiden hajabiisien sijantia/hierarkiaa/tms saa erotettua kokonaisista albumeista. helpoin tapa kikkailla tiedostonimien kanssa ja yrittää ujuttaa ne kirjaston loppupäähän?
kysymyksiä:
minulla on joulumusiikkia. saako ne jotenkin piilotettua 11 muuksi kuukaudeksi. olen ottanut valinnat niistä pois, mutta en ole varma voivatko ne siltikin ilmestyä random-playllä
-
Re: kai kaikkeen tottuu
Viesti Kirjoittaja Maza »
Valitse nämä joululaulut ja paina omena-i. Valitse kohtaan "Ohita sekoittaessa" Kyllä. Nyt random-play ohittaa nämä kipaleet.papali kirjoitti:kysymyksiä:
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
-
Re: kai kaikkeen tottuu
Viesti Kirjoittaja wanders »
Nimeä singlet Albumikohdassa esim. "Tämän kappaleen nimi (Single)" niin eihän ne sotkeudu albumeihin.papali kirjoitti: - ärsyttää ettei sinkkubiisien tai muiden hajabiisien sijantia/hierarkiaa/tms saa erotettua kokonaisista albumeista. helpoin tapa kikkailla tiedostonimien kanssa ja yrittää ujuttaa ne kirjaston loppupäähän?
Jos haluat tehdä automaattisia listoja, joissa on vain artistin albumit, ei singlejä tai irtokappaleita, niin tee vaikka näin: käytä albumeissa Levyn numeroa (sehän on mukava ominaisuus, jos on kerännyt esim. kaikki albumijulkaisut) ja laita automaattiseen soittolistaan nimen lisäksi tarkastus että levyn numero on suurempi kuin 0.
(Toinen vaihtoehto on kirjoittaa kommenttiin "Albumi" ja laittaa tämä yhdeksi hakuehdoksi.)
---
-
Viesti Kirjoittaja Toveri Kaimapoikani »
http://www.panic.com/audion/
Ei oo winamp-klooni mutta mun mielestä ihan hyvä soitin jos ei iTunes nappaa...
Tosin tota ei taideta kehittää enää. Ite kuuntelen tolla biisit joita en haluu lisätä iTunes kirjastoon... Eli käytännössä biisit jotka tulee kuunneltua vaan kertaalleen.
Ei oo winamp-klooni mutta mun mielestä ihan hyvä soitin jos ei iTunes nappaa...
Tosin tota ei taideta kehittää enää. Ite kuuntelen tolla biisit joita en haluu lisätä iTunes kirjastoon... Eli käytännössä biisit jotka tulee kuunneltua vaan kertaalleen.
-
Viesti Kirjoittaja iDusty »
itse olen tässä myöskin monen vuoden winampin käytön jälkeen etsiskelemässä sitä oikeaa soitinta macissä. Itunes ei kelpaa ja on järkyttävää tahmaamista niin tuettujen formaattien, valtavan kokonsa kuin playlist ominaisuuksiensakkin puolesta. Pakko sanoa kuitenkin että tähän asti ainut pettymys macin puolella.
vastatakseni kysymykseen tähän asti winamppia lähinnä on XMMS player. Se näyttää aivan winampilta mutta ei ole sitä. Winamp2 skinitkin käyvät siihen. Asennus on haasteellista sillä valmista asennuspakettia ei löydy vaan se pitää kääntää. Pienen taistelun ja opettelun jälkeen onnistui ainakin minulle, vasta macistiksi siirtyneelle.
vastatakseni kysymykseen tähän asti winamppia lähinnä on XMMS player. Se näyttää aivan winampilta mutta ei ole sitä. Winamp2 skinitkin käyvät siihen. Asennus on haasteellista sillä valmista asennuspakettia ei löydy vaan se pitää kääntää. Pienen taistelun ja opettelun jälkeen onnistui ainakin minulle, vasta macistiksi siirtyneelle.
MacBook noob
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Mun mielestä tuohon hommaan riittää ihan hyvin Quicktime Player. Mulla on se oletuksena kaikille äänitiedostoille ja vasta sitten kun tykkään, niin raahaan ne iTunesiin.Toveri Kaimapoikani kirjoitti:Tosin tota ei taideta kehittää enää. Ite kuuntelen tolla biisit joita en haluu lisätä iTunes kirjastoon... Eli käytännössä biisit jotka tulee kuunneltua vaan kertaalleen.
14 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka