Olen omistanut nyt muutaman kuukauden iMacin ja muuten olen ollut tyytyväinen mutta tämä saakutti (anteeksi) sähköposti show saa miettimään koneen palautusta kuluttajasuojalakiin vedoten.
Eli tiedän, että tällä foorumilla on asiaa käsitelty mutta silti rohkenen aloittaa alusta sillä uskon meitä muitakin väsyneitä olevan.
Eli onko mitenkään mahdollista lähettää tällä koneella mailia pc-koneisiin/ympäristöön, jottei joka toinen ilmoittaisi, että ei voi lukea viestejäni kun teksti siansaksaa?
Olen erittäi kiitolllinen niille, jotka antavat selkeitä ja konkreettisiä ohjeita tämään ongelman voittamiseksi. Siitä iso kiitos etukäteen.
mail ääkköset
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
mail ääkköset
Viesti Kirjoittaja hkivimak »
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Automaattinen se mullakin on, eikä kukaan ole vielä valittanut, ettei lähettämäni sähköposti olisi selkokielistä.
iMac 27" 2,66 GHz i5 | 8 GB | 1 TB | 10.11.0
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Onko se jollakin tavalla sun tai Applen vika, että netissä on huonosti konffattuja sähköpostipalvelimia? Tulee ihan mieleen Nokian Tiimiposti jota valtion virastot käyttivät ja joka koodasi lähes kaiken ulkoa tulevan postin päin ptä.hkivimak kirjoitti:No tämä on yksi ongelma. Eli se näyttää autoomattinen ja olen kuullut eri ohjeita mikä sen pitäisi olla. Ja miten saa pysymään. Tuntuu, että se palaa aina tuohon automaattinen kohtaan.
Tai vastaanottajilla on tuo koodaus pielessä.
Aina joskus tulee oudosti koodattuja mullekin ja ilmeisesti osa menee multa väärin vastaanottajille.
-
Viesti Kirjoittaja hkivimak »
En ole varma mitä konfattu tarkoittaa.
Mutta olen bona fide osastanu koneen, jonka pitäisi pystyä lähettämään s-posteja. Näin olen ymmärtänyt ja mielestäni myyjän olisi ex offico pitänyt ilmoittaa jos näin ei ole. Sillä Macin markkinointi-informaatio antaa ymmärtää ongelmattomasta s-postiviestittelystä.
Käytän neljää eri konetta viikoittain, olen käyttänyt näitä kolmea muuta vuosia. Tätä Maccia vasta muutaman kuukauden. En vain voi ymmärtää miksi vastaanottajilla on "koodaus" pielessä vain silloin kun kirjoitan Macilla. Kun lähetän s-postia pc-koneilla ei ole ongelmia, vastaanottojien ollessa samoja. En tiedä tiimipostista tai valtion laitteista mutta tiedän, että ongelma on vain tällä Mac koneella.
Olen bonus paters familiar tavalla lukenut ohjeita ja silti homma ei toimi. Siirryin pc-maailmasta pois (sen verran mitä pystyn) juuri sen vuoksi, että ylimääräinen "koodailu/säätäminen" jäisi pois, sillä olisi ihan oikeatakin tekemistä. Nyt näyttää siltä, että Applen kanssa se säätäminen vain lisääntyi.
Mutta jos jollain on rakentavia ideoita ongelman ratkaisemiseksi olen iloinen. Mutta jos olet sitä mieltä, että esim. nokia ja valtio ovat väärässä laitteineen - voit olla kirjoittamatta.
Mutta olen bona fide osastanu koneen, jonka pitäisi pystyä lähettämään s-posteja. Näin olen ymmärtänyt ja mielestäni myyjän olisi ex offico pitänyt ilmoittaa jos näin ei ole. Sillä Macin markkinointi-informaatio antaa ymmärtää ongelmattomasta s-postiviestittelystä.
Käytän neljää eri konetta viikoittain, olen käyttänyt näitä kolmea muuta vuosia. Tätä Maccia vasta muutaman kuukauden. En vain voi ymmärtää miksi vastaanottajilla on "koodaus" pielessä vain silloin kun kirjoitan Macilla. Kun lähetän s-postia pc-koneilla ei ole ongelmia, vastaanottojien ollessa samoja. En tiedä tiimipostista tai valtion laitteista mutta tiedän, että ongelma on vain tällä Mac koneella.
Olen bonus paters familiar tavalla lukenut ohjeita ja silti homma ei toimi. Siirryin pc-maailmasta pois (sen verran mitä pystyn) juuri sen vuoksi, että ylimääräinen "koodailu/säätäminen" jäisi pois, sillä olisi ihan oikeatakin tekemistä. Nyt näyttää siltä, että Applen kanssa se säätäminen vain lisääntyi.
Mutta jos jollain on rakentavia ideoita ongelman ratkaisemiseksi olen iloinen. Mutta jos olet sitä mieltä, että esim. nokia ja valtio ovat väärässä laitteineen - voit olla kirjoittamatta.
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Mulla oli sama ongelma iMailin kanssa.
Testasin MS Officen mukana tulevaa Entouragea ja ongelma poistui. Ei tietenkään mitään järkeä ostaa Officea tuon takia, mutta itsellä se oli jo valmiiksi.
Kyllä tuo sähköpostiohjelman ongelmalle vaikuttaa, ennemmin kuin serverin.
Kokeile vaikka Opera -selainta. Siinä on mailisovellus mukana.
Testasin MS Officen mukana tulevaa Entouragea ja ongelma poistui. Ei tietenkään mitään järkeä ostaa Officea tuon takia, mutta itsellä se oli jo valmiiksi.
Kyllä tuo sähköpostiohjelman ongelmalle vaikuttaa, ennemmin kuin serverin.
Kokeile vaikka Opera -selainta. Siinä on mailisovellus mukana.
Tomi Toivonen
-
Viesti Kirjoittaja vapaavarsi-franklin »
Ihan vaan sivuhuomautuksena, en todellakaan osaa vastata kysymykseen:
Mozilla Thunderbird on lorem ipsum ainakin mulla paljon hitaampi ja kankeampi käyttää kuin Mail, jonka veroista sähköpostiohjelmaa ei ole dolor sit amet vastaan tullut. Entouragessakin on jotenkin liikaa kaikkea.
Mozilla Thunderbird on lorem ipsum ainakin mulla paljon hitaampi ja kankeampi käyttää kuin Mail, jonka veroista sähköpostiohjelmaa ei ole dolor sit amet vastaan tullut. Entouragessakin on jotenkin liikaa kaikkea.
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Alkuun oli sama ongelma, pc:n käyttäjät sai viestini siansaksana. Vaihdoin asetuksista postit lähtemään plain textinä ja ongelma poistui.harri kirjoitti:Plain textinä olen aina lähetelly "Automaattinen" oletuksena
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Jos haluat pakottaa Mailin käyttämään esim. ISO Latin 1:stä ( ISO-8859-1), niin tässä ohjeet.
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... highlight=
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... highlight=
12 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka