r-
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viesti Kirjoittaja reskolin »
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
On vaihtanut!Onko kukaan vaihtanut itse kovalevyä PB:hen?
Viesti Kirjoittaja Pbman »
12":seen vaihdoin levyn. Sanoisin että ei ole hankalaa, mutta vaatii rohkeutta pistää parin tonnin läppäri osiksi pöydälle.reskolin kirjoitti:Onko kukaan vaihtanut itse kovalevyä PB:hen? Onko hankalaa? käykö kaikki markkinoilla olevat 2,5" 5400rpm ide levyt vai onko rajoituksia? Liisari kone siityi juuri omakseni ja mietin 60 Gb vaihtamista 120 Gb levyyn.
r-
Viesti Kirjoittaja Jasca »
Mites ku jotkut antaa ymmärtää, että noi 7200 rpm levyt tuottais orkkislevyä (4200/5400 rpm) enemmän lämpöä ja ois siten ongelmallisia? Kumpihan mahtaa olla totuus? Ja kuinka paljon kone käytännössä saa lisää vauhtia jos vaihtaa 4200:sen tommoseen 7200:seen? 4200 -> 5400 ei varmaan hirveästi vaikuta?Pbman kirjoitti:Suosittelen 100 gigaista 7200rpm levyä: nopeampi, viileämpi ja sähköpihimpi kuin originaalilevy.
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Viesti Kirjoittaja Teppo Tulppu »
On ja on. Toisaalta, kun katselin macbookin avausohjeita, PB:n ohjeet alkoivat yht'äkkiä tuntua lastenleikiltä.reskolin kirjoitti:Onko kukaan vaihtanut itse kovalevyä PB:hen? Onko hankalaa?
Tehdään image ulkoiselle firewire-levylle ja sieltä asennetaan uudelle levylle.Jasca kirjoitti:Hyviä ideoita vanhan levyn kopioimiseen uudelle levylle? Ettei siis tarviis asentaa kaikkea uudelleen...
Hitsi ku ei oo tommosta FireWire-levyä, on vain verkkolevy. Siis ethernet-liitäntäinen (tai USB 2.0). Onnistuukos semmosella? Eli tunnistaako kone moista käynnistyslevyksi?Wespa kirjoitti:Ulkoinen FireWire-kovalevy on näppärä apuri levynvaihdossa. Kloonataan vanha levy ulkoiselle FireWire-lätylle, vaihdetaan uusi kovo, käynnistetään kone ulkoiselta levyltä ja kloonataan se uudelle sisäiselle. Näin päästään jatkamaan suoraan samoilla asetuksilla ja säädöillä ilman uudelleenasennusrumbaa.
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Testit joita minä olen lukenut ovat sanoneet uusien levyjen olevan viileämpiä kuin vanhojen. Kysehän on virrankäytöstä ja hyötysuhteesta ja ilmeisesti uudet ovat noissa parempia eikä suurempi nopeuskaan muuta tilannetta.Jasca kirjoitti:Mites ku jotkut antaa ymmärtää, että noi 7200 rpm levyt tuottais orkkislevyä (4200/5400 rpm) enemmän lämpöä ja ois siten ongelmallisia? Kumpihan mahtaa olla totuus? Ja kuinka paljon kone käytännössä saa lisää vauhtia jos vaihtaa 4200:sen tommoseen 7200:seen? 4200 -> 5400 ei varmaan hirveästi vaikuta?Pbman kirjoitti:Suosittelen 100 gigaista 7200rpm levyä: nopeampi, viileämpi ja sähköpihimpi kuin originaalilevy.
Hyviä ideoita vanhan levyn kopioimiseen uudelle levylle? Ettei siis tarviis asentaa kaikkea uudelleen...
- Jasca -
Vastaan itse itselleni. Ilmeisestikin onnistuu, kunhan vain kyseiselle verkkolevylle, jonka pitää olla samassa lähiverkossa käynnistettävän koneen kanssa, on asennettu esim. klooni työnalla olevan koneen kovalevystä. Käynnistys-asetuksista valitaan Verkkokäynnistys.Jasca kirjoitti:[Hitsi ku ei oo tommosta FireWire-levyä, on vain verkkolevy. Siis ethernet-liitäntäinen (tai USB 2.0). Onnistuukos semmosella? Eli tunnistaako kone moista käynnistyslevyksi?
Tarkoitat varmaan Prota, perus-MacBookin kanssahan tarvitsee vain avata luukku, eikä purkaa koko konetta atomeiksi, niin kuin näiden muiden kanssa.Teppo Tulppu kirjoitti:Toisaalta, kun katselin macbookin avausohjeita, PB:n ohjeet alkoivat yht'äkkiä tuntua lastenleikiltä.
Viesti Kirjoittaja Teppo Tulppu »
Itse asiassa tarkoitin iBookin purkua.Wespa kirjoitti:Tarkoitat varmaan Prota, perus-MacBookin kanssahan tarvitsee vain avata luukku, eikä purkaa koko konetta atomeiksi, niin kuin näiden muiden kanssa.Teppo Tulppu kirjoitti:Toisaalta, kun katselin macbookin avausohjeita, PB:n ohjeet alkoivat yht'äkkiä tuntua lastenleikiltä.
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”